Gå til innhold

Venninne tok telefonen min når den ringte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Jeg hadde blitt sint på venninna mi om hun snakket i MIN telefon for 450kr! Spesielt når jeg gav uttrykk for at hun skulle legge på fordi det er dyrt å ringe. Grunnen til at jeg hadde blitt sint er fordi pappa er så snill og betaler telefonregninga mi frem til jeg får en stabil økonomi og klarer å betale den selv. (Hadde vært jeg som hadde fått kjeft om regninga ble høy uansett og jeg prøver så godt som mulig å holde regninga nede.)

Heldigvis betaler mine venner for seg når de bruker telefonen min i utlandet og folk jeg har møtt på stasjonen som trenger å låne mobil for å si ifra til en eller annen at toget er forsinket pleier å snakke i ett minutt og betaler gjerne 10kr eller mer.

Som nevnt over; en god venn hadde betalt for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tok hun med telefonen da? Jeg er en sånn fyr som kan bli stressa hvis jeg er i utlandet og jeg sitter i en stue og telefonen ringer drithøyt. Hun som eier telefon er på badet og jeg er dritredd for og få kjeft hvis jeg ikke tar imot en viktig beskjed.

Slik jeg ser det så har jeg trådstarteren igangsatt en handling ved hjelp av omstendighetene. Er det ikke bedre og unngå og havne i situasjoner hele tiden?

Ta de firehundre og femti kronene som en bot til deg selv, - da vet du neste gang du er i utlandet at du skrur av telefonen. Ja jeg vet at man er avhengig av telefon. men når man er i utlandet får man ikke gjort så mye med hva som skjer i norge...

Vi skal ikke være her så lenge at det er noen vits i å kjøpe kontantkort. Situasjonen hjemme kan jeg ikke få gjort så mye med, men om den skulle forandre seg må jeg hjem med en gang. Denne situasjonen er ikke noe jeg vil gå så nøye inn på.

Jeg havner ikke i slike situasjoner hele tiden, dette er eneste gangen det har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

du må kverulerer du waco?

ts- kanskje hun ikke skjønner hvor irritert du ble da?

og at du synes det er rimlig av henne og betale?

om du ikke har understreket det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange som ikke vet at man må betale (blodpris) når man svarer på oppringninger i utlandet. Jeg var først overbevist om at din venninne var en av disse, selv om du sa hun visste. At du sa "dette blir dyrt", kan jo også tolkes som "dette blir dyrt for den som ringer" - noe som jo ikke ville skapt problemer hverken for deg eller henne.

Men neida... Du har til og med tatt det opp med henne, og nevnt hva det kom på. Uten at hun reagerte. Herregud, så frekt! Sånne folk orker jeg ikke ha rundt meg, i alle fall. Pengene er faktisk det jeg ville brydd meg minst om her. En "venninne" som tar telefonen uten lov, og som i tillegg er frekk nok til å holde samtalen gående etter å ha fått tydelige hint om å legge på, er ingen venninne for meg. Hadde hun tabbet seg ut hadde jeg selvsagt tilgitt det, men episoden du forteller om var bare respektløs.

Jeg er sikkert over gjennomsnittet streng, men jeg ville sørget for å få igjen pengene mine, deretter ville jeg kuttet alle bånd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert over gjennomsnittet streng, men jeg ville sørget for å få igjen pengene mine, deretter ville jeg kuttet alle bånd.

:klappe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikkert over gjennomsnittet streng, men jeg ville sørget for å få igjen pengene mine, deretter ville jeg kuttet alle bånd.

Jammen det er jo ikke og redde vennskapet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert over gjennomsnittet streng, men jeg ville sørget for å få igjen pengene mine, deretter ville jeg kuttet alle bånd.

Da har vi forskjellig mening om ordet "vennskap".

Forøvrig enig med Waco på mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt henne betale, eller hvertfall dele regningen. Eventuelt spandere middag eller no. :)

Men jeg ville bedt henne legge på med en gang, og ikke bare antydet at hun skulle lagt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

å kutte ut vennskapet for 450 kr synes jeg å overdrive altså!

en venninne for meg er verdt mer enn 450 kr, men samtidig vil en god venninne betale regningen for seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt :nei: når jeg leser noen av kommentarene her. Skal man la vennskapet gå til helvete for 450 kroner? Det sier jo i så fall mer om TS enn den uvørne venninnen.

TS: Er du på ferie i utlandet, også sitter du her og klager over at venninnen din skylder deg 450 kroner? Da er det ikke spesielt vanskelig å vippe deg av pinnen skjønner jeg.

Den regningen må uansett ikke betales nå. Si til venninnen din at "Den samtalen betaler du når jeg får fakturaen - det er rett og rimelig, når du står og skravler til tross for at jeg signaliserer at du skal avslutte samtalen. Men jeg gidder ikke lage noen større sak av det, så la oss heller ha det hyggelig resten av turen".

Så logger du ut herfra og koser deg på ferie!

Endret av mEditari
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en venninne for meg er verdt mer enn 450 kr

Hvor mye er en venninne verdt for deg, noz? 500 kroner? 1.000? 5.000?

Hvis du hevder en ikke kan sette en pris på et vennskap så gjorde du jo selv det nå nettopp. Du sa det er verdt mer enn 450 kroner.

Og i tilfelle du ikke skjønte det, det er ikke summen som irriterer folk flest her, det er den arrogante holdningen til venninnen som er irriterende. Den at hun ikke en gang bryr seg om at hun har kostet venninnen sin en del penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at jeg ikke forventer for mye her, jeg ble ganske paff når jeg så hvor mye det faktisk ble. Jeg har jo poengtert flere ganger på turen at jeg ikke kommer til å bruke telefonen siden det er så dyrt.

Jeg sa fra tidligere i dag hvor mye samatala faktisk kostet når jeg sjekket spesifikasjon for forbruk, men da fikk jeg liksom ingen reaksjon. Endte opp med at jeg måtte si fra ganske hardt om at ingen får ta telefonen min når den ringer!

Dette var en lite koselig hendelse på en ellers koselig tur :sukk:

TS

Hei! Hvilket abonnement har du, og hva har de tatt pr minutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet hele ferieturen deg, vannflaske?

Hvor mye hele turen kom på har du ingenting med, det har heller ikke noe med saken å gjøre. 450 kr for ei telefonsamtale er 450 kr for ei telefonsamtale, uansett hvilken setting det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det er jo ikke og redde vennskapet?

For meg ville vedkommendes oppførsel gjort at hun falt utenfor det jeg definerer som "å være en venn", selv om hun kan ha mange gode kvaliteter ellers. Alle har gode og dårlige egenskaper, og alle kan vi tabbe oss ut innimellom, men dette handler (for meg) om holdninger og respekt.

Da har vi forskjellig mening om ordet "vennskap".

Forøvrig enig med Waco på mye.

Det har vi nok, og jeg har ikke noe fasitsvar på hva som er rett. Det var bare en kommentar som forklarte hva jeg ville gjort i en slik situasjon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den venninnen din ringte jo aldri da. Det var jo ikke på hennes initativ. En ting er at man ringer selv og skal dermed belastes.

Men når man tar en telefon? Kanskje venninnen din føler at du la ut en felle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt :nei: når jeg leser noen av kommentarene her. Skal man la vennskapet gå til helvete for 450 kroner? Det sier jo i så fall mer om TS enn den uvørne venninnen.

TS: Er du på ferie i utlandet, også sitter du her og klager over at venninnen din skylder deg 450 kroner? Da er det ikke spesielt vanskelig å vippe deg av pinnen skjønner jeg.

Den regningen må uansett ikke betales nå. Si til venninnen din at "Den samtalen betaler du når jeg får fakturaen - det er rett og rimelig, når du står og skravler til tross for at jeg signaliserer at du skal avslutte samtalen. Men jeg gidder ikke lage noen større sak av det, så la oss heller ha det hyggelig resten av turen".

Så logger du ut herfra og koser deg på ferie!

Jeg har ikke sagt noe om å kutte henne ut, bare så det er sagt. Jeg har ikke så god råd til vanlig, så denne turen har jeg spart til lenge. 450 kr er mye for meg, spesielt når det er penger for ei unødvendig samtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er en venninne verdt for deg, noz? 500 kroner? 1.000? 5.000?

Hvis du hevder en ikke kan sette en pris på et vennskap så gjorde du jo selv det nå nettopp. Du sa det er verdt mer enn 450 kroner.

Og i tilfelle du ikke skjønte det, det er ikke summen som irriterer folk flest her, det er den arrogante holdningen til venninnen som er irriterende. Den at hun ikke en gang bryr seg om at hun har kostet venninnen sin en del penger.

Jeg tolket ikke Noz dithen at hun setter en pris på vennskapet, men at en ordentlig venn er betydelig mer verdt enn et par hundringser.

Om du ikke forstod den, er det vel hos deg det skurrer.

Hvor mye hele turen kom på har du ingenting med, det har heller ikke noe med saken å gjøre. 450 kr for ei telefonsamtale er 450 kr for ei telefonsamtale, uansett hvilken setting det er.

Du burde roe deg. Ikke rart "venninna di" kobler ut gnålet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Hvor mye er en venninne verdt for deg, noz? 500 kroner? 1.000? 5.000?

Hvis du hevder en ikke kan sette en pris på et vennskap så gjorde du jo selv det nå nettopp. Du sa det er verdt mer enn 450 kroner.

Og i tilfelle du ikke skjønte det, det er ikke summen som irriterer folk flest her, det er den arrogante holdningen til venninnen som er irriterende. Den at hun ikke en gang bryr seg om at hun har kostet venninnen sin en del penger.

njaaa...453,50 på en god dag kanskje!

:ironi:

...det er jo bare sånn man sier da, at noe er verdt mer enn så så mye... :daane: det er typisk altfor mange kg`ere å ta alt så himmla bokstavelig!

men denne tråden handler verken om deg eller meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...