AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg og noen venninner er i utlandet på tur. Abonnementet mitt er billig i Norge, men svindyrt i utlandet, så jeg har ikke tatt meg råd til å bruke telefonen her i det hele tatt. Jeg må allikevel ha den slått på, pga en situasjon i familien hjemme så de kan få tak i meg om det skulle skje noe. I går mens jeg var på badet ringer telefonen min som ligger på stua. Ei av de jeg reiser med tar telefonen (felles bekjent som ringer) og de snakker sammen en god stund. Når jeg kommer ut fra badet og ser hun snakker i min telefon sier jeg fra at dette blir dyrt og gjør tydelig tegn på at hun bør legge på, men hun legger ikke på. Hun vet godt at det er veldig dyrt med mitt abonnement her i utlandet. Når jeg så sjekker forbrukssida på min side hos abonnementen, kostet den samtala 450 (!!) kroner!! Jeg synes det er veldig mye penger å betale for ei helt unødvendig samtale, så hvem av oss skal betale denne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Del Skrevet 28. februar 2012 Det er du som MÅ få betalt samtalen. Men du kan jo forklare dette for henne og er hun en GOD venninne så betaler hun for samtalen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Del Skrevet 28. februar 2012 Be henne betale, hvor du viser samtalen på fakturaen. Hun blir sikkert litt furten, men man må ta litt ansvar trossalt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 28. februar 2012 #4 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Det er du som MÅ få betalt samtalen. Men du kan jo forklare dette for henne og er hun en GOD venninne så betaler hun for samtalen. At jeg betaler regninga er jo helt klart, men at hun snakker i min telefon til slike høye priser uten min tillatelse føles ganske surt. Edit: Jaja, så mye for den anonymiteten Endret 28. februar 2012 av Imsdal 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 28. februar 2012 #5 Del Skrevet 28. februar 2012 Hun hadde ikke lov til å ta telefonen din, og hun bør betale for den samtalen. Du har ingenting å tape på å si ifra om dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huskatta Skrevet 28. februar 2012 #6 Del Skrevet 28. februar 2012 Det er du som MÅ få betalt samtalen. Men du kan jo forklare dette for henne og er hun en GOD venninne så betaler hun for samtalen. Juridisk sett er det du som er ansvarlig for regningen, moralsk sett derimot bør din venninne hoste opp 450,- 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 28. februar 2012 #7 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) en god venninne hadde krevd, eller tilbudt seg å betale den synes jeg! men om hun ikke gjør det, så synes jeg du skal foreslå at hun kan gjøre det, i det aller aller værste fall -dele regningen! Endret 28. februar 2012 av NozMonster 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Del Skrevet 28. februar 2012 Ikke en person jeg hadde dradd på ferie med igjen, for å si det sånn. Samme hvor morsom hun er. Den "venninnen" der kan komme til å koste deg langt mer enn litt penger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 28. februar 2012 #9 Del Skrevet 28. februar 2012 Hun skylder deg 450 kroner! Det var skikkelig frekt gjort av henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 28. februar 2012 #10 Del Skrevet 28. februar 2012 Godt å høre at jeg ikke forventer for mye her, jeg ble ganske paff når jeg så hvor mye det faktisk ble. Jeg har jo poengtert flere ganger på turen at jeg ikke kommer til å bruke telefonen siden det er så dyrt. Jeg sa fra tidligere i dag hvor mye samatala faktisk kostet når jeg sjekket spesifikasjon for forbruk, men da fikk jeg liksom ingen reaksjon. Endte opp med at jeg måtte si fra ganske hardt om at ingen får ta telefonen min når den ringer! Dette var en lite koselig hendelse på en ellers koselig tur TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 28. februar 2012 #11 Del Skrevet 28. februar 2012 Godt å høre at jeg ikke forventer for mye her, jeg ble ganske paff når jeg så hvor mye det faktisk ble. Jeg har jo poengtert flere ganger på turen at jeg ikke kommer til å bruke telefonen siden det er så dyrt. Jeg sa fra tidligere i dag hvor mye samatala faktisk kostet når jeg sjekket spesifikasjon for forbruk, men da fikk jeg liksom ingen reaksjon. Endte opp med at jeg måtte si fra ganske hardt om at ingen får ta telefonen min når den ringer! Dette var en lite koselig hendelse på en ellers koselig tur TS det har du min forstårelse for! den samtalen er mer enn jeg får i regning på 3 mnd! har du spurt henne rett ut om hun har tenkt å betale for den da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. februar 2012 #12 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg som er en praktisk mann hadde nok bare kjøpt et simkort i det landet jeg var i. Det er fordi jeg er konfliktsky og vil unngå slike situasjoner før de oppstår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 28. februar 2012 #13 Del Skrevet 28. februar 2012 Så utrolig frekt! Da ville jeg også sagt ifra hva samtalen kostet og spurt om hun har tenkt til å gi meg de pengene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. februar 2012 #14 Del Skrevet 28. februar 2012 Så utrolig frekt! Da ville jeg også sagt ifra hva samtalen kostet og spurt om hun har tenkt til å gi meg de pengene? Hvorfor tok hun med telefonen da? Jeg er en sånn fyr som kan bli stressa hvis jeg er i utlandet og jeg sitter i en stue og telefonen ringer drithøyt. Hun som eier telefon er på badet og jeg er dritredd for og få kjeft hvis jeg ikke tar imot en viktig beskjed. Slik jeg ser det så har jeg trådstarteren igangsatt en handling ved hjelp av omstendighetene. Er det ikke bedre og unngå og havne i situasjoner hele tiden? Ta de firehundre og femti kronene som en bot til deg selv, - da vet du neste gang du er i utlandet at du skrur av telefonen. Ja jeg vet at man er avhengig av telefon. men når man er i utlandet får man ikke gjort så mye med hva som skjer i norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. februar 2012 #15 Del Skrevet 28. februar 2012 Og en ting til. Hvorfor tok hun ikke tilbake telefonen når hun vendte tilbake fra badet? Er ikke det og akseptere og samtykke og anerkjenne når man sitter ved siden av dem som snakker? Greit og lage grimaser, men noen ganger må handling til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedicte22 Skrevet 28. februar 2012 #16 Del Skrevet 28. februar 2012 Hun får spandere neste fylla på byn for å gjøre opp for det da, hvor vanskelig kan det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #17 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvorfor tok hun med telefonen da? Jeg er en sånn fyr som kan bli stressa hvis jeg er i utlandet og jeg sitter i en stue og telefonen ringer drithøyt. Hun som eier telefon er på badet og jeg er dritredd for og få kjeft hvis jeg ikke tar imot en viktig beskjed. Slik jeg ser det så har jeg trådstarteren igangsatt en handling ved hjelp av omstendighetene. Er det ikke bedre og unngå og havne i situasjoner hele tiden? Ta de firehundre og femti kronene som en bot til deg selv, - da vet du neste gang du er i utlandet at du skrur av telefonen. Ja jeg vet at man er avhengig av telefon. men når man er i utlandet får man ikke gjort så mye med hva som skjer i norge... Hun sier jo at det er en situasjon i familien som gjør at hun må være tilgjengelig! TS, be om pengene. Ellers kommer du bare til å gå og irritere deg og da er vennskapet ødelagt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. februar 2012 #18 Del Skrevet 28. februar 2012 ja det høres ut som man redder vennskapet ved og be om firehundre og femti kroner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 28. februar 2012 #19 Del Skrevet 28. februar 2012 det har du min forstårelse for! den samtalen er mer enn jeg får i regning på 3 mnd! har du spurt henne rett ut om hun har tenkt å betale for den da? Hun har bare unngått temaet i hele dag, så når jeg prøver å snakke om det får jeg ikke noe respons.. Tenkte jeg skulle snakke med henne når vi er på tomannshånd, og heller ta det skikkelig en gang for alle. Det er mer enn hva min telefonregning pleier å være for tre måneder og, telefon har aldri vært noe jeg har prioritert økonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #20 Del Skrevet 28. februar 2012 FY..... dårlig gjort ja. Om du får dårlig råd og problemer med å betale regningen, si det som der er til henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå