Gå til innhold

Inkasso


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en regning som har gått til inkasso, og jeg har ikke råd til å betale den akkurat nå. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg få utsatt forfallsdato? Forfall er i morgen.

Jeg har ikke fått åpnet regningen det gjelder, da jeg ikke bor hjemme lengre. Den hadde blitt lagt i hylla jeg har hjemme, og jeg var hjemme for første gang på 2 mnd idag. Jeg har som regel kontroll på alle regningene mine på internett, så denne regningen forventet jeg ikke.

Det er en regning i fra skolen, jeg slutta på skola i oktober. Har fortsatt skolepc og bøker, da jeg ikke har fått levert det enda. Skal jeg betale regninga fra skolen når jeg slutta 2 mnd etter skolestart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les avtale og lån penger hjemme? inkasso er noe dritt om du kan komme deg unna på et annet vis

Vet en del privatskoler tar betalt for påbegynte semester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du kun ordne med skolen ved å ta en kjapp telefon. Men er det offentlig skole eller skole som f.eks Bjørknes,Treider?

Uansett ring skolen, det kan være for sent da inkassofirmaet kjøper kravet av din "kreditor" men har de litt godvilje så kan det være du kan gjøre opp på annen måte.

Mvh

Aude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste du kan gjøre er å ikke kontakte evnt kreditor(som er skole) og inkasso-selskap. har du ikke råd til å innfri kravet nå med en gang, må du kjappe deg å inngå en betalingsavtale med selskapet. er kravet over en viss sum, sender de saken til forliksrådet eller namsmannen, om de gjør det øker kravet automatisk med rundt 2500kr.

Hvor mye er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er semesterleie på skolepcen regningen gjelder, med mindre det er en utdanning hvor dere må betale materiellkostnader. Du må betale semesteravgifta på pcen for hvert påbegynte semester hvor du ikke har levert pcen. SÅ ja, sålenge du har pcen enda, så skal du betale for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...