123sport Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hei! Jeg fikk nettopp vite at en jeg kjenner veldig godt tar marihuana daglig. Jeg tror egentlig det er sant, men jeg er ikke helt sikker og trenger litt hjelp fra dere for å finne det ut. Derfor lurer jeg på hva symptomene er for de som tar marihuana? Utseende, oppførsel, holdning osv?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Lukten er vel det første man oppdager, for det skal mye til for å overdøve den. Cannabisrøyking kan gi et preg av sløvhet eller likegladhet; en likegyldighet med fremtoning, tretthet og konsentrasjonsvansker. Røde øyne kan være tegn på cannabisrøyking. 2
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Lukten er vel det første man oppdager, for det skal mye til for å overdøve den. Cannabisrøyking kan gi et preg av sløvhet eller likegladhet; en likegyldighet med fremtoning, tretthet og konsentrasjonsvansker. Røde øyne kan være tegn på cannabisrøyking. Lukter ikke noe særlig om du spiser eller drikker det.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 TS: Om dette er noen du kjenner godt, hvorfor ikke bare spørre? 1
123sport Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2012 TS: Om dette er noen du kjenner godt, hvorfor ikke bare spørre? det er nok mer komplisert enn som så..vet ikke helt hvor lurt det er å skrive hva som er tilfellet her på internett - det er så tligjengelig
Ryvre Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Reaksjon på cannabis kan være veldig forskjellig fra person til person. Jeg bruker cannabis hver dag som smertelindring og ingen kan se noen forskjell på meg. Det samme gjelder en god venn av meg som bruker det pga adhd. Mens andre jeg kjenner -misbruker- cannabis og de er generellt veldig sløve og har en "gi faen"-holdning til det meste. Endret 27. februar 2012 av Ryvre 3
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 det er nok mer komplisert enn som så..vet ikke helt hvor lurt det er å skrive hva som er tilfellet her på internett - det er så tligjengelig Forsåvidt greit nok, men håper du ikke får fyrt opp under paranoian din her. Moderat bruk er vanskelig å se på folk, og så lenge de klarer å skjøtte sitt eget liv er det ikke mye du kan gjøre uten å risikere mer skade enn gavn.
Maestro Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 At de blir veeeldig fjerne! Likegyldige, røde øyner, slakke.
waco Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 - De blir mindre opptatte av og forbruke, de blir mindre interesserte i materielle ting, de blir mindre konfliktskapende og mange forbruker mindre alkohol. Selvfølgelig er slik atferd til skade i alle kapitalistiske samfunn. Det sier jo seg selv, ikke rart narkotikaen er forbudt. Jeg skjønner forbudet hensikt, man trodde at ved og distansere mennesker fra samfunnet, eller påføre nok plage eller den tilsiktede pine, så vil mennesker ønske og slutte av seg selv. 1
isdronning Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Når personen akkurat har røyket (veldig mye) er den ofte fjern, sløv i blikket, røde øyne, ler en god del, sier mange ting som ikke henger på greip, mumler med ordene osv.osv.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 - De blir mindre opptatte av og forbruke, de blir mindre interesserte i materielle ting, de blir mindre konfliktskapende og mange forbruker mindre alkohol. Er i konstant rus jeg da.
123sport Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 28. februar 2012 ok, da vet jeg hva jeg skal se etter idag! hehe, tusen takk for svar det er ikke like krise som jeg har uttrykt, men det er jo alltid greit å vite! jeg er bare så nysgjerrig..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 ok, da vet jeg hva jeg skal se etter idag! hehe, tusen takk for svar det er ikke like krise som jeg har uttrykt, men det er jo alltid greit å vite! jeg er bare så nysgjerrig.. Nå vet ikke jeg hva situasjonen er, men at du sier det er nyskjerrighet får varsellampene mine til å lyse i det fjerne. En ting er om det er noen som ikke klarer skjøtte sitt eget liv, eller er en reell fare for andre, men kun snoke for å snoke? Hvordan ville du følt det om noen la ut et innlegg pga at de trodde du drakk alkohol? Eller brukte smertestillende?
123sport Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 28. februar 2012 Nå vet ikke jeg hva situasjonen er, men at du sier det er nyskjerrighet får varsellampene mine til å lyse i det fjerne. En ting er om det er noen som ikke klarer skjøtte sitt eget liv, eller er en reell fare for andre, men kun snoke for å snoke? Hvordan ville du følt det om noen la ut et innlegg pga at de trodde du drakk alkohol? Eller brukte smertestillende? du trenger ikke lage noe big deal ut av dette, det eneste jeg lurer på er om han bruker marihuana eller ikke. det er jo bare naturlig at jeg er nysgjerrig når jeg nettopp har fått hørt det fra en annen. vet jo ikke om det er tull eller ikke, men synes faktisk ikke at det er så ille som du skal ha det til. svar på de to siste spørsmålene: helt ærlig, jeg hadde ikke brydd meg en dritt. hvis folk mistenker om jeg drikker eller bruker smertestillende, får de værsågod gjøre hva de vil for å finne ut av dette- jeg kunne uansett ikke brydd meg mindre.
Gjest Levitate Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Om personen røyker det kjenner du det ganske fort. Lukten er så søt og ekkel at det er umulig å legge merke til den. Ellers er vell symptomene at personen blir en smule sløv, øynene henger litt og personen ser trøtt ut.
Gjest "gjest" Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Pothau har det med å bli få "innhulls" øyne med litt brunlig tynn hud rundt.
waco Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 Pothau har det med å bli få "innhulls" øyne med litt brunlig tynn hud rundt. ja det kan se ut som man har på seg batman-maske.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #18 Skrevet 28. februar 2012 Noen er det jo lett å se det på, enten de er rusa eller ikke. Men om det er en person som røyker moderat om kvelden (i den grad en skal snakke om moderat når det er daglig), men er nykter på jobb og i andre sammenhenger tidligere på døgnet, er det ikke nødvendigvis så lett å se (lettere for de som bruker selv, tror jeg).
Gjest Tusseladd Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Hei! Jeg fikk nettopp vite at en jeg kjenner veldig godt tar marihuana daglig. Jeg tror egentlig det er sant, men jeg er ikke helt sikker og trenger litt hjelp fra dere for å finne det ut. Derfor lurer jeg på hva symptomene er for de som tar marihuana? Utseende, oppførsel, holdning osv? Hvorfor bryr du nesa di i andres business? Cannabis er bevist mindre skadelig enn kaffe, noe de fleste inntar hver dag, som regel uten å kjenne til problemene med Koffein Psykose, så berolig deg med at vedkommende ihvertfall har fornuftige rusvalg, skal man tro nyere moderne forskning, og slapp av
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Hos de aller fleste jeg kjenner som røyker, så kan man verken se eller merke det på de. Det eneste man kan se en sjelden gang, er røde øyne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå