Gjest Pet Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Ja, jeg må bare si at jeg føler meg som en dritt akkurat nå. Jeg føler at folk nærmest står i kø for å tråkke på meg. Er det fordi jeg fikser de praktiske tingene i livet uten hjelp? Og dermed blir sett på som sterk og en som ikke trenger noen? Alle trenger noen! Alle trenger noen som gjør noe for en bare fordi de vil! Jeg også! Får følelsen av at det ikke er så farlig om man ikke stiller opp for meg, for jeg klarer meg uansett. Hvorfor det? Alle trenger da noen som forteller en at man er flink, fin, god osv. Og, ja, jeg stiller opp for mine. I høyeste grad. Faen heller, er så ute av meg akkurat nå.
Gjest Bobler Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Jeg liker deg godt jeg, Pet! Og du er ingen dritt!
Gjest Pet Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Jeg liker deg godt jeg, Pet! Og du er ingen dritt! Takk! Hvorfor liker du meg, da? Tenkte ikke at dette skulle bli en tråd hvor alle skulle fortelle meg hvor bra jeg er, men jeg lurer på hvorfor enkelte, som meg, ikke får anerkjennelse for det de gjør for andre og sjelden får uselviske tjenester fra venner. Har det noe med personlighet å gjøre? Endret 27. februar 2012 av Pet
shoppedilla Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 God til deg Pet! Er ikke noe godt å føle det sånn! Selvfølgelig trenger vi alle noen, men det er lett å se på de som "alltid klarer seg" og tenke at det går nok bra! Av og til må vi kanskje be om litt omsorg også? Av og til må vi nok si i fra at vi trenger noen. Håper du føler deg litt bedre snart, en ekstra 1
Gjest Pet Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 God til deg Pet! Er ikke noe godt å føle det sånn! Selvfølgelig trenger vi alle noen, men det er lett å se på de som "alltid klarer seg" og tenke at det går nok bra! Av og til må vi kanskje be om litt omsorg også? Av og til må vi nok si i fra at vi trenger noen. Håper du føler deg litt bedre snart, en ekstra Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg stiller opp og gir masse omsorg til mine nære, både venner og familie. Men det sitter tydeligvis langt inne for dem å gi det samme tilbake til meg, og det blir jeg lei meg for.
Aldrisur Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Hvis det kan hjelpe deg at vi stiller opp for deg, gjør jeg det med stor glede! Det er ikke så mye jeg har sett til deg her i det siste, men du skal vite at det er mange som har savnet dine humoristiske innlegg! Jeg har håpet på at du skulle dukke opp, og det har du gjort, men så - plutselig er du borte igjen. Hvis du ligner bittelitt på meg (og mange mange andre), så er du kanskje ikke så flink til å vise at du trenger omsorg og ros i hverdagen. Det er så enkelt å spille flink og sterk, mye lettere enn å vise seg svak og dum. Ja du, alle disse flinke pikene. Du vet at du ikke er en dritt, men det hjalp kanskje å skrive det ned og se det svart på hvitt? Jeg håper at du får det fint fort, sånn at du kan være sammen med oss her igjen. 1
Gjest Pet Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Hvis det kan hjelpe deg at vi stiller opp for deg, gjør jeg det med stor glede! Det er ikke så mye jeg har sett til deg her i det siste, men du skal vite at det er mange som har savnet dine humoristiske innlegg! Jeg har håpet på at du skulle dukke opp, og det har du gjort, men så - plutselig er du borte igjen. Hvis du ligner bittelitt på meg (og mange mange andre), så er du kanskje ikke så flink til å vise at du trenger omsorg og ros i hverdagen. Det er så enkelt å spille flink og sterk, mye lettere enn å vise seg svak og dum. Ja du, alle disse flinke pikene. Du vet at du ikke er en dritt, men det hjalp kanskje å skrive det ned og se det svart på hvitt? Jeg håper at du får det fint fort, sånn at du kan være sammen med oss her igjen. Takk for fine ord! Nei, jeg er nok ikke så flink til å vise at jeg trenger ros og omsorg, men alle trenger da det? Jeg føler at jeg må krype og be, og det gjør jeg ikke. Mine nære vet da at jeg er et menneske - jeg tror ikke at jeg framstår som Superwomen akkurat. Jeg holder mye inne, men er åpen om vanskeligheter også. Mest i etterkant.
Gjest Bobler Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Takk! Hvorfor liker du meg, da? Tenkte ikke at dette skulle bli en tråd hvor alle skulle fortelle meg hvor bra jeg er, men jeg lurer på hvorfor enkelte, som meg, ikke får anerkjennelse for det de gjør for andre og sjelden får uselviske tjenester fra venner. Har det noe med personlighet å gjøre? Jeg syntes du er morsom, du skriver god og jeg oppfatter deg som en person jeg ville likt i virkeligheten også. Gjør du mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg da?
Gjest Pet Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Gjør du mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg da? Gjør det! Uff, så sutrete jeg framstår her nå. Er mest lei meg.
Inger88 Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Kanskje det blir lettere for de rundt deg å vise omsorg dersom du er åpen mot dem når det vanskelige står på? (ikke ment som kritikk).
LilleBille Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Tror det du føler er ganske vanlig for "flinke piker". Vi stiller opp for andre, men "tør" ikke be om det samme tilbake. Sikkert fordi vi venter at andre skal se at vi trenger det - noe de ikke alltid gjør. Vi bør nok bli flinkere til å "kreve" for vår egen del også, for selv om vi klarer oss bra, så trenger vi alle å bli sett og verdsatt. Uansett - ofte hjelper en utblåsning ganske bra, enten det er overfor en god venn, eller som anonym på et forum. Da har du i det minste fått satt ord på følelsen.
Gjest Pet Skrevet 27. februar 2012 #12 Skrevet 27. februar 2012 Tror det du føler er ganske vanlig for "flinke piker". Vi stiller opp for andre, men "tør" ikke be om det samme tilbake. Sikkert fordi vi venter at andre skal se at vi trenger det - noe de ikke alltid gjør. Vi bør nok bli flinkere til å "kreve" for vår egen del også, for selv om vi klarer oss bra, så trenger vi alle å bli sett og verdsatt. Uansett - ofte hjelper en utblåsning ganske bra, enten det er overfor en god venn, eller som anonym på et forum. Da har du i det minste fått satt ord på følelsen. Dt er vel der problemet ligger hos meg - hvorfor må jeg be om at mine nære skal gjøre noe helt uselvisk for meg? Hvorfor kan de ikke bare gjøre ting for å glede meg, sånn som jeg gjør for dem? 1
Gjest Lille-pus Skrevet 27. februar 2012 #13 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Pet, du er nok inne på noe i dine egne spekulasjon om årsakssammenheng her tror jeg. Den som tilsynelatende alltid er sterk, ordner opp i ting selv, tar styring, fikser og ordner, - både for seg selv og for andre, blir ofte sett på som et menneske som tåler alt uten å trenge noe(n). Når man da har gått på en smell av et eller annet slag, og virkelig trenger litt assistanse, praktisk eller mentalt, så tror de fleste at "det er ikke så galt. Dette fikser hun." De tør ikke/ser ikke helt, eller vil ikke blande seg. Og veien frem til å spørre om litt assistanse kan være forferdelig lang... Underlig nok så viser det seg, når man da har tilbakelagt den lange 'dørstokkmila' at dem man spør faktisk har ventet på å bli spurt ! De har ventet på å få lov til å gjøre det de kan for deg, de har ofte bare ikke visst hvordan de skulle spørre, - fordi man er jo et menneske som fikser alt ! p.s. Humoren din er aldeles ubetalelig, Pet. Tusen takk for mange gode latterkuler i diverse tråder d.s. Edit: Leif Endret 27. februar 2012 av Lille-pus 1
LilleBille Skrevet 27. februar 2012 #14 Skrevet 27. februar 2012 Dt er vel der problemet ligger hos meg - hvorfor må jeg be om at mine nære skal gjøre noe helt uselvisk for meg? Hvorfor kan de ikke bare gjøre ting for å glede meg, sånn som jeg gjør for dem? Fordi de er vant til at du stiller opp, og da tenker de ikke på at du trenger at noen er der for deg også. Om det er tankeløshet eller pga bekvemmelighet ... tja si det. Men - jeg tror desverre det er viktig at du i en eller annen sammenheng får sagt fra - for har du havnet i den fella at du alltid stiller opp og stiller opp uten at noen tenker på deg endrer det seg ikke av seg selv.
Gjest Pet Skrevet 27. februar 2012 #15 Skrevet 27. februar 2012 Når man da har gått på en smell av et eller annet slag, og virkelig trenger litt assistanse, praktisk eller mentalt, så tror de fleste at "det er ikke så galt. Dette fikser hun." De tør ikke/ser ikke helt, eller vil ikke blande seg. Og veien frem til å spørre om litt assistanse kan være forferdelig lang... p.s. Humoren din er aldeles ubetalelig, Pet. Tusen takk for mange gode latterkuler i diverse tråder d.s. Edit: Leif Mye sant i det du sier her. Har gått på en stor smell i dag som har kommet oppå noen flere mindre smeller - og føler at ingen spør, ingen bryr seg selv om de visste at det var enten eller. Joda, jeg spør om assistanse etter en stund. Det føles bare sårt å måtte be om det. Men takk for fine ord om humoren - den er det siste jeg mister.
Aldrisur Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Har tenkt på deg i dag Pet? Ikke for å mase, men hvordan går det med deg? Håper du har det bedre dag?
Gjest Lille-pus Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Hei Pet ! så fint å se deg Hvordan står det til med deg i dag ? Hvodan står det egentlig til ? Kan du ta deg tid ? Jeg er kaffetørst Kom, så tar vi en kaffe og 'sludrer litt' Tenk at jeg var så heldig å gå meg på deg nå Endret 28. februar 2012 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #18 Skrevet 28. februar 2012 Vet du. Akkurat de ordene sa en venninne av meg også. Hun er en som fikser og ordner. Folk rundt ser bare den som takler. De tror at hun er sånn på alle plan og bestandig. De ser ikke den som trenger noen.
Yme Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har alltid syns du virka som et oppegående, smart menneske... Har ikke skrevet noe særlig med deg, men det var faktisk litt trist å lese innlegget ditt her. Det er faktisk ofte, som du skriver, at folk tenker "nei, han/hun er en sånn som ordner ting, så det er ikke noe problem", og gjerne glemmer at alle faktisk trenger omtanke og empati. Det er dessverre ikke så mye jeg får gjort for at du skal føle deg bedre, for jeg er jo en rimelig skrall kar, men jeg liker deg, Pet. Syns du skriver gode innlegg, og at du virker glup.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå