Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har gått på Loette p-piller i rundt 1 år. Har vært vært flink med å ta pillene til rett tid hver dag, men de siste par måndene har jeg begynt å slurve/glemme piller. Har hatt en del ubeskyttet sex, men har ikke vært noen som har kommet inn i meg på lenge, fram til forrige helg. I løpet av 1 uke har jeg blitt kommet inn i 4 ganger, og jeg har slurvet med pillene (ikke tatt de til rett tid) og har også glemt én pille denne samme uken.

Nå har jeg begynt å bekymre meg veldig for at det kan være mulig at jeg er gravid. Er ganske frustrert over meg selv fordi jeg var så dum og ikke tenkte noe over dette før nå etterpå.

Er det noen her inne som har blitt gravid ved slurving/glemming av pillene, eller noen som vet om det er grunn for at jeg bekymrer meg så mye som jeg gjør? Vet at det er mulig å bli gravid når man glemmer og slurver, men vet ikke hvor stor sjangsen er. Nå tenker jeg på dette hele tiden nesten og er redd for at dette faktisk skal ha skjedd.

Har hatt ganske ekle stikkininger under navelen på høyre side de siste par dagene. Sjekket om stikkininger i underlivet på nett, hvor det kom opp at man kan ha det når man er gravid, men så tenkte jeg at det nok uansett er for tidlig til at dette kan skyldes en graviditet? Klarer ikke helt å ha ro i kroppen. Det er 1,5 uke til jeg skal ha mensen nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om flere som har blitt gravid på p-pille (uansett merke) nettopp fordi de har slurvet med pillene. Så det er fullt mulig å bli det, men hvor stor sjanse det er for at det skal skje vet jeg ikke. Det kommer nok også litt an på din kropp og hvor lett du har for å bli gravid tror jeg.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er bekymret. Ikke bare må du bekymre deg for graviditeter, men også kjønnssykdommer, siden du ikke benytter kondom. Visste du at ubehandlet klamydia er den vanligste årsaken til sterilitet hos kvinner? Og ikke minst - det er utrolig mange søte, små barn der ute som er resultater av den svært usikre "hoppe av i svingen" metoden...

Når du slurver så mye med p-pillene, så vil jeg si at du er like beskyttet som om du IKKE hadde gått på pillen i det hele tatt. Hele poenget er å holde en jevn konsentrasjon av hormoner i blodet ditt, og om du glemmer en pille, kan du anse deg selv som ubekyttet i 7 døgn (dette står i pakningsvedlegget til p-pillene dine). Når du i tillegg slurver så mye med tidspunktene, hadde jeg heller ikke følt meg trygg.

Jeg krysser fingrene for at du hverken er gravid eller har fått kjønnssykdommer. Og at du har fått deg en dugelig lærepenge.

• Liker 1
Skrevet

Er veldig sikker på at jeg ikke har noen kjønnssykdom, i og med at jeg sjekker meg jevnlig for dette for å være på den sikre siden etter å ha hatt ubeskyttet sex. + at jeg nå har hatt sex med en jeg stoler på (som også er min ex). Vi er ganske nøye med det når det gjelder sykdommer begge to. Men ja, har nok fått meg en lærepenge nå.. Ingen betryggende svar over her, men det får meg til å tenke mye mer iallefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...