Gå til innhold

Betaler ikke husleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvsagt kan hun selge. Han truer med advokat, men har vel sikkert ikke råd til å betale for det. Hun må kontakte advokat for rådgivning.

Be henne ta kontakt med forsikringsselskapet sitt. De aller fleste har rettshjelpsforsikring innbakt i husforsikringen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huskatta

Forsikringen dekker ikke en slik sak. Hun har også forhørt seg med advokat men hun teller på knappene om hun våger å gå til et slikt steg da hun ikke aner hva utfallet vil bli. Hun har ikke krav på fri rettshjelp.

Slik jeg ser det så er hun i teorien konkurs uansett hva hun gjør. Tar hun (eller han) advokat på dette og hun taper så må hun stå for saksomkostninger osv. Noe annet blir det selvsagt om hun vinner frem. Lar hun dette fortsatte å skure og gå er hun hvertfall konkurs.

Vi har i fellesskap laget en annonse på salg av huset.

Jeg har nå løpende dialog med henne og hun får sosialstønad pluss at hun går til samtale hos psykolog for å bearbeide opplevelser i løpet av forholdet med han.

Hun har hatt det stritt både under og etter samboerskapet. Og har det fremdeles.

PS: Blir en oppsigelse levert som e-post sett på som gyldig?

Jeg hater å mase. :sjenert: Men kan han få satt huset i arrest? Hva vil det evt si? Arrest? Det er det siste han truer med nå.

Endret av Huskatta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen dekker ikke en slik sak. Hun har også forhørt seg med advokat men hun teller på knappene om hun våger å gå til et slikt steg da hun ikke aner hva utfallet vil bli. Hun har ikke krav på fri rettshjelp.

Slik jeg ser det så er hun i teorien konkurs uansett hva hun gjør. Tar hun (eller han) advokat på dette og hun taper så må hun stå for saksomkostninger osv. Noe annet blir det selvsagt om hun vinner frem. Lar hun dette fortsatte å skure og gå er hun hvertfall konkurs.

Vi har i fellesskap laget en annonse på salg av huset.

Jeg har nå løpende dialog med henne og hun får sosialstønad pluss at hun går til samtale hos psykolog for å bearbeide opplevelser i løpet av forholdet med han.

Hun har hatt det stritt både under og etter samboerskapet. Og har det fremdeles.

PS: Blir en oppsigelse levert som e-post sett på som gyldig?

Jeg hater å mase. :sjenert: Men kan han få satt huset i arrest? Hva vil det evt si? Arrest? Det er det siste han truer med nå.

Om han kan få satt huset i arrest aner jeg ingenting om. Vet ikke engang hva som menes med det.

Men, i utgangspunktet så har han ingenting han skulle ha sagt m.t.p at hun ønsker å selge huset. Hun kan også si opp leieforholdet hvis hun vil bo der selv. Såvidt jeg har forstått så foreligger det ingen leiekontrakt her. Hun kan selvsagt ikke sette han på gata på dagen, men hvis han får rimelig tid på å finne seg noe annet så må han egentlig forholde seg til det.

Men det virker som om han har tenkt å gjøre alt han kan for å trenere hussalget. Dette kan han klare ved å bl.a dra ut tidsfrister. Han kan også "tvinge" din venninne til å måtte gå rettens vei for å få han ut av huset, å det tar tid. All den tiden kan han fortsette å bo i huset - selv om han ikke betaler for seg.

Det er synd å si det, men er han en drittsekk så kan han ødelegge veldig mye for din venninne. På veien kan han rasere hele hennes økonomi, han kan ødelegge henne totalt mentalt, han kan altså dra henne så langt nedi søla bare for å tvinge sin vilje gjennom. I tillegg til det så tror han at hun skal ville gå tilbake til han. Det er nok her snakk om en syk mann som tror at han skal få viljen sin med trusler og ved å kue henne såpass at hun ikke har annet å gjøre enn å gå tilbake til han.

Hun må også være forberedt på at han kan finne på å også ødelegge hennes relasjoner til både venner og familie. Men det er kjempefint at hun har deg. Fortsett å støtte venninnen din, ikke hør på hva X sier hvis han skulle ta kontakt med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huskatta

Om han kan få satt huset i arrest aner jeg ingenting om. Vet ikke engang hva som menes med det.

Men, i utgangspunktet så har han ingenting han skulle ha sagt m.t.p at hun ønsker å selge huset. Hun kan også si opp leieforholdet hvis hun vil bo der selv. Såvidt jeg har forstått så foreligger det ingen leiekontrakt her. Hun kan selvsagt ikke sette han på gata på dagen, men hvis han får rimelig tid på å finne seg noe annet så må han egentlig forholde seg til det.

Men det virker som om han har tenkt å gjøre alt han kan for å trenere hussalget. Dette kan han klare ved å bl.a dra ut tidsfrister. Han kan også "tvinge" din venninne til å måtte gå rettens vei for å få han ut av huset, å det tar tid. All den tiden kan han fortsette å bo i huset - selv om han ikke betaler for seg.

Det er synd å si det, men er han en drittsekk så kan han ødelegge veldig mye for din venninne. På veien kan han rasere hele hennes økonomi, han kan ødelegge henne totalt mentalt, han kan altså dra henne så langt nedi søla bare for å tvinge sin vilje gjennom. I tillegg til det så tror han at hun skal ville gå tilbake til han. Det er nok her snakk om en syk mann som tror at han skal få viljen sin med trusler og ved å kue henne såpass at hun ikke har annet å gjøre enn å gå tilbake til han.

Hun må også være forberedt på at han kan finne på å også ødelegge hennes relasjoner til både venner og familie. Men det er kjempefint at hun har deg. Fortsett å støtte venninnen din, ikke hør på hva X sier hvis han skulle ta kontakt med deg.

Du er inne på noe helt vesentlig her. Det er nøyaktig det vi også har kommet fram til.

Og det er nøyaktig slik hun har fryktet for at det kommer til å bli.

Hun hadde også tenkt på å flytte inn i huset selv men hun vet at han aldri hadde latt henne i fred da. Nå er det takk og lov stor avstand mellom dem, geografisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe helt vesentlig her. Det er nøyaktig det vi også har kommet fram til.

Og det er nøyaktig slik hun har fryktet for at det kommer til å bli.

Hun hadde også tenkt på å flytte inn i huset selv men hun vet at han aldri hadde latt henne i fred da. Nå er det takk og lov stor avstand mellom dem, geografisk sett.

Så godt at det er geografisk avstand mellom dem :)

Kanskje det er en ide for henne å snakke med lensmann og- eller namsmann på stedet der huset er. Siden det er hjemplassen hans, er han kanskje en gammel kjenning av politiet, å kanskje de vet hvordan de skal få han ut av huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bellabulla

Jeg kan ikke fatte hvordan han skal kunne vinne noe som helst i denne saken. Han har ingen kontrakt over hodet, navnet hans står på null og nada! Har hun i tillegg kontoutskrifter på at hun har betalt alt av lån o.l har han ingen rettigheter!

Det eneste jeg ser at han har makt over er hennes psyke. Og han utnytter nok dette for det han kan.

Mitt forslag er å si til han at han har 1 mnd på å pakke og dra. På den datoen vil det være fysisk umulig for han å komme seg inn, mao skift alle låser. Ting som ennå er der blir gitt bort, og visninger kan starte. Får hun ikke solgt leier hun ut til noen andre om mulig. Så blir han nye kjøperes/leieboeres/politiets problem om han henger rundt på eiendommen.

Det skal mye til for å skremme bort seriøse kjøpere. Hadde en gal eks av selgeren troppet opp på visning og begynt å skrålet om ditt og datt hadde jeg gitt en lang faen.

Han er en kuk mot venninna di, hun kan være så kuk hun vil tilbake. Hun skylder han juridisk sett ikke en krone. Jeg kjøpte materialer og pusset opp for eksen min jeg og (alene), men har da ikke krevd penger for noe annet enn materialene... han må uansett ut, selger ikke hun huset til slutt kommer banken til å legge det ut for tvangssalg.

Håper det ordner seg:)

Endret av bellabulla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...