Gå til innhold

Skjebnen motarbeider meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, nå begynner jeg snart å tro på skjebnen, og at denne systematisk motarbeider meg.

Møter aldri gutter/menn, men nå på lørdag var jeg ute og kom i snakk med en fyr som virkelig virkelig var en bra kar! Vi fant tonen kjapt og satt og prata i sikkert tre timer. Det var virkelig koslig. Han må jo ha likt mitt selskap også, han ble sittende der, hadde ikke lyst å bli med kompisen sin rundt i lokalet, viste ingen tegn til at han ikke ville prate med meg. Når han var på do kom han rett tilbake til meg her gang.

Venninna mi som jeg var med sa også at han virka "interessert". Det var ikke no sånn ti-på-tre-sjekking, det var mer det at vi bare satt og prata lenge. Han sa at jeg skulle finne han på facebook også - noe som vel vitner om at han kunne tenkt seg en viss form for kontakt?

Uansett, kvelden ble brutt opp av at vi dro videre til et annet sted alle sammen, og jeg ble litt for full. Det ble kompisen til han jeg møtte også, så han måtte bli med kompisen ut og så kom dem ikke tilbake (da var vel klokka riktignok nær på stengetid uansett).

Men jeg gjorde som han sa da, fant han på facebook og sendte en melding og bare sa at det var hyggelig å møte han og sånn. Ikke no mer krimskrams enn det :)

Han svarte på den og skrev masse om hvorfor han bare måtte stikke og at han var lei seg for det. Og at han håpa jeg følte meg bedre nå (jeg ble litt for full mot slutten av kvelden).

Dagen etter svarte jeg på meldinga hans, og for sikkerhets skyld avslutta jeg med et spørsmål sånn at det åpna litt for videre svar.

Men nå har det altså gått snart et døgn og han har ikke svart :( Og nå til dags er det jo ikke sånn at folk ikke merker at de har fått melding på facebook...

Jeg blir bare så lei meg, det er vel tre år siden jeg sist møtte en fyr jeg klaffa umiddelbart med og som jeg kunne tenke meg å se igjen. Og så blir det bare samma visa som alltid,at det ikke var så bra som jeg trodde.

Sånn helt oppriktig så syns jeg det er rart at han velger å ikke svare - følte for en gangs skyld (ja for en gangs skyld) at det kanskje var noe bra som skjedde. Og han var skikkelig sympatisk.

Så da sitter jeg her med skjegget i postkassa igjen, og måtte bare få ut litt. Det kan liksom aldri gå veien :(

Og føler den meldinga har mista litt poenget nå, spurte jo bare hvordan han var i formen i går og sånn småsnakk som kanskje blir rart og skulle svare på flere dager senere :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, slapp av! Det har gått ETT døgn!

Jeg husker da jeg og min nåværende samboer begynte å date. På vår første ordentlige date, sov jeg faktisk over (... :rodmer: ). Da jeg dro hjem dagen etterpå, sendte han meg en melding, som jeg svarte på. Deretter hørte jeg ikke noe fra ham før JEG inviterte ham med på konsert 4 eller 5 dager etterpå!

Husker at jeg trodde han bare hadde brukt meg, men den gang ei... :ler:

• Liker 1
Skrevet

Hehehe ja jeg vet det kanskje er litt krisemaksimering. Men ballen er jo på en måte på hans side nå, og så lenge han ikke svarer på den jeg sendte så kan jo ikke jeg sende han noe mer.

Men men.

Et døgn er jo litt lenge når man veit at folk har tilgang på face konstant, han må jo ha sett meldinga.

Skrevet

Ikke alle har tilgang på facebook hele tida, eller man velger å ikke bruke den tilgangen. Noe annet er det at han kanskje trenger litt tid til å tenke over hva han vil. Selv om han sikkert også syntes det var fint å treffe deg, kan det hende han synes det går litt fort, at han må kjenne mer etter osv.

Skrevet

Du, jeg sjekker facebook kanskje en gang i uka om dagen, så akkurat det der hadde jeg tatt det heeelt med ro med. Har du for mye tid til overs så kan ett døgn virke mye, har han en stresset hverdag så kan plutselig ei uke fly forbi uten at det virker mye. Selv er jeg veldig interessert i ei jente nå, men vi tar maks kontakt 1-2 per uke, for å ta det litt med ro. Tror vi begge trenger det.

Skrevet

Du, jeg sjekker facebook kanskje en gang i uka om dagen, så akkurat det der hadde jeg tatt det heeelt med ro med. Har du for mye tid til overs så kan ett døgn virke mye, har han en stresset hverdag så kan plutselig ei uke fly forbi uten at det virker mye. Selv er jeg veldig interessert i ei jente nå, men vi tar maks kontakt 1-2 per uke, for å ta det litt med ro. Tror vi begge trenger det.

Ser den. Men den første meldinga svarte han jo på rimelig med en gang, fra telefonen. Så da tenker jeg bare at han er av typen som benytter seg av tilgang.

Er forsåvidt helt enig i det med å ta det med ro og sånn, men det er jo ikke sånn at jeg har bedt han på noe date eller "prøvd" meg, eller at vi på noen som helst måte har "noe" på gang, så er jo ikke så mye å ta med ro.

Har jo bare møttes den ene gangen tilfeldig ute. Så tanken min med å sende melding var å opprette en slags kontakt, sånn at man evt kunne se om vi kanksje kunne skrevet litt og etterhvert møttes igjen.

Men ser jo ut som det funka dårlig. For hva er sjansen for at han skriver til meg igjen når det har gått litt tid? Jeg tenker for min egen del at hvis jeg ikke hadde skrevet til han med en gang så hadde det virka dumt å plutsleig ta kontakt?

Men får håpe han ikke tenker sånn.

Og det med at han sa "finn meg på facebook", er ikke det en ytring om et slags ønske om noe form for kontakt? (han virket langt i fra som typen som samler på fb-venner, og jeg har ikke en gang lagt han til som venn, bare sendt melding :) )

Skrevet

ingen som vil si noen ord om dette vanskelige livet til meg? :P

Skrevet

Jeg er også litt av den forsiktige typen, men det som har hjulpet meg i det siste er å bare si små hyggelige ting til folk rundt meg uten at jeg legger noe mer i det enn nettopp det. Ingen synes det er ubehagelig å få et kompliment hvis det virker å være rett fra hjertet, og personen som sier det ikke gjør noen tegn til å ha noen skjulte intensjoner bak...

Det hjelper iallefall meg å sakte men sikkert bygge selvtillit. Ingen avviser, og jeg gjør verden og meg selv en liten tjeneste i samme slengen. Med tiden skal jeg nok også ta det videre, med små skritt av gangen. :)

Skrevet

Men hva tror du om "saken" min her? er det noe håp? :P

Skrevet

Klart det er håp! Bare la det gå noen dager, så kan du jo sende en melding og høre om han vil møtes igjen? Invitere på noe? Noe dere snakket om, og du fikk inntrykk av at han liker å gjøre, kanskje? Bare hold det uskyldig og hopp i det innstillingen at dette blir sikkert gøy. Det er ikke så mange jenter som tar initiativet selv, så dette hadde iallefall jeg synes var positivt. :)

Skrevet

Klart det er håp! Bare la det gå noen dager, så kan du jo sende en melding og høre om han vil møtes igjen? Invitere på noe? Noe dere snakket om, og du fikk inntrykk av at han liker å gjøre, kanskje? Bare hold det uskyldig og hopp i det innstillingen at dette blir sikkert gøy. Det er ikke så mange jenter som tar initiativet selv, så dette hadde iallefall jeg synes var positivt. :)

er det noe i det jeg skrev i tidligere innlegg som gjør at du tror det er håp?

Men hadde han vært en smule interessert hadde han vel svart på den meldinga?

Det er ikke sånn at jeg er fremmed for å evt ta noe initiativ, men sånn det er nå så føler jeg at jeg har gjort mitt og at ballen er hos han.

Hvis jeg skal sende han ny melding og ta initiativ til noe så føler jeg det blir mas siden han ikke har svart på den meldinga... men jeg ser forsåvidt den om at det ikke nødvendigvis er så lurt å be noen om å møtes igjen sånn umiddelbart, at det er en fordel om det går litt tid, og ikke alle er like gode på å bare tørrskrive meldinger i mellomtiden.

Skrevet

Mye lurere enn å sitte hjemme og prøve å tenke deg ut av ting, er å føle på stemningen når du faktisk er med han. Av startinnlegget ditt synes jeg det er mye som vitner om at han er interessert, og det at det tar litt tid før noen svarer trenger ikke bety stort.

Det er ikke alltid sånn at en ball må sparkes mellom to personer annenhver gang heller. Av og til må man løpe etter og korrigere retningen litt, eller få vedkommede til å slutte å være så distre for å få ballen tilbake. Sender du en ny melding etter noen dager og later som du aldri sendte den første, med samme blide tone, så tipper jeg sjansen er stor for at du får et svar.

Skrevet

Herregud, hør på deg selv da. Du har allerede konstantert at det har gått til helvete, bare fordi han ikke svarte med en gang?? TA DET MED RO. Hvis du fortsetter å være like hysterisk, kan du i hvert fall være sikker på å skremme ham bort.

La det gå et par dager til, og så spør du om han skal ut i helga, og at du ville synes det var hyggelig å treffes igjen. Hvorfor må det være hans tur til å skrive noe? De fleste gutter syns ikke det er så interessant å småprate, og det kan godt være at han ikke oppfattet det du spurte om som noe han måtte svare på. Eller helt enkelt, at han ikke såg meldingen før en stund senere, og da var det "for sent" til å svare på hvordan formen var.

Skrevet

Hvor full ble du da? Siden han spør om du er bedre, kastet du opp og greier?

Uansett hvordan dette går er det en skikkelig dårlig idé å drikke seg dritings hvis man vil gjøre et godt inntrykk ;)

Skrevet

Herregud, hør på deg selv da. Du har allerede konstantert at det har gått til helvete, bare fordi han ikke svarte med en gang?? TA DET MED RO. Hvis du fortsetter å være like hysterisk, kan du i hvert fall være sikker på å skremme ham bort.

La det gå et par dager til, og så spør du om han skal ut i helga, og at du ville synes det var hyggelig å treffes igjen. Hvorfor må det være hans tur til å skrive noe? De fleste gutter syns ikke det er så interessant å småprate, og det kan godt være at han ikke oppfattet det du spurte om som noe han måtte svare på. Eller helt enkelt, at han ikke såg meldingen før en stund senere, og da var det "for sent" til å svare på hvordan formen var.

Jeg tenker at det er hans tur til å skrive fordi jeg skrev sist, enkelt og greit ;)

Og ja, jeg tenker sånn at man ikke er interessert hvis man ikke jobber for å opprettholde kontakt, hvis du skjønner. Men det er jo lov å håpe på at du har rett og at han er en sånn person som ikke ser poenget med å "tørrskrive" om ingenting. For jeg er jo enig i at det kan være litt tidlig å spørre om å møtes igjen. Derfor jeg ikke skrev noe om det enda selv heller.

Skremmer han jo ikke bort med å sitte å tenke på det..Han merker heldivis ikke det :D

Desuten sa han at han var ganske sjenert og lite frampå, så veit jo iallefall det da :P

Skrevet

Hvor full ble du da? Siden han spør om du er bedre, kastet du opp og greier?

Uansett hvordan dette går er det en skikkelig dårlig idé å drikke seg dritings hvis man vil gjøre et godt inntrykk ;)

Neida, kasta ikke opp;) Uansett hadde jeg da sitti å prata med han i flere timer før det ble litt for mye på meg, så tror og håper ikke det var noe krise. Desuten sa han jo seint på kvelden at jeg skulle søke han opp på fb, og han viste jo ikke noe tegn til at han ville slippe unna meg. Han kom nå bort til meg rett før han måtte gå og sånn også.

Og i meldingen han skrev etter at vi hadde gått hjem beklaga han jo flere ganger at han måtte dra.. Så jeg håper og tror ikke at han så meg i en helt forferdelig tilstand, det verste var vel evt at jeg sa at jeg følte meg for full.

Skrevet

Mye lurere enn å sitte hjemme og prøve å tenke deg ut av ting, er å føle på stemningen når du faktisk er med han. Av startinnlegget ditt synes jeg det er mye som vitner om at han er interessert, og det at det tar litt tid før noen svarer trenger ikke bety stort.

Det er ikke alltid sånn at en ball må sparkes mellom to personer annenhver gang heller. Av og til må man løpe etter og korrigere retningen litt, eller få vedkommede til å slutte å være så distre for å få ballen tilbake. Sender du en ny melding etter noen dager og later som du aldri sendte den første, med samme blide tone, så tipper jeg sjansen er stor for at du får et svar.

Ja jeg er helt enig i det med å føle på stemninga og den var som sagt noe jeg ikke har opplevd på veldig lenge. Men det er jo noe med det at når du ikke får bekrefta den stemninga helt som du føler du burde i ettertid, så er det lett å begynne å tvile.

Men jeg er muligens litt i overkant avhengig av bekreftelse på alt i hytt og pine, skal slutte med det :P

det som er dumt med facebookmelding er jo at den meldinga jeg skrev før det fortsatt står over der i tråden, så vanskelig å late som at den ikke ble sendt:P Og er som sagt redd for å virke masete hvis jeg sender en ny melding når han ikke hadd å svare på den forrige.

Men får tenke litt på det :P

Kan det være tenkelig at han kan slå til med en melding når helga nærmer seg f.eks? Ut fra historien ellers her?

Skrevet

No begynner du med sånne crazy dame tanker. La no fyren få litt tid. Om han ikkje har svart deg på 1-2 uker så spør du fint om han har glømt deg på face. Hvis han ikkje viser noe inisativ er det best å move on.

• Liker 3
Skrevet

No begynner du med sånne crazy dame tanker. La no fyren få litt tid. Om han ikkje har svart deg på 1-2 uker så spør du fint om han har glømt deg på face. Hvis han ikkje viser noe inisativ er det best å move on.

Haha crazy dametanker. Håper det er noe i det ;)

• Liker 1
Skrevet

Haha crazy dametanker. Håper det er noe i det ;)

Det er desverre ingen 100% suksee oppskrift på kordan man skal gå frem i sosiale situasjoner :P, endå iallefall. For se ka jeg finner ut med årene xD. Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...