Gå til innhold

Reise med vanlig bankkort eller kredittkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til London snart og har kun et vanlig bankkort. Bør jeg skaffe meg et kredittkort eller er der greit å reise med kun ett kort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde aldri turt å reise med kun et kort. Du kan miste det eller oppleve at det blir avmagnetisert og da står du der. Det siste har jeg opplevd, men det var heldigvis på vanlig shopping her hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kort er risikabelt. Landet i København en gang, alene på forretningsreise, og i det jeg skulle betale taxien hadde magnetstripen blitt avmagnetisert, sannsynligvis i sikkerhetskontrollen. (jeg har mange kort, så det gikk helt fint).

Ellers anbefaler jeg sterkt å ha et mastercard eller tilsvarende, det gir deg store fordeler hvis du blir svindlet. Hvis du betaler reisen og hotellet med mastercardet gir det deg også en ekstra god reiseforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid lurt å ha med to kort på reise.Disse må oppbevares på to forskjellige steder i bagasjen. Om det ene kortet blir avmagnetisert, mistet eller slukt i en minibank, har du det andre kortet som du kan benytte.Gir i alle fall meg trygghet å ha to kort med på reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Men jeg er 21 år, har ikke ruk for kredittkort egentlig.. Er det gratis å få nytt kort eller å bestille et kredittkort? Har penger, så kommer til å betale med en gang jeg kommer hjem, samt klippe det i stykker når jeg kommer hjem :) hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid minst ett av hvert. Bør jo både kunne ta ut kontanter (som har en himla rente på kredittkort) og betale uten å risikere at kontoen tømmes. Reiser jeg langt har jeg fire - to av hvert. Veldig glad for det da jeg 'kastet meg på' en tur til Galapagos som måtte betales cash med 10 000. Og minibanken hadde maksgrense på ca 3000/kort/dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi.. Men jeg er 21 år, har ikke ruk for kredittkort egentlig.. Er det gratis å få nytt kort eller å bestille et kredittkort? Har penger, så kommer til å betale med en gang jeg kommer hjem, samt klippe det i stykker når jeg kommer hjem :) hva vil dere anbefale?

Hvorfor klippe det istykker? Det kan jo hende du skal reise igjen, eller får bruk for det til noe annet. Så med mindre du tror du kan være en luksusfellekandidat så er det ikke noe poeng å klippe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Men jeg er 21 år, har ikke ruk for kredittkort egentlig.. Er det gratis å få nytt kort eller å bestille et kredittkort? Har penger, så kommer til å betale med en gang jeg kommer hjem, samt klippe det i stykker når jeg kommer hjem :) hva vil dere anbefale?

Hvorfor klippe? Med mindre du ikke stoler på deg selv med kredittkort?

Jeg har hatt 2-3 kreditkort siden jeg var 20. De er flittig i bruk. Men jeg betaler alltid utestående før forfall (jeg har 30-60 dager før rentene begynner å løpe på mine kort). På den måten har jeg aldri betalt en krone i rente.

Hør med banken du bruker. Det er greit å få en samlepakke fra samme bank.

Jeg pleier som regel å ha med meg 4-5 kort på reise. Tre kreditkort og to debetkort. Som oppbevares på ulike steder. Enkelte land er veldig glad i amex, andre liker ikke dette overhodet, som nevnt over bør man heller ikke ta ut kontanter på kreditkort, så det er greit å ha valgmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...