AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #21 Skrevet 26. februar 2012 Neida. Det er bare det at det må være 2-3-4 måneder siden. Forstår ikke hvor du har det fra at jeg har startet en liknende tråd før. Dette skjedde i dag, og jeg har ikke opplevd noe liknende før. Men deg om det Trådstarter
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #22 Skrevet 26. februar 2012 en gang jeg stod utenfor en butikk og låste opp sykkelen min så var det en liten gutt med sin mor. gutten spurte høyt "hva slags hårfarge det var"? om meg ;( snufs Kan noen være så snill og forklare hva som mentes her? :-) 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #23 Skrevet 26. februar 2012 Datteren min er høy, med store hender og føtter. Hun jobber en del som modell (mote). Vær stolt av høyden din du. Det var jeg som skrev dette. Såvidt jeg vet har hun ikke blitt tatt for å være mann. Men hun er 180, har langt hår som hun vanligvis har i en stram hestehale, bruker omtrent ingen sminke til hverdags og har en laidback klesstil. Så om et barn ser henne rett forfra kunne kanskje ungen tro at hun var en mann. Kanskje enkelte barn tenker at kvinner skal være passe høye, med mye former, sminke og feminine klær? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #24 Skrevet 26. februar 2012 Joa, men ganske tydelig at dette er samme person. Ikke noe galt i det. Men kanskje litt spesielt å skrive om det to ganger på kg? Er sikkert denne tråden du sikter til: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=608205&st=0 Synes ikke det på noen måte virker som det er samme person som har skrevet disse innleggene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #25 Skrevet 26. februar 2012 Kan noen være så snill og forklare hva som mentes her? :-) Kan noen være så snill og forklare hva "mentes" betyr? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #26 Skrevet 26. februar 2012 En gutt på 2-4 år (vet ikke helt hvor gammel han er, men han er i alle fall under 5 år). Han skulle si noe til moren sin om meg, så sa han noe som: "Mamma, hvem er han der"? Jeg ble så lei meg Jeg har langt hår og bruker mascara. Jeg ser ikke spesielt jentene ut, men jeg ser i alle fall ikke ut som en gutt, tror jeg. Jeg går i helt nøytrale klær. Jeg er 17 år og har pupper (vet ikke helt om han registrerer dette). Vet at jeg er nærtagen, men slike stikk dreper selvtilliten min. Hvorfor tror dere han sa det? Klarer ikke veldig små barn å skille mellom gutter og jenter? Eller tror dere han faktisk syntes jeg så ut som en gutt? Var i butikken i dag. En liten unge sa til moren sin: "se på damen". Moren sa: "nei det er mannen, det". MANNEN? Jeg er jo for søren ikke noe mann Holdte seriøst på legge meg ned i snøen utafor butikken etterpå, for å grine. Selvtilliten ble enda mer ødelagt enn den allerede er. Jeg hadde ikke på meg sminke i dag (fordi det er lørdag, og jeg har sminkefri i helger) + håret i hestehale, men allikevel da!!! Hvordan ville du ha reagert? Jeg VET at det var meg de pratet om, det var ingen andre i nærheten Er dette noe du stadig opplever, ts? Leit å høre at selvtilliten din blir ytterligere ødelagt av slike kommentarer. Om du skulle være en smule androgyn, hva så? Du må øve deg på å heve deg over slikt, det betyr så uendelig lite. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #27 Skrevet 26. februar 2012 Kan noen være så snill og forklare hva "mentes" betyr? Menes, selvfølgelig. Du pirker. Ta det i språkforumet. 2
Calypso Skrevet 26. februar 2012 #28 Skrevet 26. februar 2012 Big deal, det er jo da du blir bestevenn med ungen og bare "neeida lille venn, du har helt rett, jeg er dame! Mamma'n din har nok bare fått dårlig syn på sine eldre dager!" 2
Gjest True Khaleesi Skrevet 26. februar 2012 #30 Skrevet 26. februar 2012 Minner meg om en selvopplevd historie jeg bare må dele. For ordens skyld, jeg er mann. For maaange år siden (jeg var 22!) var skulle jeg innom et møbelsenter med eksen min. På vei inn møtte vi eksens venninne og hennes 5-årige lillebror (som jeg aldri hadde møtt før) på et møbelsenter. 5-åringen stirret meg rett i øynene med et djevelsk blikk: Han: Du ser ut som du er 40 år du! Jeg: Åh..gjør jeg? Han: Ja! Du hadde sett yngre ut med bart! Jeg: ... Etterpå satt vi på med dem til sentrum. Satt i baksetet med den lille djevelen ved siden av meg. Han hadde fått is. Han stirret på meg igjen, slikket på isen og dyttet den i ansiktet mitt. Jeg var stum... Jeg blir forøvrig 40 i år...ser vel ut som 80 nå da. Vurderer å anlegge bart... :skratte: ROFL!
Gjest imli Skrevet 26. februar 2012 #31 Skrevet 26. februar 2012 Haha, du skulle sagt til mora at ho var heldig som hadde ein så smart unge 1
Momseguri Skrevet 26. februar 2012 #32 Skrevet 26. februar 2012 Pinlig, men det har nok skjedd med flere enn deg Og du som tror at TS har startet en tråd før; hvorfor i all verden? Det er jo flere her i tråden som sier at de har opplevd det samme, og det er vel mye mer sannsynlig at noen andre enn TS startet en tråd om dette, enn at TS skal ta opp igjen en flere mnd. gammel tråd??
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #33 Skrevet 26. februar 2012 Jeg blir ofte tatt for å være mann. Det er til tider slitsomt. Spesielt når jeg er i garderoben på treningssenteret eller på offentlige toaletter.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #34 Skrevet 26. februar 2012 en gang jeg stod utenfor en butikk og låste opp sykkelen min så var det en liten gutt med sin mor. gutten spurte høyt "hva slags hårfarge det var"? om meg ;( snufs Er det noen som har forstått dette innlegget her??
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #35 Skrevet 26. februar 2012 Jeg blir ofte tatt for å være mann. Det er til tider slitsomt. Spesielt når jeg er i garderoben på treningssenteret eller på offentlige toaletter. Kjipt..
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #36 Skrevet 26. februar 2012 Kjipt.. Ja, det er det. Det er kjipt at synet på kjønnsrollene er så rigide.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #37 Skrevet 26. februar 2012 det var jeg som skrev det her: "en gang jeg stod utenfor en butikk og låste opp sykkelen min så var det en liten gutt med sin mor. gutten spurte høyt "hva slags hårfarge det var"? om meg ;( snufs " komisk at ingen skjønte hehe.. men jeg hadde på den tiden bleket hår som jeg farget svart med lilla skjær... og fargen satt ikke så godt så var blitt litt utvasket... så hadde en vel en merkelig farge som små barn ikke forstår seg på.... kremt nå ser jeg heldigvis mer normal ut og er aldri blitt tatt for å være mann
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå