Gå til innhold

Til tedrikkere! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av hvilke grunner drikker dere te?

Jeg synes te smaker godt, og det er kos. Noen ganger drikker jeg en beroligende kopp te før jeg jeg legger meg, det roer ned kroppen.

Hvor mange kopper daglig drikker dere?

Det varierer veldig. Kanskje 1 kopp om dagen i snitt.

Bruker dere sukker/suketter/honning oppi?

Jeg bruker ingenting, synes søtsmaken ødelegger den gode tesmaken.

Hvilken te drikker du?

Det varierer. Drikker helst løs-te i teklype fra (kaffe og) te-forretninger. Ren grønn te også en favoritt, det samme er Rooibus. Jeg har akkurat oppdaget Les Palais des Thés og drikker te derfra nå. Av vanlig butikk-te drikker jeg helst Forest fruit tea i pyramideformet pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mari kontrari

Av hvilke grunner drikker dere te?

Det smaker godt, det varmer på den kalde tiden av året, det er sunnere enn kakao og jeg tåler ikke så mange kopper kaffe, te med naturlig søtsmak hjelper meg til å ikke dytte i meg altfor mye godteri når jeg leser/ser på tv.

Hvor mange kopper daglig drikker dere?

Varierer veldig, typisk to til åtte for tiden. Drikker mye mindre te om sommeren.

Bruker dere sukker/suketter/honning oppi?

Litt honning i myntete, ellers ingenting.

Hvilken te drikker du?

Elsker yogi sin grønn te med mynte, ellers mye hvit te med fruktsmak, og mer krydrede teer. Blander ofte ulike løsteer, bruker da som regel lakrisrot for søtsmak. Det går litt i perioder hva jeg er mest hektet på - typisk mer krydret før/rundt jul, og mer fruktig utover våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest On Topic

Til dykk som bruker te i lausvekt, kva er blandingsforholdet? Feks. kor mange ts/ss per liter? Og kor lenge skal teen stå å trekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å ødelegge stemningen eller noe, men er det ingen av dere som er redd for å få gule tenner av å drikke så mye te? eller er det bare en myte at man får gule tenner av det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest just words

ikke for å ødelegge stemningen eller noe, men er det ingen av dere som er redd for å få gule tenner av å drikke så mye te? eller er det bare en myte at man får gule tenner av det? :)

Viss man skal tenke slik så deg så kan man jo ikke drikke noen ting, kaffe, te, juice, rødvin… Uff, tenk å ikke kose seg med slike drikker men bare drikke vann pga fare for gule tenner…

Ja det vi spiser og drikker setter som vanlig sine spor etter hvert, men tror ikke te er det verste.

Men jeg koser meg nå i det minste og har en god livskvalitet fordi jeg kan unne meg å nyte både te, kaffe og vin, og takke meg til for å leve livet på vann hadde vært uaktuelt (Så finnes det vel og noe som heter tann bleking) :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss man skal tenke slik så deg så kan man jo ikke drikke noen ting, kaffe, te, juice, rødvin… Uff, tenk å ikke kose seg med slike drikker men bare drikke vann pga fare for gule tenner…

Ja det vi spiser og drikker setter som vanlig sine spor etter hvert, men tror ikke te er det verste.

Men jeg koser meg nå i det minste og har en god livskvalitet fordi jeg kan unne meg å nyte både te, kaffe og vin, og takke meg til for å leve livet på vann hadde vært uaktuelt (Så finnes det vel og noe som heter tann bleking) :lur:

hehe ok skjønner! man må jo få lov til å kose seg her i livet. btw, jeg tenker også på tannbleking som backup-plan :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest just words

hehe ok skjønner! man må jo få lov til å kose seg her i livet. btw, jeg tenker også på tannbleking som backup-plan :biggrin:

Hee hee… ja backup-plan er alltids bra å ha i ermet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...