Gå til innhold

Til tedrikkere! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På jobb drikker jeg mest kaffe, men pleier å ta en eller to kopper te for ikke drikke for mye kaffe. Drikker ofte en kopp på kvelden også, for å hindre at jeg spiser usunt eller for mye.

Jeg liker smaken, og at det er varmt. Synes det er koselig om kvelden. Har suketter i - liker bare de hvite/blå, ikke de røde (husker ikke navn). Har ulike typer svart te hjemme, noen med fruktsmak, noen med krydder (som jeg drikker med melk hvis jeg virkelig skal kose meg...) og noen vanlige earl grey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av hvilke grunner drikker dere te?

Fordi det smaker godt

Hvor mange kopper daglig drikker dere?

En til to, kanskje?

Bruker dere sukker/suketter/honning oppi?

For tiden har jeg dilla på Lotus fra Yogi Tea, og den er søt nok i seg selv. Ellers bruker jeg en brun sukkerbit eller en liten teskje honning oppi :)

Hvilken te drikker du?

De fleste typene fra Yogi Tea, Celestial Seasonings, London Fruit & Herb eller en sjelden gang en kopp perfekt trukket Earl Grey. :rodmer:

Man får kjøpt dem i helsekostbutikker, Søstrene Grene og lignende butikker :)

Tror mange som sier at de ikke liker te, baer har prøvd ulike typer sort te som er trukket feil. Dog, nå skal det jo nevnes at hvis man er veldig interessert, så er det jo mye av teen jeg drikker som ikke er ordentlig te, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Drikker dere det kun fordi det smaker godt?

Jeg drakk te en periode, men gikk så lei. Jeg ble ikke mer våken av det, da sverger jeg heller til kaffe. Og lettbrus smaker jo bedre enn te med suketter, liksom :sjenert:

Av hvilke grunner drikker dere te?

Hvor mange kopper daglig drikker dere?

Bruker dere sukker/suketter/honning oppi?

Hvilken te drikker du?

Fordi det gir meg en rus... Eller var det fr smaken sin syld? :klo: Noe var det nok

Tja... en to tre liter til dagen? aner ikke hva det blir i kopper.

Er du rar? Har du ting oppi vinen når du drikker de? :kjefte:

http://www.palaisdesthes.com/en

http://en.lov-organic.com/

http://en.kusmitea.com/?gclid=CPTd7fC0u64CFWJ-mAodQGttMg

Og ting en får hos http://www.taras.no/index.php?side=omoss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Kok opp 1 dl vann.

Tilsett et knivsodd kardemomme, kanel, nellik, ingefær og muskat.

La trekke i 5 min.

Tilsett en t-pose engelsk te. la trekke i 3 min.

Varm 2 dl melk, ikke kok. Sil teblandingen.

Tilsett melk og evt. sukker eller suketter.

Voilà Chai latte :)

Du begynner bra, driter deg fullstendig ut med den pose-teen, og redder litt av stumpene mot slutten. Når det kommer til sukker så er suketter djevelens verk. Bruk brunt sukker, det gir en rikere smaksopplevelse. Kast pose-teen til bloksberg og invester i noe skikkelig sort te. Den skal ikke være knusketørr eller finmalt.

Forøvrig er det greit å bruke hel krydder kjøpt i hjørnebutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg drikk te fordi eg synest det er koseleg med noko varmt, og kaffi blir eg heilt skjelven av om eg drikk mykje. Te er også veldig godt! Kjøper alltid med meg suvenirte når eg er ute og reiser, og har mykje spennande i skapet. :) Drikk alt frå ingen til fem-seks koppar dagleg, har ingen fast rutine på det. Brukar aldri søtning i teen, bortsett frå når eg er sjuk og har vondt i halsen, då blir det litt honning.

Eg likar veldig godt all teen eg har kjøpt på Le Palais des Thés, spesielt den kvite teen. Elles blir det mykje chai frå Pukka (med mjølk!). Kjøper ein del på iHerb, der er det mykje forskjellig av både Pukka og Yogi, i tillegg til andre merker. Og så er det berre eit salig rot av alt mogleg inni skapet mitt frå diverse turar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste te'en jeg liker skikkelig godt er chai-te, den blir kjempegod hvis den lages rett! Ellers drikker jeg te for jeg innbiller meg det er bra for noe:p Kjøper ofte forskjellige fruktte'er på kremmerhuset, og bruker en liten teskje med honning oppi(hvis ikke smaker det bare bittert).

Holder meg laaangt unna butikk-te, det smaker virkelig ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker dere det kun fordi det smaker godt?

Jeg drakk te en periode, men gikk så lei. Jeg ble ikke mer våken av det, da sverger jeg heller til kaffe. Og lettbrus smaker jo bedre enn te med suketter, liksom :sjenert:

Av hvilke grunner drikker dere te?

Hvor mange kopper daglig drikker dere?

Bruker dere sukker/suketter/honning oppi?

Hvilken te drikker du?

Jeg drikker te fordi det er godt. Det varmer, og passer godt til brødmåltider. Jeg drikker 2-3 kopper te om dagen, nå for tiden går det mest i grønn eller roiboos. I grønn te bruker jeg litt sitron (hvis den er naturell) og gjerne en sukett. I roiboos bruker jeg også en sukett. I fruktteer og earl grey har jeg også i en skvett melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns te er veldig godt bare egentlig:)

bruker suketter. syns honning er veldig godt, men det er dyrt, så jeg gidder ikke unne meg den luksusen. (student)

liker best peppermyntete og en jeg har som heter Bengal spice:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker fordi det er godt, eller hadde det vel ikke vært noe poeng...

Går fort 4-6 kopper om dagen, hvertfall vinterstid.

Har 50-50 forskjellige typer -svart, grønn, rød, hvit, urte- og kryddervarianter av ymse slag -som jeg drikker med eller uten sukker, suketter eller honning, avhengig av hva slag te, hva jeg har lyst på og hva jeg har for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hvilke grunner drikker dere te?

Hvor mange kopper daglig drikker dere?

Bruker dere sukker/suketter/honning oppi?

Hvilken te drikker du?

- Synes te er vesentlig bedre enn kaffe. Har ingenting med at jeg vil være mer våken å gjøre.

- Det kan fort bli 4-6 kopper daglig.

- Brukte sukker før, men har klart å slutte!

- Mest Twinings, Lady Gray og Four Red Fruits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker dere det kun fordi det smaker godt?

Jeg drakk te en periode, men gikk så lei. Jeg ble ikke mer våken av det, da sverger jeg heller til kaffe. Og lettbrus smaker jo bedre enn te med suketter, liksom :sjenert:

Av hvilke grunner drikker dere te?

Hvor mange kopper daglig drikker dere?

Bruker dere sukker/suketter/honning oppi?

Hvilken te drikker du?

jeg drikker te fordi det er godt og sunt.

drikker uten sukker, drikker grønn med og uten smak, nype, frukt te, rooibos, svart te me smak. alt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på dere som hverken bruker sukker, sukketter ELLER honning! :hakeslepp:

Smaker jo nesten bare som kokt vann da jo. Har prøvd Earl Grey og mange andre typer uten noen ting oppi, men det smaker jo riktig ille.

Hvordan klarer dere å få det ned?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår meg ikke på dere som hverken bruker sukker, sukketter ELLER honning! :hakeslepp:

Smaker jo nesten bare som kokt vann da jo. Har prøvd Earl Grey og mange andre typer uten noen ting oppi, men det smaker jo riktig ille.

Hvordan klarer dere å få det ned?

Som en britisk dame som bestilte te av meg sa "If you need sugar in Earl Grey, you're not doing it right!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en britisk dame som bestilte te av meg sa "If you need sugar in Earl Grey, you're not doing it right!" ;)

Haha ok, men hvordan skal skal man klare å like det uten sukker da? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SemperFi

Jeg drikker en del te, hvorfor? Er vel litt også pga kulturen min, de drikker en del te i Iran og den tradisjonen tok mine foreldre med til Norge.

For det meste drikker jeg mørk te med litt kanel i. Men om jeg har dårlig tid, så blir det pose-te med eple-kanel smak.

Pleier å ha litt honning i med kandi/kandis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker te for å holde meg varm, frisk (masse antioksidanter!) og fordi det kan varieres med mange ulike smaker så jeg blir aldri lei :)

Drikker mellom 3-8 kopper te hver dag.

Bruker ikke verken sukker eller melk i teen, men noen ganger honning hvis jeg har vondt i halsen eller hoster.

Drikker bare grønn eller hvit te, med og uten smakstilsetning :)

Kommer nok aldri til å slutte å drikke te :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg drikker te til mat. Altså til frokost, lunsj eller kvelds. Mest fordi jeg ikke drikker verken melk eller kaffe, og synes det er godt med noe som smaker litt. Blir så kjedelig med vann i lengden.

Noen ganger tar jeg en kopp hvis jeg er litt kald og trenger varme i kroppen.

Bruker et par suketter i teen, ikke noe annet.

Sånn i ukedagene drikker jeg kanskje en-to kopper pr dag, men drikker aldri varmt drikke i sommerhalvåret.

Liker best Roobois eller fruktteer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker i all hovedsak "skikkelig" te, dvs. pose-te fra Rema'n er bare nødsløsninger. Kjøper te i løsvekt. Suketter ødeleger smaken fullstendig, hvitt sukker er usunt. Litt avhengig av typen te jeg drikker (drikker alt mulig; hvit, grønn, svart, rød, avhengig av når på døgnet jeg drikker teen), kan jeg bruke brunt sukker eller honning. De aller fleste tetypene drikker jeg uten noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...