AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #81 Del Skrevet 28. februar 2012 hei TS her. huff det var slitsomt å lese hvor mye dere "hater" folk som sliter og ikke kan jobbe. jeg skal til nav neste uke og høre om søknad til bostøtte og depositum støtte. har funnet mange mulige leiligheter utenfor byen men når jeg trenger 20 - 30 000 til depositum har jeg ikke sjangs til å komme meg på markedet med ca 3000 på kontoen. jeg lever uke for uke og klarer ikke spare. og som nevnt over så sliter jeg med uforutsette regninger. jeg måtte nettopp punge ut 3800 til tannlege, 2800,- veiavgift til bil og psykologen er ikke gratis den heller. så alt jeg hadde klart å spare opp (jeg er veldig flink til å spare egentlig) gikk til regninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobbeltisolert Skrevet 28. februar 2012 #82 Del Skrevet 28. februar 2012 Kjære deg. Når det gjelder depositum kan du få ein depositumsgaranti frå kommunen/Nav, vil eg tru. Dei kan jo og hjelpa med bustøtte. "og som nevnt over så sliter jeg med uforutsette regninger. jeg måtte nettopp punge ut 3800 til tannlege, 2800,- veiavgift til bil og psykologen er ikke gratis den heller." Seriøst? Tannlege får ein støtte av Nav, likedan psykolog. Og veiavgift er vel ikkje akkurat eit ufortsett rekning. Og kva i alle dagar skal du med bil når du bur i ein by med flott busstilbod? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #83 Del Skrevet 28. februar 2012 Har psykologen avtale med det offentlige så går det på frikortet ditt. Da er du vel snart passert grensen og resten er da gratis ut året. Også annen legebehandling og medisiner på blå resept. Jeg skjønner at du ikke får spart opp til depositum. Det er veldig vanskelig å få leid med garanti fra sosialkontoret (og med god grunn da den garantien er lite verdt) så jeg hadde bedt de om et lån når det gjelder depositum. Da stiller du med en gang sterkere på boligmarkedet. Det er ikke gitt at man får hjelp til tannlegeregning. Da skal man har rett til sosialstønad, det må søkes på i forkant med brev fra din tannlege samt at det blir krevd billigst mulig behandling. Det kan bety å trekke enn tann framfor å rotfylle den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #84 Del Skrevet 29. februar 2012 Hei, kjære AB! Jeg savner: Empati og generell innsikt. Om du skulle finne det, eller om du behøver hjelp; send meg gjerne en PM. Skjønner at du ikke forstår når man setter ting på spissen. Det skal ikke lønne seg å gå på trygd, dette er en selvfølge jeg tror de fleste forstår, unntaket er vel de som prøver å utnytte og samtidig tror at man har muligheten til å kreve ditt og datt når de bør være takknemlige for at de i det hele tattt får penger. De fleste andre land i verden har ikke et trygdesystem som er i nærheten av det som finnes i Norge, og det kan ts prise seg lykkelig over. TS har ingenting å kreve med, hun har selv satt seg i denne situasjonen og når hun nekter å fire på krava ift. bo i kollektivt, ol. så får hun ta det som kommer. Og empati har jeg, men ikke for de som utnytter trygdesystemet vi har i Norge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #85 Del Skrevet 29. februar 2012 hei TS her. huff det var slitsomt å lese hvor mye dere "hater" folk som sliter og ikke kan jobbe. jeg skal til nav neste uke og høre om søknad til bostøtte og depositum støtte. har funnet mange mulige leiligheter utenfor byen men når jeg trenger 20 - 30 000 til depositum har jeg ikke sjangs til å komme meg på markedet med ca 3000 på kontoen. jeg lever uke for uke og klarer ikke spare. og som nevnt over så sliter jeg med uforutsette regninger. jeg måtte nettopp punge ut 3800 til tannlege, 2800,- veiavgift til bil og psykologen er ikke gratis den heller. så alt jeg hadde klart å spare opp (jeg er veldig flink til å spare egentlig) gikk til regninger. Det er neppe snakk om hat, men at folk flest synes det er relativt hårreisende at en som går på trygd og mottar penger gratis samtidig tror hun kan komme med krav om boenhet. Vær glad du får penger i det hele tatt, hadde du vært i et annet land så hadde du ikke fått samme goder som du får i Norge. Du får nok ikke penger nok til å kjøpe leilighet eller fine vesker, men du har penger nok til å få deg et tak over hodet, og om det bare er kollektiv du har råd til, så er det hvertfall noe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 29. februar 2012 #86 Del Skrevet 29. februar 2012 "Kom deg ut i jobb", "folk på trygd/nav bør så absolutt få mindre enn oss som jobber" osv osv. Realty check: hva om noe skjedde dere en dag? Skal en som har fått kreft eller hjerneslag og sitter lammet i rullestol "løfte ræva og komme seg ut i jobb"?! Og dere som kaller TS sin sykdom for "sykdom" i anførselstegn - dere forkaster tanken på at angst er et reelt problem og noen kan ha det så sterkt at det er umulig for de å fungere i en jobb? Når det gjelder mennesker som faktisk har en slik ekstrem angst som du beskriver her, samt de som sitter i rullestol/ har hjerneslag, og så videre- de går på UFØRETRYGD, og ikke arbeidsavklaringspenger. Det er en vesentlig forskjell på disse to! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #87 Del Skrevet 29. februar 2012 Når det gjelder mennesker som faktisk har en slik ekstrem angst som du beskriver her, samt de som sitter i rullestol/ har hjerneslag, og så videre- de går på UFØRETRYGD, og ikke arbeidsavklaringspenger. Det er en vesentlig forskjell på disse to! Mye takket være at alle rasshøla i blant annet denne tråden har stemmerett, må man nå gå veldig lenge på arbeidsavklaringspenger før NAV faktisk innvilger uføretrygdsøknader på grunnlag av psykiske problemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 29. februar 2012 #88 Del Skrevet 29. februar 2012 Og hvilket annet parti skulle en stemt på FRP som vil fjerne hele trygdesystemet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 29. februar 2012 #89 Del Skrevet 29. februar 2012 Mye takket være at alle rasshøla i blant annet denne tråden har stemmerett, må man nå gå veldig lenge på arbeidsavklaringspenger før NAV faktisk innvilger uføretrygdsøknader på grunnlag av psykiske problemer. Du vet hva AAP er? Det er bl.a. Det som en gang var midlertidig uføretrygd. De aller færreste får varig uføretrygd noe som er ganske bra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mac84 Skrevet 29. februar 2012 #90 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Er kanskje litt råflott å ha bil med alle de utgifter dette medfører når du kun har 8000,- inn i måneden? Er student nå, men da jeg jobbet 100% hadde ikke jeg råd til bil selv om jeg da hadde nesten det dobbelte av det du har i måneden... Hater ikke folk som sliter og ikke kan jobbe, men synes mange av de som er her inne på KG har et veldig lite realistisk bilde av hva de burde ha "krav" på. Når man mottar stønader fra staten kan man ikke forvente en skal kunne bo like bra som folk i 100% jobb, ha bil, nye duppeditter, penger igjen til klær hver måned, eller hva det nå skulle være man ønsker seg (eller forvente at staten skal punge ut for disse tingene). Du må se på summen som kommer inn hver måned, og så må du se hvor mye av dette du kan avse til bolig for å fortsatt ha nok igjen å leve for. Betyr dette at du må bo i kollektiv med 4 andre personer - ja, så er det dette du må gjøre. Skjønner at du sliter psykisk, men forsøk å se det positive med å bo i kollektiv - blir du godt kjent med de andre i kollektivet kanskje det vil ha en positiv innvirkning på din psykiske helse? Endret 29. februar 2012 av mac84 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #91 Del Skrevet 29. februar 2012 hei TS her jeg tør ikke gå på¨buss blandt annet av en grunn av at når jeg var 18 år på vei hjem fra jobb kl 23.00 på kvelden så ble jeg utsatt for blind vold. og med tanke på at jeg også er utsatt for blind vold fra jeg var baby til voksen av mine foreldre så nei jeg tør rett og slett ikke ta buss. og utsatt for hard mobbing og vold av medelever og en hendelse hvor tilogmed læreren løftet meg opp og smalt med ned i siden av n pult! og jeg går på AAP og da har jeg ikke krav på støtte av tannlege og psykolog osv, det går opp til frikortet på psykolog men tannlege må jeg fint betale selv. jeg derimot har søkt på varig uføretrygd og da hadde ting blitt litt lettere, men som sakt over det er VANSKELIG å få varig ufør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 29. februar 2012 #92 Del Skrevet 29. februar 2012 Joda du kan søke om støtte til tannlege selv om du går på AAP. Har selv gjort det og fått det innvilget 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 29. februar 2012 #93 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Når det gjelder mennesker som faktisk har en slik ekstrem angst som du beskriver her, samt de som sitter i rullestol/ har hjerneslag, og så videre- de går på UFØRETRYGD, og ikke arbeidsavklaringspenger. Det er en vesentlig forskjell på disse to! Feil. Får du hjerneslag vil du først få AAP i inntil 4 år før du evt søker om uføretrygd. Endret 29. februar 2012 av Portvinpiken 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #94 Del Skrevet 29. februar 2012 Du vet hva AAP er? Det er bl.a. Det som en gang var midlertidig uføretrygd. De aller færreste får varig uføretrygd noe som er ganske bra. Nei, det er ikke bra at man får satt livet sitt på vent i flere tiår, og må bo i et bokollektiv i voksen alder, fordi alle rasshøla og idiotene (lavere middelklasse og nedover) har stemmerett. Når du så etter eget sigende selv befinner/befant deg utenfor arbeidsmarkedet, fremstår du som en husneger med skikkelige husnegerholdninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #95 Del Skrevet 29. februar 2012 hei TS her jeg tør ikke gå på¨buss blandt annet av en grunn av at når jeg var 18 år på vei hjem fra jobb kl 23.00 på kvelden så ble jeg utsatt for blind vold. og med tanke på at jeg også er utsatt for blind vold fra jeg var baby til voksen av mine foreldre så nei jeg tør rett og slett ikke ta buss. og utsatt for hard mobbing og vold av medelever og en hendelse hvor tilogmed læreren løftet meg opp og smalt med ned i siden av n pult! og jeg går på AAP og da har jeg ikke krav på støtte av tannlege og psykolog osv, det går opp til frikortet på psykolog men tannlege må jeg fint betale selv. jeg derimot har søkt på varig uføretrygd og da hadde ting blitt litt lettere, men som sakt over det er VANSKELIG å få varig ufør! Vet du hva blind vold er? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #96 Del Skrevet 29. februar 2012 Nei, det er ikke bra at man får satt livet sitt på vent i flere tiår, og må bo i et bokollektiv i voksen alder, fordi alle rasshøla og idiotene (lavere middelklasse og nedover) har stemmerett. Når du så etter eget sigende selv befinner/befant deg utenfor arbeidsmarkedet, fremstår du som en husneger med skikkelige husnegerholdninger. AAP er for de aller fleste tilnærmet lik samme sum som uførepensjon. Og pensjoner og trygdeytelser settes i henhold til grunnbeløp og tidligere inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #97 Del Skrevet 29. februar 2012 Og hvilket annet parti skulle en stemt på FRP som vil fjerne hele trygdesystemet? Tilbakeskrittspartiet tør nok ikke foreslå å legge ned velferdsstaten som sådan, selv om ekstremliberalistene/ekstremrasshøla i toppledelsen helst ønsker å gjøre det. Til det er for mange aspekter ved den altfor populære blant velgerne selv om de sutrer over sosialklienter og den slags. Likevel finnes det et ekstremliberlistisk/ekstremrasshølisk parti som ikke går av veien for å være ærlige og uttalte i sine ønsker om å legge ned velferdsstaten. De kaller seg Det liberale folkeparti (DLF), og fikk omtrent to hundre stemmer ved forrige stortingsvalg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 29. februar 2012 #98 Del Skrevet 29. februar 2012 Det er dyrere å leie leilighet i både trondheim og oslo. Og det er slettes ikke bare å jobbe mens man er student heller(prøv å kombiner et tungt ingeniørstudie med deltidsjobb:P). Og det er en grunn til at man får så store beløp i starten av semsteret; bøker er ikke billig, kanskje man trenger laptop, depositum skal betales. MEn uansett, om man sparer det store beløpet og fordeler det utover semesteret så får man såvidt i overkant av 8000 kr i mnd. Også må du ikke glemme at TS også får penger i sommermånedene, i motsetning til studenter.Jeg kan forstå at det for noen er kjipt å flytte inn i kollektiv, men er det virkelig så kjipt at man heller vil bo på gata? Men en student har fakisk mulighet til å jobbe i feriene, iallfall i sommerferiene. Alle studentene jeg kjenner jobber hver sommerferie, og tar seg 2 ukers ferie på slutten. Da tjener man mye penger som man kan leve godt på. Dette kan ikke TS gjøre. Hun har 8000 kr hver mnd hele tiden, men en student har like mye OG kan jobbe i sommerferien! Har venner som tjener 40 000-50 000 iløpet av sommeren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 29. februar 2012 #99 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Unnskyld på forhånd om du oppfatter meg som krass, men ta ansvar for ditt eget liv da for helvette! Den der kunne du ha spart deg! Kan ikke fatte at du har fått 26 plusser - skulle vært 26 minuser! Du skjønner vel at det er en grunn til at man går på AAP? Det er ikke for morro skyld? Endret 29. februar 2012 av Bølle 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 29. februar 2012 #100 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) De aller færreste får varig uføretrygd noe som er ganske bra. Ja, nettopp fordi det settes høye krav til hvor syk man må være for å komme under kategorien "ute av stand til å fungere i jobb..og takk og pris for det. For det er et enormt antall mennesker som har en veldig lav terskel for å si at de "ikke kan jobbe". Jeg sier ikke at alle som mottar AAP er sånn, men en veldig stor del av dem er latsabber, hypokondere og svindlere. Jeg mener at det også burde vært stilt høyere krav til å få AAP, og til og med en helt vanlig sykemelding hos lege. Slik som det er nå er det altfor lett å bare si at man har vondt i hodet, er tett i nesa eller er deprimert, og så får man sykemelding i hånda. Jeg har selv diagnosen depresjon, og har hatt det i flere år. Det har vært ganske ille til tider, men likevel klarer jeg å jobbe fullt, fordi jeg VIL. Alt avhenger av din egen innstilling. Jeg dro på jobb i dag, selv om jeg ikke har fått mer enn fire timer søvn i løpet av to døgn. I tillegg har jeg akkurat fått vite at en person i min aller nærmeste familie er alvorlig syk og i verste fall kanskje kan dø. Likevel har jeg jobbet i 14 timer flere dager på rad, frivillig overtid. Jeg er sliten, trøtt og lei meg, jeg er svimmel pga jeg har spist og drukket for lite. Sjefen min har prøvd å sende meg hjem, og bedt meg om å ta fri eller få en sykemelding. Og likevel blir jeg på jobben, fordi jeg vil, og fordi jeg liker å jobbe. Endret 29. februar 2012 av Mooria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå