TheHairyToothfairy Skrevet 26. februar 2012 #41 Del Skrevet 26. februar 2012 merkelig med det, her spør en TS om en konkret problemstilling, og svarene hagler inn i troll-standard om "kom deg ut i jobb" og så videre. faen er poenget med å måtte svare når man ikke har noe fornuftig svar enn pisspreik å komme med? dere er ikke her for å analysere TS behov eller evne til å jobbe/leve/whatnot. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bohemic Skrevet 26. februar 2012 #42 Del Skrevet 26. februar 2012 kan du ikke prøve å få deg en jobb som oss andre? Tror liksom ikke helt på at både du og kjæresten din er så syke at dere ikke kan jobbe. Jeg har vært i arbeid, Mc donalds, jeg hadde angstanfall 3 ganger daglig på det verste. Det er på ingen måte at jeg jobber igjen før jeg har fått kustus på panikkangsten min. Og kjæresten min sliter med angst, men han har en billakkeringsjobb som venter på han da vi får skaffet oss et sted å bo. Og du skal slutte å "tro at lissom ditten og datten". For sånn er det ikke for alle, Og personlig blir jeg ganske sint på folk uten angst forventer ting fra folk med angst. Prøv å funger som et vanlig oppegående menneske med en følelse som kjennes ut som melkesyre som sprer seg fra solar plexus helt til ytterste fingertupp, den kan komme av et blikk, en tanke som kjører i feil retning, egentlig alt. Det går faktisk ikke ann. Også besvimer jeg om jeg blir for nervøs, og det er ganske ofte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #43 Del Skrevet 26. februar 2012 hei =) ts her igjen. psykriatiske psykolog spesialisten som jeg går til behandlig hos har gitt meg en diagnose som jeg aldri vil bli frisk av. men jeg kan fks om 30 år være frisk nok til en 30 % stilling(kanskje). så er ikke mye håp for meg nei. men.... jeg vil jo bare være frisk, selvstendig og normal. men det kommer nok aldri til å skje, men jeg har da lov å håpe. men jeg har da krav på en trygg bolig fordetom? et sted hvor jeg ikke må flytte og flytte og kave økonomiskt resten av livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #44 Del Skrevet 26. februar 2012 hei =) ts her igjen. psykriatiske psykolog spesialisten som jeg går til behandlig hos har gitt meg en diagnose som jeg aldri vil bli frisk av. men jeg kan fks om 30 år være frisk nok til en 30 % stilling(kanskje). så er ikke mye håp for meg nei. men.... jeg vil jo bare være frisk, selvstendig og normal. men det kommer nok aldri til å skje, men jeg har da lov å håpe. men jeg har da krav på en trygg bolig fordetom? et sted hvor jeg ikke må flytte og flytte og kave økonomiskt resten av livet? Du har ikke krav på noenting, men hvis du tar deg selv i nakken så er det mange bomuligheter der ute. Men når du ikke har mye penger så kan du ikke ha krav som er urealistiske, det vil si at du kan måtte flytte såpass langt unna Stavanger sentrum at du feks er avhengig av tog (hvilket ikke bør være vanskelig da du ikke har jobb, men kun behanding og togene inn til Stavanger sentrum går svært ofte, mange som bruker den som transport til jobb). Skal du derimot bo inne i selve Stavanger så kan det hende du må belage deg på å bo i et kollektiv, noe du sier ikke er mulig, ergo må du nok se etter leiemuligheter lengre utenfor. (Og du klarer nok fint 20-30 minutters tur med tog inn til Stavanger). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #45 Del Skrevet 26. februar 2012 Du har ikke krav på noenting, men hvis du tar deg selv i nakken så er det mange bomuligheter der ute. Men når du ikke har mye penger så kan du ikke ha krav som er urealistiske, det vil si at du kan måtte flytte såpass langt unna Stavanger sentrum at du feks er avhengig av tog (hvilket ikke bør være vanskelig da du ikke har jobb, men kun behanding og togene inn til Stavanger sentrum går svært ofte, mange som bruker den som transport til jobb). Skal du derimot bo inne i selve Stavanger så kan det hende du må belage deg på å bo i et kollektiv, noe du sier ikke er mulig, ergo må du nok se etter leiemuligheter lengre utenfor. (Og du klarer nok fint 20-30 minutters tur med tog inn til Stavanger). Etter et kjapt søk på finn.no (noe selv du TS bør klare) så er det kun 52 boenheter til leie i Rogaland der leien er mellom 0 og 6000 kroner, hvilket er det eneste du klarer med dine penger. Det viser at du ikke kan regne med å få deg en leilighet i det hele tatt, disse koster mer selv utenfor Stavanger. Så du må nok belage deg på å bo i kollektiv med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #46 Del Skrevet 26. februar 2012 nav stoppet AAP'en min uten grunn i juleferien. Oi... UTEN grunn? Det kan jo ikke stemme, vet du... Hva var nav's begrunnelse da? Tipper du finner grunnen om du leser DER, jeg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 26. februar 2012 #47 Del Skrevet 26. februar 2012 hei jeg går på AAP og får 8000,- utbetalt i måneden, jeg bodde hos min kjære men etter et 5 år langt forhold så mistet jeg rett å slett følelsene og valgte å gå fra han, nå bor jeg hos en kompis. men kan jo ikke bo her! jeg bor i Stavanger og går i terapi her, men trenger jo et sted og bo og siden dette er stor by så har jeg ikke råd til å leie noen som har erfaringer med ventetid og priser på komunal bolig? Dette burde du nok tenkt på og planlagt litt nøyere før du gikk fra kjæresten. Når det nå ikke er gjort får du bite i det sure eplet og enten finne deg en rimelig hybel i utkantstrøkene (Rennesøy, Jæren etc) og heller ta buss/tog for å komme til Stavanger, eller se til å komme deg i arbeid igjen så snart som råd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #48 Del Skrevet 26. februar 2012 Og personlig blir jeg ganske sint på folk uten angst forventer ting fra folk med angst. Og personlig blir jeg ganske sint på folk uten arbeidsmoral eller penger som forventer ting fra folk med arbeidsmoral og penger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #49 Del Skrevet 26. februar 2012 hei =) ts her igjen. psykriatiske psykolog spesialisten som jeg går til behandlig hos har gitt meg en diagnose som jeg aldri vil bli frisk av. men jeg kan fks om 30 år være frisk nok til en 30 % stilling(kanskje). så er ikke mye håp for meg nei. men.... jeg vil jo bare være frisk, selvstendig og normal. men det kommer nok aldri til å skje, men jeg har da lov å håpe. men jeg har da krav på en trygg bolig fordetom? et sted hvor jeg ikke må flytte og flytte og kave økonomiskt resten av livet? Jeg lurer litt på hvor du henter tallene dine fra, det er neppe legen som "antar" så løselig at om 30 år er du kanskje 30% arbeidsfør... Jeg sier som andre her, det virker ikke helt som du er veldig interessert i å sørge for ditt eget livsopphold, men mest av alt søker etter en god og trygg pute staten kan sy under armene dine. Sorry, men jeg tror du må ta deg selv i nakken og gjøre et forsøk her i livet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #50 Del Skrevet 26. februar 2012 hei =) ts her igjen. psykriatiske psykolog spesialisten som jeg går til behandlig hos har gitt meg en diagnose som jeg aldri vil bli frisk av. men jeg kan fks om 30 år være frisk nok til en 30 % stilling(kanskje). så er ikke mye håp for meg nei. men.... jeg vil jo bare være frisk, selvstendig og normal. men det kommer nok aldri til å skje, men jeg har da lov å håpe. men jeg har da krav på en trygg bolig fordetom? et sted hvor jeg ikke må flytte og flytte og kave økonomiskt resten av livet? Jeg lurer litt på hvor du henter tallene dine fra, det er neppe legen som "antar" så løselig at om 30 år er du kanskje 30% arbeidsfør... Jeg sier som andre her, det virker ikke helt som du er veldig interessert i å sørge for ditt eget livsopphold, men mest av alt søker etter en god og trygg pute staten kan sy under armene dine. Sorry, men jeg tror du må ta deg selv i nakken og gjøre et forsøk her i livet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 26. februar 2012 #51 Del Skrevet 26. februar 2012 Siden du ber om det - her er link. SSB Oslo og Bærum har de dyreste leieprisene i landet. Stavanger og Trondheim er i samme kategori, 1600 kr under Osloprisene. Da hadde vi rett begge to :gjeiper: Stavaner ligger helt i topp, bare slått av bærum /oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #52 Del Skrevet 26. februar 2012 Til ts og najki: dere mener dere er svært syke, og drar nok opp talene i undersøkelsen som viser at norsk ungdom tror de er langt sykere enn ungdommer ellers i europa. Forskere mener at det er mer latskap enn sykdom som spiller inn... http://www.dagbladet.no/2012/02/26/nyheter/helse/eu/utenriks/hellas/20403904/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #53 Del Skrevet 26. februar 2012 ts og BOHEMIC, skulle det være... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 26. februar 2012 #54 Del Skrevet 26. februar 2012 Ts: du kan ikke lengre bo hos vennen din, du vil ikke bo i kollektiv, du mener det er for dyrt å leie egen leilighet. Noe må du bare, uansett hvor syk du er. Om du bor i kollektiv for en periode frem til du finner noe bedre så betyr ikke det at du må sitte i stua sammen med en hel gjeng. Du har jo fortsatt ditt eget rom. I tillegg så kan det være en kjempetrening for deg å omgås med andre selvom det kanskje også er slitsomt. NAV har ikke leiligheter stående klare for de som ikke finner seg et eget sted å bo, det er gjerne en lang venteliste. Og om du skulle få en kommunal bolig så må du jo uansett betale leie. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig når man har en psykisk lidelse, men noen ganger så må man bare ta valg som ikke faller helt i smak. Ta kontakt med NAV på mandag. Forklar situasjonen og se om de kan hjelpe deg med å sette opp et budsjett, finne en leilighet som passer din prisklasse, og evnt stå som depositumgaranti. Ellers så må du faktisk bokstavelig talt bo på gaten og det vil du vel ikke? Ønsker deg lykke til og håper du finner en løsning 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #55 Del Skrevet 26. februar 2012 På tide å ta ansvar for eget liv og egen lykke. Selv om du er syk, er det bare du som kan velge hvordan du takler sykdommen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. februar 2012 #56 Del Skrevet 26. februar 2012 Så glad at jeg leser mange gode og reflekterte svar til TS her. Det er positivt at folk kan tenke! Ellers har jeg en ide til TS. Du har ikke råd å leie noe selv og du vil ikke bo kollektivt. Du kan heller ikke bo hos venner hele tiden. Da er det bare å finne deg en ny kjæreste du kan flytte til og bo sammen med. Jeg kjenner folk med angst problemer, og de fleste av dem er i jobb. Ja, deltid og ikke noe spesiell stort ansvar, men uansett jobb med egen inntekt som gir dem god selvtillit at de står på egne bein. For meg ser det ut at TS har ikke veldig mye lyst å ordne opp for seg. Enig med AnonymBruker Skrevet i dag, 09:23 her. Mange i Norge har det altfor bra og altfor lett og har mistet viljen å ta livet i egne hender, mens de venter på staten å gjøre alt for dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Månestøv Skrevet 26. februar 2012 #57 Del Skrevet 26. februar 2012 Uff, jeg skal i alle fall aldri legge ut en problemstilling på KG igjen. Makan til usaklige, krasse svar fra folk som tydeligvis bare er ute på faenskap. TS, hvis jeg var deg ville jeg tatt en tur til NAV. Forklar problemstillingen din så vil de nok mest sansynlig hjelpe deg med å finne en løsning. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 26. februar 2012 #58 Del Skrevet 26. februar 2012 Uff, jeg skal i alle fall aldri legge ut en problemstilling på KG igjen. Makan til usaklige, krasse svar fra folk som tydeligvis bare er ute på faenskap. TS, hvis jeg var deg ville jeg tatt en tur til NAV. Forklar problemstillingen din så vil de nok mest sansynlig hjelpe deg med å finne en løsning. Kunne ikke vært mer enig med deg. Er bare å riste på hodet av svarene til enkelte her, makan til tjukk-skallete navlebeskuende bedrevitere skal man lete lenge etter... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #59 Del Skrevet 26. februar 2012 Forklar problemstillingen din så vil de nok mest sansynlig hjelpe deg med å finne en løsning. Jeg er ikke overbevist. TS valgte selv å flytte ut, og hos NAV kommer nok mennesker som er uforskyldt hjemløse foran TS i køen. Ikke de som har valgt å flytte ut selv, som TS gjorde. Hun kommer nok til å få mye de samme svarene som brukere har skrevet til henne i denne tråden, dog forhåpentligvis litt mer høflig og diplomatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #60 Del Skrevet 26. februar 2012 For et lite gjennomtenkt svar. Stavanger topper faktisk leieprisene i landet. En stundent får 6800 pr mnd, men i august og januar får de nesten 20 000. Dette beløpet må fordeles utover de øvrige mnd og da ser man at gjennomsnittet er mer enn 6800. I tillegg har en student ofte mulighet til å jobbe ved siden av studiene, det kan ikke en person som går på AAP. Det er heller ikke lett i en håndvending å flytte inn i kollektiv. Når det er sagt må jo ts som har begrenset økonomi til rådighet være kreativ. Dette burde jo også ha vært ordnet før du flyttet fra samboeren din... Har du mulighet til å spørre noen venner om å leie et rom av dem. Kanskje noen som vil leie ut et rom og tjene noen tusen på det? De pengene går fort bort til andre levekostnader. Utleier krever kanskje depositum på 10 000, man trenger enkelte ting til leiligheten som møbler, bestikk osv., man skal ha skolebøker, plutselig ryker kanskje laptopen og man må ha ny, NRK-lisens ramler inn, man oppdager hull i tennene og får en svinedyr tannlegeregning, og ja... som du skjønner kan de 20 000 forsvinne ganske fort. Man har da mange flere utgifter enn husleia å tenke på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå