Gå til innhold

jeg er kastet ut på gata :( komunal bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=32959736

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=32910859

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=33369805

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=33231942

Her har du 4 hybler fra 3450,- til 4500,- kr i Stavanger. De så da helt greie ut de :) Da har du ,hvertfall ut i fra mine beregninger, nok til å klare deg helt fint for 8000 kr pr. mnd. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=32959736

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=32910859

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=33369805

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=33231942

Her har du 4 hybler fra 3450,- til 4500,- kr i Stavanger. De så da helt greie ut de :) Da har du ,hvertfall ut i fra mine beregninger, nok til å klare deg helt fint for 8000 kr pr. mnd. :)

Disse bofelleksapene var veldig flotte ts, flere av dem ligger på storhaug, og synes absolutt du bør se på dem. Hundvåg er kanskje greit å holde seg unna om man kan, da det er mindre sentralt. Drømmen din var vel gjerne ikke å bo i bofelleskap, men du har rett, det er umulig for deg å leie en leilighet i stavanger alene med disse pengene. Studentene klarer det, men de er jo ofte ivertfall to i en leilighet.

Men hvorfor har du ikke en jobb?

Endret av Dolly-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har du ikke en jobb?

AAP er en stønad man får når man er for syk til å jobbe. Så svaret på spørsmålet ditt er nok ganske sikkert at h*n er syk. ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nedlatende svar på endel av dere her da,går vel an å svare på en litt penere måte?

Alternativet er å skaffe seg en jobb og forsørge seg selv..

Det er ikke noe problem å skaffe seg en jobb i en såpass stor by, hvis man bare gidder å prøve.

TS får AAP,og det er nok helt sikkert en grunn til det,det har ikke noe med å gidde å prøve å få seg en jobb.Er man arbeidsledig men arbeidsdyktig så får man dagpenger,ikke AAP.

Edit :skrivefeil

Endret av Iza'bella
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAP er en stønad man får når man er for syk til å jobbe. Så svaret på spørsmålet ditt er nok ganske sikkert at h*n er syk. ;)

Sorry, så klart er det det :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du kan søke husbaken om bostøtte. Kommunal bolig er en bolig for de som sliter med å skaffe egen, men med relativt lik leiepris. Så ring f.eks de det er linket til, også kan du kontakte husbanken. Lykke til, ikke lett å stå på egne ben for første gang alltid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke får mer enn 8000 utbetalt trekker du ufattelig mye skatt! Jeg går på AAP og med tabelltrekk får jeg 9600 kroner hver 4. uke, som jo blir ennå mer i måneden (siden en måned er mer enn 4 uker).

Anbefaler deg å endre skattekortet ditt slik at du trekker mindre skatt, pluss å søke om bostøtte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

I følge innlegget er du ikke kastet på gata, du har kastet deg selv på gata.

Jeg får bostøtte fra lånekassa og får ca tre tusen i måneden. Det er ikke nok til husleie her jeg bor en gang. (Får det på sett og vis til å gå rundt med jobb ved siden av skolen)

Leter man godt nok finner man fort en hybel eller to som er levbart.

Betaler selv 4500 for 18kvadrat i Bærum.

Jeg har dessverre ikke noen erfaringer eller noe på kommunale boliger.

trykk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også på AAP og får minstesatsen - har utbetalt 9500,- pr mnd. Ergo vil jeg allerede her konkludere med at du betaler for mye i skatt - kontakt skattekontoret og få ordnet opp i dette.

Jeg leier en leilighet til 6000,- i mnden, inkl strøm, tv og internett. Hadde ikke dette vært inkuldert ville jeg tatt en leilighet til maks 4500,-.

Så får jeg bostøtte på 1500,-, og da er boutgiftene mine nede i 4500,-.

Bostøtten ville jeg fått om jeg leide leiligheten til 4500,- også, men da ville de gått til strøm o.l.

Med 9500 utbetalt, har jeg da 5000 igjen! Det er faktisk ganske mye for meg!

However, bostøttegreiene tar tid, og hittil har jeg levd uten; med 3000 til overs etter husleie. 2000,- går til mat (500 kr/uke ER mulig når man er alene), 350,- til busskort, og resten til betaling av lån. Synes selv det går veldig fint, men det er selvsagt slutt på ekstra goder og sløsing, som jeg lett kunne gjøre tidligere :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kommunale boliger gikk først og fremst til de med varig uføretrygd og ikke AAP.

Uansett så er det som regel lang ventetid på slike boliger.

Du må jo bare lete rundt etter et sted å bo selv.

Husk at du kan søke om hjelp til depositum, enten som lån eller at de stiller som garanti, og du kan søke om bostøtte.

I tillegg kan du søke on støtte til strømregning, men dette må søkes om hver gang du får regningen og du burde derfor passe på at du har nok penger til den.

Har selv gått på AAP med ca samme utbetaling som deg, men har likevel ikke hatt noe problemer med å leie.

Om man kun ser på sin egen minstesats så er det lite når man skal bo og leve, men dersom du får støtte utover AAP så blir det likevel nok.

Og det med å dra inn studenter og studentlivet syns jeg ikke passer seg i en tråd om AAP.

Mange som får denne stønaden får aldri noe mer, de kan som regel ikke jobbe ved siden av eller tjene mer etter noen år dersom de ikke blir friske.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, komunal bolig er for de som ikke klarer å finne en huseier som lar deg leie. F.eks innsatte som planlegger for dagen de slipper ut, bøllete tenåring, veldig dårlig marked med ingen andre muligheter, rusmisbrukere, og eventuelt andre grunner folk måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, komunal bolig er for de som ikke klarer å finne en huseier som lar deg leie. F.eks innsatte som planlegger for dagen de slipper ut, bøllete tenåring, veldig dårlig marked med ingen andre muligheter, rusmisbrukere, og eventuelt andre grunner folk måtte ha.

Nei, nei.

Kommunale boliger er også for uføretrygdede som lever et normalt liv og oppfører seg pent og som fint får leid også, jeg bare trodde ikke at folk på AAP (som er tidsbegrenset) får kommunale boliger

Her høres det ut som om du bare kommer med oppgulp

Endret av Ryvre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nei.

Kommunale boliger er også for uføretrygdede som lever et normalt liv og oppfører seg pent og som fint får leid også, jeg bare trodde ikke at folk på AAP (som er tidsbegrenset) får kommunale boliger

Her høres det ut som om du bare kommer med oppgulp

Oppgulp ja? jo takk du. Jeg snakker ut fra egen erfaring etter hva venner og familie har opplevd. Og jeg sier ikke at uføretrygdede ikke får kommunale boliger. Det sier jo vel seg selv at de kan ha problemer med å komme inn på markedet. Er jo også endel familier som etterhvert får kjøpe den kommunale boligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgulp ja? jo takk du. Jeg snakker ut fra egen erfaring etter hva venner og familie har opplevd. Og jeg sier ikke at uføretrygdede ikke får kommunale boliger. Det sier jo vel seg selv at de kan ha problemer med å komme inn på markedet. Er jo også endel familier som etterhvert får kjøpe den kommunale boligen.

Da burde du forklare deg på en annen måte om det ikke var det du mente.

Du skrev at komunal bolig var for de som ikke finner en huseier som lar deg leie. Og så kommer du med masse eksempler på kriminelle og bøllete ungdommer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Bøker kan man kjøpe brukt,og forskning viser at de fleste studenter jobber ved siden av studiene (meg inkl) men det var ikke cluet. Jeg vil gjerne se en konkret link hvor det vises til at leiemarkedet er dyrere i Trondheim og Oslo. Det har jeg faktisk vanskelig for å tro.

Siden du ber om det - her er link. SSB

Oslo og Bærum har de dyreste leieprisene i landet. Stavanger og Trondheim er i samme kategori, 1600 kr under Osloprisene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei ts her =)

takker for så mye svar, jeg leier rom hos kompisen min for 3000,- mnd nå men dette rommet skal han egentlig ta i bruk til egne interessert så vil komme meg ut jah.

kollektiv er ikke aktuelt, jeg har prøvd deg og pga min psykiske lidelser så klarer jeg ikke å bo så tett på andre mennesker.

jeg har ikke noe problem med å bo så langt borte som klepp! men er like dyrt der med helt egen hybel(ikke kollektiv).

ellers takker jeg for al hjelp.

jeg gikk fra min kontrolerende sammboer og tok annsvar for mitt liv, jeg ble ikke bedre av å bo med han og jeg vil så gjerne bli frisk og gå ut i jobb igjen! =)

det kan også sies at jeg venter på varig ufør. og vil ikke gå så dypt inn i lidelsene mine da det ikke er relevant ;)

det relevante er om noen hadde erfaringer med komunal bolig for vanskeligstilte (som meg)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg turen til nav på mandag og si at du står uten tak over hodet. Tror de er pliktig til å hjelpe deg da.

Lykke til.

Det gjorde typen og jeg også for 9 mnder siden. De hjelper ikke til NOEN ting. Vi har blitt kastet mellom kommuner og sendt på hotell med junkier og alkoholikere. Nå bor vi hos svigerfar etter at nav stoppet AAP'en min uten grunn i juleferien. Og Nav gjør absolutt ingenting for å hjelpe oss.

Råder ts til å gjøre alt for å finne leilighet selv, det er utrolig vanskelig- Men du må bare ringe på de leilighetene du kan. Rett utenfor byen pleier det å være billigere. Siden du går på Aap vil jeg tro at bofelleskap ikke er aktuelt. Men kunne du ikke bare bo hos gubben din til du fant deg et sted? greit det ikke er følelser inne i bildet, men du må jo tenke på deg selv. Men ta kontakt med nav angående kommunale boliger, de sier somregel at de ikke har noen, og noen vet faktisk ikke hva det er engang innenfor Nav. Men stå på kravene dine, og ikke gi opp. Ønsker deg lykke til på veien, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ts her =)

**

jeg gikk fra min kontrolerende sammboer og tok annsvar for mitt liv, jeg ble ikke bedre av å bo med han og jeg vil så gjerne bli frisk og gå ut i jobb igjen! =)

det kan også sies at jeg venter på varig ufør. og vil ikke gå så dypt inn i lidelsene mine da det ikke er relevant ;)

det relevante er om noen hadde erfaringer med komunal bolig for vanskeligstilte (som meg)

Du vil bli frisk og ut i jobb igjen, men så legger du til at du venter på varig ufør?

Dette får jeg ikke til å stemme, varig ufør gis til de som ikke kan komme seg ut i jobb igjen, noe du tydeligvis kan.

Syk meg her og syk meg deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde typen og jeg også for 9 mnder siden. De hjelper ikke til NOEN ting. Vi har blitt kastet mellom kommuner og sendt på hotell med junkier og alkoholikere. Nå bor vi hos svigerfar etter at nav stoppet AAP'en min uten grunn i juleferien. Og Nav gjør absolutt ingenting for å hjelpe oss.

Råder ts til å gjøre alt for å finne leilighet selv, det er utrolig vanskelig- Men du må bare ringe på de leilighetene du kan. Rett utenfor byen pleier det å være billigere. Siden du går på Aap vil jeg tro at bofelleskap ikke er aktuelt. Men kunne du ikke bare bo hos gubben din til du fant deg et sted? greit det ikke er følelser inne i bildet, men du må jo tenke på deg selv. Men ta kontakt med nav angående kommunale boliger, de sier somregel at de ikke har noen, og noen vet faktisk ikke hva det er engang innenfor Nav. Men stå på kravene dine, og ikke gi opp. Ønsker deg lykke til på veien, TS.

kan du ikke prøve å få deg en jobb som oss andre? Tror liksom ikke helt på at både du og kjæresten din er så syke at dere ikke kan jobbe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...