Gjest .-L-. Skrevet 25. mars 2012 #41 Skrevet 25. mars 2012 (endret) I den virkelige verden, er det i politikken snakk om å "jevne ut forskjellene" eller ikke. Det er lenge siden folk har dødd av sult i Norge. Da må ikke han skrive at man skal drite i økonomisk rettferdighet. Det er vel logisk å tenke at en del mennesker blir fattige da? Usa er vel et godt eksempel. Endret 25. mars 2012 av .-L-.
Parvati Skrevet 30. mars 2012 #42 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har merket meg dette fenomenet. At en del lesbiske har et intenst hat mot menn og er balnt de mest ekstreme rabiate feministene og har lenge tenkt at grunnen nettopp er at de har eller har lenge hatt et problematisk forhold til sin egen legning og at det er dette og ikke noe med menn per se som har næret hatet. Det er bemerkelsesverdig hvor mange av de mest kjente feminstene fra 70 tallet som var lesbiske og i hvor stor grad det var disse som inntok de mest ekstremistiske og mannshatende posisjonene. Fin strategi, du har issues med deg selv og tar det ut på andre. Takk skal du faen meg ha. Nå sa jeg vel egentlig motsatt av det du skriver her: Min forrakt for menn har blitt mye mindre etter at jeg fant ut av noen av mine issues. Jeg var mye mer "rabiat feminist" før jeg fant ut at jeg er tiltrukket av kvinner Jeg ser en del kvinneforrakt her i tråden også; kanskje det er flere som har issues å finne ut av? Jeg er nok ikke alene om å ta ut mine problemer på andre til tider. Det heter projeksjoner, og vi gjør det alle sammen rett som det er.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #43 Skrevet 30. mars 2012 Jeg jobbet på ein arbeidsplass i over 10 år med overtall kvinner. Opplevde vel ikke kvinnehat og mannehat det er nok muligens eit internett/forum greie. Mer person. Og skal love damene/jentene hatet kvarandre til tider ja. Men dette er nok mer single personers fenomen, familiefolkene hadde nok med sitt. Men har opplevd og hørt at noen av jentene hadde blitt klort og trakkassert av andre jenter på byen. Noe jeg synes var litt rart og fremmed for meg siden her i byen er det 3-4 ganger mer menn ute på byen enn jenter og damer. Skulle nok være nok til damene. Men har opplevd at dei jeg jobbet med snakket negativt om nerder og geeker. Noe jeg tar litt ille opp siden jeg føler jeg havner i den katogorien. Og har nok havnet i "rar" katogorien. Men om ein er singel har ein lov til å nerde/geeke og være "rar" usosial. Det er bare forskjellige interesser, jeg synes det er rart å bruke ein heil dag på å gå rundt å handle, eller det å gå på fest kvar helg. Og det å treffes på klubber å snakke om sine interesser. Mens dei synes det er rart at jeg evt kan sitte ein kveld å lese bøker og teikneserier. Eller spille spel med kompiser. Eller sitte å snakke om fantasi religioner og myter fra bøker og tv serier. So når fredagen kom var dei gira på å gjerne reise til ein anna by for å handle, treffe venninder, drikke vin, gå på restaurang, fest og på byen og danse. Noe som er normalt for mange, men unormalt for meg. Jeg hadde som regel andre planer. Poker kveld i ny og ne, spille online med kompiser, lese ei bok som ingen av dei noen gang kom til å lese eller har hørt om, se filmer og tv serier. Ha besøk av ein kompis med kanskej ein tur på elkjip, dvd sjappa, pizza evt kebab i løpet av kvelden. Jeg klaget aldri på hva dei gjorde, men dei klaget på hva jeg gjorde kan du seie. So det sosiale tel mer, med at ein drar på konserter, har opplevelser med mange andre. at ein alltid må ha ein opplevelse, ein fest. Det er som om ein ikke gjør som alle andre er man "rar" og skal hates og hakkes på. Og omvendes til å gjøre som de. 2
ElectricScum Skrevet 30. mars 2012 #44 Skrevet 30. mars 2012 Interessant artikkel :D Fem måter den moderne mann er opplært til å hate kvinner. Oioi.
Steinar40 Skrevet 30. mars 2012 #45 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Det er som om ein ikke gjør som alle andre er man "rar" og skal hates og hakkes på. Og omvendes til å gjøre som de. Kvinner er generelt sett mer sosiale enn menn. På den annen side så er det helt riktig at alle sauene i saueflokken ikke liker en ensom ulv. Nei, da er det tydeligvis mye bedre med en ulv i fåreklær Forstå det den som kan. Endret 30. mars 2012 av Steinar40
Betelgeuse Skrevet 29. september 2012 #46 Skrevet 29. september 2012 Begrepet "feminisme" er en legitimert motsats til "mannssjåvinisme". Same shit – different wrapping. Jeg har ikke sans for noen av delene. Siden 50-tallet har selvmordsratene her i landet blitt mer enn tredoblet, og 3/4 av selvmord i Norge begås av menn. Økningen sees i størst grad blant yngre menn(< 40 år), og personlig tror jeg dette har med en økende mengde ensomhet i denne gruppen. Tall fra SSB fastslår at flere menn forblir ensomme og ufrivillig barnløse, samt at 20% av menn i seksuelt aktiv alder har sex en gang hvert 3-5 år eller sjeldnere. http://www.forskning.../februar/209388 Disse tallene er forsvinnene lave for kvinner. I et såpass seksualisert samfunn vi lever i, er det klart at dette er viktig. I vårt samfunn utgjør seksualiteten et differensieringssystem, helt uavhengig av pengemakten; og som differensieringssystem er den minst like ubarmhjertig. De to systemene har imidlertid helt sammenfallende konsekvenser. Akkurat som en tøylesløs økonomisk liberalisme, og av tilsvarende årsaker, skaper den seksuelle liberalismen tilfeller av absolutt fattigdom. Noen har sex hver dag, andre fem eller seks ganger i livet, eller aldri. Noen har sex med flere titalls kvinner, andre med ingen. Det er det som kalles 'markedets lov". I et monogamt system, dominert av romantikk og forelskelse, er det bare den man elsker, og som i prinsippet er enestående, som kan framkalle begjæret og nytelsen. I det liberale samfunnet vi har blitt en del, er eventyret den seksuelle modell som har blitt framhevet av den offisielle kultur (reklame, tidsskrifter, sosiale organisasjoner og offentlig helsevesen), og innenfor et slikt system blir begjær og nytelse produkter av en forførelsesprosess, som legger vekt på nyhet, sanseopplevelser og individuell kreativitet (for øvrig de samme kvaliteter som forventes hos ledersjiktet i yrkeslivet). Den seksuelle frigjøringen fører altså ikke til mer (eller mer ekte) kjærlighet: erotikken er blitt en del av en utvidet varekapitalisme hvor alle kjemper mot alle i jakten på godene. Denne tilstanden opphever familiebåndene – og går på tvers av kjønnsgrensene: Etter kvinnefrigjøringen og feminismen er også kvinnene innlemmet i denne typisk maskuline kappestriden. Hippienes devise "make love not war" blitt snudd fullstendig på hodet; volden er for meg det naturlige sluttproduktet når de seksuelle driftene ikke lenger tøyles av en allment akseptert moral. Mennesket reduseres til dyr, hvis natur er et ufyselig svineri, et evig blodbad. Om man ser rundt seg, ser man et samfunn laget for de "unge og pene", og de store taperne oppi alt dette, er unge jenter som vokser opp med en slags følelse av at man er et kjøttstykke som skal ta seg best mulig ut. Og som pga. dette kanskje aldri blir i stand til å vite hva et ordentlig bra sex- og samliv er. Eller den ensomme, mindre vellykkede mannen, som også observerer dette samfunnet hver eneste dag, med trekant på tv, i magasinene i butikken("Sjekk de 20 nye sexstillingene i ukas nummer!"), men må konstatere at han i praksis er sendt i eksil fra dette samfunnet, dømt til et liv i onani. Og det er ikke synd i ham, men han unngår kanskje å få "grisete gubbe"-stemplet i trynet, dersom han holder kjeft. Noen av dem tyr til prostitusjon, uten at jeg skal forsvare det. Folk virker etterhvert helt ute av stand til å binde seg, men hvordan kan man forvente det, i et samfunn der man nesten blir oppfordret til å være utro, dersom man føler for det? Jeg legger skylden på venstresiden som siden hippietiden bestemte seg for å rive ned alt som het verdier, har liberalisert sex og individets rett, og _forsatt_, med en slags selvgod moralisme, forsetter å messe disse tingene samtidig som de legger skylden på dem som har kommet i uføret pga. dette. Det gjør meg kvalm å se noen som vil ha kaken, spise den, og skylde på andre for det under et banner om menneskerettigheter. Det gir meg lyst til å spy når fremadstormende, selvgode sosialister eller feminister slenger rundt seg med "gammel gubbe"-stemplet, et forferdelig stigmatiserende stempel, uten at det har noen som helst følger. Det er helt legitimt å gjøre det. Charles Fourier, forøvrig kvinnesaksforkjemper, og den første til å bruke termen feminisme, innså farene allerede den gangen; han mente helt seriøst å innføre et eget byråkrati som tok seg av de seksuelt bortviste, noe som skulle sikre en "fordeling av godene". Vi alle vet jo hvordan en slik idé hadde blitt mottatt i dag, men i det store og hele er det med en ironisk, oppgitt humring jeg ser at folk på venstresiden som påstår de kjemper for menneskerettigheter klager over det seksualiserte samfunnet. Og det minner meg på at klarsynet forlengst har gått tapt. Helt tilslutt - Kvinner som klager over at de tjener som gruppe mindre enn menn; husk at vi har lik lønn for likt arbeid her til lands. Om dere vil tjene mer, bli ingeniør eller noe der markedet er villig til å betale for lyse hoder, istedet for å bli sykepleier. Og husk at politi- og brannmenn tjener dårligere enn sykepleiere, før dere jatter i vei om at sykepleierne må opp på ingeniør-nivå i lønn, det blir bare for dumt. For et flott innlegg. Jeg holder meg ute av debatten, men forrykende innlegg. Helgen er reddet, verden har både meningsfeller og refleksjon.
Betelgeuse Skrevet 29. september 2012 #47 Skrevet 29. september 2012 Interessant artikkel :D Fem måter den moderne mann er opplært til å hate kvinner. Oioi. Kjempeinteressant. Mange nye innfallsvinkler her. Fremragende og rystende.
Steinar40 Skrevet 29. september 2012 #48 Skrevet 29. september 2012 For et flott innlegg. Jeg holder meg ute av debatten, men forrykende innlegg. Helgen er reddet, verden har både meningsfeller og refleksjon. Det er aldri feil å se eksempler på at enkelte ikke er like hjernedøde som resten av saueflokken, ja.
Steinar40 Skrevet 29. september 2012 #49 Skrevet 29. september 2012 Så gøy å se deg i denne tråden, Steinar Grunnen til at mange KGere fremstår som kjønnshatere er vel nettopp fordi de er på vei ut av forhold av den ene eller andre grunnen! Meget sannsynlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå