Gå til innhold

Kvinnehat og mannehat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en tråd for tanke på de som er kvinnehatende og mannehatende her på KG, og til hjelp for at de skal få et annet syn på livet. Her kan folk skrive kjærlige og hjertevarme innlegg, til støtte, de som har utviklet et hatforhold mot det motsatte kjønn. Enten utroskap eller andre dårlige erfaringer.

Jeg begynner:

Jeg hadde lenge et hat- of fordomsfult forhold til kvinner. Jeg er gammel jomfru og fikk nylig vite at min far var en casanova og min mor var jomfru til de møttes. Allikevel var det min mor som var utro. Jeg var fordomsfull og trodde alle jenter med mange sexpartnere ofte var utro når de var gift, som min mor. Nå viser det seg altså å være feil.

Jeg har dømt kvinner nord og ned pga antall sexpartnere. Jeg skal ikke generalisere, men det motsatte er bevist om dere skjønner.

Så jeg vil beklage for min generaliserende og kvinnehatende oppførsel her på KG og oppretter en tråd om håp for at mannehatende feminister og kvinnehatende mannsjåvister skal kunne finne sammen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor trekker du inn feminister her?? :klo: Du vet at det feminister kjemper for er likestilling, ikke sant?

Ikke bland feminisme og sjåvinisme er du snill. Det er to vesentlig forskjellige begreper. Førstnevnte mener begge kjønn er likeverdige, sistnevnte mener kvinner(eller menn)er mer verdt.

• Liker 10
Skrevet

Jeg var fordomsfull og trodde alle jenter med mange sexpartnere ofte var utro når de var gift, som min mor. Nå viser det seg altså å være feil.

Hva viser seg å være feil, sier du? :klo:

Ett enkelt eksempel på det motsatte beviser ingenting.

Det er mange ulike faktorer som kan trigge utroskap. Og f.eks sterk seksualdrift er da en av disse.

Dessuten er det interessant når undersøkelser visstnok viser at kvinner er mest utro i 40-års alderen, mens menn er mest utro i 50-års alderen.

Det eneste som er sikkert i denne sammenhengen; det er altså at ingenting er sikkert.

Skrevet

Så gøy å se deg i denne tråden, Steinar :)

Grunnen til at mange KGere fremstår som kjønnshatere er vel nettopp fordi de er på vei ut av forhold av den ene eller andre grunnen!

• Liker 1
Skrevet

...og når det kommer til stykke, er vi jo bare mennesker alle sammen... :5:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mennesker og kvinneesker :gjeiper:

Endret av Reaper
  • Liker 2
Skrevet

Er det noe å kommentere så kommenterer jeg vettu ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Grunnen til at mange KGere fremstår som kjønnshatere er vel nettopp fordi de er på vei ut av forhold av den ene eller andre grunnen!

... eller at de nærer et forgjeves håp om et forhold og nekter å innse realitetene.

Skrevet

... eller at de nærer et forgjeves håp om et forhold og nekter å innse realitetene.

Pessimist, optimist... potato, potitt :fnise:

Skrevet

Jeg tror at min forrakt mot menn har hatt å gjøre med at jeg har trodd at jeg har vært nødt til å forholde meg til dem som seksuelle vesener. Nå har jeg slått meg til ro med min legning, at jeg er lesbisk, og jeg kjenner at forrakten min er i ferd med å bli mindre. Nå kan jeg endelig forholde meg til menn som mennesker, som ikke har krav på noen form for seksuell oppmerksomhet fra meg. Det kjenner jeg er en lettelse.

Skrevet

... eller at de forsøker å finne ut av realitetene. Noe som ikke alltid er like enkelt.

Og ellers så hater jeg bare drittmennesker. Med andre ord alle folk som ikke klarer å oppføre seg.

Gjest Eurodice
Skrevet

... eller at de forsøker å finne ut av realitetene. Noe som ikke alltid er like enkelt.

Følte du deg truffet, Steinar? :fnise:

Skrevet

Følte du deg truffet, Steinar? :fnise:

Tja, jeg er jo selvfølgelig unik, men ikke så unik :smoke: hehe

Gjest MorAase
Skrevet

Hvorfor trekker du inn feminister her?? :klo: Du vet at det feminister kjemper for er likestilling, ikke sant?

Ikke bland feminisme og sjåvinisme er du snill. Det er to vesentlig forskjellige begreper. Førstnevnte mener begge kjønn er likeverdige, sistnevnte mener kvinner(eller menn)er mer verdt.

Feminisme er av kvinner for kvinner. Menn har ingen plass i feminismen.

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg tror at min forrakt mot menn har hatt å gjøre med at jeg har trodd at jeg har vært nødt til å forholde meg til dem som seksuelle vesener. Nå har jeg slått meg til ro med min legning, at jeg er lesbisk, og jeg kjenner at forrakten min er i ferd med å bli mindre. Nå kan jeg endelig forholde meg til menn som mennesker, som ikke har krav på noen form for seksuell oppmerksomhet fra meg. Det kjenner jeg er en lettelse.

Det skal være sikkert og visst at de ikke har! De har en tendens til å komme med sitt ekle kjønnsorgan og kreve avlastning for sin biologiske last. Ville vert fint om menn hadde fåt redusert denne biologiske lasten til å kun fremme ønske om å bringe arven videre. At menn foraktes for sin biologi er fullt forståelig, men samtidig må en beundre og takke dem for deres vitenskapelige og oppdagertrang. Uten den hadde menneskeheten ennå levd i huler.

Skrevet

Det skal være sikkert og visst at de ikke har! De har en tendens til å komme med sitt ekle kjønnsorgan og kreve avlastning for sin biologiske last. Ville vert fint om menn hadde fåt redusert denne biologiske lasten til å kun fremme ønske om å bringe arven videre. At menn foraktes for sin biologi er fullt forståelig, men samtidig må en beundre og takke dem for deres vitenskapelige og oppdagertrang. Uten den hadde menneskeheten ennå levd i huler.

Nå kan man vel i stor grad også takke menns kjønnsdrift for evolusjonen fra nettopp huleboere til dagens sivilisajon også.

Problemet er selvfølgelig den dagen vi er blitt så siviliserte at mannens natur ikke passer helt inn. Eller kvinnens, kanskje, for den saks skyld.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Når ble menn og kvinner motstandere? I min verden er det ikke sånn, heldigvis.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Begrepet "feminisme" er en legitimert motsats til "mannssjåvinisme". Same shit – different wrapping. Jeg har ikke sans for noen av delene.

Siden 50-tallet har selvmordsratene her i landet blitt mer enn tredoblet, og 3/4 av selvmord i Norge begås av menn. Økningen sees i størst grad blant yngre menn(< 40 år), og personlig tror jeg dette har med en økende mengde ensomhet i denne gruppen. Tall fra SSB fastslår at flere menn forblir ensomme og ufrivillig barnløse, samt at 20% av menn i seksuelt aktiv alder har sex en gang hvert 3-5 år eller sjeldnere.

http://www.forskning.no/artikler/2009/februar/209388

Disse tallene er forsvinnene lave for kvinner. I et såpass seksualisert samfunn vi lever i, er det klart at dette er viktig.

I vårt samfunn utgjør seksualiteten et differensieringssystem, helt uavhengig av pengemakten; og som differensieringssystem er den minst like ubarmhjertig. De to systemene har imidlertid helt sammenfallende konsekvenser. Akkurat som en tøylesløs økonomisk liberalisme, og av tilsvarende årsaker, skaper den seksuelle liberalismen tilfeller av absolutt fattigdom. Noen har sex hver dag, andre fem eller seks ganger i livet, eller aldri. Noen har sex med flere titalls kvinner, andre med ingen. Det er det som kalles 'markedets lov".

I et monogamt system, dominert av romantikk og forelskelse, er det bare den man elsker, og som i prinsippet er enestående, som kan framkalle begjæret og nytelsen. I det liberale samfunnet vi har blitt en del, er eventyret den seksuelle modell som har blitt framhevet av den offisielle kultur (reklame, tidsskrifter, sosiale organisasjoner og offentlig helsevesen), og innenfor et slikt system blir begjær og nytelse produkter av en forførelsesprosess, som legger vekt på nyhet, sanseopplevelser og individuell kreativitet (for øvrig de samme kvaliteter som forventes hos ledersjiktet i yrkeslivet).

Den seksuelle frigjøringen fører altså ikke til mer (eller mer ekte) kjærlighet: erotikken er blitt en del av en utvidet varekapitalisme hvor alle kjemper mot alle i jakten på godene. Denne tilstanden opphever familiebåndene – og går på tvers av kjønnsgrensene: Etter kvinnefrigjøringen og feminismen er også kvinnene innlemmet i denne typisk maskuline kappestriden. Hippienes devise "make love not war" blitt snudd fullstendig på hodet; volden er for meg det naturlige sluttproduktet når de seksuelle driftene ikke lenger tøyles av en allment akseptert moral. Mennesket reduseres til dyr, hvis natur er et ufyselig svineri, et evig blodbad.

Om man ser rundt seg, ser man et samfunn laget for de "unge og pene", og de store taperne oppi alt dette, er unge jenter som vokser opp med en slags følelse av at man er et kjøttstykke som skal ta seg best mulig ut. Og som pga. dette kanskje aldri blir i stand til å vite hva et ordentlig bra sex- og samliv er. Eller den ensomme, mindre vellykkede mannen, som også observerer dette samfunnet hver eneste dag, med trekant på tv, i magasinene i butikken("Sjekk de 20 nye sexstillingene i ukas nummer!"), men må konstatere at han i praksis er sendt i eksil fra dette samfunnet, dømt til et liv i onani. Og det er ikke synd i ham, men han unngår kanskje å få "grisete gubbe"-stemplet i trynet, dersom han holder kjeft. Noen av dem tyr til prostitusjon, uten at jeg skal forsvare det. Folk virker etterhvert helt ute av stand til å binde seg, men hvordan kan man forvente det, i et samfunn der man nesten blir oppfordret til å være utro, dersom man føler for det?

Jeg legger skylden på venstresiden som siden hippietiden bestemte seg for å rive ned alt som het verdier, har liberalisert sex og individets rett, og _forsatt_, med en slags selvgod moralisme, forsetter å messe disse tingene samtidig som de legger skylden på dem som har kommet i uføret pga. dette. Det gjør meg kvalm å se noen som vil ha kaken, spise den, og skylde på andre for det under et banner om menneskerettigheter. Det gir meg lyst til å spy når fremadstormende, selvgode sosialister eller feminister slenger rundt seg med "gammel gubbe"-stemplet, et forferdelig stigmatiserende stempel, uten at det har noen som helst følger. Det er helt legitimt å gjøre det.

Charles Fourier, forøvrig kvinnesaksforkjemper, og den første til å bruke termen feminisme, innså farene allerede den gangen; han mente helt seriøst å innføre et eget byråkrati som tok seg av de seksuelt bortviste, noe som skulle sikre en "fordeling av godene". Vi alle vet jo hvordan en slik idé hadde blitt mottatt i dag, men i det store og hele er det med en ironisk, oppgitt humring jeg ser at folk på venstresiden som påstår de kjemper for menneskerettigheter klager over det seksualiserte samfunnet. Og det minner meg på at klarsynet forlengst har gått tapt.

Helt tilslutt - Kvinner som klager over at de tjener som gruppe mindre enn menn; husk at vi har lik lønn for likt arbeid her til lands. Om dere vil tjene mer, bli ingeniør eller noe der markedet er villig til å betale for lyse hoder, istedet for å bli sykepleier. Og husk at politi- og brannmenn tjener dårligere enn sykepleiere, før dere jatter i vei om at sykepleierne må opp på ingeniør-nivå i lønn, det blir bare for dumt.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har merket meg dette fenomenet. At en del lesbiske har et intenst hat mot menn og er balnt de mest ekstreme rabiate feministene og har lenge tenkt at grunnen nettopp er at de har eller har lenge hatt et problematisk forhold til sin egen legning og at det er dette og ikke noe med menn per se som har næret hatet. Det er bemerkelsesverdig hvor mange av de mest kjente feminstene fra 70 tallet som var lesbiske og i hvor stor grad det var disse som inntok de mest ekstremistiske og mannshatende posisjonene. Fin strategi, du har issues med deg selv og tar det ut på andre. Takk skal du faen meg ha.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har merket meg dette fenomenet. At en del lesbiske har et intenst hat mot menn og er balnt de mest ekstreme rabiate feministene og har lenge tenkt at grunnen nettopp er at de har eller har lenge hatt et problematisk forhold til sin egen legning og at det er dette og ikke noe med menn per se som har næret hatet. Det er bemerkelsesverdig hvor mange av de mest kjente feminstene fra 70 tallet som var lesbiske og i hvor stor grad det var disse som inntok de mest ekstremistiske og mannshatende posisjonene. Fin strategi, du har issues med deg selv og tar det ut på andre. Takk skal du faen meg ha.

Jeg tror du misforstod innlegget hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...