AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Hvordan tolker man et "Nei" egentlig? "Nei, jeg har ikke sittet i fengsel" eller "Nei, jeg vil ikke fortelle om det" ? 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Jeg har ikke sittet i fengsel selv, men har en del bekjente som har vært inne for kortere og lengre perioder, og jeg tror at "oppholdet" varierer litt ut fra hva du er dømt for, og dommen er også litt førende for hvor du havner. Sånn som fengslet i Verdal, der har de også soning for kvinner, så om du ikke har gjort noe alt for galt kan du havne der. Der er det visstnok ganske fritt iht. telefonbruk, der pårørende kan ringe en telefonboks på brakka og snakke med den innsatte. En jeg kjenner var dømt for grov vold og en for grov narkotikavirksomhet og begge satt i Bodø, med en dom på over 7 mnd begge to. Skal du inn for fyllekjøring eller en dom på 30 dager, tror jeg man kommer inn andre steder enn fengslene i Bodø, Trondheim, Oslo o.s.v 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Jeg har aldri hatt noe med fengselsverdenen å gjøre og kjenner ingen som har det, så jeg spør av ren interesse. TS.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Hvordan tolker man et "Nei" egentlig? "Nei, jeg har ikke sittet i fengsel" eller "Nei, jeg vil ikke fortelle om det" ? Hva? Spørmålet var; "har du sittet i fengsel" - hvordan kan du bli usikker på hva "Nei" betyr i den settingen? 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Hva? Spørmålet var; "har du sittet i fengsel" - hvordan kan du bli usikker på hva "Nei" betyr i den settingen? Hadde vært utrolig irriterende om alle som ikke har sittet inne svarer med "Nei"... Tror det heller var myntet på de som har sittet inne, og som vil fortelle om hvordan det er. 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Kjenner flere som har vært innom Verdal'n en tur ja. Og de sier de hadde veldig greit der altså! Mye fritid, se på tv, trene osv. Og visstnok VELDIG god mat:)
Gjest BamseB Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Jepp! Har hatt den store ære av å sitte et par timer i ei illeluktende celle i Barcelona. Helt til de fant ut at tullingen fra Norge ikke var så skummel allikevel 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #11 Skrevet 25. februar 2012 Nei, men sett på "politiet" på tv norge, og er litt yskjerig på forskjellige historier om detjeg også, ts! Sånn som når politiet tar på folk håndjern, de ser jo j... vondt ut.....
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #12 Skrevet 25. februar 2012 Nei, men sett på "politiet" på tv norge, og er litt yskjerig på forskjellige historier om detjeg også, ts! Sånn som når politiet tar på folk håndjern, de ser jo j... vondt ut..... Du, det er ingenting mot plastikkstripsen de bruker! Det er folk som fått skadet nervene i hendene sine av de stripsene. Politiet bryr seg ikke. Jeg skjønner ikke at folk som ikke bryr seg om de svake i samfunnet får bli politi jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #13 Skrevet 25. februar 2012 Du, det er ingenting mot plastikkstripsen de bruker! Det er folk som fått skadet nervene i hendene sine av de stripsene. Politiet bryr seg ikke. Jeg skjønner ikke at folk som ikke bryr seg om de svake i samfunnet får bli politi jeg. AU! Hørtes vondt ut, synes det mye brutal behandling. Kjenner en som satt på glattcelle en natt, det var vist ingen god fornøyelse. (ikke at det skal være det, men man skal ikke få trumaer etter oppholdet) 1
Calypso Skrevet 25. februar 2012 #14 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har ikke vært i fengsel selv men kjenner et par stykker som har det. Har ikke spurt så mye om det da, men vet at han ene måtte lage sånne sykler som står overalt i Oslo... =P
vaniljepiken Skrevet 25. februar 2012 #15 Skrevet 25. februar 2012 Nei. Men, jobber på lukket subakutt på ett psykiatrisk sykehus. Vi har også noen få plasser på skjermingsavsnitt. Hit kommer de som er dømt til tvungen psykisk helsevern.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #16 Skrevet 26. februar 2012 Romkameraten min jobber i fengsel. Fengsler varierer, men nå jobber han i et fengsel i Oslo. Det er en del ting han ikke kan snakke om selvsagt, men mitt inntrykk av fengselet han jobber for er at det er stappfullt av utlendinger som er ganske ufyselige 24/7.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #17 Skrevet 26. februar 2012 Romkameraten min jobber i fengsel. Fengsler varierer, men nå jobber han i et fengsel i Oslo. Det er en del ting han ikke kan snakke om selvsagt, men mitt inntrykk av fengselet han jobber for er at det er stappfullt av utlendinger som er ganske ufyselige 24/7. Disse hersens svenskene! 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #18 Skrevet 26. februar 2012 Disse hersens svenskene! Grunnen til at jeg nevner utlendinger er jo at omtrent hver gang man ser noe fra norske fengsler på TV eller lignende, så er det norske "Rånny" som snakker om å få orden på livet sitt, de viser sjeldent alle afrikanerne f. eks. som ikke viser noen som helst tegn til forbedring. 3
Envy Skrevet 26. februar 2012 #19 Skrevet 26. februar 2012 Du sa han jobber i oslo fengsel? Fengslene i oslo er litt i særstilling, fordi det er ofte til gardermoen og oslo de utenlandske kriminelle kommer. På landsbasis er det 80% nordmenn som soner. Det med at utlendinger fyller opp fengslene våre er bare en myte. Husk også at en stor andel av de utenlandske sitter i varetekt, fordi de ikke har noen tilknytning til norge. Derfor er unnvikelsesfaren mye større og de blir satt i varetekt under etterforskningen. 2
TheHairyToothfairy Skrevet 26. februar 2012 #20 Skrevet 26. februar 2012 Hva? Spørmålet var; "har du sittet i fengsel" - hvordan kan du bli usikker på hva "Nei" betyr i den settingen? Av ren nysgjerrighet - hvorfor måtte du svare nei? Var det ikke nok å overse tråden? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå