AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er en jente på 21 som sliter litt for tiden. Jeg studerer til master i Storbrittania nå(første året), og har en flott kjæreste og familie. Stort sett trives jeg godt med livet mitt, men i det siste har jeg hatt det litt vanskelig. Jeg var deprimert i flere år, ca fra jeg var 14 til jeg var 18. Jeg gikk til flere forskjellige psykologer i løpet av den tiden, men det hjalp ikke i det hele tatt fordi jeg ikke ville være der - foreldrene mine var bekymret for meg og syntes jeg burde gå, men jeg hadde ikke lyst. Jeg var veldig langt nede og vurderte sterkt å ta selvmord. Ville gjøre det med sovepiller som jeg fikk fordi jeg hadde mye problemer med å sove og satt ofte oppe hele natten og sov gjennom dagen. Den eneste grunnen til at jeg ikke gjorde det var fordi jeg ikke orket tanken på å ødelegge foreldrene mine sine liv på den måten - de er fantastiske foreldre og jeg vet at de ville blitt fullstendig knust dersom jeg skulle gjort noe slikt. Så etter noen år med dette hvor jeg skjøv fra meg vennene mine, var fæl mot foreldrene mine og generelt ga faen i alt kom jeg plutselig ut på den andre siden. Det føltes som om jeg bare våknet opp en dag og alt var bedre. Ikke fantastisk, men bare normalt bra - slik det var før jeg ble deprimert. Siden det har jeg stort sett vært fornøyd og glad, jeg er fornøyd med innsatsen min på universitetet og kjæresten min og jeg har et veldig godt forhold. Men likevel er det perioder innimellom hvor jeg føler meg nesten slik jeg gjorde før, og jeg blir så utrolig redd for at jeg er på vei tilbake dit. Jeg begynner ofte å tenke alt for mye på ting - mest av alt fremtiden. Da jeg var deprimert var fremtiden det verste jeg kunne tenke meg. Jeg kunne bare ikke se for meg at noe noensinne kunne skje som jeg ville vært glad for eller fornøyd med - alt jeg så var mørke og fortvilelse. Jeg gledet meg ikke til noe og det var ingenting jeg ville gjøre eller noen jeg ville møte. Jeg me