Gå til innhold

Vil ikke jobbe mer....

Gjest Lizbet

Anbefalte innlegg

Gjest Lizbet

Jeg er student som jobber i dagligvare ved siden av skolen. Studiebelastningen er relativt stor, men den er ikke hovedsaken til at jeg ønsker å kutte ut - det dreier seg om prioriteringer.

Hovedsaken er at jeg er lei av kunder som kjefter, krangler, kverrulerer og trakasserer. Noe kan jeg takle, men det er grenser for hva man faktisk orker og makter å ta imot. Dette sammen med alle ranene som har vært i det siste gjør at jeg gruer meg til å gå på jobb.... :oops:

Men, så er det dette med studielånet....og om jeg skal sku enda flere av utgiftene over på sambo. Trur han synest jeg er i stolteste laget når det gjelder dette med utgifter og at jeg godt kan la han ta mere av det, men jeg liker å vite at jeg har litt selv og kan være med på å betale på huslånet og allikevel slippe å bruke studielånet....

Slik sett er jeg kanskje priviligert nå....

Men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre - når jeg gruer meg til å gå på jobb blir jeg stresset og ukoselig å være sammen med - men så var det det økonomiske aspektet....

HVa ville noen andre av dere gjort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som du har valgt riktig yrke.. du passer kanskje ikke til å jobbe med service/kundebehandling?

Kanskje du kan prøve å skaffe deg en annen jobb?

Jeg ville fortsatt å jobbe, selv om jeg ikke likte jobben. Så hadde jeg heller forsøkt å finne noe jeg trivdes bedre med og som kanskje ga mer penger.

En eller annen gang skal du jo ut på arbeidsmarkedet på fulltid og da er det ikke dumt å ha arbeidserfaring på CV-en. Spiller ikke all verdens rolle HVA du har jobbet med, bare det kommer frem at du har gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Forsøker å finne en jobb med det jeg skal jobbe med. Er service/kundebehandling det og. Men det er innen et felt som jeg synest er interessant - ikke at jeg ikke LIKER mat, men........Skjønner???

Tenker som så at når jeg ikke er avhengig av å tjene så mye egentlig (vel, om man ser bort i fra trollet som heter stolthet) så kan jeg jobbe mindre, men i en jobb jeg liker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hvis jeg har forstått det rett: Du mistrives de luxe i jobben din, du er student, det er stolthet mer enn "nød" som gjør at du jobber: jeg ville vurdert å slutte. Siden du egentlig ikke er nødt (økonomisk). Så får du heller tenke at du kan bidra til fellesskapet på andre måter. Dessuten: å være student er ment som en heltidsjobb (hvis du tar 20 vt i året). Du blir dermed fortere ferdig, får sansynligvis bedre resultater og er dermed nærmere en utdannelse og jobb, noe dere begge er tjent med på sikt!

Uansett: lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn å forstå..

Jeg ville fortsatt prøvd å finne en jobb som kanskje var relevant til utdanningen. Om det ikke er mer enn 2 timer pr uke, så er det verdifullt når du skal ut i arbeidslivet. Dette vil kanskje sette deg forran andre nyutdannede UTEN arbeidserfaring når du søker jobb.

Men om du ikke trenger pengene, så kan du jo si opp og siden se etter relevante jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

HVa ville noen andre av dere gjort???

Jeg ville jobbet med noe annet enn det jeg studerte. Det er greit med litt praksis, men det også veldig greit med en avkobling fra studiene.

Treningsassistent på Sats foreks, selv om det var kanskje et veldig dårlig eksempel for enkelte.

Men det er da bare min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Jeg kan levende se meg selv som treningsassistent på sats!! :hoho:

Har inntrykk av at det som er av jobber for studenter er innen salg/kundebehandling.

Og etter tredve søknader med kun fem svar mister man litt motet. Blir faktisk fornøyd med svar selv om det er avslag. Da har de i alle fall tatt seg tid til å se på søknaden og respekt nok til å svare.

Men jeg har skaffet meg noen kontakter som kanskje kan hjelpe meg med noe annet!! Har erfart at kontakter er alfa og omega for å skaffe seg jobb i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet i.i

Nope - helt uaktuelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har prøvd - og da blir jeg i butikken lenge istedenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok prøvd å få en annen jobb. Selv en annen butikkjobb, i et mindre ransutsatt område. (kunder slipper du ikke unna ;) )

Hva med å sjekke med barnehager i nærheten, om de trenger en person? Eller være fast barnevakt eller noe sånn?

Hva studerer du, og hva kunne du tenke deg som ekstrajobb, hvis du kunne velge på øverste hylle?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Aktmodelljobbing er genialt når man er student.

Betalingen er god og man jobber få timer når man holder på.

Betalinga rett i lomma også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville forsøkt å finne en annen jobb først og fremst..

Det er ikke noe særlig å gå rundt å grue seg til å gå på jobb.

En annen butikkjobb, assistent på sykehus/sykehjem osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva i.i.

Jeg skjønner deg godt.

De fleste holder ikke ut så altfor mange år i matforretning...

Hva med å kontakte et vikarbyrå da ?

Manpower ?

Top Temp ?

Adecco ?

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lizbet i.i

Jeg studerer farmasi - har et og et halvt år igjen.

Forsøker og forsøker å få meg litt jobb på et apotek. Men det

er vist ikke særlig lett!!

Vet jeg ikke slipper unna kundene. Det som er er vel at er du ansatt og sitter bak kassa i en butikk er det liksom gitt at du ikke kan stikke av, men må finne deg i "dritten".

Kunne velge fra øverste hylle......er ikke så kresen egentlig - trives generelt kjempegodt i butikk med kundebehandling. Er bare så innmari lei kjeftingen. Og det at det har vært mye ran i kjeden jeg jobber i her i byen og også i området/bydelen jeg jobber i.

Dumt å være nervøs over det kanskje - men slik er det nå engang bare. Ikke verdens tøffeste tryne kan man si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mistrives så mye i jobben og gruer deg til å gå på jobb synes jeg du skal slutte. Jeg har også jobbet ekstra i butikk mens jeg studerte og tatt imot mye dritt fra kunder, det var nå en ting. Men etter at jeg var ferdigutdannet begynte jeg i en jobb som jeg mistrivdes i og gruet meg til å gå til hver dag, så til slutt ble jeg syk. Etter at jeg sluttet og fikk meg en annen jobb, har jeg ikke vært syk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både sykehjem og hjemmetjenester ser etter ansatte, også de uten relevant utdannelse eller erfaring. Og du kan jobbe både hverdager, kvelder, helger eller når du måtte ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg jobbet som telefonselger på videregående, tjente utrolig bra og jobbet svært fleksibelt. To ganger i uken fra 1600-2100. Kan anbefale snt norway i tilfelle.

Gå på deltidsjobb å søk, så finner du mye bra altså! Har en bekjent som jobber med å selge programbladet abonnement, som ligger på en dagslønn på 3000 eller mer. Hun jobber fra 17.00-2100. Så telefonsalg kan være verdt å ta en titt på, hvis du vil tjene godt og jobbe lite og fleksibelt.

- Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...