Gjest badeand1 Skrevet 24. februar 2012 #21 Skrevet 24. februar 2012 (endret) Du må drikke mer væske, spesielt vann, i hvertfall 1,5-2 liter. Spis en salatbolle om dagen og vær i god bevegelse en time hver dag. Huh..hvorfor må man egentlig? Angående vann. Hører det overalt av forskjellige "grupper" med folk. Endret 24. februar 2012 av Mortem
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #22 Skrevet 24. februar 2012 Må si jeg synes det høres rart ut at du har så treg avføring. Spiser du mye pasta, loff, blåbær osv? Pasta har jeg til kjøtt og grønnskaer til middag. Loff spiser jeg uhyre sjeldent, og blåbær spiser jeg vel ikke akkurat særlig mye det heller.. Prøvd å spse svisker osv, emn hjelper ingenting.
Jinta Skrevet 24. februar 2012 #23 Skrevet 24. februar 2012 Huh..hvorfor må man egentlig? Angående vann. Hører det overalt av forskjellige "grupper" med folk. Ellers stopper det opp i "systemene" i kroppen. Mange prosesser er avhengige av vann for å fungere. Vann får avfallsstoffer ut av kroppen, urin/avføring og utånding gjennom lungene- eller ekskresjon som det så fint heter i biologien.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #24 Skrevet 24. februar 2012 Prøv klyster. Vil ikke ødelegge tarmene mine, ved å gjøree dem avhenigig av dette. De jobber jo ikke selv da..
Gjest badeand1 Skrevet 24. februar 2012 #25 Skrevet 24. februar 2012 Ellers stopper det opp i "systemene" i kroppen. Mange prosesser er avhengige av vann for å fungere. Vann får avfallsstoffer ut av kroppen, urin/avføring og utånding gjennom lungene- eller ekskresjon som det så fint heter i biologien. Kanskje det er en av grunnene til at jeg ser gravid ut i 5 mnd - drikker ikke nok vann. Tror jeg begynner med det fra i morra, jeg. Får truge det i meg.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #26 Skrevet 24. februar 2012 Du må drikke mer væske, spesielt vann, i hvertfall 1,5-2 liter. Spis en salatbolle om dagen og vær i god bevegelse en time hver dag. Som sagt, driker godt med væske.. Drikker nok mer enn det jeg trenger, hvis en ernæringsfysiolog hadde regnet det ut for meg. Har en halvlites camelback på jobben, den fyller jeg hvertfall 3-4 ganger i løpet av dagen. Og så drkker jeg som regel et stort glass vann til middag, og melk/jucie tl frokost og lunjs/kvelds.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #27 Skrevet 24. februar 2012 Beklager at jeg skriver så mye feil, går fort og leser ikke over innlegget før jeg poster
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #28 Skrevet 24. februar 2012 Vil ikke ødelegge tarmene mine, ved å gjøree dem avhenigig av dette. De jobber jo ikke selv da.. Du ødelegger ikke tarmene dine om du kun bruker vann uten å tilsette noe annet. Og det er ikke meningen å bruke det hele tiden, men når du har vært forstoppet så lenge så må du jo få det ut. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #29 Skrevet 24. februar 2012 Du ødelegger ikke tarmene dine om du kun bruker vann uten å tilsette noe annet. Og det er ikke meningen å bruke det hele tiden, men når du har vært forstoppet så lenge så må du jo få det ut. Da kan jeg vel like gjerne bruke laksantia du får på apoteket? KLyster og vann er jo ikke det samme. Klyster består vel av olje?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2012 #30 Skrevet 24. februar 2012 http://www.lpch.org/DiseaseHealthInfo/HealthLibrary/digest/hirschpr.html Kanskje?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #31 Skrevet 24. februar 2012 Kanskje bruke mer fett i maten, men synes liksom det blir feil også. Det urde jo fungere bedre en som så disse tarmene Jeg mener selv jeg har variert kosthold, og drikker masse vann på jobb, hvertfall 2 liter i løpet av dagen! + væsken jeg får imeg via mat da.. Hvor mye fett har du i maten da? Det er ikke rart å tilsette fett i kosten, det er jo livsviktig og skal være med i alle måltidene. Og husk tran.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #32 Skrevet 24. februar 2012 Takk for tipset, men husker du når, hvem kanal eller lignende? Ellers er det vel mer aktuelt å ta opp med legen Det gikk på nr3 og het pinlige sykdommer Det ligger kanskje på nrk.no. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #33 Skrevet 24. februar 2012 Hvor mye fett har du i maten da? Det er ikke rart å tilsette fett i kosten, det er jo livsviktig og skal være med i alle måltidene. Og husk tran. Steker alltid i olje/margarin. Har jo ofte sauser med fløte feks. Jeg tror nok jeg får i meg det jeg trenger av fett..
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #34 Skrevet 24. februar 2012 http://www.lpch.org/DiseaseHealthInfo/HealthLibrary/digest/hirschpr.html Kanskje? Tror ikke det, og uansett vil jeg heller gå en uke uten å gå på do enn å få stomi gitt Men takk for tipset
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2012 #35 Skrevet 24. februar 2012 Tror ikke det, og uansett vil jeg heller gå en uke uten å gå på do enn å få stomi gitt Men takk for tipset Skjønner den Men stomi er uvanlig, stort sett så tar de bort den delen av tarmen som bare er der, og skjøter sammen resten. ("Død" tarm har mye høyere risiko for kreft, så det har ikke kun med fordøyelsen å gjøre)
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #36 Skrevet 24. februar 2012 Vet du hva som funker for meg? Det er det som kalles fiberhusk, eller psylliumfrøskall. Det er ikke vanlig fiber, dette her blir sånn geleaktig sammen med vann og gjør ting glatt og fint Du må passe på å drikke et glass vann sammen med, bare. For det trenger vann for å virke. Det gjelder vel all fiber. Lykke til, det der er kjipt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå