Gå til innhold

Heve kjøp på data


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte med en laptop idag og har allerede problemer med den. kommer opp noe om at skjermkortet eller noe ikke fungerer.. vil derfor heve kjøpet og få pengene igjen, vil ikke ha en ny. kjøpte den hos elkjøp og de har jo sånn 30 (60) dagers returrett om kunden ikke er fornøyd, men at produktet må være i god stand. Har jeg ikke rett på å få pengene tilbake? Dataen er jeg ikke fornøyd med siden den er dårlig fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IngvildSF

Bare å levere den inn. TV-en jeg kjøpte i høst bestemte selv når den ville gi fra seg lyd og ikke, og jeg leverte den på returretten. Skal sies at jeg byttet den inn i en annen TV (samme modell), men vil tro at det går helt fint å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å levere den inn. TV-en jeg kjøpte i høst bestemte selv når den ville gi fra seg lyd og ikke, og jeg leverte den på returretten. Skal sies at jeg byttet den inn i en annen TV (samme modell), men vil tro at det går helt fint å få pengene tilbake.

takk for svar. Ja, håper virkelig det går fint.. Er ikke akkurat et bra tegn at det skjer noe slikt første dagen med min pc, så det bør jo vises forståelse for at jeg vil ha penger tilbake... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går fint. Jeg leverte pc tilbake, de spurte bare om jeg ville ha en ny eller pengene igjen, jeg valgte pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går fint. Jeg leverte pc tilbake, de spurte bare om jeg ville ha en ny eller pengene igjen, jeg valgte pengene.

supert :) var dette på elkjøp? og var det noe galt med den? står på elkøp.no at varen må være i god stand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngvildSF

supert :) var dette på elkjøp? og var det noe galt med den? står på elkøp.no at varen må være i god stand....

De har levert den fra seg i dårlig stand, så det er jo de som må ta støyten. Enhver med litt vett i behold skjønner at det ikke er du som har behandlet den dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

supert :) var dette på elkjøp? og var det noe galt med den? står på elkøp.no at varen må være i god stand....

Elkjøp, ja. Den startet ikke i det hele tatt, så hva som var galt vet jeg ikke, men noe var det jo tydeligvis. Ikke noe diskusjon, de noterte bare det jeg sa på et skjema, og spurte om jeg ville reklamere og få ny eller benytte meg av returretten og få pengene tilbake. Valget var mitt.

"I god stand" = den stand den var da du kjøpte.

De finner jo lett ut om det er prod.feil o.l, eller om du har brukt hammer på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har levert den fra seg i dårlig stand, så det er jo de som må ta støyten. Enhver med litt vett i behold skjønner at det ikke er du som har behandlet den dårlig.

Slapp av! Dette havner inn under reklamasjon, ikke returrett, det er helt klart at du skal få ny/reparert pc eller pengene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du ta på den ekstra garantien (altså returrett innen 30 dager), siden du ikke er fornøyd, man behøver ikke nødvendigvis si noe om skjermkortet. Dette er helt forskjellig fra reklamasjon, for påberoper du deg reklamasjon ihht. lovverket så er det noe annet enn den ekstra garantien selger gir. Ved reklamasjon er det bla. regler om at de har krav på å forsøke å reparere maskinen før de gir deg en ny, så i dette tilfellet er det bedre å ta det på returretten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngvildSF

Slapp av! Dette havner inn under reklamasjon, ikke returrett, det er helt klart at du skal få ny/reparert pc eller pengene igjen.

Slapp av? Ja, jeg vet da det. Man kan både bruke reklamasjonsretten OG returretten. Det er altså null problem for TS, og det var da virkelig det jeg skrev også (se mitt første innlegg også). Lønner seg å lese gjennom før man kommenterer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...