Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

Åhh, jeg fikk en irriterende kommentar på treningssenteret etter at jeg hadde vært på spinning i går! Jeg er jo instruktør det borte, så folk vet hvem jeg er, og etter timen kom det en dame bort til meg og sa:

"Jøss, som du har vokst siden sist jeg så deg! Hvor langt er du på vei?"

Jeg smålo litt og svarte at jeg er 6 mnd på vei!

"Oi, hehe, ja da kommer du til å bli svær!!"

Hva f***?! Skal man ikke bli "svær" når man er gravid? Jeg får jo hele tiden kommentarer på hvor liten jeg er til å være 6 mnd på vei, også får jeg den smelt rett i trynet av en dame jeg aldri har snakket med før...

Jeg svarte høflig at "Ja, man vokser jo når man er gravid"

Får tilbake:

"Hehe, ja, men man kunne jo ikke se på Stine (supertynn Zumba-instruktør, hadde termin 10.juli, som trente 7 dager i uken helt til hun ikke fikk lov lenger, 3 uker før termin, hvorpå hun kuttet ned til 3-4 ganger) at hun var gravid, og du er jo mye større enn henne!"

:hakeslepp:

Kjente det kokte inni meg! Er det mulig?? Deretter ble det snakk om at jeg ikke har timer lenger, og fikk kommentaren "Ja, alle kan jo ikke være like spreke som Stine" midt i trynet! :hakeslepp: Jeg svarte da høflig (men bestemt) at Zumba og Bodystep er to vidt forskjellige ting, og at all hoppingen og den høye pulsen man får i Bodystep ikke er anbefalt og bra for gravide! Spesielt når man er instruktør og må yte max i 60 minutter!

Grrrr.. Det kokte inni HELE meg!! Koker nesten litt enda, men var skikkelig godt å få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, virker som om folk tror de kan si hva som helst til gravide. Jeg kjenner ei som man ikke så at var gravid før hun var 6 mnd på vei og ei som fikk begynnende svangerskapsforgiftning og masse vann i kroppen på slutten. Kunne aldri falt meg inn å kommentere kroppen til noen av de. Hun dama virka jo helt blåst......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rasende: DUMME DAMEN!! Håper du får sjansen til å sette henne på plass igjen! Makan til møkkakommentarer! Hun kan da ikke være annet enn mindre intelligent og sjalu..??

Nei, Ninnin! Hev deg over det! Du har det mye bedre med deg selv enn det hun har. Vær glad for at du ikke er snever :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for ei kjærring!

du ser super ut, og la gamle kjærringer være de gamle ekle de er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er det med folk?! Jeg pleier ikke å ta meg nær av at folk kommenterer magen min, synes det er koselig at de legger merke til den! Men den kommentaren der var så langt over streken at jeg har ikke ord! Grr, kjenner jeg er småirritert enda... Kunne liksom ikke si noe heller, i og med at hun er kunde på senteret... Jaja, får vel bare heve meg over det!

Nå hikker lillegutt, forresten!! Hihi :fnise: Merkelig følelse! han har mange rare bevegelser for tiden, og magen buler på forskjellige steder til de merkeligste tider på døgnet! :fnise::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+5

I dag kommer mannen min hjem fra London :hoppendeglad: Han har vært på guttetur siden mandagsmorgenen, så nå skal det bli godt å få han hjem igjen! Han skal jobbe én uke til nå før han skal begynne på skole! Spent på hvordan det blir for ham! Han har jo ikke gått skole på 10 år, så det blir nok tøft å begynne på igjen. Heldigvis er det samme studiet som jeg begynte på for 4 år siden, så jeg skal hjelpe ham så godt jeg kan :jepp:

Bare to dager til helg nå!! Har ikke bestemt meg for om jeg skal bli med og besøke svigers eller om jeg skal bli hjemme og bare slappe av.. Lenge siden jeg har vært der nå, og da får jeg jo i tillegg møte nevøen min igjen!! Han ble 4 uker på søndag, så tipper han har vokst siden sist jeg så ham :rodmer: Han er så fin!! Fineste gutten, helt frem til min kommer, selvfølgelig :rodmer: Hihi :fnise:

Her plaskregner det skikkelig i dag! Godt å sitte inne og jobbe når det er sånn :jepp:

Imponert over sølvmedaljen vi fikk i fekting i går! Hvor kom han fra? Aldri hørt om han før jeg... Derfor er det ekstra moro :jepp: Så han var ranket som nummer 47 i verden! Tipper nok han klatrer noen hakk på lista nå ;)

Trodde ikke jeg skulle følge med så mye på sommer-OL som jeg har gjort! Jeg er egentlig mest glad i vinteridrett, og da spesielt langrenn og skiskyter! Var langrennsløper selv frem til jeg var 18, så kjenner jo igjen en del av navnene blant de norske utøverne fra da jeg gikk selv :jepp: Moro å følge med! Gleder meg til VM i Val de Fiemme! Da har jeg jo permisjon også, så få med meg hele mesterskapet!! :hoppendeglad: Får vel time neste baby sånn at jeg får permisjon under OL i Moskva 2014 :fnise: ...eller, det blir kanskje litt tett :fnise:

Håper dere får en super dag, alle sammen!!

Stor klem fra Ninnin og en hikkende baby i magen :klemmer:

Dagens ord fra babyverden:

Guttemage eller jentemage? Kjerringrådene rundt svangerskapet er mange, og enkelte hevder at magen ser annerledes ut alt etter om du bærer på en gutt eller jente. Guttemager skal være fotballrunde, mens jentemager er breiere og vektøkningen mer jevnt fordelt over morens kropp. Stemmer det med din magefølelse?

Hos meg stemmer begrepet guttemage ganske bra foreløpig! Har bare lagt på meg på magen, og den vokser rett ut :fnise: Kan ikke se at jeg er gravid når man ser meg bakfra! Jeg ser jo selv at hofter og rumpe har blitt litt større, men det er heldigvis ikke mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26+6

Bare timer igjen til helg nå!! Virker som hele kontoret gleder seg, for vi hadde en rimelig laaaaang lunsjpause i dag ;) hihi! Også slutter sommervikaren vår i dag, så da går den siste timen med til kaffe og kaker :spise: NAM! Blir godt for en gravidmage det tenker jeg ;)

Mannen og jeg stikker til hans foreldre etter jobben og blir der til søndag! Gleder meg til å møte lille nevøen min igjen! En stund siden jeg har sett ham nå, så tipper han har vokst en del! Han blir jo 5 uker på søndag, og jeg har ikke sett ham siden han var 2! Håper han er litt mer våken, for 3 uker siden sov han bare :gjeiper:

Ellers ingen store planer for helgen! Håper på godvær så jeg kan gå meg en tur enten i morgen eller søndag! Er en fin runde der som jeg egentlig pleier å jogge, men tror ikke jeg skal jogge så mye nå!

Mannen hadde forresten kjøpt med London-gave til meg i går :rodmer: Fikk en helt ny parfyme som luktet kjempegodt! Aldri hørt om den før, så ble skikkelig overrasket!! Han hadde faktisk gått i parfymeavd. på taxfreen og luktet for å finne en jeg likte :rodmer: Veldig snilt! I tillegg fikk jeg både toblerone og toffeefee!! NAM! :biggrin: Snille mannen!

Ha en strålende helg, alle sammen :sol:

:klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Nå veier babyen i magen din ett kilo! En stor milepæl.

Wow! Tenk at han har blitt så stor!! 2-3kg til nå, så holder det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm! Kake!!!! Hadde vært nammis!! :sikle: Så koselig å få dulle med en liten tass :hjerte:

Oh, nice at han klarte å finne en parfyme du liker, da!

Jeg er så sær på lukt, at hadde min kjære kommet hjem med noe nytt og deilig, så hadde jeg vært paff i flere dager :fnise:

Snille mannen din!

Ønsker deg en herlig helg, Ninnin! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake.. Nooom! Vil ha, vil ha! :fnise:

Kos deg masse i helga! :klemmer: Du kommer til å bli sååå babysyk i helga.

Så snill mann du har! Det fortjente du.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at noen kan være så frekke jeg! Jeg blir seriøst sjokkert over at folk får seg til å si slike ting til en de ikke kjenner en gang. Er vel litt sånn at vi gravide blir litt allemannseie og alle har noe de skulle ha sagt :sukk:

Du får bare heve deg over det, og stor er du i allefall ikke!

Snill mann du har da, Ninnin, herlig med gaver :hjerte:

Håper helgen din blir fin! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, fikk skikkelig lyst på kake nå jeg - og klokka er halv ett på natta...burde ha lagt meg :fnise:

Håper du har hatt en deilig helg hos svigers :klemmer:

( skulle egentlig sende deg et "brev", men akk...så lat ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttpia:

Ja, ble skikkelig overrasket jeg!! Han bruker jo å snike seg unna gavekjøping med å kjøpe med en hel haug med sjokolade (noe som forsåvidt er helt ok for med) :fnise: Men nå mente han at jeg fortjente noe mer, og kjøpte med en nydelig parfyme :rodmer: Imponert! Fikk jo sjokolade i tillegg, så han har virkelig vært en superflink gavekjøper :jepp:

Angel-A:

Jeg er såååå babysyk nå... Satt og dullet med nevøen min i hele går så svigerinnen min fikk slappet av litt, og det var så koselig!! :rodmer: Og han er jo (helt frem til november) verdens nydeligste lille gutt, så klart :rodmer:

Mala:

Ja, vet du, jeg ble helt satt ut, jeg! Jeg skjønner ikke hvordan folk kan si sånn? Hva er det som gjør at man kan si alt mulig rart til gravide damer og ingenting til andre? Ingen logikk i det, for gravide har jo også en overflod av hormoner og tar seg fortere nær av ting... Man skal være veldig forsiktig med hva man sier!

Prøver å heve meg over det, ja! Er jo så stolt av magen min :rodmer:

Bobbi:

Hihi, kake er aldri feil, uansett når på døgnet man spiser det ;) NAM! Men ble litt skuffet over den kaken vi fikk på fredag... Ikke spes god, dessverre.. Tror jeg skal bake litt en dag til uken!!

Helgen har vært veldig bra! Mye kos med nevøen min :rodmer:

Jeg har ikke sett på tickeren din på lenge og fikk helt :hakeslepp: da jeg så at det stod 14 + 5!! Hurra!! Snaaart UL nå! Begynner du å få litt mage, eller? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttpia:

Angel-A:

Jeg er såååå babysyk nå... Satt og dullet med nevøen min i hele går så svigerinnen min fikk slappet av litt, og det var så koselig!! :rodmer: Og han er jo (helt frem til november) verdens nydeligste lille gutt, så klart :rodmer:

:hjerte::hoppendeglad: Hurraaaa for uke 27! :hoppendeglad::hjerte:

Hihi, det var det jeg trodde. ;) Er ikke så rart, de er jo helt skjønne de små.. :rodmer: Da vi våknet i dag ble jeg liggende å bare se på lillegutt, han er verdens søteste og skjønneste gutt. Er så forelsket!! :hjerte:

Godt å høre at du hadde en fin helg, Ninnin!

Ps. Dere har skrevet så mye om kake nå at jeg tror jammen meg jeg må bake snart jeg og.. :sjenert:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angel-A:

Ja, han er altså så nydelig, så jeg får liksom ikke nok av ham! Men han er ikke noe flink til å sove om natten, så da må tante ninnin trå til når mor vil slappe av ;) Heeeeelt greit for meg :jepp: Fikk lov til å forsøke å venne ham på smokken! Satt med ham i nesten 2,5 time, og han koste seg skikkelig :rodmer: Dyttet i smokken hvis han begynte å "grynte" da han spyttet den ut! :fnise: Kunne sittet sånn i timesvis!! Åhh, gleder meg veldig til min egen kommer :rodmer:

-------------------------------------------------------------------------------------

27 + 2, og 13 uker unna termin :hoppendeglad:

Bare 10 uker igjen å jobbe før permisjon!! Kjenner det skal bli godt, men skal virkelig prøve å holde ut de siste ukene!! :jepp: Det skjer heldigvis mye utover høsten nå, så får på en måte delt opp ukene litt! Om 14 dager (eller helgen om 2 uker, så blir litt kortere enn 14) skal vi til trøndelag og besøke familien min! Svigers skal også være med og hilse på, så tror det blir hyggelig! Om 3 uker skal vi på innflytningsfest til et vennepar som har kjøpt seg ny leilighet! Helgen etter der er det barnedåp til dattera til kusina mi i trøndelag. Så kommer helgen jeg skal på kvartalsutdanning i bodystep, og helgen etter det igjen har jeg bursdag :fnise: Og da er vi plutselig midt i september, og kun 20 arbeidsdager unna permisjonen! Håper det går fort! Alle sier jo at det kommer til å gå kjempefort, så da stoler jeg på dere/dem ;)

Hadde en strålende helg!! Mye innendørs, da, dessverre! Men det regnet noe helt vanvittig, så vi kom oss ikke ut døra før vi var søkkvåte... Så da var det best å holde seg inne :jepp:

Begredelig håndballkamp i går!! Herregud.. Jeg ble flau på norges vegne.. Mange teorier om at de tapte med vilje for å få en "lettere" motstander i kvartfinalen, men det tror jeg neppe! De har jo vært dårlige hele turneringen! Huff! Tror ikke det blir OL-gull i år! Eneste lyspunktene på det norske laget er Grimsbø i mål og Koren på venstre kant! Ellers vil jeg påstå at laget har fremstått som et B-lag... Jeg tror heller ikke at det blir noen lett match når de skal møte Brasil! Er det onsdag kampen er, tro? Vet ikke helt om jeg gruer eller gleder meg... Men jeg må jo følge med, da ;) Er sånn litt over middels interesert i sport og idrett! Er derfor overlykkelig for at jeg har permisjon når det er ski-VM i Val de Fiemme neste år :hoppendeglad: Gleder meg, gleder meg, GLEDER MEG!! Men får vel ikke timet det sånn at jeg har permisjon når det blir OL i Moskva i 2014 :sukk: Jaja..

Håper dere får en strålende dag, alle sammen!!

:klemmer: fra Ninnin!

Er sparkene veldig tydelige nå? Babyen har fremdeles god tumleplass, men vet å sparke godt ifra med sine 5 cm lange føtter!

Ja, det vil jeg absolutt påstå!! Han sparker kraftig, og jeg gruer meg litt til han blir større og sterkere, og begynner å sparke i ribbeina... Men herlig med liv fra den lille mageboeren!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobbi:

Hihi, kake er aldri feil, uansett når på døgnet man spiser det ;) NAM! Men ble litt skuffet over den kaken vi fikk på fredag... Ikke spes god, dessverre.. Tror jeg skal bake litt en dag til uken!!

Helgen har vært veldig bra! Mye kos med nevøen min :rodmer:

Jeg har ikke sett på tickeren din på lenge og fikk helt :hakeslepp: da jeg så at det stod 14 + 5!! Hurra!! Snaaart UL nå! Begynner du å få litt mage, eller? :klemmer:

Så deilig med masse nevø-kos, babyer må bare være det mest nydelige som finnes, så uskyldige :rodmer:

Så en bitteliten nyfødt i dag mens jeg satt på et venterom å ventet, klarte nesten ikke å ta øyene fra det lille nurket og fikk klump i halsen :fnise:

Begynner å få mage ja, det er koselig...men kjenner at jeg ikke liker alle blikkene så veldig godt, er vel bare å venne seg til det for det blir vel bare "verre" :sjenert:

Digg at det skjer så mye fremover da, så går sikkert tida frem til permisjonen kjempe fort!

Tenk at du er 27 uker allerede, er egentlig ikke så lenge siden vi snakket om det å begynne å prøve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, gang den følelsen du hadde da du satt med nevøen din med uendelig.. Da har du den følelsen du får når du sitter med ditt eget knøtt i armene. :rodmer: Nå skal jeg ikke sitte her å romantisere det å få barn, for det er jo ikke bare oppturer heller. Men det er så VERDT det. Jeg er veldig lykkelig. :hjerte: Og sliten.. :fnise:

Men virkelig.. Gled deg. Det er den beste følelsen i verden. :)

Åh.. Enn at tiden har gått så fort Ninnin. Allerede 27 uker gravid jo..! Kan ikke si det nok, nyt det! For plutselig så er fødselen der. Lillegutt kan både komme før og etter terminen, så ta en dag om gangen og nyt dagene for fullt. :klemmer: Og du.. Med den planen for høsten så kommer ukene dine til å rase av gårde!! :tommelsmil:

Pass på å sende inn søknad om permisjon osv. i god tid, greit å slippe og sitte med det på slutten av graviditeten.

Når det gjelder håndballkampen og OL.. Flaut å si det, men jeg har ikke peiling på hva du snakker om. Jeg ser ikke på sånt jeg.. :sjenert: Er alt for dårlig til å følge med på slike ting. Fotball kan jeg være flink å få med meg, men det er kun pga samboer. ;) Nja, kan jo hende det blir permisjon når det er OL i 2014, kommer vel an på når det evt skal komme en lillebror/søster det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bobbi:

Ja, de er helt nydelige!! Også lukter de så godt :rodmer: Tenk at nå er det ikke lenge til vi har en hver!! Jeg synes jammen ikke det er lenge siden vi var i startfasen på bryllupsplanleggingen vår, jeg :fnise: Og nå sitter vi her, gravide og nygifte begge to :rodmer: Herlig!

Angel-A:

Jeg klarer liksom ikke å forestille meg helt hvordan det skal bli å ha en liten en hjemme hos meg hele tiden :rodmer: Men jeg gleder meg noe helt vanvittig!! Skal bli så deilig! Er så spent på hvordan han ser ut!! Har bestemt oss for å ikke ta 3D-UL, så da får vi virkelig sett ham for første gang når han kommer ut :jepp:

Skal få sendt inn søknad til uka, etter at K har fått seg bevis på at han er student og jeg har fått et nytt "bevis" på at jeg er gravid :fnise: Åhh, alle de papirene... Hehe..

Hehe, jeg er skikkelig sportsidiot, spesielt når det gjelder store mesterskap!! Men er ikke veldig fotballinteressert.. Ser gjerne en RBK-kamp i ny og ne, samt landskamper! Men hadde du sett håndballkampen i går, så tror jeg ikke du hadde skjønt mye av hva de drev med.. Elendig kamp.. Kvartfinale i morgen, er stygt redd for at det blir tap og bye bye!

Hehe, litt tidlig å få en til før februar 2014, tror jeg :fnise: Men kanskje jeg er gravid igjen det året?? :lur:

-----------------------------------------------------------------------------------

Jeg skjønner virkelig ikke hva som foregår oppi hodet mitt om nettene... I natt drømte jeg at babyen vår ble født (noe jeg drømmer nesten hver natt!). Men etter en stund syntes jeg babyen lignet på en hund, og da viste det seg at en kollega på jobben hadde kledd seg ut som en fugl for å lure meg til å tro at jeg hadde fått babyen min huh.png Det skrev han i en slags logg som vi gikk igjennom på jobben dagen etter, alle syntes det var en kjempemorsom spøk....... :huh:

:skratte:

Fortalte det til K i stad! Han så rart på meg, tok megpå pannen og spurte om jeg var helt frisk eller om jeg hadde feber :fnise: Herregud! Turte ikke å fortelle det på jobb, da hadde jeg blitt sendt til psykiatrisk avd. på flekken!

:skratte:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding fra deg, Ninnin!

Skal ikke til legen imorgen, jeg måtte avlyse det siden jeg reiste vekk. Men fikk ny time 17.aug, så gleder meg til det.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+3

Æsj, dårlig start på dagen :sukk: Våknet ca klokken 5 med verdens værste monsterkrampe i venstreleggen! Helt SYKT vondt, og følte at det aldri gav seg! Lå og vred meg i smerte en stund før det endelig gikk over! Sovnet heldigvis igjen og sov til klokka ringte 06:50!

Da var det bare å løpe opp og komme seg på badet... :spy: Æsj.. Er så lei av å kaste opp og av å være kvalm at jeg kan ikke få sagt det!! Vil dette ingen ende ta??! :sukk:

Ute plaskregner det...

Bilen må på verksted i morgen, så jeg skal kjøre den dit i dag.. Da får jeg gått en halvtime tidligere fra jobben, og det blir ganske godt! Er sliten, jeg...

:sukk:

Unngå å svaie ryggen selv om magen begynner å bli tung. En god holdning og sterk rygg er dine beste virkemidler for å unngå bekkenløsning og annen vondt i rygg og bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...