AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #81 Del Skrevet 25. februar 2012 Renten er som sagt høyere enn dette, og ts nevner faktisk ikke renten. TS spør om man kan spare renter på dette, og da tar man selvsagt cashbacken med i regnestykket. Rettelse, TS spør om man kan spare penger på dette. Ikke bare renter. Så cashbacken og reiseforsikring og andre fordeler teller selvsagt med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. februar 2012 #82 Del Skrevet 25. februar 2012 AB 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #83 Del Skrevet 25. februar 2012 Dersom du reiser med jobben er det arbeidsgiver som skal legge ut alle utgifter på forhånd. Det er ikke du som skal betale og deretter kreve arbeidsgiver for pengene. Ei heller er det ditt ansvar å skaffe deg reiseforsikring. Jobber du på et sted med en viss grad av seriøsitet betaler de det for deg. En alminnelig reiseforsikring i f.eks europeiske koster omtrent en tusenlapp og gjelder et år. Selvsagt betaler arbeidsgiver det. Nei, sånn virker det ikke. Jeg reiser en del i jobben og ordner selv flyreise og hotell, og legger ut for taxi, mat, o.l på reisen. Så fører jeg reiseregning når jeg kommer hjem, og får dette refundert i god tid før fakturaen fra Mastercard forfaller. Vi har reiseforsikring utenom Mastercard også, men reisepolicyen på jobben min tilsier at reiser skal betales med Mastercard og at forsikringen som ligger i kortet er hovedforsikringen. Tror absolutt ikke bedriften jeg jobber i (med 800 ansatte) skiller seg mye ut fra andre. Alle jeg kjenner som jobber i diverse bedrifter gjør det på samme måte, helt uavhengig av om det er privat eller statlig bedrift. Det er nok du som ikke skjønner hvordan det oftest løses! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 25. februar 2012 #84 Del Skrevet 25. februar 2012 Dersom du reiser med jobben er det arbeidsgiver som skal legge ut alle utgifter på forhånd. Det er ikke du som skal betale og deretter kreve arbeidsgiver for pengene. Ei heller er det ditt ansvar å skaffe deg reiseforsikring. Jobber du på et sted med en viss grad av seriøsitet betaler de det for deg. En alminnelig reiseforsikring i f.eks europeiske koster omtrent en tusenlapp og gjelder et år. Selvsagt betaler arbeidsgiver det. Du kan ikke reise mye. Jeg er på reise 6-8 mnd pr år og leverer reiseregninger i etterkant, som jeg riktig nok for godtgjort raskt. Hvis nødvendig, så kan jeg hente ut et reiseforskudd, Ja da. Men det er unntaket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Skrevet 25. februar 2012 #85 Del Skrevet 25. februar 2012 Det er da voldsomt som folk engasjerer seg... Ola kredittkortkunde har til sammen 47 milliarder i gjeld til kredittkortselskapene. Dette er gjeld til ekstrem-rente. Selskapene tjener rundt 15 milliarder i året i rente og gebyrinntekter. Gjett om de synes nordmenn er dumme Ingen vil innrømme at de bruker kredittkortet sitt feil. Samtidig viser statistikken at nesten alle gjør det. Når det gjelder personen som påpeker at vedkommende ikke har 5000 kroner utestående til enhver tid men bare noen få hundre så betyr det at vedkommende ikke lenger tjener 60 kroner i året på å utsette betaling av regninger. 5000 kroner var bare et tilfelig tall for å illustrere hvor vannvittig lite man tjener på å spekulere i å utsette betalingene. Jeg har reist med kommunen og da ble billett og hotell forhåndsbestilt av administrasjonen. Statsansatte jeg har snakket met har det på samme måten. Man gir beskjed om hvor man skal reise og det blir ordnet. De utleggene man må få dekket i ettertid er tilfeldige utgifter på turen som dekkes når man leverer reiseregning. Og vedkommende som hevder at norske banker gir 4 % rente på alminnelig lønnskonto med alminnelige betingelser bør dele navnet på banken med oss andre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #86 Del Skrevet 25. februar 2012 Ola kredittkortkunde har til sammen 47 milliarder i gjeld til kredittkortselskapene. Dette er gjeld til ekstrem-rente. Selskapene tjener rundt 15 milliarder i året i rente og gebyrinntekter. Gjett om de synes nordmenn er dumme Ingen vil innrømme at de bruker kredittkortet sitt feil. Samtidig viser statistikken at nesten alle gjør det. Når det gjelder personen som påpeker at vedkommende ikke har 5000 kroner utestående til enhver tid men bare noen få hundre så betyr det at vedkommende ikke lenger tjener 60 kroner i året på å utsette betaling av regninger. 5000 kroner var bare et tilfelig tall for å illustrere hvor vannvittig lite man tjener på å spekulere i å utsette betalingene. Og vedkommende som hevder at norske banker gir 4 % rente på alminnelig lønnskonto med alminnelige betingelser bør dele navnet på banken med oss andre.... Så når jeg forteller deg at jeg har avtalegiro og alltid betaler kredittkortregningen i tide, så mener du jeg lyver? Igjen: TS spurte om man kan spare noe på å bruke kredittkort, og det kan man. At mange taper på det er en annen sak, og det er helt frivillig hvordan man bruker kortet. Renten kunne vært 100% og gebyret for forsinket betaling 2000 kroner, jeg hadde fortsatt ikke tapt en krone med mitt bruks- og betalingsmønster. Eksemplet ditt med 60 kroner tjent i året var basert på et mye lavere forbruk og mye lavere rente enn det mange har. Som jeg nevnte i en tidligere tråd sparer jeg selv rundt 400 i året kun på rentefordelen. Og cashbacken kommer i tillegg og utgjør flere tusen. Og hvem er det som har sparepengene sine på en lønnskonto? Sjekk rentebarometeret, du kan feks få 4,25% hos Nordax finans, 3,85 hos Bluestep, 3,7 hos Ya Bank, Bank Norwegien 3,5 osv. Jeg har sparepenger spredt på flere steder, og flytter enkelt og greit i nettbanken når en annen bank får et bedre tilbud. Det virker som du blander begrepene her, siden du stadig gjentar ditt "utsette betaling av regninger". Det er ikke snakk om å betale regningen for sent, fornuftig bruk av kredittkort betyr at man betaler all månedens handel på en regning. På forfallsdato. Hører du? På forfallsdato. Ja, det er mange som handler som fulle sjømenn og ikke betaler i tide. Men TS spør ikke om dette. TS spør om man kan spare på å bruke kredittkort til daglig bruk. Og det kan man. Mye penger. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #87 Del Skrevet 25. februar 2012 Det er da voldsomt som folk engasjerer seg... Ola kredittkortkunde har til sammen 47 milliarder i gjeld til kredittkortselskapene. Dette er gjeld til ekstrem-rente. Selskapene tjener rundt 15 milliarder i året i rente og gebyrinntekter. Gjett om de synes nordmenn er dumme Ingen vil innrømme at de bruker kredittkortet sitt feil. Samtidig viser statistikken at nesten alle gjør det. Når det gjelder personen som påpeker at vedkommende ikke har 5000 kroner utestående til enhver tid men bare noen få hundre så betyr det at vedkommende ikke lenger tjener 60 kroner i året på å utsette betaling av regninger. 5000 kroner var bare et tilfelig tall for å illustrere hvor vannvittig lite man tjener på å spekulere i å utsette betalingene. Jeg har reist med kommunen og da ble billett og hotell forhåndsbestilt av administrasjonen. Statsansatte jeg har snakket met har det på samme måten. Man gir beskjed om hvor man skal reise og det blir ordnet. De utleggene man må få dekket i ettertid er tilfeldige utgifter på turen som dekkes når man leverer reiseregning. Og vedkommende som hevder at norske banker gir 4 % rente på alminnelig lønnskonto med alminnelige betingelser bør dele navnet på banken med oss andre.... Problemet ditt er at du baserer deg på nordmenn generelt den gjelden omfatter de som ikke klarer å styre impulskjøp, shopper til de blir stanset av banken selv. Mange har store problemer med å ta kredittkort på alvor, veldig mange av dem er unge. At du i det hele tatt klarer å overse at det faktisk finnes mennesker, noe denne tråden illustrerer godt, som har god kontroll på økonomien sin og bruker kredittkortene til sin foredel, er for meg et evig mysterium! Hvordan kan du lukke øynene til det at en del faktisk klarer å ordne økonomien sin slik at de drar fordel av det en god del ikke klarer? Mine egne foreldre gjør det samme som de i tråden her, de har aldri fått noen form for inkassokrav osv. de har alltid betalt det inn når det skal og tjener ca 2000 kr i året på det hver. Det blir som å diskutere med en unge som har bestemt seg for at jeg har rett, nå lukker jeg ørene og brøler lalalalala og gjentar den samme setningen om og om igjen, i et håp om at det en dag blir sant. Beklager. voks opp, lær deg å forstå at verden ikke fungerer på helt samme måte for andre slik den gjør for deg. Du har ikke samme arbeidsplass som de andre i denne tråden, dermed kan du heller ikke hevde å vite mer om deres avtaler med jobben enn dem selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #88 Del Skrevet 25. februar 2012 Det er da voldsomt som folk engasjerer seg... Ola kredittkortkunde har til sammen 47 milliarder i gjeld til kredittkortselskapene. Dette er gjeld til ekstrem-rente. Selskapene tjener rundt 15 milliarder i året i rente og gebyrinntekter. Gjett om de synes nordmenn er dumme Ingen vil innrømme at de bruker kredittkortet sitt feil. Samtidig viser statistikken at nesten alle gjør det. Vennligst vis meg den statistikken som viser at nesten alle nordmenn bruker kredittkortet sitt feil. Takk! Greit nok at Ola kredittkortkunde har til sammen 47 milliarder i gjeld til kredittkortselskapene, men det betyr absolutt ikke at 'nesten alle' bruker kredittkortet sitt feil. Når det gjelder personen som påpeker at vedkommende ikke har 5000 kroner utestående til enhver tid men bare noen få hundre så betyr det at vedkommende ikke lenger tjener 60 kroner i året på å utsette betaling av regninger. 5000 kroner var bare et tilfelig tall for å illustrere hvor vannvittig lite man tjener på å spekulere i å utsette betalingene. Ditt eksempel går ut fra et lavt utestående beløp og svært lav rente. Jeg har 3,7% rente på mine penger og har nok i snitt 30.000 utestående på Mastercardet. Det blir noen penger i løpet av ett år. Jeg har reist med kommunen og da ble billett og hotell forhåndsbestilt av administrasjonen. Statsansatte jeg har snakket met har det på samme måten. Man gir beskjed om hvor man skal reise og det blir ordnet. De utleggene man må få dekket i ettertid er tilfeldige utgifter på turen som dekkes når man leverer reiseregning. Ok! Men du må like fullt legge ut for utlegg underveis, og få dette refundert mot reiseregning. Nettopp der kommer kredittkort inn i bildet. Og vedkommende som hevder at norske banker gir 4 % rente på alminnelig lønnskonto med alminnelige betingelser bør dele navnet på banken med oss andre.... Få har nok sparepengene sine på lønnskonto når man enkelt får sparekonto med stor frihet i uttak og rente på 3,5-4,25%. http://www.finansportalen.no/Bank/Bankinnskudd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 25. februar 2012 #89 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Det er da voldsomt som folk engasjerer seg... Ola kredittkortkunde har til sammen 47 milliarder i gjeld til kredittkortselskapene. Dette er gjeld til ekstrem-rente. Selskapene tjener rundt 15 milliarder i året i rente og gebyrinntekter. Gjett om de synes nordmenn er dumme Ingen vil innrømme at de bruker kredittkortet sitt feil. Samtidig viser statistikken at nesten alle gjør det. Når det gjelder personen som påpeker at vedkommende ikke har 5000 kroner utestående til enhver tid men bare noen få hundre så betyr det at vedkommende ikke lenger tjener 60 kroner i året på å utsette betaling av regninger. 5000 kroner var bare et tilfelig tall for å illustrere hvor vannvittig lite man tjener på å spekulere i å utsette betalingene. Jeg har reist med kommunen og da ble billett og hotell forhåndsbestilt av administrasjonen. Statsansatte jeg har snakket met har det på samme måten. Man gir beskjed om hvor man skal reise og det blir ordnet. De utleggene man må få dekket i ettertid er tilfeldige utgifter på turen som dekkes når man leverer reiseregning. Og vedkommende som hevder at norske banker gir 4 % rente på alminnelig lønnskonto med alminnelige betingelser bør dele navnet på banken med oss andre.... Nå er du virkelig "ute å kjører" Les hva andre skriver. Men, ikke minst hva du selv skriver og tenk nøye etter. Argumentene jeg kunne brukt her, har andre brukt. Så nå avslutter jeg, tror jeg. Endret 25. februar 2012 av Østlandet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #90 Del Skrevet 25. februar 2012 Det er da voldsomt som folk engasjerer seg... Klart folk engasjerer seg når en bruker som deg er så lite opplyst og har så mange meldinger som ikke henger på greip. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 25. februar 2012 #91 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Dette argumentet med 47 milliarder i kredittkortgjeld. Vel, det er jo bare å se på luksusfellen, der er det mange mennesker som bruker kredittkortet helt feil og har 4-5-6-700.000 kr hver seg i kredittkortgjeld. Da skal det ikke mye til før samlet gjeld blir stor. Uten at jeg kan komme med bevis på strak arm så tror jeg at hvis man først får seg en del kredittkortgjeld, så vil den også vokse og blir større. Si f.eks at de som har mye kredittkortgjeld har 100.000 kr hver seg i snitt. Bare for å ta et random tall. Man deler 47 milliarder på 100000. Hvor mange mennesker får man da? Jo 470 000 mennesker. Ikke at det er lite mennesker, men det er langt fra hele befolkningningen. Nå er ikke jeg et mattegeni, så mulig jeg tenker feil, men hvis jeg tenker riktig så betyr det altså at det faktisk er langt fra de fleste nordmenn som har kredittkortgjeld. Så finnes det jo de med lite og mye kredittkortgjeld, ergo er det sikkert flere en 470 000 som har kredittkortgjeld, men i det store og det hele så blir det helt feil å trekke slutningen om at nordmenn ikke kan betale for seg. Det er vel poenget. Edit: Skrivefeil ift regnestykket. Mvh Yvonne Endret 25. februar 2012 av Yvonne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alille Skrevet 25. februar 2012 #92 Del Skrevet 25. februar 2012 Å, er det noe galt med argumentasjonsteknikken min... Det er ikke bare det at du ikke er enig da. Det er noe galt med argumentasjonsteknikken din ja, når du ikke argumenterer, men bare slenger ut usanne påstander. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 25. februar 2012 #93 Del Skrevet 25. februar 2012 Det "kommer ikke an på jobben" om de betaler forsikring og tjenestereiser for de ansatte. Alle seriøse arbeidsgivere gjør det. Reiseforsikring (europeiske) koster omtrent en tusenlapp i året. Dersom du virkelig reiser til utlandet uten det er du rimelig uerfaren. Arbeidsgiver er pliktig til å dekke reisekostnader i "embeds medfør", men det er ikke det samme som at alle har som policy at de forhåndsbetaler mat, flyreiser, transport og hotell. Konsernet jeg jobber i har som policy at de utstyrer deg med et kredittkort uten maksgrense og at det er dette som brukes ved bestilling/betaling av hotell, fly, mat, taxi og andre utgifter. Når man kommer hjem så skriver man reiseregning på utgiftene man har hatt og har pengene på konto før forfall av kredittkortregningen. Nødvendige forsikringer er arbeidsgiver pålagt å anskaffe når man skal på reise i "embeds medfør". Jeg har en solid bufferkonto, men det er ikke det samme som at jeg er interessert i å dekke opp regninger på flere titalls tusen av egen konto når jeg er ute på jobbreiser. Da drar jeg heller kredittkortet fra jobben og skriver regning på det når jeg kommer hjem. Et annet aspekt er at de fleste arbeidsgivere skal ha kvitteringer for det meste. Betaler man kontant og mister kvitteringen har man et problem. Betaler man med kredittkort og mister kvitteringen, så har man i det minste bevis for at man har hatt denne utgiften. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 25. februar 2012 #94 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Dersom du reiser med jobben er det arbeidsgiver som skal legge ut alle utgifter på forhånd. Det er ikke du som skal betale og deretter kreve arbeidsgiver for pengene. Helt totalt feil. Det er faktisk nok at de gir deg et kredittkort som de betaler årsavgiften for. Kilde. Endret 25. februar 2012 av SmallTalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #95 Del Skrevet 25. februar 2012 Nå er ikke jeg et mattegeni, så mulig jeg tenker feil, men hvis jeg tenker riktig så betyr det altså at det faktisk er langt fra de fleste nordmenn som har kredittkortgjeld. Så finnes det jo de med lite og mye kredittkortgjeld, ergo er det sikkert flere en 470 000 som har kredittkortgjeld, men i det store og det hele så blir det helt feil å trekke slutningen om at nordmenn ikke kan betale for seg. Det er vel poenget. Jeg har jo for eksempel nesten alltid noe utestående på kredittkortet, men betaler innen forfall. Er denne gratisgjelden også inkludert i de milliardene? For det er jo ikke sånn at vi som betaler alt hver måned er gjeldsslaver, selv om vi hele tiden har en del gjeld på kortet. Jeg tror enkelte av de som argumenterer i slike tråder har lest for mange artikler med råd av typen "betal ut kredittkortgjelden din NÅ, og klipp deretter kortet i stykker". Det er jo et fornuftig råd til de som ikke klarer å styre bruken, men helt meningsløst for resten av oss. Har man gjeld som har gått over fristen og løper med 35% rente, er det lurt å betale ned asap. Har man gratisgjeld og bonuser er det idioti å klippe kortet og gå over til kontant og naturalhusholdning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Skrevet 25. februar 2012 #96 Del Skrevet 25. februar 2012 Nå er du virkelig "ute å kjører" Les hva andre skriver. Men, ikke minst hva du selv skriver og tenk nøye etter. Argumentene jeg kunne brukt her, har andre brukt. Så nå avslutter jeg, tror jeg. Siden de fleste innleggene dine er omtrent like informative so dette blir du egentlig ikke savnet i debatten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Skrevet 25. februar 2012 #97 Del Skrevet 25. februar 2012 Arbeidsgiver er pliktig til å dekke reisekostnader i "embeds medfør", men det er ikke det samme som at alle har som policy at de forhåndsbetaler mat, flyreiser, transport og hotell. Konsernet jeg jobber i har som policy at de utstyrer deg med et kredittkort uten maksgrense og at det er dette som brukes ved bestilling/betaling av hotell, fly, mat, taxi og andre utgifter. Når man kommer hjem så skriver man reiseregning på utgiftene man har hatt og har pengene på konto før forfall av kredittkortregningen. Nødvendige forsikringer er arbeidsgiver pålagt å anskaffe når man skal på reise i "embeds medfør". Jeg har en solid bufferkonto, men det er ikke det samme som at jeg er interessert i å dekke opp regninger på flere titalls tusen av egen konto når jeg er ute på jobbreiser. Da drar jeg heller kredittkortet fra jobben og skriver regning på det når jeg kommer hjem. Et annet aspekt er at de fleste arbeidsgivere skal ha kvitteringer for det meste. Betaler man kontant og mister kvitteringen har man et problem. Betaler man med kredittkort og mister kvitteringen, så har man i det minste bevis for at man har hatt denne utgiften. Jepp, dette er en grei måte å gjøre det på. Du slipper å sitte med noen økonomisk risiko eller rentetap siden det ikke er dine penger. Dersom arbeidsgiver utstyrer deg med kredittkort er det ikke du som betaler i det hele tatt. Dermed har du heller ingen rentekostnader og du trenger ikke anskaffe eget kredittkort i tillegg. Det å bruke kredittkort på den måten er en av de saklige bruksområder for ordningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 25. februar 2012 #98 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg har jo for eksempel nesten alltid noe utestående på kredittkortet, men betaler innen forfall. Er denne gratisgjelden også inkludert i de milliardene? For det er jo ikke sånn at vi som betaler alt hver måned er gjeldsslaver, selv om vi hele tiden har en del gjeld på kortet. Jeg tror enkelte av de som argumenterer i slike tråder har lest for mange artikler med råd av typen "betal ut kredittkortgjelden din NÅ, og klipp deretter kortet i stykker". Det er jo et fornuftig råd til de som ikke klarer å styre bruken, men helt meningsløst for resten av oss. Har man gjeld som har gått over fristen og løper med 35% rente, er det lurt å betale ned asap. Har man gratisgjeld og bonuser er det idioti å klippe kortet og gå over til kontant og naturalhusholdning. Det er også sant. Jeg har utestående nå 6000 kr pga reise. Som jeg betaler innen forfall, ergo slipper jeg noen renter på det. Men det tror jeg ikke denne store potten tar hensyn til, og skiller dermed ikke ut den "dårlige" gjelda, hvis jeg skal kalle den det, og den "gode", som blir betalt innen forfall. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Skrevet 25. februar 2012 #99 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg har jo for eksempel nesten alltid noe utestående på kredittkortet, men betaler innen forfall. Er denne gratisgjelden også inkludert i de milliardene? For det er jo ikke sånn at vi som betaler alt hver måned er gjeldsslaver, selv om vi hele tiden har en del gjeld på kortet. Jeg tror enkelte av de som argumenterer i slike tråder har lest for mange artikler med råd av typen "betal ut kredittkortgjelden din NÅ, og klipp deretter kortet i stykker". Det er jo et fornuftig råd til de som ikke klarer å styre bruken, men helt meningsløst for resten av oss. Har man gjeld som har gått over fristen og løper med 35% rente, er det lurt å betale ned asap. Har man gratisgjeld og bonuser er det idioti å klippe kortet og gå over til kontant og naturalhusholdning. Så lenge du klarer å holde pinlig disiplin på nedbetalingen kan du tjene et mindre beløp på dette. Men hvis du en eneste gang bruker kortet feil eller glemmer å betale har du trolig tapt alt du har tjent på forhånd. Kredittkortselskapene vet dette og spekulerer i det. Gebyrene for overtrekk eller kontantuttak på mange av kortene er ekstremt høye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Skrevet 25. februar 2012 #100 Del Skrevet 25. februar 2012 Det er også sant. Jeg har utestående nå 6000 kr pga reise. Som jeg betaler innen forfall, ergo slipper jeg noen renter på det. Men det tror jeg ikke denne store potten tar hensyn til, og skiller dermed ikke ut den "dårlige" gjelda, hvis jeg skal kalle den det, og den "gode", som blir betalt innen forfall. Mvh Yvonne Et greit og saklig argument. Jeg vet ikke hvor mye av de 47 milliardene som i snitt er utestående som er "ikke rentebærende". Men jeg har sett tall som hevder at mellom 100 000 og 200 000 nordmenn sliter med å nedbetale kredittkortgjeld. Selv om beløpet skulle være noe lavere enn 47 milliarder er det likevel alarmerende høyt. Og jeg regner med at alle de som sliter i utgangspunktet regnet med å bruke kredittkortet på en saklig måte. De trodde ikke de skulle bli gjeldsslaver. Likevel gikk det galt med mange. Hadde du spurt dem ville de fortalt deg at "de har kontroll". Og de hadde de. Til de mistet den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå