AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har pratet med en gutt på facebook og chat i snart et halvt år, men jeg føler ikke vi kommer noe videre. Har truffet han ved et par anledninger, gått noen tuerer og spist en hyggelig middag. Vi har en god tone og snakker om det meste, men jeg forstår ikke helt hva det er han ønsker. Sist gang vi møttet var i desember, på mitt initiativ. Etter dette har vi chattet nesten daglig, hvor det varierer hvem som tar kontakt. Vi snakker om det meste, og har også hatt et par hyggelige telefonsamtaler. Jeg begynner å bli veldig glad i ham, men vet ikke helt hvor han står. Tror dere noen orker å bruke så mye tid i løpet av et halvt år uten å ønske noe mer? Og hvordan kan jeg gå frem for å ta det hele et steg vidre?
drosophilia Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har pratet med en gutt på facebook og chat i snart et halvt år, men jeg føler ikke vi kommer noe videre. Har truffet han ved et par anledninger, gått noen tuerer og spist en hyggelig middag. Vi har en god tone og snakker om det meste, men jeg forstår ikke helt hva det er han ønsker. Sist gang vi møttet var i desember, på mitt initiativ. Etter dette har vi chattet nesten daglig, hvor det varierer hvem som tar kontakt. Vi snakker om det meste, og har også hatt et par hyggelige telefonsamtaler. Jeg begynner å bli veldig glad i ham, men vet ikke helt hvor han står. Tror dere noen orker å bruke så mye tid i løpet av et halvt år uten å ønske noe mer? Og hvordan kan jeg gå frem for å ta det hele et steg vidre? Kanskje han bare vil være venner? Spør ham spesifikt om en DATE, så tar han nok hintet.
Gjest Wei Wei Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Om han var virkelig interessert i deg som mer enn en venn, så skulle du ikke være i tvil. Er det mulig at avstanden er også til hinder her?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Vi bor i to forskjellige byer. Omtrent en halv times kjøre tur, så avstand er ikke det største hinderet. Vi har fint klart å treffes ved å avtale noe spontant, men også et par ganger med avtale i godt tid i forveien. Grunnen til at jeg er i tvil, er at han i visse perioder virker veldig flørtete og ivrig, mens andre perioder er han mer tilbakeholden. De siste ukene har han i tillegg vært ute å reist, så vi har hatt litt mindre kontakt, og jeg har fått tid til å tenke. Vi har det veldig fint i hverandres selskap, og jeg de gangene vi har møtt hverandre har interessen absolutt vært til stede hos begge to. Klemmer når vi treffes og når vi går hver til vårt, småflørting og god stemning. Likevel har han ikke tatt noe spesielt initiativ til å møtes, men tar svært ofte kontakt skriftlig. Hvorfor snakker man med en person omtrent hver dag i løpet av et halvt år, spør om de utroligste ting, men likevel føles det som om vi står på samme plass? Er det vanlig å bruke så mye tid på noen, når man bare ønsker å være venner? Kan det være at han bare er sjenert?
Gjest Wei Wei Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Jeg forstår hva du mener (se link til dagboka under). Opplever akkuratt det samme, men min forklaring er at han respekterer meg, tar det pent og kanskje, kanskje er ussikker på hva det er JEG vil. For jeg ikke ikke flink til å vise det heller.
Steinar40 Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Jeg forstår hva du mener (se link til dagboka under). Opplever akkuratt det samme, men min forklaring er at han respekterer meg, tar det pent og kanskje, kanskje er ussikker på hva det er JEG vil. For jeg ikke ikke flink til å vise det heller. Er dette noe du bare gjetter deg til, eller har du spurt han? Jeg fatter bare ikke hvorfor det skal være så forbannet vanskelig å kommunisere direkte!
Gjest Wei Wei Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Er dette noe du bare gjetter deg til, eller har du spurt han? Jeg fatter bare ikke hvorfor det skal være så forbannet vanskelig å kommunisere direkte! Fordi jeg har hørt masse ganger at menn blir skremt av jenter som spør direkte. Det kan oppleves som mas, krav osv. Endret 21. februar 2012 av Wei Wei
Steinar40 Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 Fordi jeg har hørt masse ganger at menn blir skremt av jenter som spør direkte. Det kan oppleves som mas, krav osv. Det går jo an å begynne med et enkelt spørsmål og så se hva slags dialog man får til. En person som mener at et spørsmål er mas er ikke normal. Dessuten er god kommunikasjon helt nødvendig. Men jeg vet jo åssen folk oppfører seg når de føler seg presset og stresset. Jeg spør uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Vi bor i to forskjellige byer. Omtrent en halv times kjøre tur, så avstand er ikke det største hinderet. Vi har fint klart å treffes ved å avtale noe spontant, men også et par ganger med avtale i godt tid i forveien. Grunnen til at jeg er i tvil, er at han i visse perioder virker veldig flørtete og ivrig, mens andre perioder er han mer tilbakeholden. De siste ukene har han i tillegg vært ute å reist, så vi har hatt litt mindre kontakt, og jeg har fått tid til å tenke. Vi har det veldig fint i hverandres selskap, og jeg de gangene vi har møtt hverandre har interessen absolutt vært til stede hos begge to. Klemmer når vi treffes og når vi går hver til vårt, småflørting og god stemning. Likevel har han ikke tatt noe spesielt initiativ til å møtes, men tar svært ofte kontakt skriftlig. Hvorfor snakker man med en person omtrent hver dag i løpet av et halvt år, spør om de utroligste ting, men likevel føles det som om vi står på samme plass? Er det vanlig å bruke så mye tid på noen, når man bare ønsker å være venner? Kan det være at han bare er sjenert? Hvor er det han reiser da, siden dere ikke har så mye kontakt da?
Strikkemamma Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 1. Han er usikker på seg selv/vet ikke om du liker han på den samme måten som han liker deg. 2. Han tenker akkurat det samme som deg i det første innlegget (hvor er det hun vil hen?) 3. Han er ikke intressert i deg som annet enn en venninne.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Når en mann er interessert i deg har du ikke slike spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Når en mann er interessert i deg har du ikke slike spørsmål. Feil. Det er ikke bare kvinner som kan være sjenerte, usikre og redde. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #14 Skrevet 21. februar 2012 Feil. Det er ikke bare kvinner som kan være sjenerte, usikre og redde. Når ett mennesker virkelig er interessert så tar de sjangsen uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 Hvor er det han reiser da, siden dere ikke har så mye kontakt da? Han er på utenlandsreise i Europa, og jeg vet han har hatt travle dager med mye som skjer. Vet også at det har vært med en del kjekke jenter på første del av turen, uten at jeg ønsker å legge mer vekt på det. Det hender jeg får sms av han i fylla. Er det sant som de sier at "bare barn og fulle menn snakker sant?"
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 Så den beste måten å spørre han hvor han står i dette, er ved å spørre direkte?
Steinar40 Skrevet 22. februar 2012 #17 Skrevet 22. februar 2012 Han er på utenlandsreise i Europa, og jeg vet han har hatt travle dager med mye som skjer. Vet også at det har vært med en del kjekke jenter på første del av turen, uten at jeg ønsker å legge mer vekt på det. Det hender jeg får sms av han i fylla. Er det sant som de sier at "bare barn og fulle menn snakker sant?" Nei, det er bare barn som sier sannheten. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #18 Skrevet 22. februar 2012 Han er på utenlandsreise i Europa, og jeg vet han har hatt travle dager med mye som skjer. Vet også at det har vært med en del kjekke jenter på første del av turen, uten at jeg ønsker å legge mer vekt på det. Det hender jeg får sms av han i fylla. Er det sant som de sier at "bare barn og fulle menn snakker sant?" Jobb eller vennereise da? Er det jobb så skjønner jeg at han kan være veldig opptatt. Er det vennereise kan han jo ta seg litt tid...
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Når ett mennesker virkelig er interessert så tar de sjangsen uansett. Nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå