Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2012 #21 Skrevet 22. februar 2012 edit: jeg var forresten med en bekjent til konsultasjon en gang. Det eneste hun sa, med lav stemme, var at hun ville ha en mindre nese. Kirurgen la ut om alle "feilene" ved nesa hennes, og sa "ja, vi må slipe litt her, fjerne den og den delen, tette igjen her" osv. Jeg fikk en utrolig ubehagelig følelse av hans kyniske holdning. Det bør nevnes at jenta slet med en moderat depresjon, og var redd for at hun skulle bli nektet operasjon. Men kirurgen dreit i å spørre om hennes psykiske helse, og så sikkert dollartegn i ansiktet hennes jeg synes det var litt trist jeg.... Angående det siste her så har jeg vært inne på flere slike sider hvor man kan få "vurdert" nesen sin av forskjellige kirurger. Jeg selv synes at nesen min er forholdsvis stor, tatt i betraktning hvordan normen for hvordan en nese skal "se ut" i disse dager er. For en nese idag skal helst være liten, og har man en nese som er forholdsvis "stor" så merker man dette spesielt hvis man prøver på sjans hos det motsatte kjønn. At man for eksempel har store, myke lepper er liksom ikke bra nok. Apropos store neser, hva med de av dem som virkelig har BEIN i nesen da? I hvertfall, så er det jo klart at kirurger lever av pasienter, og når det er en som sier at h*n vil ha en mindre nese, så har jeg sett på disse sidene hva kirurgene mener bør gjøres med neser, og det er søren meg ikke lite! Hvordan psyke disse menneskene har som stiller spørsmål om nesen sin er irrelevant. At disse menneskene er vanlige pene mennesker er helt irrelevant. Alt det dreier seg om er penger. (For å være helt ærlig så tror jeg ingen kan ha større nese enn meg, og jeg har levd en god stund. Jeg har funnet ut at tippen på nesen min kalles en "bulbous tip" (får det til å høres så innmari stort ut)... Jeg har selvklart tenkt tanken på operasjon, men greia ligger litt i at jeg er redd for at det kan gå galt, eller at kirurgen ikke får det helt til.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #22 Skrevet 22. februar 2012 jeg er ganske misfornøyd med min nese, men ville aldri fiksa den for det. Det er jo nesa mi Selv om jeg ser langt fra modellpen ut, har jeg en flott fungerende nese. Jeg trenger den for å puste og lukte. Og den gjør at jeg ser ut som meg, og ikke en generisk hollywood-skuespiller. Alle i hollywood har fikset nesen, det er derfor alle der har så perfekte neser. Men hvem trenger å se ut som hollywood i Norge når man har en vanlig jobb hvor utseendet ikke dømmes? Jeg tror selvtillit kommer av andre ting enn en operasjon. Og utseendet teller veldig lite for vennskap og ekte kjærlighet og de andre viktige tingene i livet. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2013 #23 Skrevet 28. januar 2013 Hvordan gikk det? Tok du operasjonen?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #24 Skrevet 16. februar 2017 På 22.2.2012 den 15.35, AnonymBruker skrev: jeg er ganske misfornøyd med min nese, men ville aldri fiksa den for det. Det er jo nesa mi Selv om jeg ser langt fra modellpen ut, har jeg en flott fungerende nese. Jeg trenger den for å puste og lukte. Og den gjør at jeg ser ut som meg, og ikke en generisk hollywood-skuespiller. Alle i hollywood har fikset nesen, det er derfor alle der har så perfekte neser. Men hvem trenger å se ut som hollywood i Norge når man har en vanlig jobb hvor utseendet ikke dømmes? Jeg tror selvtillit kommer av andre ting enn en operasjon. Og utseendet teller veldig lite for vennskap og ekte kjærlighet og de andre viktige tingene i livet. Hva får deg til å tro at alle i hollywood har fikset? Mange stjerner i USA har fin nese fra før av, og det er bare en liten justering de tar Ser ikke store forskjellen på mange av de etter operasjonen. Anonymkode: 56eca...51a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #25 Skrevet 16. februar 2017 Og ikke glem at amerikanere ser ikke helt ut som oss norske. Selv om vi opererer nesen vår så ser vi ikke ut som en hollywood stjerne Kjenner folk som har operert nesen og vet om mange og de ser typisk norske ut fremdeles Grunnen til at mange hollywood stjerner er så pene er fordi de er blandet med masse forskjellige gener, mennesker som er blandet er oftest noe av det vakreste Anonymkode: 56eca...51a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #26 Skrevet 16. februar 2017 Tror TS har forsvunnet. Hadde vært noe å hørt om hun tok operasjonen eller lot være. Håper alt gikk bra da. Anonymkode: 56eca...51a
Sillyline Skrevet 16. februar 2017 #27 Skrevet 16. februar 2017 Du virker veldig moden og reflektert, og har realistiske forventninger. Kjør på.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #28 Skrevet 16. februar 2017 3 timer siden, Silje Lien skrev: Du virker veldig moden og reflektert, og har realistiske forventninger. Kjør på. Du er klar over at denne tråden ble opprettet for 5 år siden? Anonymkode: aaaec...b21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå