AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Eller er det en del av Bergen? Synes det virker for stort til å være en bydel, liksom. Selv om jeg synes en by burde hatt utesteder, restauranter, kino og hoteller. Det mangler jo Åsane, hvorfor det egentlig? Åsane er jo nesten like stort som Ålesund
Gjest RompeRusk Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Edit: Har tydeligvis blitt feilinformert av flerfoldige bergensere Endret 20. februar 2012 av Sunshine-92
MichelleBelle Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Nei, Åsane er ikke en by. Det er en bydel i Bergen. Men ja, det er et lokalt "sentrum" som sikkert kan virke som en by for noen 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Nei. Åsane er ikke en by. Dette trodde jeg de fleste (som bor i Bergen) visste. 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Men kunne ikke Åsane like godt fått bystatus da? Det ER jo akkurat som en by...Regner dere som bor i Åsane dere for bergensere? TS
håpefullprøver Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Alle som er fra de forskjellige bydelene i Bergen anser seg selv som Bergensere! Bydelene inngår jo i Bergen kommune! 2
MichelleBelle Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Sannsynligheten for at Åsane oppnår bystatus er mikroskopisk, spesielt siden de som bor der først og fremst regner seg som Bergensere... 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 Klart de som er fra Åsane er bergensere! Men jeg skjønner hva du mener, det blir jo litt som Sandnes og Stavanger, i avstand i alle fall...
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Åsane er litt som Spjelkavika i Ålesund. Et slags sentrum utenfor sentrum, med kjøpesenter og greier, men altså ikke en egen by med "historisk" begyggelse og - som andre har nevnt - hoteller osv. som man gjerne ønsker å finne i en by.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Men kunne ikke Åsane like godt fått bystatus da? Det ER jo akkurat som en by...Regner dere som bor i Åsane dere for bergensere? TS Ja, beboere i åsane regner seg som bergensere. Hva skulle forresten være vitsen med bystatus? Det skaper jo bare kaos. 1
Miah Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Er ikke enig i at Åsane er som en liten by... langt fra. Hva synes dere er "byen", da? Åsane Storsenter? Hell no, det er bare et senter. 1
otilie Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 hehe jeg syns heller ikke åsane er så veldig by-aktig. er bare ikea og et kjøpesenter der liksom hadde den blitt en egen by hadde den jo blitt rimelig stusselig som by også så trur den burde fortsette å sole seg i steika fra bergen!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har bodd i Åsane hele livet, det er en stor by del i Bergen:) Før i tiden hadde vi egen kino, ( den lå ved biblioteket ) Åsane er mye mer enn Ikea og storsenteret, finnes mye fin natur og fjell og ferdes i
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 Åsane er jo akkurat som alle andre bydeler i Bergen kommune. De har alle eget kjøpesenter. 1
Miah Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har bodd i Åsane hele livet, det er en stor by del i Bergen:) Før i tiden hadde vi egen kino, ( den lå ved biblioteket ) Åsane er mye mer enn Ikea og storsenteret, finnes mye fin natur og fjell og ferdes i Sant, men et par fjell gjør ikke Åsane til en by. Håper de gigantiske planene på Åsane Storsenter blir fikset. Ser ut som et skikkelig kult opplegg. (Håper parkeringen er GOOD!)
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #17 Skrevet 23. februar 2012 Åsane er bare kjent for at Lommemannen (aka «snakket som Gullars») kommer derfra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå