Gå til innhold

Drammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på boliger flere steder i landet, og ser at drammen er så billig. Hvofor det?

Det er jo kort pendlevei til oslo og en ganske stor by i rask vekst. Antar at det er servicetilbud der på linje med andre store byer.

Så igjen, hvorfor ikke drammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på boliger flere steder i landet, og ser at drammen er så billig. Hvofor det?

Det er jo kort pendlevei til oslo og en ganske stor by i rask vekst. Antar at det er servicetilbud der på linje med andre store byer.

Vet ikke helt hvor godt du har sjekket.

Men, Drammen er da langt fra billig og det har vært skrevet mye i media i det siste om at prisøkningen der er størst i landet for tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammen er absolutt ikke billig så jeg skulle visst å vite hvor TS har sin info fra.

Her kan du lese mer om at boligprisene steg med formidable syv prosent i Drammen i januar, noe som igjen sender Drammen til topps på landsbasis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fortsatt finne boliger til en noe lavere pris enn tilsvarende boliger i Oslo, men Drammen har hatt en formidal prisvekst, og vil sannsynligvis fortsette å øke fordi folk ser etter steder utenfor Oslo. Enten fordi de ikke har råd eller ikke ønsker å bruke så mye på å bo i Oslo, eller fordi de har etablert seg og ønsker andre oppvekstvilkår for barn enn i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her, Drammen er ikke spesielt billig. Kombinasjonen av folk som vil ut av Oslo, og få studentboliger, har fått prisene til å skyte i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken by er det du sammenligner Drammen med?

Litt rimeligere enn de dyreste byene som Oslo og Stavanger er det, men i mine øyne blir det galt å kalle prisnivået for billig.

Uansett, noe av grunnen til at prisene er lavere er etterspørsel vs. tilbud. Etterspørselen etter boliger er høyere i forhold til tilbudet i de to andre byene jeg nevnte, med følge at folk er villige til å betale mer for boliger. At Drammen har stempel som harrybyen bidrar nok også til sitt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om folk som kaller Drammen et høl eller harryby virkelig har brukt noen timer i byen og marka?

Har vært på visning nå over et halvt års tid og alle boliger i prisklassen rundt 1,5 har gått for mer enn 200.000 over prisantydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om folk som kaller Drammen et høl eller harryby virkelig har brukt noen timer i byen og marka?

Har vært på visning nå over et halvt års tid og alle boliger i prisklassen rundt 1,5 har gått for mer enn 200.000 over prisantydning.

Du sier noe der. Drammens ansikt har faktisk blitt veldig, veldig, flott de senere år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da totalt irrelevant. Jeg har selvfølgelig vært der, men det er virkelig grusomt hver gang. Heller en dram i timen enn en time i Drammen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Fordi å tenke på Drammen gir en samme følelse som en tørr svamp på tavla

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da totalt irrelevant. Jeg har selvfølgelig vært der, men det er virkelig grusomt hver gang. Heller en dram i timen enn en time i Drammen!

Hahahahaha, haha, hahaha ha... ha... Den hadde jeg ikke hørt før. Det hadde sikkert ingen andre heller. Fornøyd med den, tenker jeg.

Men til tema (som du mener er irrelevant); Som mange har sagt så har prisnivået steget drastisk i Drammen. Enkelte bydeler har likevel lavere priser enn andre basert på lokasjon og rykter. I sentrum er det ikke billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, haha, hahaha ha... ha... Den hadde jeg ikke hørt før. Det hadde sikkert ingen andre heller. Fornøyd med den, tenker jeg.

Men til tema (som du mener er irrelevant); Som mange har sagt så har prisnivået steget drastisk i Drammen. Enkelte bydeler har likevel lavere priser enn andre basert på lokasjon og rykter. I sentrum er det ikke billig.

Og dermed var dette blitt bare en trolle/tulletråd som moderator kommer å ta tak i.....

Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dermed var dette blitt bare en trolle/tulletråd som moderator kommer å ta tak i.....

Sukk!

Det tviler jeg sterkt på. Jeg synes det har kommet mange vettuge svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært der mange ganger.

Byen har definitivt fått ett oppsving, og de har blitt riktig så koselig langs elva. Men stempelet som harrybyen sitter dypt og forsvinner ikke over natten.

Boliger til 1,5 mill i Oslo går ofte for både 300 og 400k over prisantydning. Sånn til info.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært der mange ganger.

Byen har definitivt fått ett oppsving, og de har blitt riktig så koselig langs elva. Men stempelet som harrybyen sitter dypt og forsvinner ikke over natten.

Boliger til 1,5 mill i Oslo går ofte for både 300 og 400k over prisantydning. Sånn til info.

Også er det en temmelig stor forskjell på størrelsen og. Lite relevant at kjempeleilighet i drammen gikk for samme prisen som bøttekottet i oslo liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok derfor prisene stiger, ja :ironi:

Prisene stiger pga. avstand til Oslo, som gjør det mulig å pendle. Det er ikke så mange som egentlig vil bo i Drammen, men ser seg nødt pga. prisene i Oslo, Bærum og Asker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene stiger pga. avstand til Oslo, som gjør det mulig å pendle. Det er ikke så mange som egentlig vil bo i Drammen, men ser seg nødt pga. prisene i Oslo, Bærum og Asker.

Haha, moroklumpen! :eeeh:

Selv er jeg fra Asker, bor og jobber i Oslo, og ønsker å bo i Drammen.

Det er så fint å rusle langs elvepromenaden, eller sitte på bystranda eller en av restaurantene ved elva eller torget og ta en kald Aass om sommeren. Tempoet er mye roligere i Drammen enn i Oslo, en slipper å gå i sikksakk mellom travle mennesker og uteliggere/tiggere dersom en må en tur til sentrum. Foreløpig har vi ikke EK til å kjøpe bolig, men når vi har det er Drammen på toppen av lista.

Er det forresten Fjell TS har sett på? For der er det temmelig billig, av en god grunn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Mye sannhet i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...