Kvist Skrevet 19. september 2012 Forfatter #381 Del Skrevet 19. september 2012 Fortsatt noen modningsrier innimellom, men ikke så tette som i går heldigvis. Glad for at han får litt mer tid i magen, glad for å slippe så intense sammentrekninger. Og egentlig litt skuffa for å ikke ha fått babyen min... I dag er planen avslapning, fysioterapi og i kveld blir det skravlings med to gode venninner, det blir koselig! Snuppa vekte vi jo i går kveld, etter å ha avtalt med føden og med foreldrene mine så hun har sovet hos mormor og morfar i natt. Og avtalen var egentlig at de skulle hente henne i barnehagen i dag og ha henne hjemme der i morgen. Så da ble det bare litt lengre opphold der. Tror de koser seg veldig jeg. Vi dro bare på henne ulldress og ullsokker i gårkveld, det var jo natt for henne, så slapp vi jakke og sko og at hun frøs. Resultatet var jo at alt av ytterjakker hang igjen hjemme her. Så hun hadde gått med ulldress til barnehagen i dag og så tror jeg det ble en eller annen kreativ kombinasjon av mellomlagstøy og regntøy på tur med barnehagen i dag. Herregud, tenk å glemme å sende med jakke... Da jeg våknet i sta hadde jeg så veldig lyst på cola, og visste det var litt i kjøleskapet. Jeg som aldri drikker cola omtrent har nå spist en skive grovt brød med røkelaks, en yoghurt og drukket et glass cola til. Hehe, frokosten sin det! Nå blir det en varm dusj og så fysio snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. september 2012 Forfatter #382 Del Skrevet 19. september 2012 Kjenner jeg er veldig spent på hvor lenge jeg må gå med mage nå. Jordmor sa i går at hun håpet han fikk en uke til i magen, eller kanskje to. Hvor mye skal man tro på sånt? Åååå, jeg kommer til å bli sååååååå skuffa om jeg blir gående over den 25. oktober nå. Men det fine med sjekken i går var at jordmor bekreftet mistanken min om at Bitteliten har snudd seg igjen, og ligger nå fint med hodet ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. september 2012 Forfatter #383 Del Skrevet 19. september 2012 Ser ut som om stillesitting/ligging er tingen. Det å ta en dusj og henge opp en maskin tøy var nok fysisk aktivitet til å gi meg kraftigere vondter i mage og korsrygg. Rimelig sikker på at jeg ikke skal prøve meg på noen sprell i håp om at det setter i gang fødsel. Med min historie og min flaks så setter det bare i gang smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. september 2012 Forfatter #384 Del Skrevet 19. september 2012 Middag på kafé i dag. Sliten i dag. Og alene Da ble det sånn. Fått kjøpt meg sånn borrelåsmagebelte til etter fødsel da. Håper det vil hjelpe så livmora trekker seg fint sammen. Skal jeg ha rier i evigheter er sikkert ikke livmora mindre utslitt denne gangen. Dyre saker da. Men forhåpentligvis verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 19. september 2012 #385 Del Skrevet 19. september 2012 Lurer på om det var finn jeg så et sånt belte??!! Kosta ikke så mye da. Verdt å sjekke kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. september 2012 Forfatter #386 Del Skrevet 19. september 2012 Finn. Brukt? Njæææ vil ha nytt. Og så sær jeg er kjøpte jeg jo den dyreste typen de hadde i butikken også. "Kan ikke" være student jeg. Vanskelig å senke kravene gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. september 2012 #387 Del Skrevet 19. september 2012 Oj, her skjedde det saker. Håper han holder seg inne to uker til da. Jeg kan skrive under på at det blir fine unger født i uke 37 Ta det med ro nå Kvist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. september 2012 Forfatter #388 Del Skrevet 20. september 2012 Skulle liksom lese pensum jeg... Vi mye heller føde! Sitter og kjenner etter og prøver å tolke de minste tegn. Gahh. Blir jo rar i hodet av dette. Kjenner mye bevegelser da og en del kynnere eller hva det nå er. Mindre vonde enn her om dagen da så kjennes egentlig ikke ut som progresjon. Men har murringer i ryggen og magen og er kvalm i dag også. Har også en sånn stikkende sviende følelse nedentil. Håper det er noe som skjer der og ikke bare ubehag. Vil ha babyen min på utsiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. september 2012 Forfatter #389 Del Skrevet 20. september 2012 Murre murre murre murre.... Skulle ønske jeg klarte å kjenne etter åpning på meg selv jeg. Men tror egentlig ikke det er noe poeng i å prøve Skjer det noe der inne tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 20. september 2012 #390 Del Skrevet 20. september 2012 Håper vondtene tiltar eller gir seg, så du slipper å bli helt utslitt før fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. september 2012 Forfatter #391 Del Skrevet 20. september 2012 Takk Anerikke, det håper jeg også. Blir sprø av dette. Tankene spinner på høygir i dag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. september 2012 Forfatter #392 Del Skrevet 20. september 2012 Nattens første tissetur... Hvorfor i alle dager er jeg hoven nedentil? Ikke bare litt heller. Æsj, nå ble det jo ikke noe lettere å slappe av da. Er dette et tegn på at det nærmer seg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. september 2012 #393 Del Skrevet 21. september 2012 Uff, ikke noe særlig å gå sånn og lure og lureanalysere alt mulig. Håper enten det starter uten tvil, eller roer seg helt ned. Tross alt over en måned til termin så håper virkelig du slipper og gå sånn så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 21. september 2012 #394 Del Skrevet 21. september 2012 oi så spennende det var her om dagen da! Virker som om lillegutt har lyst til å komme å hilse på snart Masse lykke til vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. september 2012 Forfatter #395 Del Skrevet 22. september 2012 Roet seg veldig ned her i det siste. Bare noen få av kynnerene var slitsomme i går. Og ingen sålangt i dag. Tror han har lagt seg langt ned i bekkenet da. Halsbrannen er mye bedre og jeg kjenner hele tiden litt sånn nedpress. Fullt levelig heldigvis, så dette skal jeg klare å takle noen uker til hvis det er sånn det skal være. I går var vi på besøk hos mine besteforeldre. Så koselig! Og morsomt å diskutere mine studiefag med 87 år gamle bestefar. Vi lærer om hvordan teoriene har blitt utviklet i løpet av de siste 120 årene, og spesiellt de siste 50. Han lærte om noe av dette for 65 år siden da han studerte i København. Og han har gjennom jobbene sine sett mye av dne utviklingen vi jobber med å skaffe oss oversikt over. Morsomt å høre hans perspektiver på ting. Og veldig koselig at han selv i så godt voksen alder synes det er spennende å lære nytt, og lurte på hvilke retninger teoriene går i nå. Og snuppa fikk lekt med oldefar på gulvet, til tross for hofter som venter på operasjon. Og hun fikk sittet på kjøkkenbenken og rørt i oldemors saus og lekt med akkurat de samme pyntegreiene i kjøkkenhyllene som jeg lekte med for 25-30 år siden. Det var to slitne og lykkelige oldeforeldre som vinket hadet til oss da vi dro i nititden i går. Og en lykkelig, gira og sliten treåring som prøvde så godt hun kunne å holde seg selv våken i bilen med å prate/synge/bråke konstant i tre kvarter i baksetet før hun utbrøt: Nei, nå må jeg legge meg! Og sovnet Rart å tenke på at neste gang vi ser dem er de antagelig her på besøk for å møte sitt tredje oldebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 22. september 2012 #396 Del Skrevet 22. september 2012 Så koselig det hørtes ut! Jeg vokste opp i nabohuset til min farmor og farfar, og var veldig knyttet til dem. Nå har jeg ingen besteforeldre igjen, jeg savner dem masse, og jeg syns det er trist at de ikke får møte barna mine. Kos deg med dem mens du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 24. september 2012 Forfatter #397 Del Skrevet 24. september 2012 36 uker i dag. 31 dager til termin. Utålmodig! Hadde passe så perfekt å føde i kveld/natt. Snuppa er hos mormor uansett så da hadde vi sluppet å si det til noen Men modningsriene/kynnerene eller hva det nå er er ikke like hyppige som i forrige uke desverre. Kjenner dem godt da, blir andpusten og sliten og det gjør rimelig vondt på noen av dem. Skulle ønske det var noe man kunne gjøre for å sette i gang selv jeg, noe som faktisk virket og ikke bare gjorde meg sliten. Kjenner at noe stanger i mot bekkenbunnen min også, særlig om han sparker mens lvmora er hard. Da stikker og svir det nedentil. Lurer på om jeg får jordmor til å sjekke modning/åpning på meg på kontrollen onsdag jeg. Kjenner jeg blir sur hvis det er like lukket som forrige tirsdag etter så mye vondt. Men det blir vel oppgaveskriving istedetfor føding tenker jeg. *sukk* Jeg har hatt min antagelig siste fysioterapitime før fødsel i dag. Hun ønsket meg lykke til og ville at jeg skulle ta kontakt for ny time når babyen er 3-4 uker gammel. Føles litt rart med sånne lykkeønskninger. Og veldig koselig også. Klar for babys ankomst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 24. september 2012 #398 Del Skrevet 24. september 2012 Sender over litt tålmodighetskrem! Bare begynne å smøre Det er ikke lenge igjen Kvist. En liten måned så er lillebror her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 24. september 2012 Forfatter #399 Del Skrevet 24. september 2012 Takk, skal smøres tjukt på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 25. september 2012 Forfatter #400 Del Skrevet 25. september 2012 Murring og vondt i kveld også. Både når jeg står oppreist/gjør noe og når jeg sløver i sofaen. Blir så sliten av det. Håper jeg får jordmor til å sjekke modning i morra. Hadde vært så deilig om det faktik begynner å nærme seg. Jeg ble jo sjekket for en uke siden i kveld. Da var det livmorhals på rundt tre cm. Hvis det er det samme i morgen kan jeg jo i det minste slippe å bruke halve dagen og halve natta på å tenke "kanskje i dag?". En måned til termin i dag da. Orker ikke å juble for det, det føles bare uendelig lenge. Tålmodighetskremen fra Aricept funka dårlig også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå