Kvist Skrevet 16. august 2012 Forfatter #321 Del Skrevet 16. august 2012 Har egentlig to år igjen Aricept, men jeg deler opp andreåret mitt på to år regner jeg med. Satser på å ta to fag dette skoleåret, og fire neste år. Da blir det 60 poeng på to år. Vi har ingen teorifag, alle er prosjektbaserte og overlappende, f.eks trenger man kunnskapene fra det ene faget for å klare innleveringene i det andre fagene (i fag som går samtidig altså). Men det ser ut som om jeg får en super gruppe, som aksepterer at jeg blir helt borte midt på vinteren og at jeg bare tar noen fag. Så får jeg ta resten sammen med de som er helt ferske studenter nå. Det er uansett mye samarbeid på tvers av årskullene på linja jeg går på, så det går sikkert veldig fint. Hadde første dagen i dag, rett på med forelesning i det ene faget som avsluttes til jul. Det skal jeg ikke ta, men greit å møte opp på de forelesningene jeg kan nå til å begynne med. Vil ikke gå glipp av gruppesammensetninger og oppstartsinfo. Hadde også møte med fagansvarlig for linjen, og etterpå med ene læreren angående kombinasjonen baby og studier. Og det ser ut som om det jeg har tenkt meg vil passe veldig bra. Juhu! Da kan man kanskje snart tørre å søke permisjonspenger fra nav da. Og mannen har vært i spennende møte med den nye jobben han begynner i 3 sept i dag. Det ser ut som om den nye jobben blir enda mer spennende enn det han kunne ha håpet på Stolt av flinke mannen min som får spennende, lærerike forespørsler uten å oppsøke dem selv en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. august 2012 Forfatter #322 Del Skrevet 16. august 2012 10 uker til termin i dag. Men i dag tror jeg ikke jeg blir gående gravid i 10 uker til. Nedpress av en annen verden. Og magen har tydelig sunket ned. Avstanden mellom livmorkanten og ribbeina har økt fra en fingerbredde til tre-fire fingerbredder i løpet av de siste par dagene. Er ikke det veldig tidlig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 17. august 2012 #323 Del Skrevet 17. august 2012 Du er så flink som holder på med studier midt oppi prosessen med å bli tobarnsmor, altså! Bra at ting ser ut til å løse seg greit for dere Jeg kjenner også mye nedpress om dagen, men da jeg var på UL i forrige uke for å sjekke hvordan morkaka lå fikk jeg vite at han allerede hadde lagt seg godt til rette i bekkenet mitt. Så det er antakelig derfor jeg merker det så godt. Magen min har i grunnen vært ganske lav hele tiden, men jeg er 180 cm høy, så jeg tror at det er litt derfor også, jeg har en lang overkropp som magen kan fordele seg på Fødte du noe før termin sist, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. august 2012 Forfatter #324 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg fødte en dag over IVFtermin og fire dager før ULtermim sist. Så det var jo ganske nøyaktig egentlig. Kan ikke egentlig huske at magen sank før de siste to ukene der. Da lå jenta så langt ned at bekkenet stabiliserte seg og jeg kunne plutselig gå igjen. Det var sommer og varmt så jeg og mannen ruslet turer om natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. august 2012 #325 Del Skrevet 19. august 2012 Tenk at det bare e 10 uker til trrmin Magen min sank rundt uke 31, når lita snudde seg , men nedpresss hadde jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. august 2012 Forfatter #326 Del Skrevet 19. august 2012 Ni uker og fire dager Her er det nedtelling! Føler meg sprekkeferdig, det er tungt, vondt og slitsomt. Får kraftige kynnere av absolutt alt og må stoppe og puste meg igjennom dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. august 2012 Forfatter #327 Del Skrevet 20. august 2012 Vannmelon på tickeren! Hurra hurra for 31 uker. I dag var det sosial lunsj, mingling og bli kjent på tvers av årskullene på skolen. Mingling med diger gravidmage er jo håpløst. En ting er at det er tungt å stå og gå, noe mye mer slitsomt er at samtaleemnet er gitt på forhånd. Hallo! Joda jeg er gravid, men jeg er jo ikke BARE gravid. Prøvde flere innfallsvinkler, og selv å aktivt stille spørsmål og oppfølgningsspørsmål til de jeg snakket med funket kjempedårlig. De svarte jo, men vred det over på magen, baby eller formen min med en gang. Gahh, følte meg ikke som meg men som en stor rundt ting. Håper sånt går over snart, nå har vel de fleste sett at jeg har blitt stor og rund i sommer. Og så mange ganger som jeg har svart "slutten av oktober" , "jeg skal prøve å ta to fag nå, og resten neste år" , "ja har en treåring fra før" og "gutt, hvis ultralyden viste riktig" så bør det jo gi seg dette maset snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 21. august 2012 #328 Del Skrevet 21. august 2012 Uff.. føler meg deg altså. Man blir himla lei de spørsmålene. Har lyst til å skrike: Hallooooo.. Det er andre ting i livet som opptar meg også :gjeiper: Gikk gjennom det samme da jeg var på reunion med u-skolen i sommer. Håper du får en bedre dag i dag med mindre mas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 21. august 2012 #329 Del Skrevet 21. august 2012 Hahaha, jeg kjenner meg igjen med det at graviditeten plutselig blir det eneste samtaleemnet for folk når de ser en stor mage! De siste ukene har det virkelig vært omtrent det eneste vi har snakket om i lunsjen på jobben, men det er ALDRI jeg selv som bringer det på bane! Jeg prøver tvert imot, som deg, å vinkle samtalen inn på noe annet. Men av en eller annen grunn dras folk (og da spesielt damer som selv har barn, som det er mange av på minn jobb) mot å diskuterer graviditet, babyer, barneutstyr osv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 27. august 2012 Forfatter #330 Del Skrevet 27. august 2012 32 uker i dag. 59 dager igjen til termin. 2 uker og 4 dager til jeg regnes som høygravid. 1 dag til jeg blir 31 år. 2 dager til jordmortime. Jeg begynner å komme litt i gang med studiene etter sommeren nå. Fått kjøpt et par bøker og begynnt på lesingen, grupper er etablerte, tanker om høstens oppgaveløsning kverner i hodet. Og det begynner å roe seg med kommentarer på magen og graviditeten. Bortsett fra at ei av jentene brakk seg da vi satt i gruppe i dag og hun så magen min bevege seg. Brakk seg faktisk! Det er bare sært. Føler meg stor, tung og klumpete for tida. Har lite klær å velge mellom, og finner heller ingen nye jeg kunne tenke meg, hverken på nett eller i butikk. Bare gleder meg til å komme ned i omkrets igjen jeg nå, og finne fram hold-inen og de høye hælene Jaja, får se hvor raskt jeg er der etter fødsel da, tok en god stund sist. I går hadde vi en slags bursdagsfeiring for mannen og meg, han har hatt bursdag og jeg har i morgen. Sagt i fra til familien at jeg ikke orker å bake og styre, så det ble ikke noe i år. Men så ringte svigermor og ville komme alikevel så da gikk vi alle sammen ut på kafé på brygga i det nydelige solskinnet i går kveld. Snuppa var veldig fornøyd med å ha alle fire besteforeldrene med ut Fikk penger i gave av både svigers og mine foreldre. Til klær en gang i vinter, hihi. Men jeg brukte litt av dem i dag, på ny hårstyledings. I et forsøk/håp om å føle meg litt freshere som gravid har jeg nå i hvertfall et skikkelig verktøy til håret. Slitsomt med stivt, grovt og kjempetykt hår. har prøvd den litt i kveld, og selv uten øvelse ble da håret litt mer medgjørlig. Får prøve igjen i morgen tidlig tenker jeg. Da begynner jeg klokka ti på skolen og før det er jeg alene hjemme. Snuppa sover hos mormor og morfar i natt så jeg kan få slappet av og jobbet skole uten å ha dårlig samvittighet for henne. Det blir nok ikke siste gangen i høst at de henter i barnehagen og leverer neste dag. Godt for alle sammen det, jeg vet de storkoser seg sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. august 2012 #331 Del Skrevet 28. august 2012 GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN Håper den blir fiiiin og ikke lenge igjen før du blir liten og lett istedet for stor og tung. Tenk på premien Og du er ikke alene om å ikke like håret for tia. Jeg mister jo ikke så mye, så mitt er blitt tykkere og fallet gjør at det ligger alle veier som jeg ikke vil ha det. Jaja.. Blir vel skalla til jul :gjeiper: Hva slags hårverktøy hat du kjøpt deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. august 2012 Forfatter #332 Del Skrevet 28. august 2012 Takk kakaoen! Jeg har kjøpt en varmluftsbørste. Funka helt strålende til å temme bustehåret mitt. Kan bruke den både til å glatte ut og til å krølle med. Og til å tørke håret selvfølgelig. Nå sitter jeg nydusjet i sofaen og spiser pannestekte ostesmørbrød, speilegg og agurk. Sjelden hverdagsfrokost Men deilig å kose seg litt. Nyter fredelig morgen og planlegger skoledagen i ro og mak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2012 #333 Del Skrevet 28. august 2012 Gratulerer med dagen! Nyt dagen, den er din! :blåse: Og så tilhører selvfølgelig du også den aller beste årsmodellen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 28. august 2012 #334 Del Skrevet 28. august 2012 Gratulerer så mye med dagen, håper den blir super Høres i hvert fall ut som at den har begynt bra! Jeg har hele tiden tenkt at du var kanskje 25 eller noe, skjønner ikke hvorfor!! Men så ser jeg jo nå at du bare er ett år yngre enn meg Og til hun som brakk seg av å se bevegelse på magen din: Det er jo bare utrolig drøyt!! Jeg synes det er fantastisk og fascinerende når man ser at magen beveger seg jeg, og det er det jeg har fått av kommentarer fra folk som har lagt merke til det også. Kan ikke fatte hva som skal være ekkelt med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 28. august 2012 #335 Del Skrevet 28. august 2012 Gratulerer med dagen! At noen brekker seg av av at magen beveger seg er noe av det rareste jeg har hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. august 2012 #336 Del Skrevet 28. august 2012 Gøy med noe nytt til håret.. Skulle ønske jeg var flink til å stelle hår :gjeiper: Om morran syns jeg det er tungt å bare føne håret. Tung hårføner Og at noen brekker seg av magen din? Haha.. tror jeg hadde satt meg ved sia ho bare for å være jævelig!! Syns selv at det er kjempefasinerende å se på sånt. Kan ikke forstå at det ligger et lite menneske inni der. Og det kommer jeg nok aldri til å forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. august 2012 Forfatter #337 Del Skrevet 28. august 2012 Ikke noe flink til å stelle hår jeg heller. Men er vanligvis velsignet med hår som oppfører seg nogenlunde greit av seg selv så lenge det ikke er tåke og fuktig. Men det er så tykt at å føne det gjør jeg aldri, selv med fancy og dyr hårføner og håndkletørt hår bruker jeg 40-45 minutter på å føne rimelig tørt. Sier seg selv at så lang tid med full varme og styrke på føneren gjør meg så svett at det bare er å dusje igjen. Lufttørring er tingen her Og hun som brakk seg, hehe, hun er nok bare litt sånn. Hun blir blek og uvel når noen nevner ordet blod også, eller hvis noen har et synlig plaster/sår. De andre ved bordet flira jo litt da hun brakk seg, og da sa hun noe sånt: Det sparker lissom, fra INNSIDA!!! og så måtte hun snu seg vekk igjen. I dag har jeg hatt en super bursdag. Rolig deilig morgen, ble møtt av bursdagsang på skolen og har fått masse gratulasjoner. Mannen kom hjem med rosebukett til meg og han bakte (pose)kake til dessert/kaffen. Jeg tror faktisk det er den første kaka han noen sinne har bakt i sine 31 år Og så fikk jeg en morsom og tykk bok, jeg elsker snåle, tykke bøker jeg kan kose meg med i timesvis. Og best av alt: gavekort på 90 minutters Gravidvelværetime hos en hudpleiesalong i byen her. Jeg skal få fotbehandling og massasje spesielt for slitne gravide føtter og rygger. Gleder meg! Tenkte å høre om de har ledig tid neste uke eller noe sånt. Og snuppa sang bursdagssang for meg, susset og koste meg og krevde at jeg tok første stykket av kaka og blåste ut kubbelysene på bordet mens hun sang sangen en gang til. Herlige familien min 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2012 #338 Del Skrevet 28. august 2012 Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 29. august 2012 #339 Del Skrevet 29. august 2012 Åh, høres ut som at du hadde en strålende bursdag! Så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 29. august 2012 #340 Del Skrevet 29. august 2012 Får vente til freddan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå