Gå til innhold

Tok taxi uten penger..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok taxi lørdags natt. Da jeg skulle betale, fant jeg ut at jeg hadde mistet lommeboken min.. Jeg måtte bestille taxien 2 ganger, fordi jeg mistet den første. PINLIG, og jeg trenger ingen moralpreker her.

Taxisjåføren ble ganske sur å sa at jeg ikke kunne ta drosje uten penger, såklart. Men jeg sa hun kunne sende en regning, eller skrive ned mobilnummeret mitt. Hun fikk nummeret mitt.

Jeg ringte dagen etterpå til taxifirmaet, og det hørtest ut som jeg ikke trengte å betale. Jeg skulle bare ringe opp igjen på mandag.

Altså, hva gjør jeg her egentlig? Har de "bevis" nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du burde gjøre, så klart, er å betale for deg. Ikke helt det svaret du hadde håpet på, har jeg en mistanke om.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevis nok til hva da?

Tok du taxi, skal du selvfølgelig betale for deg. Jeg ville ringt mandag, evt dratt ned til sentral-bordet og betalt for meg.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du burde gjøre, så klart, er å betale for deg. Ikke helt det svaret du hadde håpet på, har jeg en mistanke om.

Såklart, men får jeg automatisk regning i posten? De har jo bare telefonnummeret mitt. Hva om de ikke ringer? Da gidder jeg nesten ikke å bry meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevis nok til hva da?

Tok du taxi, skal du selvfølgelig betale for deg. Jeg ville ringt mandag, evt dratt ned til sentral-bordet og betalt for meg.

Hun fikk bare tlfnummeret mitt. Jeg vet ikke om det var riktig nummer en gang, men jeg tror det.

Er det mulig at hun kan ha tatt "pant"? I f.eks et ID-kort jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, men får jeg automatisk regning i posten? De har jo bare telefonnummeret mitt. Hva om de ikke ringer? Da gidder jeg nesten ikke å bry meg..

Nehei, nei. For det er selvfølgelig deres ansvar å ringe når det var du som ikke kunne betale. :roll:

Noen mennesker er altså bare, grrr, jeg finner ikke ord som egner seg på trykk! :frustrert:

:heks

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nehei, nei. For det er selvfølgelig deres ansvar å ringe når det var du som ikke kunne betale. :roll:

Noen mennesker er altså bare, grrr, jeg finner ikke ord som egner seg på trykk! :frustrert:

:heks

Jeg vet knapt hvilket selskap det var. Fikk ikke noe svar da jeg ringte det jeg antok var riktig selskap.

Det var jo hun som skrev ned nummeret mitt, og sa ingenting om at jeg skulle kontakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk bare tlfnummeret mitt. Jeg vet ikke om det var riktig nummer en gang, men jeg tror det.

Er det mulig at hun kan ha tatt "pant"? I f.eks et ID-kort jeg hadde.

Det er ikke umulig at han tok noe i pant, kan du ikke bare sjekke lommeboken din?

Jeg foreslår at du betaler for deg, og tar med deg penger neste gang. Kanskje drikke litt mindre også..

Det er som å stjele å ta taxi uten å betale for deg. Du løper vel ikke fra regningen på resturanter? Eller tar med deg varer fra butikken uten å ha betalt?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Selvfølgelig skal du betale henne når hun har utført en tjeneste for deg! Har du ikke samvittighet?? Skjerp deg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør betale for deg. Står nr ditt i ditt navn? Dersom det gjør det er det ikke vanskelig å finne adressen din. Nå er mannen min taxieier og jeg spurte han hva som kommer til å skje. Du KAN bli anmeldt og da kommer du UANSETT til å tape saken. Da er det du som må betale ALT; advokatomkostninger o.l. Lykke til! :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør betale for deg. Står nr ditt i ditt navn? Dersom det gjør det er det ikke vanskelig å finne adressen din. Nå er mannen min taxieier og jeg spurte han hva som kommer til å skje. Du KAN bli anmeldt og da kommer du UANSETT til å tape saken. Da er det du som må betale ALT; advokatomkostninger o.l. Lykke til! :)

Hehe, neida skal betale det jeg må om jeg blir kontaktet. Det var bare så merkelig når jeg snakket med taxiselskapet. Det var som om jeg ikke skulle bry meg med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig at han tok noe i pant, kan du ikke bare sjekke lommeboken din?

Jeg foreslår at du betaler for deg, og tar med deg penger neste gang. Kanskje drikke litt mindre også..

Det er som å stjele å ta taxi uten å betale for deg. Du løper vel ikke fra regningen på resturanter? Eller tar med deg varer fra butikken uten å ha betalt?

Les innlegget mitt du. Jeg mistet lommeboka mi før jeg dro i taxien, å ville ikke ha moralprek.

Jeg sprang ikke akkurat fra taxien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mistet lommeboken din før du tok taxien, hvordan kan du da tro sjåføren tok noe i pant uten at du merket det?

Endret av *Numi*
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les innlegget mitt du. Jeg mistet lommeboka mi før jeg dro i taxien, å ville ikke ha moralprek.

Jeg sprang ikke akkurat fra taxien.

Nei men du vil droppe å betale dersom de ikke ringer deg. Det er utrolig frekt, og det er ulovlig.

Du må nesten regne med å få noen moralprekener med den holdningen du har.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør betale for deg. Står nr ditt i ditt navn? Dersom det gjør det er det ikke vanskelig å finne adressen din. Nå er mannen min taxieier og jeg spurte han hva som kommer til å skje. Du KAN bli anmeldt og da kommer du UANSETT til å tape saken. Da er det du som må betale ALT; advokatomkostninger o.l. Lykke til! :)

Helt enig i at TS bør betale for deg, men merker at mannen din er taxieier, og ikke advokat;). Med mindre taxisjåføren har kopi av IDen, hennes signatur o.l, er dette som å sende en pakke i posten (fra bedrift riktignok) uten sporing.

Faktum er at de må ha TS´ ID, signatur o.l. for å kunne kreve betalt av henne.

Om ikke, er det ord mot ord, og jeg skulle for det først likt å se hvilket selskap som drar en sak for under 500 kr for retten (jeg regner med det ikke er store beløpet her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida skal betale det jeg må om jeg blir kontaktet. Det var bare så merkelig når jeg snakket med taxiselskapet. Det var som om jeg ikke skulle bry meg med det..

Kanskje du misforstod noe? :klo: Betal i hvert fall for deg slik at du slipper andre kjedelige situasjoner. Forstår at taxisjåføren ble sint selv om du faktisk snakket sant. Tro meg, det er mange "dumme" unnskyldninger taxisjåfører får høre HVER dag. Den vanligste er at de har mistet lommeboken. Selv om det faktisk var riktig i ditt tilfelle, så er det ikke så rart at hun ikke trodde deg :fnise: Flott at du skal betale for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig i at TS bør betale for deg, men merker at mannen din er taxieier, og ikke advokat;). Med mindre taxisjåføren har kopi av IDen, hennes signatur o.l, er dette som å sende en pakke i posten (fra bedrift riktignok) uten sporing.

Faktum er at de må ha TS´ ID, signatur o.l. for å kunne kreve betalt av henne.

Om ikke, er det ord mot ord, og jeg skulle for det først likt å se hvilket selskap som drar en sak for under 500 kr for retten (jeg regner med det ikke er store beløpet her).

Helt riktig at han ikke er advokat, men nå har vi vært borti en lignende sak (men sikkert snakk om et større beløp enn det som er snakk om i denne situasjonen) og da tapte vedkommende. Man vet heller aldri hva slags personer man kommer utfor.

Å ta taxi uten å betale er som å stjele. Skulle bare mangle at vedkommende ble anmeldt etter min mening. Men nå vil TS gjøre opp for seg, så da er det ikke så mye mer å si :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at TS bør betale for deg, men merker at mannen din er taxieier, og ikke advokat;). Med mindre taxisjåføren har kopi av IDen, hennes signatur o.l, er dette som å sende en pakke i posten (fra bedrift riktignok) uten sporing.

Faktum er at de må ha TS´ ID, signatur o.l. for å kunne kreve betalt av henne.

Om ikke, er det ord mot ord, og jeg skulle for det først likt å se hvilket selskap som drar en sak for under 500 kr for retten (jeg regner med det ikke er store beløpet her).

Er du sikker på det? Hun skrev mobilnummeret mitt på en lapp, jeg skrev ikke under på noe.

Det var snakk om 2-300 kr. Noe jeg kan mistenke at de dropper pga papirarbeid..?

De har heller ikke noe kontor jeg kan gå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Du tar kontakt og krever å betale! Det du oppnår nå er at neste person som virkelig er ille ute, ikke har penger og virkelig trenger en taxi der og da ikek vil få det. Du er en egosentrisk og nedrig person totalt blottet for tanke for andre. Skam deg!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar kontakt og krever å betale! Det du oppnår nå er at neste person som virkelig er ille ute, ikke har penger og virkelig trenger en taxi der og da ikek vil få det. Du er en egosentrisk og nedrig person totalt blottet for tanke for andre. Skam deg!

Nemlig! Kunne ikke sagt det bedre enn denne sinnataggen her. :helen:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...