Gå til innhold

Holmenkollstafetten - hvor god form?


Gjest Aria.

Anbefalte innlegg

Jobben skal delta på Holmenkollstafetten i år og jeg er litt fristet til å melde meg på. Men hvor god form bør man være i? Jeg er i helt grei form, er slank, spiser sundt og røyker ikke. Men trener ikke særlig mye. Jogger "egentlig" men har blitt dårlig med det siden i høst :sjenert:

Er det sånn at man må være i super form og det er dumt å melde seg på hvis man ikke er det? Jeg kan jo forsåvidt begynne å trene nå, jogge, og få opp kondisen til 12 mai, men det er jo ikke all verdes av tid, så det er jo begrenst hva jeg kan få til.

Edit; er det forresten andre stafetter/løp i Oslo man kan melde seg på? Er jo ganske motiverende å trene seg opp til en stafett :) Det var Grete Waitz løpet før, men det er det vel slutt på nå?

Endret av **Nora**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet er det fortsatt Grete Waitz-løp. Hun var ikke med på å arrangere det på slutten.

Det finnes også Iform-løpet og Sentrumsløpet.

Jeg har aldri deltatt selv, så håper noen har noen tips! Men vet i alle fall at på de sistnevnte kan man starte i pulje utfra hvor lang tid man regner med å bruke..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man egenlig ikke trenger å være i så veldig god form for å bli med i Holmekostafetten. Mange av etappene er ganske korte (sjekk ut etappekart og beskrivelse her)og for mange er dette først og fremst en sosial greie og en måte å motivere seg til litt trening på :) Men forskjellige arbiedsplasser har selvfølgelig ulike kulturer.. Men hos oss så er det sånn "har du lyst, har du lov" og så har vi det artig sammen :) Jeg løp for første gang i fjor og synes det var gøy. Men noen tar det nok mer seriøst: ei som løp ved sien av meg hadde "løpe coach" som åpenbart var i bedre form enn henne og løp ved siden av og oppmuntra og pusha etc. Jeg måtte bare le - for meg ble det litt drøyt ;) Men hver sin stil..

Så har du lyst til å være med på Holmenkollstafetten så synes jeg du skal det :)

Sentrumsløpet er jo også et godt alternativ (tilegg?). Jeg planlegger å delta på begge i år.. Som Rainbow81 skriver så velger man pulje på Sentrumsløpet basert på forventet tid så det er jo ganske greit. Sentrumsløpet er jo betraktelig mye lenger enn en etappe i Holmekolst. så ville passet på at du faktisk får løpt litt hvis du velger Sentrumsløpet.

Dett kan godt få være Holmekoltråden og jeg har startet en Sentrumsløp-tråd her (med begrenet respons :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har tenkt å delta i bedrifts/mosjons-klassen så trenger du ikke å være i noen særlig form.

Vi stiller alltid (flere) lag med jobben og med tanke på hvordan lagene er fordelt så er det ingen som ambisjoner om å vinne hele greien. Det som jeg synes er artig er å løpe samme etappe flere år på rad for så å sammenligne resultatene.

Og ikke minst, så har vi fest etterpå med kollegaer fra hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har deltatt 2 ganger. Med jobben. Jeg er ikke i den beste formen når det gjelder løping/jogging. Det var ikke mange av de andre heller. Men som nevnt før, både korte og lange etapper. Synes det er gøy å være med flere ganger. Da jobber man kanskje med å forbedre resultatet sitt eller lagets. Også en morsom fest som jobben arrangerer på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Holmenkollstafetten er berre artig, heng deg med! Det er eit utal ulike etappar, så ein kan få etappar som passar deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma blir straks 63 år gammel og har Bechterews og har sikkert ikke løpt på 30 år. Hun går mye i skogen, da. Hun skal 'løpe' en korteste etappen for jobben sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen krav til form i Holmenkollstafetten. Det er også mange forskjellige etapper å velge mellom, både når det gjelder lengde og oppoverbakke/nedoverbakke, så du kan sikkert finne en etappe som passer deg.

Oslo har også Oslo Maraton, og der kan man velge mellom maraton, halvmaraton, 10 km og 3 km. Oslo Maraton arrangeres i september, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...