Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 27. februar 2012 #41 Skrevet 27. februar 2012 kW=kiloWatt, tenker jeg. Men har bare sett det på en liste over mulige w-ord, så vet ikke om det faktisk virker.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. februar 2012 #42 Skrevet 27. februar 2012 Hva betyr kw?? Kilowatt, kanskje.
Zzyzx Skrevet 27. februar 2012 #43 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kan informere om at KW ikke går gjennom i wordfeud.
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 27. februar 2012 #44 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Jeg kan informere om at KW ikke går gjennom i wordfeud. Takk for info, da slipper jeg å hisse meg opp over det når jeg faktisk trenger ordet. Endret 27. februar 2012 av Macha Mong Ruad
alh Skrevet 28. februar 2012 #45 Skrevet 28. februar 2012 Unnskyld for et merkelig og off-topic spørsmål. Men hva er wordfeud og hvordan og hvor spiller man det? Kan man bare spille med kjente? Går det ann å spille på pc-en? Wordfeud er scrabble men på smart telefoner og nettbrett. Det går ut på å bygge ord og samle poeng. på www.ordspill.no kan man spille scrabble på pc'en. Eller gå i butikken (som jeg gjorde) og kjøp brettspillet scrabble, det er mye koseligere. ulempen er at da må man ha noen å spille med, mens wordfeud kan man spille mot "random" i tillegg til dine venner.
alh Skrevet 28. februar 2012 #46 Skrevet 28. februar 2012 Takk for info, da slipper jeg å hisse meg opp over det når jeg faktisk trenger ordet. men Watt går
hulaboer Skrevet 1. mars 2012 #48 Skrevet 1. mars 2012 Det ser ut til at WF godtar mange oppdiktede ord. Stemmer det?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #49 Skrevet 1. mars 2012 Det irriterer meg at den ikke godtar nynorskord. Da hadde vi hatt mye mer å skrive inn der!
Mr.Omg Skrevet 1. mars 2012 #50 Skrevet 1. mars 2012 Det ser ut til at WF godtar mange oppdiktede ord. Stemmer det? Ja, dessverre
Kråkesaks Skrevet 1. mars 2012 #51 Skrevet 1. mars 2012 Det ser ut til at WF godtar mange oppdiktede ord. Stemmer det? Gjør den det? De fleste gangene jeg har sett folk skrive rare ord, så har jeg funnet de i ordboka etterpå. 1
Gjest Raindrops Skrevet 1. mars 2012 #52 Skrevet 1. mars 2012 Gjør den det? De fleste gangene jeg har sett folk skrive rare ord, så har jeg funnet de i ordboka etterpå. Jeg har mange ord jeg ikke finner i ordboka. Eller, de er forsåvidt i ordboka, men de blir ofte bøyd på en usaklig rar måte, eller får en ending som bare ikke ser riktig ut. Men Wordfeud bruker jo også en drøss av forkortelser som ikke ser ut til å bety noe som helst, i tillegg til at ikke alle forkortelser er med i ordlisten deres, selv om det er helt åpenbare ting. Jeg skulle også ønske man kunne bruke nynorske ord, har prøvd flere ganger :gjeiper:
Kråkesaks Skrevet 1. mars 2012 #53 Skrevet 1. mars 2012 Ja, wf har et spesielt forhold til gramatikk. Det skal være sikkert.
Kråkesaks Skrevet 4. mars 2012 #55 Skrevet 4. mars 2012 Sobril er vel et egennavn, så det er vel ikke så rart?
annie79 Skrevet 8. mai 2012 #56 Skrevet 8. mai 2012 Ja, egennavn og generelle forkortelser går ikke, bortsett fra forkortelser som brukes i dagliglivet slik som f.eks WC og CD. Fant også http://ordhjelp.com hvor man kan prøve ut forskjellige kobinasjoner.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #57 Skrevet 9. mai 2012 min favoritt var låma, prøvde å google det men fant aldri ut hva det var. Det ga masse poeng ihvertfall.
Dita Skrevet 11. mai 2012 #58 Skrevet 11. mai 2012 Ei låm er ei skiløype (slalåm/slalom). Låma er bestemt form.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #59 Skrevet 12. mai 2012 Her er ordboken wordfeud bruker for de som skulle lure, aldri sett et ord bli brukt som ikke står her. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=&begge=+&ordbok=bokmaal
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå