Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tja, Gran er ikke så verst, det er jo kun det at det er uvant som gjør det "rart". Bjørk er et navn som har eksistert i Skandinavia lenge, og brukes forholdsvis mye på Island etter det jeg har forstått.

Hasselrot klinger ikke godt i mine ører, men det er gjerne fordi det er.. hva skal en si, mer spesifikt enn bare Hassel for eksempel. Jo mer spesifikt ordet er, jo dårligere fungerer det som navn, fordi det da blir vanskelig å assossiere ordet med noe annet enn den etablerte betydningen. Det er vel en grunn til at Bjørn har blitt et navn, mens Brunbjørn ikke har blitt det.

Er ikke Bjørk bare den islandske varianten av Bjørg? Fint navn da :)

Endret av Månestråle**
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodhild (mye finere å skrive det slik enn Bodil), Bertine, Beate.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes faktisk Bendik, Bjørnar og Bjørk klinget fint sammen :)

• Liker 3
Skrevet

Beata (kjenner to polske damer med dette navnet)

Skrevet

Bjørg, Birte (med skarre-r, vel å merke), Belinda, Bjørgunn

Skrevet (endret)

Når det er snakk om navn på B, så kjem eg på eit navn eg har høyrt ein einaste gang, som begynnar på denne bokstaven. Eg synst det er eit forferdelig stygt og rart navn, men det begynnar iallfall på B. :fnise: Det navnet eg tenker på, er jentenavnet Bronja!

Endret av Mirabella76
Skrevet

Birgit, Bergliot, (litt gammelmodig, men veldig fine), BRigitte/-a, Bachico, Britt, Brita.

• Liker 2
Skrevet

(Kan ikke kopiere innlegg, men) Jeg reagerer litt på den aksenten over Beatricé. Så i stedet for Beatri"ss", så skal det utales Beatri"ssE"?

Ikke kall henne Bellatrix!!

• Liker 1
Skrevet

Barbro og Belle/Bella/Bell er fint da :)

Skrevet

Brita

Birthe

Brigithe

• Liker 1
Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Beatrix

Beate

Bente

Birgitte

Benedicte/Benedikte

Endret av SemperFi
Gjest Eurodice
Skrevet

Beatricé

Dette blir da en besynderlig uttale etter skrivemåten å dømme. Hvordan sier du dette navnet egentlig?

Skrevet

Tuusen takk for svar alle sammen! :) Ble faktisk ganske så inspirert! Jeg har hatt veldig vanskelighter med å finne jentenavn på B! Jeg skjønner at det kansje kan høres ut som et valpekull, men så er det nå engang sånn at mine sønner heter Bendik og Bjørnar, og da finner syns jeg liksom det blir litt rart (mulig det er jeg som er rar!) at jeg kaller dattera mi for f.eks Mathea. Det bare må liksom bli noe på B ;) Har litt sansen for Beate og Bettina.. Men klarer ikke å bestemme meg!

• Liker 1
Skrevet

sorry skrivefeil, men er dødstrøtt!

Skrevet

Jeg syns Bjørg og Brita er kjempefine navn. :)

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Dette blir da en besynderlig uttale etter skrivemåten å dømme. Hvordan sier du dette navnet egentlig?

Slik det skrives... Duh :roll:

Skrevet

Birgitte og Benedicte synes jeg er fine navn. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Slik det skrives... Duh :roll:

BeatrisE?

Endret av Belladonna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...