Kite Skrevet 18. februar 2012 #21 Skrevet 18. februar 2012 Men ikke akkurat i samme stil som Bendik og Bjørnar, vel? Hva med Brita? Eller Bjørk? Synes Bjørk er litt småkult, jeg. Bjørk 1
Kite Skrevet 18. februar 2012 #22 Skrevet 18. februar 2012 Bodil er forresten fint! Vi hadde en skikkelig oppegående og kul lærer som het det..
The Kitten Skrevet 18. februar 2012 #23 Skrevet 18. februar 2012 Bianca og Belle/Bella synes jeg er fine navn.
Kite Skrevet 18. februar 2012 #25 Skrevet 18. februar 2012 ...tenkte litt over dette, det er jo ikke så mange fine fornavn på B, men hva om du kombinerer det med et annet navn. Da kan det bli veldig fint. Jeg kjenner for eksempel disse damene: Elin Beate Eli Birgitte Anne Berit Liv Berit osv
Gjest badeand1 Skrevet 18. februar 2012 #26 Skrevet 18. februar 2012 Hva var så morsomt med det? It's a tree! 1
Gjest Cosette Skrevet 18. februar 2012 #27 Skrevet 18. februar 2012 Bjørk Folk heter da Stein, Bjørn, Ask, Varg, Jarl, August, Mai.. 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #29 Skrevet 18. februar 2012 Men ikke akkurat i samme stil som Bendik og Bjørnar, vel? Hva med Brita? Eller Bjørk? Synes Bjørk er litt småkult, jeg. Eller gran ? Evt. Hasselrot, kanskje?
Gjest badeand1 Skrevet 18. februar 2012 #30 Skrevet 18. februar 2012 Folk heter da Stein, Bjørn, Ask, Varg, Jarl, August, Mai.. And it's lame!
pinar Skrevet 18. februar 2012 #31 Skrevet 18. februar 2012 Er hvertfall oppmuntrende å se mitt eget navn bli nevnt flere ganger her 1
Aldrisur Skrevet 18. februar 2012 #34 Skrevet 18. februar 2012 Bjørk, som dyktige, søte litt sprøe Bjørk fra Island? Hun passer hvert fall til det navnet. 2
Meg88 Skrevet 18. februar 2012 #35 Skrevet 18. februar 2012 Benedikte, Berthine, Bella, Birgitte Bertine er fint! Men seriøst... den H'en passer absolutt ikke inn! Ellers ville jeg nok gått for Benedikte. Fint navn og forbinder det kun med søte, flotte jenter :-) 1
Tilim Skrevet 18. februar 2012 #36 Skrevet 18. februar 2012 Bergljot er et kult navn, men er klar over at det ikke er så mange som er enig med meg. Bianca er et annet fint navn på B, synes jeg. Støtter Bergjlot! Det var et av navnene vi vurderte på jenta vår, men nå har vi blitt enige om et annet, så det er bare å "ta" det. 1
Nuttapia Skrevet 18. februar 2012 #37 Skrevet 18. februar 2012 Borgny er ikke nevnt. Kjenner til ei lita, råtøff jente som heter det, og hun gjør navnet kult og levende! Er fint å holde liv i de gamle navnene 1
Gjest Cosette Skrevet 18. februar 2012 #38 Skrevet 18. februar 2012 Eller gran ? Evt. Hasselrot, kanskje? Tja, Gran er ikke så verst, det er jo kun det at det er uvant som gjør det "rart". Bjørk er et navn som har eksistert i Skandinavia lenge, og brukes forholdsvis mye på Island etter det jeg har forstått. Hasselrot klinger ikke godt i mine ører, men det er gjerne fordi det er.. hva skal en si, mer spesifikt enn bare Hassel for eksempel. Jo mer spesifikt ordet er, jo dårligere fungerer det som navn, fordi det da blir vanskelig å assossiere ordet med noe annet enn den etablerte betydningen. Det er vel en grunn til at Bjørn har blitt et navn, mens Brunbjørn ikke har blitt det. 9
Labello Skrevet 18. februar 2012 #39 Skrevet 18. februar 2012 Bettina, Benedikte, Becka, Becky, Beth, Belisa (igrunn finere med elisa) Gøy om du sier hva du velger tilslutt da
Gjest Cosette Skrevet 18. februar 2012 #40 Skrevet 18. februar 2012 And it's lame! Det er mulig du synes det, men det ville være litt rart med tanke på at svært mange av de navnene vi idag regner som selvsagte og ikke forbinder med noe annen enn navn har sitt opphav i det som en gang var leksikalske ord, mytologiske skikkelser og lignende. Det ville jo være merkelig om nye navn ikke fortsatte å oppstå på samme måten også idag (Bjørk er dog ikke noe nytt navn). 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå