Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #41 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvordan kan du vite at det er økonomiske motiver for denne moren, Mortie??? Alt dreier seg ikke bare om penger! Snakke om å legge frem et fristende tilbud til moren.... du gjør meg syk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #42 Del Skrevet 29. januar 2004 Mortie: Vi - eller, dvs far - har sagt at nåværende bidrag kan opprettholdes selvom han har barna mer. Problemet er at det ikke virker som om hun tror på at han kommer til å la være å sende inn informasjon om dette. Jeg tror ikke hun bruker dette med økonomi som en unnskyldning - forrige gang dette temaet var oppe mellom dem, så brast hun i tårer og sa at "jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg økonomisk hvis jeg får mindre penger"... Sambo har bestemt seg for å la dette ligge litt nå - men takk for innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #43 Del Skrevet 29. januar 2004 Gjest: Hvis du leser mitt svar til Mortie, så ser du at det er økonomi som spiller inn her. Mor har nettopp kjøpt seg ny leilighet, og har tatt opp lån. Jeg har ikke oversikt over hennes økonomi, men jeg vet at hun begynner å gråte hvis det blir snakk om at hun skal ha mindre penger... På direkte spørsmål om hun ikke tror barna har det bra her, så svarte hun: "jo, de har det topp hos dere, men jeg har ikke råd til å ha mindre å rutte med i mnd"... Nå som vi allerede har dem litt mer enn "vanlig", så sier hun at hun synes det er topp med en hel uke "fri" - og at hun har mye mer overskudd til ungene når de har vært her en hel uke. Det ser altså ut som om det er økonomi som er "hovedtemaet" her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 29. januar 2004 #44 Del Skrevet 29. januar 2004 Mortie: Vi - eller, dvs far - har sagt at nåværende bidrag kan opprettholdes selvom han har barna mer. Problemet er at det ikke virker som om hun tror på at han kommer til å la være å sende inn informasjon om dette. Jeg tror ikke hun bruker dette med økonomi som en unnskyldning - forrige gang dette temaet var oppe mellom dem, så brast hun i tårer og sa at "jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg økonomisk hvis jeg får mindre penger"... Sambo har bestemt seg for å la dette ligge litt nå - men takk for innspill! Ville bare si at dere kan lage en privat avtale gjennom trygdekontoret der dere skriver under på hvor mye dere vil betale i mnd. Da vil den problemstillingen at dere vil innraportere det falle bort. For lager dere en privat avtale er det uavhenging av hvor mye far eller mor har barna. Så ingen kan inraportere mer samvær i etterkant! Da må man eventuelt bli enig om å endre på den private avtalen! Eller bli enog om å gå tilbake til den opprinnelige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #45 Del Skrevet 29. januar 2004 Timien: Tusen takk! Jeg visste at det gikk an å lage en privat avtale, men tenkte ikke over at det var utenom samværsavtalen... Skal be sambo sjekke ut dette når han er klar for ny "fight" igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 29. januar 2004 #46 Del Skrevet 29. januar 2004 Vi har gjort det slik for å slippe mas om samvær og penger! Så nå betaler far en fast sum hver mnd som han har vært med på å bestemme og jeg slipper å høre: ja nå har jeg hatt ungen en dag ekstra så nå betaler jeg for mye bidrag.. Så det kan jo være en løsning for flere! Du får slikt sjema og fylle ut på trygdekontoret, som igjen skal leveres der! der bestemmer du og om betalingene skal gå igjennom trygdekontoret som i dag eller om far skal sette pengene rett inn på konto til mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #47 Del Skrevet 29. januar 2004 Timien: Skal be sambo sjekke ut dette når han er klar for ny "fight" igjen! Du avslører deg........ :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 29. januar 2004 #48 Del Skrevet 29. januar 2004 Du avslører deg........ :-? Av ren nysgjerrighet.. Hva avslører hun? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #49 Del Skrevet 29. januar 2004 Timien: Takk for tips igjen! Her har aldri far telt dager og samvær og kroner... Han er bare interessert i å se barna sine mest mulig. Men i mine ører høres det ut som noe som kanskje kunne fungere... Får se hvordan ting går framover først - han har snakket en del med mor i det siste, og ikke kommet noen vei, så jeg tror han dropper temaet en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #50 Del Skrevet 29. januar 2004 Gjest: Nå må du opplyse meg - hva avslører jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. januar 2004 #51 Del Skrevet 29. januar 2004 Du ser ikke lenger enn til din egen lommebok. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #52 Del Skrevet 29. januar 2004 sexysadie: MIN lommebok?? Poenget her jo nettopp at far blåser i hva han betaler i bidrag, så lenge han får se ungene sine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. januar 2004 #53 Del Skrevet 29. januar 2004 Timien: Tusen takk! Jeg visste at det gikk an å lage en privat avtale, men tenkte ikke over at det var utenom samværsavtalen... Skal be sambo sjekke ut dette når han er klar for ny "fight" igjen! Ulrikke Les dette som du skrev til Timien èn gang til. Hun skrev om penger ikke sant.... Og jeg lurer på hvem det er som oppvigler ham til en "fight"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #54 Del Skrevet 29. januar 2004 Ulrikke Les dette som du skrev til Timien èn gang til. Hun skrev om penger ikke sant.... Og jeg lurer på hvem det er som oppvigler ham til en "fight"? sexysadie: Det er ihvertfall ikke meg Jeg prøver derimot å støtte ham når han sliter - og det gjør han, fordi han føler at han ikke får gjort nok for ungene sine. Det er meg han går til når han vil ha ut frustrasjonen sin - logisk nok. Ungen vil være mer hos oss. Mor vil ikke, fordi hun er redd for å miste bidrag. Det er essensen, så løsningen hadde jo vært å finne en måte at hun stoler på at hun får samme bidrag, men at ungen kan være mer hos oss hvis han vil. Grunnen til at jeg skriver her, er at jeg regner med at det finnes flere der ute som har vært i samme situasjon før - og som kanskje hadde noen forslag til hva slags løsninger DE hadde laget seg. Sambo er ute etter å gjøre det som er best for barna, ikke for vår felles lommebok. Jeg fatter ikke hvordan du kan snu det til at jeg ikke ser lenger enn min egen, og at jeg pusher sambo til å jobbe for dette. Dette er ene og alene hans sak, men jeg velger å støtte ham i det. Jeg er takknemlig for den tiden vi har alene, det gir oss tid til å "pleie forholdet". Men jeg er glad i hans barn, og han savner dem, og de savner ham. Når mor ordrett sier at økonomi er eneste grunnen til at hun ikke lar barna være her mer, så blir jeg frustrert, ja - men ikke halvparten så frustrert som det min samboer blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 29. januar 2004 #55 Del Skrevet 29. januar 2004 Min intensjon og det virket som om var ulrikke sin og er at vis de lager en privat avtale vil ikke barnebidraget gå ned når de har mer samvær. Altså kan far skrive under på at han er villig til å betale de pengene mor vil ha, uten fare for at trygdekontoret skal redusere disse. Ser ikke helt at hun bare tenker på sin lommebok da, vis hun får far til å skrive under på at han skal betale mer penger enn han må? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 29. januar 2004 #56 Del Skrevet 29. januar 2004 Nå var det slik i denne saken at det var ikke pengene som var poenget. Det har seg slik at de er villige til å betale det de alltid har gjort, de ønsker bare å ha barnet oftere, de ønsker ikke å betale mindre. Skal de da begynne en lang diskusjon om bidrag eller ikke bidrag - eller vil det være mer konstruktivt og diskutere det som faktisk er saken her. Om barnet skal få være oftere hos far eller ikke? hei atmi det virker som du vil vere uenig med meg, det jeg mener er at moren bruker et økonomisk argument, jeg mener da at da de lager en avtale om bidraget som i inleeget her under trenger hun ikke og vere redd fordet mer det er ille at hun bruker økonomi til og nekte barnet og vere mer hos far vis hun er redd for pengene kan de gjøre noe slik for at hun ska lsikres og få dem, da kan de ha den samme avtalen om samver og barna kan besøke dem så mange som de vil uten at det gjør noe for moren hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #57 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvordan kan du vite at det er økonomiske motiver for denne moren, Mortie??? Alt dreier seg ikke bare om penger! Snakke om å legge frem et fristende tilbud til moren.... du gjør meg syk! hei jeg skjønner ikke va som er glat med tilbudet, vis du har lest inlegget vil dyu ha se at moren bruker økonomi som argument for og ikke sende gutten til far da syns jeg det er greit og tilby bidraget slik at det ikke blir noe problem selv om jeg mener hennes økonomi ikke er deres sak det høres ut som om hun kan trenge et kurs i økonomisk planlegging hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 29. januar 2004 #58 Del Skrevet 29. januar 2004 hei jeg ser at du har fått de rådene du trenger så da trenger jeg ikke og svare hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 29. januar 2004 #59 Del Skrevet 29. januar 2004 hei jeg skjønner ikke va som er glat med tilbudet, vis du har lest inlegget vil dyu ha se at moren bruker økonomi som argument for og ikke sende gutten til far da syns jeg det er greit og tilby bidraget slik at det ikke blir noe problem selv om jeg mener hennes økonomi ikke er deres sak det høres ut som om hun kan trenge et kurs i økonomisk planlegging hilsen Hei Tule. Du har i hvert fall sterke meninger - det er der ingen tvil om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #60 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har ingen formening om mors økonomi. Aner ikke hva hun tjener eller hva hun har i lån og andre utgifter. Mener ikke at mor trenger rådgivning på noe som helst plan. Poenget er bare hva hun bruker som argument. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå