Gå til innhold

Ekkelt og rart!

Fremhevede innlegg

Gjest Gorgonzola
Skrevet

At jeg har lagt merke til det den senere tiden, kommer vel først og fremst av at jeg er relativt ny på seksualdelen av forumet. ;)

Sannsynligvis

Men jeg synes det er hakket verre. Det er en ting å fortelle folk at de er snåle fordi de ikke bytter kjøkkenklut 5 ganger hver dag, eller lufter uthuset hver tredje søndag. Det er hakket mer personlig når man går løs på folks seksuelle fantasier og behov, fordi det går mer på identitet, og tanken om synd og skam. Altså blir slike bombastiske påstander og sleivete kommentarer potensielt mer destruktive.

Veldig enig. Og unge folk med begrenset erfaring, egenuttalt prinsippfasthet og snever empati gjerne er tøffest i trynet, i all ubetenksomhet..........

Og når det er sagt, så vil jeg oppfordre deg til å bli på forumet. ;)

Tusen takk :sjenert:

Er du seriøs?

Eh, ja! :eeeh:

Jeg er 27, og finner at de mest kategoriske menneskene er de som er langt eldre enn meg. Skjønt, de formulerer seg jo på en litt finere måte da når de først skal håne folk. Litt sånn ovenfra-og-ned "jeg vet alt"-aktig, som automatisk virker avvæpnende, og nedgraderende på all form for annerledestenking fra ungdom. Oppdrager-/autoritetsrollen blant voksne her inne er til tider enorm!

Fjortiskommentarene er langt "lettere å godta", da fanger jeg automatisk opp håningen uten å lete bak "fine formuleringer".

Seriøst. Dette er jeg iallefall uenig i, Gorgonzola. Og jeg synes du kommer med mye fornuftig vanligvis.

Da er du egentlig enig da? AT eldre folk rakker ned på andre (og yngre) noe mer innpakket tror jeg ofte stemmer. Det jeg påpekte (og påstod) var at det er typisk for unge (kvinner) og hoste opp fjortisfraser som "æsj", "ekkelt" og "rart" i mangel av noe annet for å flagge sin bismak.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke en av dem som skriver "æææsj, ekkelt!", men noen ganger blir jeg redd for hva unge folk som har lite sexerfaring tenker når de leser sånne tråder. Tenker de at de også burde prøve bondage og analsex for å ha ordentlig sex? Blir de påvirket til å prøve ting de egentlig ikke vil, fordi de tror det er sånt alle gjør?

Da hender det jeg syns det er greit om folk sier i sånne tråder at de syns det er ekkelt å ha sexorgier med ti menn, håndjern og pisk på nachspiel, for da vises det at det fins flere sider av en sak.

Det går fint an å få fram at man ikke liker noe, eller kanskje t.o.m syns det er ekkelt ,uten å tråkke på de som syns noe annet. Det har med ydmykhet å gjøre, rett og slett, for at andre ikke er lik deg.

Det jeg ofte ser er at man ofte ikke greier å holde seg her. Etter å ha sagt sin mening om noe, så bare man slenge på en setning som f.eks "men bevares, hvis man finner glede i slike syke ting..." Eller noe i den duren.

Hadde vært fint om man klarte å si meningen sin uten å bruke andres personlige preferanser som påskudd til å være nedlatende eller til å karakterisere dem som ekle og syke.

• Liker 1
Skrevet

Eh, ja! :eeeh:

Da er du egentlig enig da? AT eldre folk rakker ned på andre (og yngre) noe mer innpakket tror jeg ofte stemmer. Det jeg påpekte (og påstod) var at det er typisk for unge (kvinner) og hoste opp fjortisfraser som "æsj", "ekkelt" og "rart" i mangel av noe annet for å flagge sin bismak.

Jeg er på en måte enig. Jeg synes det er alt for mye dritt her inne, og at det er for mye bruk av stygge begreper. Det jeg er uenig i, er det jeg oppfatter som en litt mangelfull analyse av tingenes tilstand fra din side.

Og jeg synes helt ærlig at det er lettere å motsi en ungdom enn en voksen ja, uavhengig av saklighet på det man kritiserer. Og noen ganger synes jeg det er tankevekkende, og verdt oppmerksomhet. Selv om ungdom helst skal tie i forsamlingen :) For å generalisere.

:eeeh:

Men jeg håper nå du blir da.

Skrevet

:Gjesp:

Hahaha, også 5 jævla plusser på det? :jolie:

Om jeg hadde hatt en eller annen fancy eksotisk fetisj, a la spectrophilia, eller følt et stort behov for å ha et seksuelt forhold med en vegg, så tror jeg neppe jeg hadde delt det på KåGe. :nigo:

(og sånn btw, eksemplene er tilfeldig valgt blant alternativer det er liten sjanse for å støte noen med. Jeg har ikke et upassende forhold til Casper, og jeg blir ikke veldig yr av vegger. :lur: )

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...