Gå til innhold

Bekymret for veninne!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en besteveninne som jeg er bekymret for, og frykter at hun snart skal tippe over. Hun er 19 år, og skulle gått på videregående, men hun har aldri gått på videregående. Hun sluttet på skolen rett etter ungdomskolen, med en toer i snitt og en i diverse fag.

Hun verken jobber,eller gjør noe som helst fornuftig. Hun har aldri jobbet i hele sitt liv.

De guttene hun har forelsket seg i og hatt kontakte med er slemme som kun bryr seg om å bruke henne, og dermed dumpe hun. Jeg tror hun aldri har opplevd kjærlighet av det motsatte kjønn. JEg vet ikke hva, men jeg husker på ungdomskolen så ble hun veldig mobbet. Hun så ut som en veldig overbrun brunkrem barbie, ja dere forstår stilen.. sånn typisk fjortis.. masse smykker parfyme osv.. Og plutselig så forandret hun stil, og snakket ikke med NOEN . slik var hun i fler eår.Hun satt i timen, og så ned i gulvet og var helt fjern. Stilen hennes ble mørk, hun tok vek øyenbrynene, bleket håret hvitt og tegnet på svarte svartetynne øyenbryn, hun gikk med utrigning så man kunne se bhn( hun har for store til at det er kledelig) og høye svarte hæler helt opp til over knærne. bustete hår osv. Da ble hun helt annderledes. Jeg aner ikke hva som har skjedd.

Den eneste vennen og kontakten hun har er meg (utenom foreldre osv), og jeg har sjelden tid til hun, så jeg får vel bare møtt hun kanskje en gang i måneden. Hver gang jeg møter hun så gråter hun over at hun aldri har fått et kyss, at hun er jomfru og at hun aldri har vært på en fest. Heletiden, så skriver hun meldinger til meg "OMG. Jeg vil på fest, jeg dør..snart så kutter jeg meg selv mer!"

JEg vet at hun er en vill person, som er villig til å gjøre hva som helst nå for å feste, men hun finner ingen, siier hun. Og jeg er redd for hva neste steg er.

Hun har altså ingen utenom meg, og familien. Det eneste hun gjør er å sitte inne og gråte osv fordi hun vil på fest. Hun vil ha en gutt som bryr seg sier hun, en å holde rundt og føle seg trygg med. Det har hun aldri hatt. Helt siden hun var 14 år så har hun hatt sex avtaler med mange mange gutter/menn. Hun har møtt de, men hun har aldri klart å fullføre noe. Slikt er jo livsfarlig! Itilleg så var det nettfolk, som hun ikke ante hvem var.

Hun er så desperat at hun har møtt en fyr fra nettet som hun absolutt ikke ante var han han utga seg for osv. Hun møtte han for å røyke hasj osv, hun sa hun satte seg inn i bilen og ble kjørt til en garasje! Dagen etter så møtte hun han igjen for å drikke, hun sa hun hadde drukket så mye at hun ikke ante noe som helst. Etter det så kuttet alle de ut kontakten med hun, kalte henne de verste ting og sa heletiden hvor stygg hun var og truet med å banke dritten ut av henne hvis hun kontaktet de igjen. Dette er noe hun er helt ødelagt over. Hun fortalte meg at hun holdt på å bli voldtatt på det stedet, flere ganger men at det kom noen inn slik at det ikke ble fullført. Etter dette så har hun blitt betydelig verre. Hun gråter heletiden, og kutter seg. Men , det er jo hennes feil når hun møter nettfolk også?

Hun forteller meg at hun skal møte en ny fyr fra nettet drikke masse vodka, og røyke hasj eller weed! Hun sier at nå er det like før hun stiller seg på et hjørne i byen for å få oppmerksomhet,

Hva er det med min veninne?! Hva kan jeg gjøre? Er det noe som har skjedd med hun?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en som trenger hjelp..

Pleier du å feste?

Hva med å invitere noen venninner og denne venninnen en kveld? Så får hun vært sosialt og følt seg velkommen.

Hun skriker etter kontakt med mennesker.

Ved å invitere noen hjem og se film, skravle og kose seg, så viser du også at man kan kose seg og ha det gøy uten å drikke :)

• Liker 1
Skrevet

Du, jeg tror det må noen voksne inn i bildet her. Har du god kontakt med dine foreldre? Du trenger også å ha noen å snakke med om dette, da det er tydelig at det plager deg. Snakk med f.eks. moren din. Kanskje det kan være en ide at moren din tar en prat med hennes mor.

Dette tror jeg nemlig ikke du greier å hanskes med alene.

Det er flott at du bryr deg om venninnen din. :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

∂et skal jeg gjøre. Takk for svar :)

Hva tror dere forresten er det neste hun kan gjøre? som er sjikkelig ille .. jeg mener det er da ikke normal oppførsel slik hun holde rpå. og jeg har aldri hørt om lignende

Skrevet

Helt sånn normal oppførsel er det vel ikke, men for meg høres det ut som om hun har kommet helt ut å kjøre.

Ikke godt å si hva det neste hun kommer til å gjøre er, men hun trenger noen gode rettledere som er til stede for henne, som hun har tillit til og som hun kan snakke godt og konstruktivt med.

Fint om du hjelper henne på veien dit. :dagens-rose:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...