Gjest Bandit Skrevet 16. februar 2012 #21 Skrevet 16. februar 2012 Sorry avsporingen -men jeg måtta bare kommentere Bandit -det var skrevet med så stor uvitenhet at jeg kunne bare ikke la være. Og jeg må si, det er ikke meningen å være noen bedreviter her -jeg har bare jobbet innenfor bransjen og er over middels interessert -og håper at opplysningen ikke slår feil vei. Kanskje noen lærer noe nytt? Hehe, ok -jeg vet ikke hva du drikker når du er ute, men om du sliter med å finne god alkoholfri øl så kan jeg mer enn gjerne anbefale f.eks Erdinger Weissbier Alkoholfrei. Evt. en enkel norsk "anmeldelse" her. Når det gjelder vin -prosesser som blir avbrutt? Altså, det aller meste alkoholfri vin blir filtrert (fordampet bort) eller kad-filtrert ETTER at vinen er lagd som en helt vanlig vin. De samme ingrediensene blir brukt, og det er alkohol i vinen før de da fjerner den -og stort sett er det eneste som forsvinner av smaken ettersmaken av alkohol. At det har blitt laget mye alkoholfri vin av fantastisk dårlig kvalitet tidligere handlet mye om useriøse produsenter, da man innså at det var et marked i denne typen vin tok de seriøse produsentene (som lager den samme vinen du drikker MED alkohol) opp kampen med å produsere alkoholfri vin av god kvalitet og som er god på smak. De har de klart -og stadig nye og bedre alkoholfri alternativer kommer på markedet. Og det er omtrent det samme gjør de med alkoholfri øl -det er den samme bryggeprosessen som øl med alkohol før man helt til slutt koker eller filtrerer bort alkoholen. Sakset fra wikipedia Herre, for en debatteknikk. Det er noen som er fulle av seg selv her inne, det skal være sikkert. Jeg er godt over snittet vininteressert, selv om denne går mer på smak enn prosess, og har små tilstelninger sammen med et par andre innimellom der vi smaker vin. Her har vi også ofte med alkoholfri vin, fordi det er en viktig del i det å kunne gjenkjenne smakene. Han ene jobber med import av vin, og han er klar i sin tale når han sier at prosessen med å få alkoholen ut, også gjør noe med kvaliteten. Det finnes gode alkoholfrie viner sier han, men de hadde vært bedre om de hadde inneholdt alkohol. Det er vel slik også at de beste druene går til den beste vinen... Liker du alkoholfritt, er du i din fulle rett til å ytre det. Jeg gjør det ikke, og benytter meg av samme mulighet. Og det uten å forsøke å hamre inn billige poenger og drite ut andre.
Steinar40 Skrevet 16. februar 2012 #22 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har det litt vanskelig om dagen, en oppgave jeg ikke får helt til og et kjærlighetsliv som går rett vest for å si det mildt. I dag mens jeg skrev så tenkte jeg at et glass vin ville smakt godt og roet noen nerver. Det gjorde det jo også, men ett glass ble til ti og nå sitter jeg her og er ganske full. Er dette normalt? Eller har jeg så problemer at jeg burde snakke med noen? Jeg kan også nevne at jeg ofte lengter etter helgen hele uka (fra mandag av), fordi det da er greit å drikke "litt". Høres ikke bra ut, nei. Avhengighet er mye genetisk (arv). Så hvis en eller begge foreldrene dine har alkoholproblemer; da bør du være spesielt oppmerksom. På den annen side kan man bli avhengig selv om begge foreldrene aldri har smakt alkohol.
Bachata Skrevet 16. februar 2012 #23 Skrevet 16. februar 2012 Og jeg er helt enig med deg i at det smaker godt, jeg er også enig i at man kan drikke noe som er alkoholfritt i massevis på grunn av smaken -men du kan da ikke være uenig i at alkohol påvirker deg og hjernen din? Ok, for å ta den litt veeel langt da. De finnes mange der ute i verden som synes at blant annet sjokoladekake og småkaker smaker sykt mye bedre med cannabis enn uten, fordi cannabisen gir en søtlig god og særegen smak. Men tror du det finnes mange av de som spiser cannabiskaker bare fordi det smaker godt men ikke bryr seg om rusen? Jeg har aldri nektet for at alkohol påvirker hjernen, det jeg sier er at ikke alle drikker alkoholholdige drikker FORDI det er alkohol i dem og dermed altså fordi drikken påvirker alkoholen. Det ble påstått at det var bullshit av folk som sier de drikker vin for smakens skyld, ihvertfall dersom man ikke stoppet etter ett glass, men jeg mener altså at man kan drikke mer en ett glass av noe fordi det godt, TIL TROSS FOR at med alkoholholdig drikke så blir man da påvirket. Og de som putter dop inn i varer som iutgangspunktet tilberedes uten, gjør det for dopens skyld ja. Forskjellen er jo at det skal mye til å lage en øl eller vin UTEN alkoholen men beholde god smak. Mens en kake i utgangspunktet ER uten cannabis, og det er ikke vanskelig å finne en kake som smaker godt uten cannabis.
Steinar40 Skrevet 16. februar 2012 #24 Skrevet 16. februar 2012 Et annet VIKTIG poeng når det gjelder alkohol - noe som man gjerne ikke tenker over - det er at alkohol faktisk øker riskene for å få visse typer av kreft vesentlig.
dida Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #25 Skrevet 16. februar 2012 Høres ikke bra ut, nei. Avhengighet er mye genetisk (arv). Så hvis en eller begge foreldrene dine har alkoholproblemer; da bør du være spesielt oppmerksom. På den annen side kan man bli avhengig selv om begge foreldrene aldri har smakt alkohol. Begge foreldrene mine har et sunt forhold til alkohol, heldigvis! Til vanlig har også jeg et relativt sunt forhold til det i forhold til min alder tror jeg. Dette var første gangen jeg satt her og drakk meg full alene, og jeg tror nok ikke jeg kommer til å gjøre det igjen på en stund. Men jeg syns det er skummelt hvor "trøstende" og beroligende alkohol kan virke på meg, og er nok nødt til å passe litt på 2
Gjest Raindrops Skrevet 16. februar 2012 #26 Skrevet 16. februar 2012 Hvis jeg har en vanskelig oppgave å gjøre på mandag og tirsdag, så kjøper jeg gjerne belønningsvin til meg selv på onsdag hvis jeg har fri dagen etter. Så sitter jeg småfull på onsdagskvelden å ler meg skakk av dårlige komedier. Synes det er koslig jeg. 1
Longgone Skrevet 16. februar 2012 #27 Skrevet 16. februar 2012 Jeg synes ikke du har et problem, det er mange som drikker seg godt brisen alene i en ukedag. Ser ikke problemet om man har fri dagen etter. Selv var jeg møkkings på byen på mandag sammen med en venninne, og jeg lover deg det var hundre ganger gøyere enn helgene! 1
Gjest NerdMedSverd Skrevet 16. februar 2012 #28 Skrevet 16. februar 2012 Nå har jeg startet på mitt første glass, får se hvor mange det blir utover kvelden. Du er ikke alene
Snøvott Skrevet 16. februar 2012 #29 Skrevet 16. februar 2012 Å drikke seg full (alene) på en hverdag en gang, eller kanskje 2-3 ganger i året betyr ikke at du har et alkoholproblem. Den dagen du hadde lovet deg selv å klare deg uten det vinglasset, men likevel styrer innom polet på vei hjem.. ja, da har du problemer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå