AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #21 Skrevet 16. februar 2012 Herlighet, det er da vel ikke så big deal å ta på seg et bind med barna der? Jeg kan fint ta på truseinnlegg med mine barn på badet. Ok, det er ikke blod, men jeg sitter da på do og de har lurt på hvorfor jeg har det i trusa. Hva så? Merkelig som hønseflokken her inne snur kappa etter vinden bare for å si det motsatte av ts (apropo nakentråden). 1
Anciol Skrevet 16. februar 2012 #22 Skrevet 16. februar 2012 Datteren min på 3,6 år kom inn da jeg skiftet bind og spurte"mamma er du skadet" jeg svarte , "nei, dette er noe alle damer får når de kommer i tenårene en gang i måneden, du kommer også til å få det når du kommer i tenårene, det er helt naturlig" 1
Gjest mia Skrevet 16. februar 2012 #23 Skrevet 16. februar 2012 Mora mi var aldri sjenert ang kroppen og dens funksjoner, hun kunne gå naken rundt i huset, sole seg toppløs i syden og skifte bind foran oss. jeg kan ikke huske at jeg noen gang syntes det var flaut, at jeg har spurt noe nevneverdig mye om hva det var eller hatt noe traumer. kroppen er og skal være naturlig! Gjør heller barna deres en tjeneste og ikke fremstill kroppen og dens funksjoner som noe som skal skjules og være flaut! Jeg er glad jeg ble oppdratt til å vite at kroppen er som den er og gjør som den gjør og du har værsågod å være stolt over den. Har jeg alltid vært og. 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #24 Skrevet 16. februar 2012 Man sier "Alle voksne damer blør litt fra tissen en gang i måneden. Det er ikke vondt og ikke ekkelt og ikke farlig, men betyr at kroppen deres kan lage barn, og at alt er som det skal være." Og da kan det hende man får spørsmål om det med å lage barn, og da tar man det også. Som et "sånn virker et menneske". Rett frem og helt naturlig, og sier at slik gjør alle pattedyr det. Hunder og katter og kuer og apekatter og mennesker. Og at man vanligvis bare gjør sånn med kjæresten sin og etter at man er voksen. Barna min har syntes det har vært ekkelt å tenke på atd e skulle få hår her og dr og mensen og sånn. Og da har jeg bare svar "neida. når man får det så viser det bare at kroppen din virker akkurat slik den skal og er der den skal være når man er tenåring. Det er bra." 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #25 Skrevet 16. februar 2012 Man sier "Alle voksne damer blør litt fra tissen en gang i måneden. Det er ikke vondt og ikke ekkelt og ikke farlig, men betyr at kroppen deres kan lage barn, og at alt er som det skal være." Og da kan det hende man får spørsmål om det med å lage barn, og da tar man det også. Som et "sånn virker et menneske". Rett frem og helt naturlig, og sier at slik gjør alle pattedyr det. Hunder og katter og kuer og apekatter og mennesker. Og at man vanligvis bare gjør sånn med kjæresten sin og etter at man er voksen. Barna min har syntes det har vært ekkelt å tenke på atd e skulle få hår her og dr og mensen og sånn. Og da har jeg bare svar "neida. når man får det så viser det bare at kroppen din virker akkurat slik den skal og er der den skal være når man er tenåring. Det er bra." Jeg blør ikke fra tissen, jeg blør fra skjeden. Hvis dere synes det er viktig å lære barna om dette, så bør dere lære dem det riktig. 1
Gjest Leneliten Skrevet 16. februar 2012 #26 Skrevet 16. februar 2012 Jajaja...flott med åpenhet osv. men hva pokker har ungene på badet å gjøre da du skal skifte tampong? Er de så ute av stand til å klare seg sel at de ikke kan stå utenfor i 1 minutt???? Fatter og begriper ikke! Det er NATURLIG å gå på do ALENE!!!! Det er ikke naturlig å gå på do sammen, og godt er det! 4
Ciara Skrevet 16. februar 2012 #27 Skrevet 16. februar 2012 Herlighet, så mye hysteri det er. Det er bare mensen, damer, og det er vel ikke sikkert TS inviterte ungene med inn på badet heller 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #28 Skrevet 16. februar 2012 Herlighet, så mye hysteri det er. Det er bare mensen, damer, og det er vel ikke sikkert TS inviterte ungene med inn på badet heller Det blir ikke hysteri fordi flere mener det samme. Akkurat underlivet mitt og det som skjer med det mener jeg ungene mine ikke har noe med å se. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #29 Skrevet 16. februar 2012 Man sier "Alle voksne damer blør litt fra tissen en gang i måneden. Det er ikke vondt og ikke ekkelt og ikke farlig, men betyr at kroppen deres kan lage barn, og at alt er som det skal være." Hvis du lærer dem det kan det jo hende de får seg en ubehagelig overraskelse (i hvert fall jentene). For jo, de fleste har vel vondt, noen veldig vondt? Og en gjennomblødd tampong er og blir ekkel, selv om det er aldri så naturlig. 2
Ciara Skrevet 16. februar 2012 #30 Skrevet 16. februar 2012 Det blir ikke hysteri fordi flere mener det samme. Akkurat underlivet mitt og det som skjer med det mener jeg ungene mine ikke har noe med å se. Jo, det er hysteri når folk skriver at barn får traumer av å se en tampong. Det er helt greit at du ikke ønsker at barna dine skal se det (jeg har ikke noe stort ønske om det selv heller), men det er ikke verdens undergang om det skjer. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #31 Skrevet 16. februar 2012 Eh... TS sier ingenting om at hun har skiftet foran ungen. For alt vi vet har bindene ligget fremme på et sted hvor ungen har funnet det.
Gjest True Khaleesi Skrevet 16. februar 2012 #32 Skrevet 16. februar 2012 Eh... TS sier ingenting om at hun har skiftet foran ungen. For alt vi vet har bindene ligget fremme på et sted hvor ungen har funnet det. Nei hun gjør ikke det. Men er det så forferdelig viktig om hun skifter tampong/bind foran de eller ei? Enkelte barnehager tar barna med på å se slakting. Men å se mamma skifte bind, nei det er totalt traumatisk.
Gjest Lykkeliky Skrevet 16. februar 2012 #33 Skrevet 16. februar 2012 Nei hun gjør ikke det. Men er det så forferdelig viktig om hun skifter tampong/bind foran de eller ei? Enkelte barnehager tar barna med på å se slakting. Men å se mamma skifte bind, nei det er totalt traumatisk. Er du dum? Om f.eks. naboen din skulle slakte et dyr kunne hun spurt deg om du ville komme pg se på dersom dette var interessant for deg. Du ville ikke fått hakeslepp av den grunn. Hadde hun spurt om du ville komme å se henne skifte tampong derimot...... Det er ikke naturlig å skifte tapong med en unge tilstede. Mensen er en naturlig ting men vi flyr ikke rundt å jabber om at vi har mensen alikevell! Tamponger skiftes når man er alene! Nakenhet er også naturlig men de fleste av oss går ikke nakne rundt i hagen f.eks. Det er naturlig å drite alene, det er naturlig å dusje alene og det er naturlig å skifte tampong alene, selv om både nakenhet, avføring og mens er naturlig........ Vanskelig å forstå? I think NOT! 1
Gjest NozMonster Skrevet 16. februar 2012 #34 Skrevet 16. februar 2012 Nei hun gjør ikke det. Men er det så forferdelig viktig om hun skifter tampong/bind foran de eller ei? Enkelte barnehager tar barna med på å se slakting. Men å se mamma skifte bind, nei det er totalt traumatisk. kanskje det bare er meg, men jeg synes det er litt stor forskjell på om det er tamponger eller bind ihvertfall..bind kunne jeg ha skiftet forran ungen min, men ikke tamponger! det synes jeg blir for personlig og ekkelt at noen andre, hvem som helst, skal se... for min del så er det heller kanskje ikke så stor forskjell på om ungen så bindene/tampongene, eller om ungen så mammaen skiftet.
Gjest NozMonster Skrevet 16. februar 2012 #35 Skrevet 16. februar 2012 (endret) Er du dum? Om f.eks. naboen din skulle slakte et dyr kunne hun spurt deg om du ville komme pg se på dersom dette var interessant for deg. Du ville ikke fått hakeslepp av den grunn. Hadde hun spurt om du ville komme å se henne skifte tampong derimot...... Det er ikke naturlig å skifte tapong med en unge tilstede. Mensen er en naturlig ting men vi flyr ikke rundt å jabber om at vi har mensen alikevell! Tamponger skiftes når man er alene! Nakenhet er også naturlig men de fleste av oss går ikke nakne rundt i hagen f.eks. Det er naturlig å drite alene, det er naturlig å dusje alene og det er naturlig å skifte tampong alene, selv om både nakenhet, avføring og mens er naturlig........ Vanskelig å forstå? I think NOT! hun er faktisk veldig langt fra å være dum! man trenger ikke være dum selvom man har andre meninger enn deg vet du jeg tror kanskje ingen her har ment noe om at noen spørr om ungen vil være med inn på badet å se tampong/bindskiftet... Endret 16. februar 2012 av NozMonster 2
Gjest True Khaleesi Skrevet 16. februar 2012 #36 Skrevet 16. februar 2012 Er du dum? Om f.eks. naboen din skulle slakte et dyr kunne hun spurt deg om du ville komme pg se på dersom dette var interessant for deg. Du ville ikke fått hakeslepp av den grunn. Hadde hun spurt om du ville komme å se henne skifte tampong derimot...... Det er ikke naturlig å skifte tapong med en unge tilstede. Mensen er en naturlig ting men vi flyr ikke rundt å jabber om at vi har mensen alikevell! Tamponger skiftes når man er alene! Nakenhet er også naturlig men de fleste av oss går ikke nakne rundt i hagen f.eks. Det er naturlig å drite alene, det er naturlig å dusje alene og det er naturlig å skifte tampong alene, selv om både nakenhet, avføring og mens er naturlig........ Vanskelig å forstå? I think NOT! Tror ikke jeg er dummere enn deg ihvertfall! :D Ville du spurt 5-åringen til naboen om han ville komme å se på når du skulle slakte et dyr? Jeg skifter heller ikke tamponger foran naboen. Men i dette tilfeller er det ikke snakk om naboer eller fremmede mennesker, men familien. Vel, jeg har ingen problemer med å se naturlighet i å drite foran barnet mitt, dusje foran det eller skifte bind foran det. Vanskelig å forstå? Det bør ikke være det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #37 Skrevet 16. februar 2012 Oi, jeg er åpenbart traumatisert ut fra svarene i denne tråden å dømme. Husker jeg spurte mamma om dette da jeg var liten, og at jeg fikk til svar at "mamma blør fra babymagen sin fordi det ikke er laget noen ny baby". Greit, forklaring akseptert, jeg tenkte ikke noe mer på det. Bør jeg oppsøke psykolog nå i voksen alder?
Gjest NozMonster Skrevet 16. februar 2012 #38 Skrevet 16. februar 2012 Oi, jeg er åpenbart traumatisert ut fra svarene i denne tråden å dømme. Husker jeg spurte mamma om dette da jeg var liten, og at jeg fikk til svar at "mamma blør fra babymagen sin fordi det ikke er laget noen ny baby". Greit, forklaring akseptert, jeg tenkte ikke noe mer på det. Bør jeg oppsøke psykolog nå i voksen alder? tror du svarte rimlig greit på dette selv i innlegget ditt
Gjest Lykkeliky Skrevet 16. februar 2012 #39 Skrevet 16. februar 2012 (endret) Vel, jeg har ingen problemer med å se naturlighet i å drite foran barnet mitt, dusje foran det eller skifte bind foran det. Vanskelig å forstå? Det bør ikke være det. Er det virkelig naturlig å drite og skifte bind foran noen andre i det heletatt? Trodde virkelig dette var noe de aller fleste foretrakk å gjorde alene. Jeg er ihvertfall glad for at jeg slapp å være med på slike seanser med mine foreldre da jeg var liten Jeg ville heller aldri skiftet tampong foran sønnen min, fordi jeg ikke ser poenget i å gjøre det. Det er også snakk om å respektere noens privatliv, og det vil jeg gjerne at mine barn også skal gjøre. Men for guds skyld, drit i vei med familien til stede, hver sin lyst! Endret 16. februar 2012 av Lykkeliky 1
Gjest True Khaleesi Skrevet 16. februar 2012 #40 Skrevet 16. februar 2012 Er det virkelig naturlig å drite og skifte bind foran noen andre i det heletatt? Trodde virkelig dette var noe de aller fleste foretrakk å gjorde alene. Jeg er ihvertfall glad for at jeg slapp å være med på slike seanser med mine foreldre da jeg var liten Jeg ville heller aldri skiftet tampong foran sønnen min, fordi jeg ikke ser poenget i å gjøre det. Det er også snakk om å respektere noens privatliv, og det vil jeg gjerne at mine barn også skal gjøre. Men for guds skyld, drit i vei med familien til stede, hver sin lyst! Nei, det er ikke naturlig å drite foran hvem som helst. Men det er snakk om en 6-åring! Det er da vitterlig ikke noe galt i å ta med barnet på badet, spesielt dersom man er ensom forsørger å barnet f.eks har lyst å være med på badet. Dersom du har store problemer med dette, så for all del, man opp om privatliv og lås deg selv inne på badet mens 6-åringen din sitter på andre siden av døra. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå