Gå til innhold

Kvinner: Er dere aktive i senga?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått inntrykk av, gjennom egne erfaringer og her på kvinneguiden, at mange kvinner sjelden er aktive i senga. Dette gjelder ikke alle, selvsagt, men det virker på meg som det er et flertall som ikke tar initiativ i senga og ikke gidder å "jobbe" for nytelsen. Dette er jo kjedelig i lengden. Ikke det, jeg har ikke noe imot det å være aktiv selv og styre sexen gjennom fingring, slikking og stillinger hvor jeg gjør jobben mens dama nyter. Men, i det lange løp er det også deilig å være den som nyter at hun jobber, som for eksempel ved at hun sitter øverst, suger, og generelt er den som styrer sexen. Ihvertfall en gang i blant. Det finnes jo ikke noe tregere i senga en kvinnelige "potetsekker" som krever uten å gi noe som helst. Akkurat som de tenker det at så lenge de sprer beina så får det være nok...

Klart, dette vil jo også ha med kjemi å gjøre, men hvorfor er mange kvinner ikke aktive og tar ansvar for egen og partners nytelse?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definer aktiv.

Skrevet

Mange kvinner har sex kun for å tilfredstille partneren,å da frister det mer å bare bli liggende å la han gjøre jobben. Har man ikke lyst så har man ikke lyst. Å det har ikke noe med at man er lat,jeg kan gjerne dra på trening istede for å ha sex.

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker å ta initiativ til sex og ta kontroll. Tror få jenter som har litt erfaring i senga ligger der som en potetsekk ;) Når man blir trygg på seg selv i senga og trygg på partneren sin vil de fleste være svært aktive tror jeg! :)

Skrevet

Mange kvinner har sex kun for å tilfredstille partneren,å da frister det mer å bare bli liggende å la han gjøre jobben. Har man ikke lyst så har man ikke lyst. Å det har ikke noe med at man er lat,jeg kan gjerne dra på trening istede for å ha sex.

Dette tror jeg neppe stemme for flertallet. Du snakker som om kvinner flest var aseksuelle, noe som statistisk sett er langt fra sannheten.

Sex kan åpenbart være godt for kvinner også (og de fleste er jo faktisk i stand til å få orgasme), og da gjelder det å sørge for at sexen faktisk blir god. Begge parter har ansvar for at sexen blir bra, og begge må kommunisere sine ønsker og behov.

Om man som kvinne gir opp sitt eget sexliv og gjør det hele til en greie som handler om å tilfredsstille kun mannen, gjør man seg selv en skikkelig bjørnetjeneste. Hva oppnår man med å gi opp slik, liksom? :klo:

Skrevet

Klart jeg er aktiv. Kan da ikke være noe gøy å bare ligge der? :klo:

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er aktiv, med mindre jeg får streng beskjed om å ligge rolig :gjeiper:

Det er nok mange grunner til at ikke alle er like aktive. Det kan være at hun er usikker på partneren, hva hun skal gjøre, hvordan hun gjør det osv, eller hun er redd for å være alt for "på", for det skal jo ikke snille piker, og andre liker kanskje bare ikke sex.

Men jeg tror nok det har mest med første punkt å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Kan dere gi noen konkrete eksempler på hva dere mener med å være aktive?

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Kan dere gi noen konkrete eksempler på hva dere mener med å være aktive?

Støter imot når han jokker, rir når jeg sitter på toppen, tar initiativ til å bytte stilling eller aktivitet underveis, tar veldig mye på han.

Alt annet enn å bare ligge der egentlig.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja, jeg er den som er mest aktiv, tar initiativ til sex, suging, bytte av stilling, er med hele veien og ligger ikke der som en potetsekk.

Liker best å ri og ta styringen selv så jeg e r helt klart veldig aktiv :)

Gjest Levitate
Skrevet

Veldig aktiv. Er på toppen kanskje 8 av 10 ganger vi har sex, og like ofte gjennom hele sexen. Men det er fordi jeg liker det veldig godt (samme gjør han), liker å ha kontrollen.

Skrevet

Som regel veldig aktiv, men noen ganger sier dagsformen at det er digg å ligge relativt stille på ryggen. Relativt stille, da jeg ikke klarer å ligge som et slakt når jeg har sex.

Gjest NozMonster
Skrevet

om jeg hadde vært mann og hadde hatt en dame som bare hadde ligget der som en potetsekk, så hadde jeg nok bare pakka sammen å gått etter relativt få akter...jeg kan ikke helt fatte at noen damer heller kan ha samvittighet til å bare la mannen jobbe!

Skrevet

Jeg er en sprettball når jeg virkelig er kåt, når det er "hverdagssex" så støter jeg bare med.

Regner med dårlig selvbilde og frykt for å bli skitten som er vanlige grunner til "potetsekker".

Skrevet

den mest aktive i forholdet tror jeg :) Blir mye doggy da det er eneste stillingen jeg kommer til klitoris uten at det er awkward, men tar initiativ oftest, runker og suger hver gang (ikke til han kommer hver gang så klart, men ganske ofte), og rir han gjerne. Og så klart stønner og er til stede :wink:

Skrevet

Så aktiv at jeg får beskjed om å ligge stille på rygg..

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg er en sprettball når jeg virkelig er kåt, når det er "hverdagssex" så støter jeg bare med.

Regner med dårlig selvbilde og frykt for å bli skitten som er vanlige grunner til "potetsekker".

frykt for å bli skitten?? :klo:

...den tror jeg du må forklare!

Gjest Raindrops
Skrevet

frykt for å bli skitten?? :klo:

...den tror jeg du må forklare!

Frykt for å bli sett på som skitten, kåt, løs og villig, regner jeg med hun mener.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er av den oppfatning at begge parter er ansvarlig for hverandres orgasme. Skal det bli bra så er det avhengig av at begge er viser interesse og er "aktive".

Ja, jeg er absolutt aktiv.

Skrevet (endret)

Frykt for å bli sett på som skitten, kåt, løs og villig, regner jeg med hun mener.

Jepp.

Har fått et par forklaringer rundt dette fra andre som har vanskelig for å ta initiativ.

De liker sex, og har ingen spesielt "pripne" preferanser, men tør ikke helt ta det ut, og forklarer det med sjenanse.

Jeg tror det handler om redsel for å bli avvist - at partneren ikke skal like den siden av dem.

Enkelte har jo ingen problemer med å utlevere seg på denne måten foran hvem som helst(også fremmede) - men de fleste trenger en viss grad av tillit ikke bare til den andre, men også seg selv - tror jeg.

Det er jo enorm forskjell på å være aktiv per definisjon(gi oralsex, være på topp, ta initiativ etc) og på å vise tydelig hva man virkelig liker - og vise/si at man nyter det uten forbehold og å slippe alle hemninger.

Sistnevnte handler ingenting om teknikk og stillinger eller "være god i senga" som det så populært men misvisende kalles, men ren og skjær gjensidig nytelse.

Endret av norah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...