Nuttapia Skrevet 26. september 2012 #761 Skrevet 26. september 2012 *Knis* Du skrev 36+6 igår også SÅ derfor trodde jeg at du er 37 idag MEN, det er jo uansett bare én dag unna!! Mase-rier er det samme som falske, ettersom jeg har fortstått Bare fjas, altså Men dog visstnok så slitsomt! Ikke gøy for de som sliter med det! Med påminnelse om den historien der, så skjønner jeg godt at du sov dårlig i natt Det hørtes IKKE bra ut. Jeg ble skikkelig beveget av det du har skrevet. Det er så mange barn som slites ut under foreldrene, det er IKKE LOV! Synd at de ikke ønsker å ta imot så god hjelp.. For noen flotte folk dere og dine foreldre er! Er du fadder til en av barna? Du har lov til å være bekymret å si ifra.
tr.heimspia83 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #762 Skrevet 26. september 2012 (endret) *Knis* Du skrev 36+6 igår også SÅ derfor trodde jeg at du er 37 idag MEN, det er jo uansett bare én dag unna!! Mase-rier er det samme som falske, ettersom jeg har fortstått Bare fjas, altså Men dog visstnok så slitsomt! Ikke gøy for de som sliter med det! Med påminnelse om den historien der, så skjønner jeg godt at du sov dårlig i natt Det hørtes IKKE bra ut. Jeg ble skikkelig beveget av det du har skrevet. Det er så mange barn som slites ut under foreldrene, det er IKKE LOV! Synd at de ikke ønsker å ta imot så god hjelp.. For noen flotte folk dere og dine foreldre er! Er du fadder til en av barna? Du har lov til å være bekymret å si ifra. Haha, ja så først nå at jeg skrev feil i går Går litt fort i svingene iblandt... Regner med at vi må igjennom litt mase-rier da, men det er vel en del av prosessen for å bli moden og komme i gang. Håper bare ikke at det holder på så fryktelig lenge og er veldig vondt... Det er virkelig frustrerende det med den familien der. Vi vil jo SÅ gjerne hjelpe dem, men det virker som om da forventer de at vi like gjerne skal kjøpe et hus til dem og betale all gjelda deres. Det er noe som heter at man må dra seg selv opp ifra søla, og en start er jo å innse at man HAR problemer. Får litt vondt i hjertet av mine foreldre også. De prøver jo så fryktelig mye å hjelpe, og har økonomien til det. Dermed virker det litt som om T. og P.E forventer at de skal trø til. Det er liksom ikke nok å betale oppkjøring, namsmannen for strøm og slikt.... Dessverre går ting litt VEL langt og barna vokser jo nå opp med foreldre som ikke klarer å ta seg av de rent fysiske, likevel om de er elsket fryktelig høyt av foreldrene sine. Jeg er fadder til minstemann, og foreldrene mine er faddere til den eldste........ Mamma prøver til stadighet å få de til å prate sammen og finne ut hvordan de kan få hjelp hos kommunen og slikt, men det virker ikke som om de skjønner at de må selv til kommunen og rådgivere for å få hjelp. Nesten så de bare sitter å venter på at noen skal redde dem Og oppe i alt sammen så har jo T hadd så mye smerter med foten sin, manglende behandlinger og slikt, og nærmest blitt et lite dophue pga all smertestillende. På 60årsdagen til min far for 2 år siden så var hun ikke til stede engang.... Hadde så mye smerter at hun lå på rommet full pakket av pinex forte.... Heldigvis har legen hennes begynt med nedtrapping av medisinene hennes nå da, et lite håp. Nei huff og uff. Føler på mange måter at jeg bare må lukke øynene å innse at jeg ikke kan hjelpe dem på noen måte., men det er ikke lett.... Har ikke turt å fortelle dem at vi har pusset opp hele huset her på gården og slikt. Har nesten ikke møtt henne de siste 2 årene. Og når hun spør hva vi ønsker oss i julegaver så sier alle sammen bevist at vi ønsker oss noe lite som barna har laget. En tegning eller noe fra skogen. Så slipper de å bruke penger på oss. Men vi får dyre parfymer og gaver likevel.... Nei, nå skal jeg vrenge opp musikken, vrikke litt på rumpa og prøve å rydde litt kjøkken til snille, gode og litt tykke L kommer hjem Ikke bare jeg som har fått babymage de siste månedene... Tihi Fisk og grønnsaker til middag i dag! På tide at vi blir sunne igjen Endret 26. september 2012 av tr.heimspia83
Nuttapia Skrevet 26. september 2012 #763 Skrevet 26. september 2012 Skjønner utrolig godt at det er vanskelig.. Men de barna fortjener kanskje noe bedre.. Å stå på sidelinja og føle seg hjelpesløs vet jeg hvordan er. Det er en fæl følelse MEN.. Jeg skal ikke henge meg for mye opp i det! Håper dere kosa dere med fiskemiddag, og at du fikk rista kroppen litt Godt det, så får pjokken festa hodet sitt, veitu! Med mindre han er fast allerede da? Ha en herlig kveld!
tr.heimspia83 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #764 Skrevet 27. september 2012 Her er det nå 24 dager igjen til termin. Merker godt at magen og kroppen forbreder seg. Små stikkinger i sidene, magen murrer og minstemann kjennes veldig tung og langt nede i bekkenet. Kjennes bedre når jeg bruker hendene for å "bære magen" de første minuttene oppe på bena Ingen tegn på rier eller noe som nærmer seg i umiddelbar tid, men morro å kjenne hvordan kroppen jobber I natt har minstemann vært skikkelig aktiv! Tror han har hatt fest i magen Er ikke ofte jeg våkner av at magen vrir seg i alle retninger, men det gjorde jeg 2 ganger i natt gitt... Håper og tror det bare var at han sneglet seg rundt sin egen akse og ikke at han fant ut at han ville snu seg til seteleie. Utifra de heftige bevegelsene (vonde og intense) så blir jeg i grunn ikke overrasket om han kunne klart det Makan til et styr da gitt! Får se ann litt utover dagen og prøve å se om jeg kjenner rumpa oppe ved ribbebena hvor den pleier å være Tilbud på Barnas Hus i går og fram til fredagen. De selger Stokke tripp-trapp stolen for 999 og en lekegrind også for 999, alle satt ned fra 1599. I.o.m at tilbudet startet i går så er jeg ikke sikker på om det er igjen noen, men jeg skal prøve å stikke innom likevel
Nuttapia Skrevet 27. september 2012 #765 Skrevet 27. september 2012 Sikkert slitsomt, men moro også, å kjenne kroppen jobbe Gleder meg til å ha opplevd hvordan alt er! Får håpe du kjenner rumpa på rette sted, da Lykke til med tilbud!! Løp og kjøp!!!
Rhiannon Skrevet 27. september 2012 #766 Skrevet 27. september 2012 Hehe, har du også en gubbe som har lagt på seg i trinn med deg? Det har min også, men det nytter ikke å si noe til ham. Han er ømtålig på emnet og blir fort lei seg.... Jeg får vente til babyen er ute, så får vi slanke oss sammen! Han er med på det meste når det er for min skyld Får håpe han ikke har snudd seg helt feil vei da!
tr.heimspia83 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #767 Skrevet 27. september 2012 (endret) Hehe, har du også en gubbe som har lagt på seg i trinn med deg? Det har min også, men det nytter ikke å si noe til ham. Han er ømtålig på emnet og blir fort lei seg.... Jeg får vente til babyen er ute, så får vi slanke oss sammen! Han er med på det meste når det er for min skyld Får håpe han ikke har snudd seg helt feil vei da! Ja de mannfolka altså Min er overhode ikke ømtålig på emnet da, men jeg vil ikke si noe på det likevel Han har alltid hatt mage og det er liksom "han" på en måte. Store og altfor sterke armer og skuldre, men uansett hvor veltrent han er så er vommen der også. Tror det er et sterkt familietrekk. Typisk bønder Sterke som okser, men alle har pondus Jeg vet også godt at L tar av vekt raskere enn meg når vi begynner å spise sunt igjen, så det er ingen bekymring i grunn... Er mere irriterende at han går ned flere buksestr fortere enn meg Begynte jo forrige sommer med kostholdsendring, og jeg tuslet ned 0.5 kg pr uke av å bare spise sunnere. 10-11 kg av før jeg ble gravid. Nå er jo vekta godt over max-grensa fra tidligre Men når man ser bilde av mageboeren så skjønner jeg jo litt hvor noe av vekta ligger: Synes magen har blitt så mye større de siste ukene? Her er 2 uker siden: Endret 27. september 2012 av tr.heimspia83
tr.heimspia83 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #768 Skrevet 27. september 2012 Sliten allerede gitt Var innom barnas hus og fikk tak i tripp-trapp-stolen. Siste de hadde igjen i naturfarge Var også innom byggmakker og kjøpte fuktsperre (gjennomsiktig plast) slik at vi får laget et "bur" for å sprøytelakkere det siste på gyngestolen. Kan jo ikke gjøre det på låven uten å dekke til alt sammen (maling over ALT). Skulle egentlig vært innom Jysk for å kjøpe et stort tisselaken også, men orket ikke å vente i 20 minutter til de åpnet.... Så da kjørte jeg like gjerne hjem igjen. Tungt og trasig å komme seg inn og ut av bilen for tiden gitt Merker at jeg har blitt skikkelig sulten for tiden Jeg har jo hatt nærmest ingen matlyst i mange uker, men den siste uken er jeg tilbake til normal (om ikke mere) mengde mat igjen. Kom egentlig over natta... Tidligre klarte jeg ei brødskive til frokost, og til nød klarte å presse i meg en ekstra. Nå spiser jeg gjerne 3 skiver og er ikke stappmett Rart. Når vi var på middag til svigermor her for noen dager siden også så trodde jo L at det var noe galt med meg. Spiste en normal posjon og klarte noen biter jordbær... haha ! Etter at vi skiftet dører i huset så er enkelte av de litt løse på hengslene. Vi har satt fast de fleste med ekstra skruer i selve hengselen, men ikke den på kontoret. Teite lille bikkja har gått/travet fram og tilbake i gangen nå i 30 minutter. Han vil sikkert ut igjen (som alltid) og maser om det. Kom inn for 3 timer siden, og da MÅ han ikke på do enda altså! Så jeg skulle lukke døra for å slippe å høre på tullet hans. Så datt jo selvfølgelig døra av hengslene.... I kjent stil så skulle jeg jo berge den dumme døra og hoppa opp og kleppa tak i den før den falt. KJEMPELURT! Vred skikkelig på venstrefoten og hofta gitt... Så nå føler jeg meg halvveis mongolid og hinker... Skulle bare latt den falle........ Så nå hiver jeg ut dumme lille bikkja og setter meg i senga forran tv`n
FrøkenStrøken Skrevet 27. september 2012 #769 Skrevet 27. september 2012 Ser forskjell på magen ja, blitt rundene, på en måte! Han gjør seg nok klar der inne, er jo virkelig kort tid igjen
tr.heimspia83 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #770 Skrevet 27. september 2012 Ser forskjell på magen ja, blitt rundene, på en måte! Han gjør seg nok klar der inne, er jo virkelig kort tid igjen Har blitt gigantisk!!! Veldig kort tid igjen ja, og først nå de siste ukene jeg koser meg med magen. Sånn at jeg får skikkelig respons fra han og synes det er gøy Har generelt vært i bedre form de siste ukene også, og det hjelper
Nuttapia Skrevet 27. september 2012 #771 Skrevet 27. september 2012 Skal ikke drive med sånne apekatt-øvelser nå, veitu. Nå må du passe på kroppen din! Så fin mage du har nå!! Ser den har vokst, ja! Kanskje du klarer å spise mer nå, fordi lillemann ligger dypere i bekkenet ditt? Så kanskje magesekken rett og slett har fått litt plass igjen? Er jo greit å få plass til ekstra energi til den store dagen?
Rhiannon Skrevet 28. september 2012 #772 Skrevet 28. september 2012 Åh du milde, du har bare tre uker til termin joh! Så kult! Skal ikke se bort fra at magen din har sunket litt ja, som Nuttapia skriver Slutt å fange dører! Sånne skal få gå i bakken heller. Ingenting som faller ned, blir dyttet over ende, sklir av gårde, løper av gårde, eller flyr i vei skal du fange nå. La det fare heller
tr.heimspia83 Skrevet 28. september 2012 Forfatter #773 Skrevet 28. september 2012 37 + 1 Magen har jo blitt kule rund! Ikke mye eggeformet lengre nei, kule rund Jeg vet at jeg ikke skal gjøre slikt nå, men det er så vanskelig når reaksjonen satt som en refleks. Instinkt er vanskelig å overse til tider Fikk da høre det samme fra L når han kom hjem også. Mente at det var lettere å lappe sammen bikkja nå enn meg, så neste gang fikk den bare falle.... Jammen, lille Q? Høfta var øm i hele gårkveld, men ikke værre enn den har vært på sitt værste tidligre. Merker bare at smerten sitter mere i leddet nå istedenfor musklene slik de pleier. L satte opp ekstra skruer i hengslene på samtlige dører i gårkveld da Vil vel ikke ha flere dumme nestenuhell fordi jeg kløner til ting..... Jeg har aldri vært gravid før, så vet ikke helt 100% hva som skjer med kroppen til tider. I hele går så var det mye "tak" i magen og små kramper. Øm i hele korsryggen i tillegg. Virket som om krampene var en blanding av kraftige kynnere, forstoppelse og at minstemann trykket/sparket på alle de vonde plassene på en gang... Jeg tror (les: tror!) at det var mase-rier? I tillegg ble jeg en skikkelig oppblåst dame med mye ufine lyder til tider Fising på høyt nivå gitt! Våknet til noen ganger i natt av det også, men nå når jeg har stått opp er det mye roligre. Er øm i magen om kjennes ut som om jeg har hatt en helvettes treningsøkt... I tillegg har småen i magen vært rimelig herjete/krakilsk de siste 2 døgnene. Begynner å bli litt sliten nå Gleder meg til bassengtrim for bekkenet sin del Håper at alle mase-riene betyr at kroppen forbreder seg godt. Likevel om det er ubehagelig og litt vondt til tider
tr.heimspia83 Skrevet 28. september 2012 Forfatter #774 Skrevet 28. september 2012 Ayay, fikk mail av modern i dag tidlig. Gamla har vært på shopping igjen Har kjøpt klær helt opp til alder 3 år Skulle nesten tro at hun må kjøpe alt på en gang? Morro er det iallefall! Hun sendte med et bilde med noen av klærne, inkludert halloween-kostymer haha!
Rhiannon Skrevet 28. september 2012 #775 Skrevet 28. september 2012 Åååh så kuuuuult!! Skjelett og frosk og alt! Så kult av din mor
Nuttapia Skrevet 28. september 2012 #776 Skrevet 28. september 2012 Åja, nei! Må ikke miste døra på hunden! Dét er ikke noe særlig!! Ja, kanskje du har maserier, ja.. Jeg aner jo heller ikke hvordan det er, men! Det høres iallfall ut som at kroppen og aktive lillemann begynner å bli utålmodig. Kanskje han plutselig finner på å komme før tiden? Hva sier mammaen din da? Disse mamsene har jo en tendens til riktige teorier, har jeg skjønt! Hehe, mamman din så flink til å shoppe! Deilig da
tr.heimspia83 Skrevet 28. september 2012 Forfatter #777 Skrevet 28. september 2012 Rhiannon: Tror det skal forestille en drage ENN at hun kjøper halloween-klær i alder 2-3 år da Nuttapia: Den bikkja der tror jeg tåler en tanks i hodet uten at han reagerer Tidenes rareste og mest solide lille kjøter! Når L skulle hente han som 6 mnd valp så kom jenta i huset bærende på han med å holde rundt nakken hans i arma. Han dinglet bare der og halen logret. Har tydeligvis vokst opp med en røff familie Han falt ned fra en stol her for noen mnd siden (er 6 år nå) og skallet hodet i en skarp kant. Ristet litt på hodet før han begynte å leke med en papirbit.... En normal bikkje hadde sikkert fått hjernerystelse og sprukket leppa liksom.... Kan godt hende han kommer før tiden ja, håper nesten det nå Mamma tørr ikke å si noe om når han kommer. Hun er jo ikke tilbake i Norge før den 8 okt, så er vel livredd for å "jinkse" det og at hun ikke rekker fødselen. Er egentlig litt rart det der.... Virker nesten som om hun forventer å se han rykende fersk, og at vi flytter til en annen planet sekundet etter fødselen! OM hun ikke rekker å se han innen noen dager, så er det trolig flere muligheter for det etter hvert altså... Mødre haha! Veldig søtt at hun handler så mye da, men kjenner at jeg må roe henne ned litt. Trenger ikke kjøpe så mye at vi fyller opp kjellern med klær for de neste 3 årene.. Kan godt kjøpe litt og litt i grunn
tr.heimspia83 Skrevet 28. september 2012 Forfatter #778 Skrevet 28. september 2012 Bassengtrimmen i dag gikk helt greit Ikke like bra som de siste gangene, men kan ikke forvente en smertefri treningsøkt når korsryggen var så øm etter stuntet mitt i går Tok det en del med ro i bassenget, og en del av smertene forsvant i løpet av timen. Ny runde med akupunktur etter bassenget. Fikk 10 nåler totalt. 6 på bena, 2 på armene, 1 på magen og 1 på hodet. Den i magen var skikkelig vond og jeg hoppa til når hun satte den Viste seg at hun traff en bitteliten blodåre. Rart at det skulle bli så vondt? Men det var nå det Flyttet nåla noen mm og da var det ikke vondt. Etter behandlingen så var jeg oppom veterinæren og fikk kjøpt mere mat til katta! Nå har han i grunn mat nok fram til januar en gang Genialt med 10kg-sekker Når jeg kom hjem så var L kommet hjem fra jobb også. Ble en kort dag på han ettersom han leker tømmerhugger for tiden og ikke hadde noen som kunne følge med på tre-fellinga hans Er noen store trær som han skal fjerne som noen andre først har prøvd å gjøre noe med. De har prøvd å felle trærne, men så har de hektet seg fast i andre trær. Tydelig at de som har vært der først ikke hadde særlig peiling. Så da er det litt mere risiko for han å jobbe under de allerede felte trærne som støtter seg til de som nå skal taes ned.... Veldig glad for at han tenker så mye over sikkerhet og risiko. Bra at han alltid har en til person som følger med på avstand, tilfelle en av de bestemmer seg for å falle når han står under og kapper de andre Ble så vi begge fant senga. L har vært litt mindre kosete den siste tiden, tror det er fordi han merker at jeg har mye ubehag i kroppen og ikke vil gjøre vondt verre Men i dag var han skikkelig kosete. Som en liten valp som bare ville ligge å holde rundt meg og sove i nakkekroken min Ble liggende å prate og kose oss sammen en liten time før vi begge sovnet og fikk 2 timer søvn Deilig med selskap når jeg skal sove litt i grunn Middag når vi våknet til, og nå har L dratt en tur til en kompis.
tr.heimspia83 Skrevet 28. september 2012 Forfatter #779 Skrevet 28. september 2012 På mandagen skulle jo L ut for å handle noen småting mens jeg skulle gjøre klar middagen en times tid etter at han dro. Stussa litt på hvor det ble av han etter 3 timer og ringte for å høre. Da hadde han møtt på R (bestekompisen) og glemt tiden. De var ute å kjørte med de radiostyrte bilene sine R kjøpte en stor jævel av en radiostyrt bil som går på bensin her i vår, og L fikk kjøpe en tilsvarende for halve prisen også. Tror R synes det er fryktelig morro å ha noen han kan "kjøre med", og ble litt ivrig. Endte med at jeg laget middag til meg selv og så en film Jeg ble ikke veldig skuffet eller noe slikt, men sa bare at jeg håpte han kunne gi beskjed neste gang slik at jeg viste om/når jeg skulle droppe middagen Når han kom hjem var han ganske spak og så litt lei seg ut... Tror han syntes selv at det var litt kjipt å glemme det i grunn Så nå når R spurte om de skulle ut å herje litt sammen så var han veeeeeeldig forsiktig med å spørre om jeg hadde noen planer for kvelden? Sendte han avgårde med litt vafler som var igjen fra i går Regner med at de holder på til 9-10 tiden i kveld en gang.... Så jeg får vel finne plassen min forran tv`n å slappe av litt til da Synes det er fryktelig søtt at L spør om "lov" til å dra bort Jeg kommer jo aldri til å nekte han å gjøre noe uansett, det vet han. Men det viser at han tar hensyn og involverer meg Fryktelig glad for at jeg har funnet en mann som han! Og i tillegg kommer hjem med tømmerhogger-klær
My84 Skrevet 28. september 2012 #780 Skrevet 28. september 2012 Så fin mage du har! Tenk at det er så kort tid igjen til termin!! Spennende! Så koselig at L spør om lov til å dra ut med venner, hihi. Er jo hyggelig at han spør, kunne jo hende du syns det var ensomt og kjedelig hjemme. Koooos deg med fredagstv i kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå