Gå til innhold

1. gangsgravid <3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

36 + 3 :hjerte:

I natt har jeg faktisk fått sove 8 timer :laugh: Ikke sammenhengende, men avbrutt av litt toalettbesøk, snuoperasjoner, 1 time forran pc`n midt på natta og slikt... Så ble iallefall totalen ganske mye :sleep:

Nå har jeg vasket ned stua og ryddet vaskerom. Venter besøk om litt, så greit det ser fint ut :smilorange:

L er (som vanlig) ute å rydder for vinteren :gjeiper:

Han har funnet fram de hyllene som skal opp på lille toalettet vårt, så de har jeg vasket ned og regner med at han setter de opp i løpet av dagen. Da får jeg lurt unna toalettpapir og smått i skapene istedenfor på gulvet :rolleyes:

Det blir DEILIG!

Småen har vært seg selv lik i dag. Små stryking og en fot i ny og ne som sparker i midja, ellers forholdsvis snill og rolig :smilorange:

Endret av tr.heimspia83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kjappe bilder av barnerommet :happy:

Er ikke helt ferdig, skal komme opp bilder og slikt, men kommodene og lille senga ser man :smilorange:

IMG_1073_zps9b831de1.jpg

(gardinene skal skiftes)

IMG_1072_zps39ce8a7e.jpg

IMG_1071_zpsd6340e88.jpg

Skrevet

Og nye "hesten" til L som skal på lekeplassen:

lekehest_zps71d65132.jpg

Skrevet

Så kul hest :smilorange: Morsomt å begynne å få barnerommet i orden også, det gleder jeg meg til selv kjenner jeg!

Skrevet

Så fint det blir!! Gøy med fiksing :hjerte:

Skrevet

36 + 4 :hjerte:

I dag har jeg vært på bassengtrim, fått akupunktur og vært innom NAV.

Litt kluss med papirene til nav etter en feil beskjed fra jobb.

Når jeg søkte om permisjon for X antall måneder siden på jobb så fikk jeg jo det invilget.

Dobbelsjekket med min teamleder om at alt var ok og fikk klarsignal samt bekreftelse på det.

Nå når jobben skulle sende en lønnsoversikt til NAV så vil ikke lønnsavdelingen gjøre det, fordi jeg ikke har søkt på den måten DE ønsket at jeg gjorde det :plystre:

Teitinger....

Så i tillegg til at jeg har fått bekreftet permisjonen min, mangler jeg et "varsel" som må sendes innad i firmaet som må også godkjennes.

Og selvfølgelig var det min gamle teamleder (som jeg ikke kommer godt overens med, og er gift med min nåværende teamleder) som ringte og fjaset med dette :glare:

Jeg har han så oppi strupen at jeg blir i grunn bare litt kvalm av å prate med han.... :fnise:

Har nå fått han til å sende meg skjemaet på mail, så må jeg innom dem med den i morgen.

Så må han sende det til oslo og lønnsavdelingen, før de så kan sende videre til NAV.

Oddsen for at ting blir seeeeeeeent inn til NAV er stor kjenner jeg.... :(

Håper for all del at det ikke går utover utbetalingene, men det kan jo skje.

Irriterer meg at jeg fikk bekreftet at alt var på stell for mange uker siden, og nå har han "plutselig" funne ut av noe ekstra like før jeg går ut i permisjon.

Uansett hva han karen der gjør så føles det som om han stikker kjepper i hjulene for meg, kun for å gjøre det.... :(

Samme karen som sa at siden jeg hadde fått en skade som gjorde at jeg til stadighet var sykemeldt på jobben, så kunne jeg like gjerne bare slutte. Og prøvde å vinkle hele greia til at den skaden (ren musearm og senebetennelse pga PC) kunne jo komme av at jeg holdt på med hest på fritiden.

Jeg burde bare slutte i jobben og finne meg en annen hobby siden jeg hadde en skadet arm...

Takk skal du faen meg ha! Drittunge.....

Snakk om å prøve å vinkle ting til at det overhode ikke er pga jobben liksom....

Slikt kan jo IKKE skje med 9timers dager med konstant skriving på tastaturet og ingen særlige pauser på over 5 minutter..... Det blir liksom ikke som å sitte å skrive noe, tenke seg om og en pause, før man skriver på nytt igjen.

Jobben min består av å skrive sammenhengende KONSTANT samtidig som vi koordinerer telefonen, utrykninger og telefoner inn til alarmsentralen.

Men det kan jo for all del ikke være at en musearm kommer av det??!?!?!?!

Fysj, kjenner jeg blir sinna bare av å tenke på tosken!!! :sur:

Er veldig glad for at jeg har byttet teamleder iallefall, likevel om de to er gifte.

Hun er mere jordnær og ikke så kjepphøy :laugh:

Gleder meg til den gangen jeg kan si takk og farvel til jobben i grunn :)

Har vært morro i mange år fram til han her ble teamleder og ødela så mye....

Vi hadde i grunn tenkt oss ut for å handle litt i kveld/dag, men etter bassengtreninga og akupunkturen er jeg helt ferdig... og iallefall når jeg i tillegg blir gående å irritere/bekymre meg over han tosken på jobb også...

Så nå har L dratt alene til Ikea og Jysk for å kjøpe det som mangler :)

Jeg blir å finne forran tv`n tror jeg :fnise:

Skrevet

Er så dumt når en person kan ødelegge så mye for andre på jobb, og iallefall når han har en stilling som gjør at han skal være ansvarlig for så mange på en gang.

Enkelte folk er best på administrative ting og ikke personalansvar...

Skrevet

Uff, mange som sliter med vanskelige overordnede på jobben ifbm. Graviditet, skjønner jeg.... Kjipern!! Kjenner jeg skal være veldig takknemlig for at jeg har en arbeidsplass der de er veldig innstilt på at folk skal få barn og alt det medfører... Blir veldig bevisst selv også, har ei under meg nå som også er gravid, og historien din og flere andre sin her på KG, motiverer meg til å møte henne slik man ønsker å bli møtt når man er gravid.

Skrevet

Uff, mange som sliter med vanskelige overordnede på jobben ifbm. Graviditet, skjønner jeg.... Kjipern!! Kjenner jeg skal være veldig takknemlig for at jeg har en arbeidsplass der de er veldig innstilt på at folk skal få barn og alt det medfører... Blir veldig bevisst selv også, har ei under meg nå som også er gravid, og historien din og flere andre sin her på KG, motiverer meg til å møte henne slik man ønsker å bli møtt når man er gravid.

Det er slik det skal være (hva du gjør altså) :)

Blir glad å høre at det er folk som går inn for å gjøre livet enklere for oss gravide på arb.plassen :)

Skrevet

Usj, for en møkkamann!! Det er det absolutt verste som fins å ikke komme overens med overordnede (fordi de er idioter....). Har vært der selv, savner ikke den arbeidssituasjonen for å si det sånn. Håper alt går i orden med NAV rimelig kjapt!

Skrevet

For en dust .. Håper alt ordner seg fort! :klemmer:

Ha en fin dag, frøken :hjerte:

Skrevet

Hva heter den serien du hadde lastet ned for en stund siden? :)

Skrevet

Hva heter den serien du hadde lastet ned for en stund siden? :)

Usikker hvem du mener siden jeg har sett flere serier, men den jeg virkelig har hatt dilla på er Fringe :)

Skrevet (endret)

36 + 5 :hjerte:

I dag sov jeg faktisk til vekkeklokka ringte kl 09.00 :danse:

En del oppvåkninger i natt pga do og snuprosjekter i senga, men har sovnet like lett igjen etterpå.

Tror akupunkturen i går satte igang systemet litt, for minstemann var vill i fletta til langt på natt, samtidig som det var en del sterke kynnere og noen falske rier. Godt kombinert med litt gass i magen :laugh:

Altså mye å tenke på om hva var/er :fnise:

Roet seg heldigvis ned i natt og småen har sovet gjennom hele natta sammen med meg. Veldig glad for at han har en noenlunde samme døgnrytme som meg :)

Må være kjedelig for de som våkner på natta av urolig minstemann i magen. Jeg har heldigvis bare hatt det enkelte perioder...

Kjenner det er DEILIG å få til å sove over 7 timer om natta igjen :sjokkert:

Etter å ha snoozet alarmen noen ganger i dag tidlig var det bare å stå opp. Hoppe i dusjen og bli ren og pen før frokosten ble inntatt ved pc`n.

Time hos fysio kl 11 i dag :icon_lol: Det gikk helt greit. Fortalte at jeg ble en del øm i hoftekammen sist jeg var hos henne, så hun var ikke så mye å behandlet de i dag.

Etter hvert som hun jobbet seg oppover fra bekken og ryggen så fant hun lett hvor jeg var stiv i nakken også uten at jeg fortalte det selv :fnise: Så da ble det 5 minutter med massasje i nakken også som var ømt men DEILIG :blomst:

Dro fra henne med masse energi innenbords og en god dag!

Var så innom jobb for å levere den siste søknaden som jeg tydeligvis har glemt :vetikke:

Snakket med han gamle teamlederen min og han var mye triveligre å møte ansikt til ansikt i dag enn telefonen i går.

NÅ skal alle papirene være i orden, likevel om lønnsavdelingen på jobb roter litt (ny lønnsansvarlig).

Etter jobb dro jeg på besøk til ei kollega som er nå 8 uker gravid :laugh: Hun er sykemeldt i 2 uker pga ekstrem kvalme... Synes litt synd på henne. Er på barn nr 2 nå og har fått kvalmen fra sist X 2 :plystre:

I tillegg kjenner hun allerede til murringene i bekkenet etter forrige bekkenløsning....

Hun har heldigvis fått henvisning til fysio allerede, og jeg har gitt henne navn og nr til de 2 jeg går til. Håper hun finner en behandling som kan hjelpe henne denne gangen, for sist så pinte hun seg igjennom det selv uten noe hjelp :sinnatagg: Ikke akkurat SÅ lurt!

Vi dro også en tur til barnas hus. Fikk kjøpt shampo til lammeskinnet vårt, 3 par sokker og 1 par sokker i ull. I tillegg var det tilbud på slike beholdere som vi kan fryse ned morsmelk og slikt i. Greit å ha noen små beholdere som kan fryses ned, enten det er melk, smoothie eller grøt osv.

Vel hjemme igjen så fant jeg senga en times tid mens L plasket litt i sjøen. Greit med en tykk våtdrakt nå når det er så kaldt. :fnise:

Nettopp ferdig å spise middag hos svigermor.

Onkelungen til L var der også og jeg blir fortsatt litt oppgitt iblandt over den ungen og svigermor.

Han er jo 3.5 år nå, og har nettopp begynt å såvidt tørre å bæsje på do.

Han kan gå å holde seg i evigheter og nekter plent å bæsje.

Foreldrene og svigermor har jo gjort så big deal utav den bæsjinga at det er helt vilt. Nå begynner ting heldigvis å løstne litt og han tørr å prøve. Supert :danse:

Så han måtte en tur på do etter middagen, og var flink og bæsjet også!

Da LØøøøøper svigermor ut på kjøkkenet og legger fram 6 seigmenn på bordet, fordi det er belønningen! Det er ikke nok med 1 eller 2 altså, men det må være minst 6 stk :sjokkert:

Lille P er jo kjeeeeeempefornøyd når han kommer ut ifra do, logisk nok. Gomler i seg seigmennene, men det er ikke bra nok.

Da vil han ha MEEEEREEE!!!! og vræler og gauler. Svigermor tar uten å spørre moren hans om det fram enda flere! Så får han 5 til da!

Og etter det vil han ha JORDBÆÆÆÆÆÆRRR!!!!! Svigermor henter en skål....

Det var ikke bra nok, nå vil han ha IIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSS!!!!!!

Og joda, selvfølgelig nok så får han gå å hente seg en båtis i fryseren.

Jeg blir faktisk sittende å halvveis måpe og irritere meg på en gang.

Fytti rakkern den ungen der er så bortskjemt! Og hvordan kan man tro at han skal ikke være bortskjemt når alt han trenger å gjøre er å ta fram surleppa og rope litt høyt?!?!?

Så vi dro hjem i grunn :fnise:

VET at jeg må ha en prat med svigermor om all den bestikkinga når vi får smått.

Orker ikke at han skal bare dra til bestemor hver gang han får nei til godis hjemme..... ;)

Og jeg tror ikke det er hormonene mine som tenker slikt, men sunn fornuft?

Endret av tr.heimspia83
Skrevet

haha!

Har sittet å sett på fødeavdelingen (amrikansk serie) nå og tårene triller :fnise:

Rart at det ikke praktiseres hud mot hud rett etter fødsel i usa i grunn?

Jeg fiska litt etter hva L mente om bestikkelser og godis til P under middagen, og han mente at en seigmann som belønning for dobesøket var jo greit, men ikke resten :danse:

VELDIG glad at vi er enige :laugh:

Og han regnet med at vi måtte ta en prat med moren hans om det når det ble vår tur :hug:

Skrevet

Så godt å få papirene ut av verden, tenker jeg :jepp: Er så slitsomt å gå å vente på ting som aldri blir ferdig!

Stakkar hun kollegaen din! Også i uke 8 allerede! Uffuff, noen får det virkelig :( Håper hun blir fulgt opp godt, og at hun lar seg følge opp denne gangen!

Jeg er fullstendig enig med deg og L! Tok meg selv i å måpe jeg også, da du skrev det :fnise: Er stygt redd for at min svigermor også kommer til å være litt som din. Men her skal tidlig krøkes, for 1.barnebarn ble født igår :hjerte:

Hvor fant du den amerikanske serien hen?? :popcorn:

Ønsker deg en finfin onsdag, og duverden, du er 37 uker idag!!! :strix:

Nå er det virkelig ikke lenge igjen! Spennende med akupunkturen da! Får håpe du slipper mye mase-rier fremover!

:klemmer::sol:

Skrevet

Så godt å få papirene ut av verden, tenker jeg :jepp: Er så slitsomt å gå å vente på ting som aldri blir ferdig!

Stakkar hun kollegaen din! Også i uke 8 allerede! Uffuff, noen får det virkelig :( Håper hun blir fulgt opp godt, og at hun lar seg følge opp denne gangen!

Jeg er fullstendig enig med deg og L! Tok meg selv i å måpe jeg også, da du skrev det :fnise: Er stygt redd for at min svigermor også kommer til å være litt som din. Men her skal tidlig krøkes, for 1.barnebarn ble født igår :hjerte:

Hvor fant du den amerikanske serien hen?? :popcorn:

Ønsker deg en finfin onsdag, og duverden, du er 37 uker idag!!! :strix:

Nå er det virkelig ikke lenge igjen! Spennende med akupunkturen da! Får håpe du slipper mye mase-rier fremover!

:klemmer::sol:

Ja det er trasig å se at hun sliter såpass allerede i svangerskapet. Hun har heldigvis (!) litt kortere lunte for å hente ut sykemeldning denne gangen virker det som. Hun pinte seg jo igjennom altfor mye på jobb for noen år siden. Såpass at vi måtte jage henne på gangen for å ta pauser osv :fnise: Liten arbeidshest i grunn....

Ja disse svigermødrene kan være alt ifra a til å :laugh:

Fantastisk snill og god, men kanskje litt ivrig på å være "den beste bestemoren" og dermed blir det litt annerledes...

Regner med at det går helt greit å snakke med mi iallefall, hun har såpass respekt for oss at hun kommer til å høre... Tror jeg? :vetikke:

Snakket litt med min mor om det i går og hun lo litt. Modern tror at svigermor prøver å kompansere litt for at faren til P er på nordsjøen 3 uker av gangen, og dermed er det litt "synd" på stakkaren.

Gudene vet :)

Tja, hvor den serien ble funnet vet jeg sannelig ikke gitt :laugh: L som driver å laster ned ting, jeg bare sier hva jeg ønsker meg :laugh:

Vet at man finner den på bla. Pirate bay og noen andre plasser som har torrent-filer....

37 uker i morgen ja :danse: Nesten helt riktig :blomst:

Mase-rier er det samme som falske rier?

Isåfall har det vært helt stille det siste døgnet igjen :)

Skrevet

36 + 6 :hjerte:

I dag er det kun 25 dager igjen til termin :plystre:

Neida, overhoooodet ikke nedtelling..... :icon_lol:

Sov ganske greit i natt i grunn. Helt til kl 04.30 :sjokkert:

Så en episode av luxusfellen sverige i går som satte litt tanker i sving.

Jeg har vokst opp med en "barnevakt" som har vært som min storesøster gjennom oppveksten. Hun var 8 når jeg var baby og begynte å passe meg og min storebror.

Fantastisk dame som vi elsker fryktelig mye.

Hun har på mange måter alltid vært en del av vår familie og foreldrene min elsker henne som en datter.

Hun har alltid slitt med overvekt og foreldre som er tiltaksløse. Ikke bare litt overvekt, men veldig mye.

Hun fant seg en kar for 15 år siden som hun har holdt sammen med.

Han er snill og grei, men tiltaksløs og konsentrasjonsvansker. Han sliter med å holde på jobber... :(

Ting har eskalert så til de grader, hvor hun har vært sykemeldt pga en fot i 3 år nå og han klarer ikke å gjøre noe. Altså har de blitt skikkelig sosialklienter.

De bor langt ute på landet, uti huttiheita og der trives T (hun). Nekter å flytte fra bygda.

De har 2 barn på 6 og 8 år nå og hun tror at/skylder på at det vil ikke være bra for barna å skifte miljø.

De bor i en rønne de leier som er dekket av mugg og masse dritt...

Foreldrene mine prøver så godt de kan å hjelpe, og har gjentatte ganger både lånt dem penger og tilbudt dem å f.eks flytte litt nærmere en liten by. Foreldrene mine har tillogmed sagt at de skal betale husleie for dem i 6 mnd så fremt de kommer seg bort ifra det huset de bor i nå.

De har også sagt at de skal betale førerkortet til han slik at han kan kjøre opp til lastebil som er drømmen hans. Eneste betingelsen er at de må begynne å åpne regningene som kommer og ikke pakke alt rett i en skuffe... For det er hva som skjer :(

Når det kommer en regning/purring/innkasso så går det rett i skuffa som de overser....

I vår mistet de strømmen fordi de ikke hadde betalt for den på evigheter...

Er så frustrert over hele situasjonen.

Vi ønsker alle å hjelpe dem, men de sier bare "alt er ok", og glemmer hvor trasig de har det.

Nå er det gått så langt at de begge to nærmest ikke snakker sammen. Så når P.E skulle begynne å ta førerkortet så ga han ikke beskjed til henne om at han tok bilen med seg til Tr.heim i ei uke for å ta kjøretimer....

Kjempemorro å bli sittende alene på bygda med 2 barn da liksom....

Æsj, synes det er så trasig.

Vi er jo så utrolig glade i dem alle sammen, men de skjønner ikke at nå brenner det skikkelig på dass :hakeslepp:

Så dermed er det mildt sagt ikke lett å sove etter å ha sett en slik påminnelse :rasende:

Var oppe en times tid å surfet nett, pratet litt med modern på skype og fant senga etter hvert igjen.

Dårlig med søvn resten av tiden, men stod opp rundt 10 en gang...

Slapp og merkelig form i dag :Nikke:

Håper den tar seg opp etter hvert...

Småen har vridd på seg litt og vært i sitt vanlige åle-humør :fnise:

Deilig å kjenne han så tydelig, har jo vent meg til å alltid sjekke etter bevegelse hele døgnet i grunn :fnise:

Skal bli deilig å ha han på utsiden og slippe å tenke på alt som kan gå galt i magen :)

Men igjen så blir det litt rart å fortsatt ha stor mage men ingen inne i den.... :vetikke:

Skrevet

Hei hei! Lenge siden jeg har vært innom her nå.. :sjenert; Så koselige bilder av barnerommet!! Vi har også kjøpt en sånn kommode til lillemann :jepp:

Godt å høre at alt står bra til med deg og minsten! Høres ut som du sover omtrent like godt som meg ;) Hehe. Tenk at du bare har 25 dager igjen til termin!! :hoppendeglad:

Ha en fin dag :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...