Nuttapia Skrevet 19. september 2012 #721 Del Skrevet 19. september 2012 Haha! Ja det kjennes litt sånn ut. Må bare sitte et minutt eller to ekstra Knipe sammen litt, prøve å trykke litt, gi opp. knipe sammen igjen og sånn går nå dagene haha! Hahahahaaaaa!!! Tenk, straks bare 4 uker igjen!! Jeg har 19 uker igjen!! Dere heldiggriser!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. september 2012 Forfatter #722 Del Skrevet 20. september 2012 Hahahahaaaaa!!! Tenk, straks bare 4 uker igjen!! Jeg har 19 uker igjen!! Dere heldiggriser!!! Ja enn det! 4 uker igjen nå til terminen Tiden din vil gå SÅåååå fort altså! Synes ukene bare har rast avgårde siden noen og 20 uke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. september 2012 #723 Del Skrevet 20. september 2012 GRATTIS MED 4 UKER IGJEN, SØTA!!! Satser på at tiden går fort - for oss begge, og alle de andre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 20. september 2012 #724 Del Skrevet 20. september 2012 gratulerer med 36 uker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 20. september 2012 #725 Del Skrevet 20. september 2012 for 36 uker! Tenk at du snart har gutten din her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. september 2012 Forfatter #726 Del Skrevet 20. september 2012 Ja snart er han her Magehuset i uke 36: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. september 2012 #727 Del Skrevet 20. september 2012 Seee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. september 2012 Forfatter #728 Del Skrevet 20. september 2012 36 + 0 I natt sov jeg faktisk ganske greit Våknet til 2 ganger og trodde jeg måtte på toalettet, men nekta å stå opp :gjeiper: Det gikk ok, så det var nok bare minstemann som hadde dytta på blæra et lite øyeblikk Sovnet igjen etter at L dro på jobb og våknet til vekkeklokka kl 09 ! Første gang jeg har våknet av vekkeklokka på mange uker Jeg er jo som regel oppe lenge før den ringer... Fikk en lang dusj i dag tidlig. Skrubbet og barberte leggene, samt hårkur og litt egenpleie Godt å kunne ha en dag for å føle seg litt fresh Dro nedover til byen for å møte ei venninne på cafè. Jeg er ikke veldig til cafè-menneske, men hun ønsket så gjerne å møtes før minstemann kommer ut. Hun er litt av årsaken til at jeg og L ble et par, og var vel den som gikk god for motsatt person for hverandre når vi var usikre på å møtes Hun ble mor for 1 år siden og har vært en god diskusjonspartner for meg under veis når jeg har vært usikker på ting. Før jeg møtte henne var jeg innom en gullsmed i byen. Jeg har en del gullsmykker som jeg overhode ikke bruker, eller kommer til å bruke. Tenkte å smelte det om til 2 anheng hvor jeg får gravert inn navnene til L og minstemann. Leverte inn 32 g gull og det var også noen perler på enkelte av øredobbene. Anhengene blir runde og tykke, med en perle på hver av de Graverer ikke inn noe navn på de helt enda, greit å være 100% sikker på at navnet til småen blir det vi tror Ganske dyrt å dra til gullsmed i grunn. Jeg ønsker jo å ha anhengene i et langt kjede (80 cm) og det kjedet koster 5600 kr Dersom jeg bruker ca 10 g av gullet jeg leverte inn til "innbytte" så koster det meg bare 800 kr Sinnsykt til gullpriser for tiden. Så det betyr i grunn at jeg leverte gull for omkring 15000 kr til gullsmeden i dag Haha! Viste ikke at det var verdt så mye gitt! Blandt annet er begge gullringene til min fars tante med i potten. Både hennes og mannen sin. Samt noe gull fra mine bestemødre som jeg har arvet. Jeg kommer jo ikke til å bruke gamle smykker som har stikk motsatt stil enn meg, så hvorfor ikke smelte det om til noe som betyr noe for meg selv? Håper det blir seende bra ut. Hun var litt usikker hun som tok imot meg der nede, virket ganske fersk og nybegynner. Så jeg håper hun får forklart videre hva jeg ønsket slik at resultatet blir fint Trivelig besøk på cafèen også Satt å pratet noen timer og fikk gode tips til bla. babysvømmingen i pirbadet, amming og slikt På vei hjemover var jeg innom L på jobb, hadde med noe drikke til han og fikk pratet litt! Han hadde fjernet en slik lekeplass-hest på ene plassen de jobber. Slik med fjær under og hest oppå. Så den var på lasteplanet på bilen og blir med hjem Trenger trolig bare en god vask og et malingsstrøk! Tror minstemann får en god lekeplass etter hvert ja Nå finner jeg straks senga for å hvile litt. Blir trøtt og sliten av å farte om dagene..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 21. september 2012 #729 Del Skrevet 21. september 2012 Så kult med lekeplasshest! Det blir artig når småen blir større! Ei venninne av meg smeltet om foreldrenes gifteringer til et egendesignet kors med roser som hun har rundt halsen. Det ble dritlekkert, og for en super måte å bruke gammelt gull på! Liker i det hele tatt sånne ideer ene bestevenninna mi skal få sydd om brudekjolen sin til dåpskjole! Også utrolig koselig tanke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 21. september 2012 Forfatter #730 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) 36 + 1 Dagen i dag har gått fort unna! Fikk sove sånn ok i natt, oppe å tisset noen ganger som vanlig. Tester litt mengde drikke i løpet av dagen nå for å se hva som er optimalt for kroppen. Så i går drakk jeg ganske mye i grunn. Resultatet var at jeg gik færre gang på do i natt I dag har jeg vært dårlig på å drikke nok, så jeg får hive ned en halvliter nå på kvelden. I dag har jeg vært på bassengtrim, akupunktur, innom jobb for å hente inntektsopplysninger og legekontoret for å hente en terminbekreftelse. Bassengtrimmen var super og jeg klarte å ta i litt mere enn de siste gangene Merker godt at kroppen er på vei tilbake igjen med litt energi ettersom jeg får sove litt om natten igjen Akupunkturen i dag var også helt grei. Hun begynte med modningsakupunktur i tillegg til smertelindrende som sist. Ble ganske trøtt av behandlingen, men L var kommet hjem når jeg kom hjem. Han ryddet og ordnet så mye i huset at jeg ikke fikk sove. Ble isteden liggende å slappe av forran tv`n i en times tid Nå har vi vært på butikken og handlet for helga. Så slipper vi ut å farte i morgen Jeg har en STOR pose med smågodt som jeg har tenkt å angripe straks :happy: Film og godis! Nam!!!!! Og hvorfor i alle dager har alle smilyene her inne blitt så rare? Endret 21. september 2012 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. september 2012 Forfatter #731 Del Skrevet 22. september 2012 36 + 2 Og smilyene her inne er fortsatt mongolide.... Har sovet 8 timer i natt Det er i grunn litt for mye... Øm i hoftene etter natta, likevel om jeg prøvde å skifte side hver 1-2 timer. I dag har jeg vært flink å gjort: - Ingenting Surfet nett, tenkt litt, klemt på magen, laget vestlandslefse og servert til naboungene og naboene. Laget lunsj (rømmegrøt) som gubben ble overlykkelig for. Og nå må jeg endelig få ut fingern og gjøre noe jeg skal få unna. Tanken er å ta en skikkelig runde på den nye sofaen. Støvsuge og imregnere hele sofaen. Litt usikker på om jeg skal impregnere den inne i huset eller ute, er jo så fint vær nå at det skal jo ikke være noe problem å gjøre det ute Regner med vi tar en tur på Ikea i kveld (sent, gjerne rett før stengetid) for å handle ei hylle, et lite skap og noen knagger L har vært flink likevel om jeg later meg da :gjeiper: Har brent opp all pappen vi hadde liggende, samt noe annet småting. Ryddet mere i kjelleren, klippet alle plenene og ryddet utenfor huset. Han begynner å kjenne på at det er greit å få unna ting før vinteren og babyen kommer :happy: Skulle virkelig ønske at jeg var mere mobil og kunne hjelpe til med ting. Magen er stinn, full, vond og øm. Iblandt så kommer det en fot ut i siden fra småen som tar pusten ifra meg et lite øyeblikk. Det er heldigvis bare å trykke lett med håndflaten mot foten, så trekker han den tilbake igjen. Sparker og trekker den tilbake en 2-4 ganger før han slutter og legger seg "tilbake" på plass Kjenner også en del til at det er litt vridninger på hodet eller ei arm som svinser langt nede. Det er i grunn litt mere ubehagelig... Ellers i fare for å gi for mye informasjon så er jeg blitt fryktelig øm nedentil Merkelig... Blir ikke overrasket om jeg er hoven der nede heller, for jeg er generelt hoven over hele meg.... Ømt å gå på do iallefall og enkelte truser er litt for stramme der nede.... Det betyr vel i grunn bare at det er slutt på sex og slikt før fødselen. De siste gangene vi har prøvd på slikt har det vært litt "rart" og jeg blir veldig øm etterpå.... Stakkar L på en måte. Jeg er jo blitt fryktelig kosete og trenger så mye intimitet og nærhet, og han blir kanskje bare frustrert.. Han sier ikke noe om det da, men vi gleder oss begge to til å kunne ha et normalt sexliv igjen. Uten en mage i veien og latterkramper under veis. Jeg har jo blitt så knisete etter jeg ble gravid Stakkar. Kan jo bryte ut i en real latterkrampe uten for mye forvarsel, og da er nå den kvelden avbrutt.... Lurer på om minstemann klarer å ligge med ryggen ut (bena mot ryggen min) og begge bena ut ala som litt i spagaten? Kan ikke skjønne hvorfor han er så brei over ræva iblandt?!?!? Selve rumpa hans skal jo være som ca håndflata mi, men en gang i blandt så får jeg til å dytte hele han fra side til side, og da er han ca 20- 25 cm bred? Klarer liksom ikke å se for meg hvordan liggestilling han har....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 22. september 2012 #732 Del Skrevet 22. september 2012 Så flink mann du har Min ligger på sofaen og klager over at han har så mye å gjøre.. Imponerende..? Sku tro han var pansjonist Man blir vel litt øm og rar i kroppen mot slutten. Har du begynt med bringebærkapsler og slikt? Angel-A brukte det, og hun var knallfornøyd. *smilefjes* Sex-liv, ja.. Vet ikke hva det er lenger, jeg.. Og det er ikke bare min skyld Haha Den som venter på noe godt, sier jeg bare..! Haha, høres ut som en liten apekatt i magen din Du dytter ikke noe annet i tillegg da? Morkaka eller no? Nei, herlighet, hva vet jeg.. Har ikke hatt en "stor" baby i magen enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. september 2012 Forfatter #733 Del Skrevet 22. september 2012 Så flink mann du har Min ligger på sofaen og klager over at han har så mye å gjøre.. Imponerende..? Sku tro han var pansjonist Man blir vel litt øm og rar i kroppen mot slutten. Har du begynt med bringebærkapsler og slikt? Angel-A brukte det, og hun var knallfornøyd. *smilefjes* Sex-liv, ja.. Vet ikke hva det er lenger, jeg.. Og det er ikke bare min skyld Haha Den som venter på noe godt, sier jeg bare..! Haha, høres ut som en liten apekatt i magen din Du dytter ikke noe annet i tillegg da? Morkaka eller no? Nei, herlighet, hva vet jeg.. Har ikke hatt en "stor" baby i magen enda Ja han er veldig flink når han først kommer igang Det skal han ha mye ros for! Såfremt det er ting som han har lys til å gjøre seff Jeg har prøvd å få hjelp til å støvsuge hele huset i over 3 uker nå... Det blir fort "glemt" når han heller kan brenne rask eller bygge en reol/hyller. Skal ikke se bort ifra at din våkner til når han innser hvor kort tid det er igjen til minstemann er i armene deres Ikke begynt på noe bringebærkapsler nei, burde jeg det? Hva hjelper de for? Sexlivet har vel vært i perioder totalt dødt ja... Tror ikke gubben slapp til noe på flere mnd i starten. Var så ekkelt i kroppen og rar form... Så tok det seg litt opp igjen (ikke normalt nei, men si f.eks 2 dager i uken) og det har forsvunnet igjen nå Synes nesten litt synd på karene der... De har jo ikke en kropp som er ekkel/vond og tung, så de har vel sine behov likevel. Jeg prøver iallefall å være litt real på andre måter i ny og ne Hakke peiling hva jeg dytter på. Svigermor så ut som om hun skulle falle sammen når jeg dytta på han en dag hun var her Skulle tro det var skjørt glass i magen min eller noe... Han tåler jo et skump for å få han til å bevege seg litt :happy: Jeg kan iallefall finne på å dytte litt fra side til side for å vekke han dersom jeg synes han har vært stille f.eks DET var vist ikke noe særlig utifra ansiktet hennes å dømme.... Er virkelig magene så "hellige" da? De tåler jo såpass? Jeg er ikke hardhendt altså, bare dytter litt annenhver høyre og venstre slik at han skvulper litt rundt der inne :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. september 2012 Forfatter #734 Del Skrevet 22. september 2012 Tenker jo på hvor mye/hardt jordmor og lege herjer med magen på kontrollene for å kjenne, så tåler han jo at jeg dytter litt mindre enn dem? Kan ikke se for meg noe annet iallefall Fikk beskjed av L at om han ble retarded av det, så skulle han skylde på mora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 22. september 2012 #735 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Jeg dytter mye jeg også, både for å få kontakt og for å svare når han selv starter.. Kanskje syns han det er kos, kanskje er det irriterende.. Men er jo ikke som at vi dytter konstant dagen lang, så da tåles det nok! Syns det er herlig med kontakten jeg, er jo den eneste måten å kommunisere på enda.. Endret 22. september 2012 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. september 2012 Forfatter #736 Del Skrevet 22. september 2012 Jeg dytter mye jeg også, både for å få kontakt og for å svare når han selv starter.. Kanskje syns han det er kos, kanskje er det irriterende.. Men er jo ikke som at vi dytter konstant dagen lang, så da tåles det nok! Syns det er herlig med kontakten jeg, er jo den eneste måten å kommunisere på enda.. Helt enig Ble ikke en helt rolig dag likevel her :gjeiper: Etter lunsj har det gått i ett med rydding, sortering og ordne ting i huset. Fikk støvsugd fine sofaen vår med teppebankeren (sånn rar tilbehørting til støvsugeren) så den er skinnende ren, for så å impregnere den. Tror det kan være lurt å få impregnert den en god stund før det blir smått som skal ligge på den Laget favorittmiddagen til L, pølsepizza! Ble sittende å prate en times tid etter middag, og etter det fikk vi på plass ting på stua igjen. Sofaen er satt sammen igjen, katten fikk tilbake liggeplassen sin (var litt sur når han kom inn og ikke fant puta si i sofaen), jeg har fått på plass vedkurva og ovntingene. Ovnen har kommet tilbake til plassen sin etter 2 strøk maling i skjøtene bak den. Jeg har fått inn de siste tingene på barnerommet. Det er ikke 100% system på rommet enda, men alt som hører til småen er der utenom vogn og større ting (som bor under trappa i kjellern nå). Vi har fått ryddet ut av et skap på kontoret, hvor vi har fått flyttet inn alt av senge- og dynetrekk. Fått opp 2 sett med gardiner som vi har utsatt. Jeg har fått vasket 3 maskiner med klær + brettet de sammen De ligger forsåvidt brettet på vaskerommet, men må bare bæres til skapene. L har fått brent unna sykt mye i dag.... Tillogmed cd`er og plastikk Greit å bo på landet og ha egen bålplass i grunn.... :happy: Nå driver han å bærer opp de siste tingene som skal på kontoret. Blir vel enda mere rydding og ordning i morgen, men mesteparten er unnagjort. Mangler småting som å få opp ringeklokka ute, sortere noe klær og papirer, før vi får besøk av ei venninne av meg rundt 12. Mulig hun tar med kjæresten sin også, så det blir koselig Og imellom alt det, har jeg bakt en Motherload med brownies Fryst ned 6 og 6 brownies i fryseren. Slik at det blir enkelt å ta fram om/når vi får besøk etter hvert som småen er her. Tror ikke jeg har mye energi til å bake og varte opp besøket den første tiden :gjeiper: Vi har også bestilt oss billetter til Gabriel Iglesias i Tr.heim i november Tror det er den 15 han kommer. Da er minstemann ca 4 uker, og vi håper at amming og slikt er såpass på stell at vi kan være bare kjærester og nyte en hyggelig kveld sammen uten smått Dersom det ikke går greit med amming eller vi ikke ønsker å dra, kan vi alltids gi bort eller selge billettene... Han er iallefall en fantastisk komiker, og vi gleder oss MASSE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 22. september 2012 #737 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Herlighet så flinke dere er en lørdags kveld :happy: Deilig å få ting unna!! Går vel helt fint å dytte litt på tassen, vel? Så lenge man ikke gjør det hele tiden. Babyen har jo et søvnmøster, iallfall begynner jeg å se et mønster på lillegutten her i magen. Bringebærkapslene hjelper til på kynnere/rier, pluss at det gjør slik at alt "der nede" kommer seg fort på plass, og at blødningene ikke skal være så store. Er jo klart at det er jo individuelt hvorvidt det hjelper, men går jo an å forsøke. Angel-A sier at man ikke skal starte før uke 36/37 , og da har hun kjøpt den sterke typen. Denne her. Endret 22. september 2012 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 23. september 2012 Forfatter #738 Del Skrevet 23. september 2012 Herlighet så flinke dere er en lørdags kveld :happy: Deilig å få ting unna!! Går vel helt fint å dytte litt på tassen, vel? Så lenge man ikke gjør det hele tiden. Babyen har jo et søvnmøster, iallfall begynner jeg å se et mønster på lillegutten her i magen. Bringebærkapslene hjelper til på kynnere/rier, pluss at det gjør slik at alt "der nede" kommer seg fort på plass, og at blødningene ikke skal være så store. Er jo klart at det er jo individuelt hvorvidt det hjelper, men går jo an å forsøke. Angel-A sier at man ikke skal starte før uke 36/37 , og da har hun kjøpt den sterke typen. Denne her. Jeg synes ikke at min har et veldig utpreget søvnmønster i grunn Han sover og romsterer hele tiden om hverandre, uten noe særlig mønster. Eller, han er jo roligre om natta når jeg skal sove, men kjenner godt at han rører seg likevel. De rører seg jo når de sover også, så jeg synes det er vanskelig å vite om han er våken eller rører på seg i søvne... Skal vurdere bringebærkapslene Leste litt om det og det var vist veldig individuelt hvordan folk reagerer på de.... Jeg håper iallefall at modningsakupunktur kan hjelpe til litt før fødselen :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 23. september 2012 #739 Del Skrevet 23. september 2012 Må bare hive meg på ang. sex: Jeg vil ha mer!!! Har ikke merket noe minsket sexlyst akkurat. Og kanskje enda mer behov for nærhet. Men nå er jeg i god form, ikke kvalm, ikke fått stor mage og ikke hoven i kroppen enda. Skjønner at det kan endre seg da... Hadde bare ikke mannen vært syk..... Så jeg er frustrert så det holder, hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 23. september 2012 Forfatter #740 Del Skrevet 23. september 2012 Må bare hive meg på ang. sex: Jeg vil ha mer!!! Har ikke merket noe minsket sexlyst akkurat. Og kanskje enda mer behov for nærhet. Men nå er jeg i god form, ikke kvalm, ikke fått stor mage og ikke hoven i kroppen enda. Skjønner at det kan endre seg da... Hadde bare ikke mannen vært syk..... Så jeg er frustrert så det holder, hihi Ja ikke sant! Hadde en slik periode rundt samme tid som deg jeg også, fra uke 13 og opp til 30 ca så var lysten som normalt. Mannfolk hører jo iblandt røverhistorier om gravide kvinner som blir en sexmaskin, men DEN gleden fikk ikke min da Kun innenfor normalen (vår normal). Og om vi gravide blir gode og frustrerte så er jo våre andre gode venner utelukket også.... :gjeiper: God bedring til mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå