Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Psst!

Crocks gjør slik at man blir veldig statisk, spesielt inne på sykehusgulv, og de er elendige for ryggen. Kanskje ikke så bra å gå med når man nettopp har født?

Bare ett lite tips bare ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset lissie :)

Noen forslag til hva annet vi kan ha på bena som ikke er vanlige sko?

Tenker det kan være greit å slippe å ha på sko hver gang jeg skal ut å rusle en liten tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

Dog tror jeg at ullsokker vil bare bli fryktelig skittne og slippers er mer eller mindre det samme som crocs.

Jeg personlig har aldri hatt noe problemer med crocs og synes at de er mere behagelige enn mange andre sandaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en avissak for noen år siden om crocs og sykehus, det ble forbud mot å brukte som arbeidssko for de som jobber der. I kombinasjon med sykehuskorridorene lagde de statisk elektrisitet som ødela utstyr og maskiner! Jeg bruker ikke crocs selv, så har ikke tenkt mye på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall ingen retningslinjer på sykehuset om at man ikke kan bruke det som pasienter der :)

Jeg suller gjerne rundt i crocs her hjemme pga en nerve i klem i ene foten. De demper veldig godt for støt når man går og er fryktelig enkle å ta av og på :)

I.o.m at man ikke anbefaler å gå i sokker på sykehuset pga bakterier og slikt som blir med opp i senga, så tror jeg at crocsen blir med dit :)

Skulle gjerne hatt de gode helse-sandalene på, men ser ikke for meg at det er så behagelig å bøye seg ned for å ha de på de første dagene...

Og forskjellen på crocs og vanlige sandaler er vel ganske liten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ALDRI prøvd crocs, jeg.. Er de egentlig noe bra å gå med?

Men angående statisk, så kanskje det ikke er så lurt med ullsokker med såle på heller..? Hvis ullet subber nedi?

(Er veldig sterk i fysikk, gitt.. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI prøvd crocs, jeg.. Er de egentlig noe bra å gå med?

Men angående statisk, så kanskje det ikke er så lurt med ullsokker med såle på heller..? Hvis ullet subber nedi?

(Er veldig sterk i fysikk, gitt.. :fnise: )

Jeg liker veldig godt å gå med crocs :)

Har prøvd et par som var fake (ikke ekte) og de var vonde og ekle å gå med. Men de som er av merket Crocs og ekte (koster litt mere) er fantastisk behagelige å gå med :)

Synes jeg iallefall!

Ullsokker på sykehus ser jeg ikke helt poenget med....

De vil jo samle sammen alt av lo og ekkle ting under seg, og jeg ville bare måtte endt opp med å kaste de etterpå....

Ullsokker er jo ikke akkurat SÅ enkle å vaske når de er dekt av hår og lo.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Lenge siden jeg har vært her inne nå.. Håper alt er bra med deg :)

Så litt tilbake her.. Syntes ikke du hadde så veldig tydelig strekkmerker.. Har sett verre for å si d sånn :P

Jeg var så fornøyd her om kvelden... Lå i senga å sa til samboer'n : åhhh så deilig,jeg har ikke fått noen strekkmerker.. Da bare kikka han på meg,så på magen,så på meg igjen å sa : ehhhh,jo.. Men du klarer ikke å se dem selv!....

Da skvatt jeg fort opp av senga,inn på badet å kikka ordenlig,å jammen hadde han rett... Helt nederst på magen har jeg fått noen strekkmerker.....

Men men.. Er visst vanlig... :)

Så den lista di også,til sykehuset... Virka lang,men jeg er litt sånn at jeg er veldig flink til å pakke mere enn jeg trenger...

Et godt tips er hårføner.. Fikk det tipset av bestevenninna mi,å for å si det sånn.. Det er ikke for at du skal se fin ut.... :) Enkelte kan ha ganske problemer med å tørke seg der nede etter dobesøk,så da må man en kjapp tur i dusjen,å hårføner etterpå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann SMI :)

Ja nå er det ei stund siden sist! Håper det går bra med deg og lille (?) magen! :)

Nei det er ikke masse strekkmerker. Gubben synes ikke at det er noe særlig i heletatt :fnise:

Antar at det kan og trolig vil komme noen flere som magen blir større, men hittil er det helt ok. Hadde jo litt merker fra ungdomstiden også, så hvem som tilhører hva er vanskelig å vite i grunn... :closedeyes:

Har fått tipset om hårføner av flere faktisk, men avfeid det litt. Tror jeg får revurdere det en gang til :)

Må være fryktelig kjedelig å ikke kunne tørke seg nedentil pga sting og smerter på sykehuset, greit å blåse tørt da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 + 2 :hjerter_rundt:

I gårkveld satt vi å så på eurosport. Så bla. VM i tømmerhogging på Lillehammer som L var på forrige helg. Fasinerende hvor enkelt ting ser ut for de som kan det :)

Og vi så noe av verdens sterkeste menn. Herregud så sterke de er... Norge klarte ikke å hevde seg i toppen på verken av de to dessvere :)

MEN, når vi satt å så på tv så fikk småen hikke! Sånn hikke hvor hele han ristet!

La hånda til L på magen og han kjente for 1 gang tydelig at det var minstemann! Han har jo slitt med å kjenne skikkelig tidligre :hoppendeglad: Og da har han vært litt usikker om det har vært småen eller jeg som har laget bevegelsene. I går fikk han kjenne det skikkelig :)

Tror han syntes det var litt gøy, fordi han ble sittende med hånda på magen i noen minutter ekstra!

Han skjønte vel at jeg ikke klarer å gjenskape en bevegelse så regelmessig på et så stort område :fnise:

Fryktelig morro for min del også!

Småen var ganske aktiv i gårkveld og har fortsatt litt utover natta. Fikk ikke sove noe særlig i natt, men har fått noen timer i ny og ne imellom tissing og å vri seg i senga :closedeyes:

Når vi våknet i dag tidlig så var det bare å spise frokost før vi kjørte en tur.

Skulle på Melhus for å se på høstjakke/vinterjakke som klarer litt stor mage, samt noen gensre. Hadde en tilgodelappe på en butikk der jeg tenkte å bruke.

Det kjedelige var at de hadde ikke i nærheten av utvalget som de har i midtbyen. Fikk kjøpt en genser da :)

Fortsatt igjen litt på tilgodelappen. Synes det er litt teit med enkelte butikker som er så bastante på tilgodelapper.

Jeg kjøpte jo en kjole der i sommer, og ombestemte meg samme dag. Når jeg da dro tilbake så var det overhode ikke snakk om å få tilbake penger, men måtte få en tilgodelappe. Synes det er litt rart.... :overrasket:

I midtbyen så er de mye koseligre, og de vet mere hva de har i butikken og kan hjelpe til. I tillegg får jeg igjen penger dersom jeg skulle levere tilbake noe enten fordi jeg ombestemte meg, eller en gang hvor buksen raknet i en søm. :)

Mor til L har bursdag i dag! Feiringen er i morgen.

Kjørte innom flere butikker for å finne noe til henne. Hun ønsket seg enten et vaffeljern for å ha på bål eller flanell sengetrekk.

De vaffeljerna på felleskjøpet og XXL var så tunge at hun ikke vil klare å løfte de av og på bålet. Hun er ikke veldig sterk i armene. Så den droppet vi. L ønsker ikke å kjøpe sengetrekk, synes det er en kjempekjedelig gave.

Det andre vi vet hun trenger er noen fine utelys for den nye terrassen sin. Bestemte oss for å kjøpe det, men de hadde kun igjen 1 i sort og 1 i hvit på butikken :overrasket:

Vi kjørte bilen som L bruker til jobb for tiden, ikke min. Den har hardere støtdempere og er mye mere presis på rattet om det forklarer det. Altså at den er litt brå til tider. Masse hk og stive dempere. Slik er som regel pickuper.

Jeg bare forguder den bilen der, men kjente at som høygravid og følsom for humper og brå bevegelser så var det en dårlig kombinasjon unsure.png

Ble skikkelig øm i kroppen og smådårlig. Følte meg ikke vel på vei hjemover. Måtte legge setet helt ned i ryggen for å strekke ut magen.

Da hjalp det MASSE at småen ble våken og vill i magen??!?!

Teite lille baby laugh.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme igjen var jeg helt utslitt, men kunne ikke legge meg med en gang.

Ei som var innom og hentet 2 dekken hun har kjøpt av meg. DA kunne jeg legge meg nedpå :)

Fikk en times søvn før jeg våknet til igjen. Øm og vond i bekkenet :pisk:

Middag i dag var hjemmelaget og god pizza! Fikk ned et halvt stykke gitt :overrasket:

Men drakk 3 store glass med drikke :)

Er ikke plass til fryktelig mye i magen for tiden....

Etter middag ble vi sittende å prate i noen timer :) Deilig når vi kan gjøre det.

Fikk snakket om hvordan ting blir framover, hva vi ønsker å gjøre videre med de siste rommene i huset som skal pusses opp og litt slike ting :)

Så gikk vi løs på den siste kommoden. L fikk satt sammen ramma og jeg fikk sammen noen skuffer. Ikke helt ferdig, men satser på å bli ferdig i morgen.

L skal sette opp nye hyller i hobbyrommet i kjelleren i morgen, så da får vi ryddet opp hele det rommet :)

Og når det rommet er i orden kan vi tømme matboden og få et bedre system der, og alle oppbevaringsskapene som nå er fulle av pappesker og bokser til kid`n får vi system i når alt skal inn på rommet hans.

Regner med at når L jobber nede i morgen så kommer jeg til å begynne å flytte inn ting på barnerommet. Få litt system i klær og ting som trengs :)

Gleder meg masse til å begynne med det, men gruer meg til de siste skuffene....

Rart å kjenne hvor utrolig hard og vond magen er for tiden. Kjennes nesten ut som om han skal grave seg ut gjennom underlivet til tider. Må knipe hardt sammen fordi det kjennes ut som om han er på vei ut :overrasket:

VET jo at han ikke er det, men kjennes så rart ut når han ligger så langt nede.

I tillegg så tror jeg han liker å gnikke rumpa si opp mot ribbebena mine samtidig som han tar fraspark og graver seg nedover...

Superbehagelig altså :smilorange:

NOT!

Er heldigvis bare 35 dager igjen til termin nå.

Nabofruen tror at han kommer ved fullmåne den 30 september. Jeg krysser alt jeg har for at det stemmer ;)

Da får vi begynne å prøve alle kjærringrådene som vi finner for å få igang fødselen ;)

Tror enkelte av de rådene faller i god smak til L også :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,her er alt bare bra.. Bare 13 dager igjen til termin å takk gud for det for nå begynner jeg å bli ganske lei for å si det sånn!!!.. :) drømmer så mye nå på slutten om fødsel og hvordan ting vil bli etter hun har kommet.. Gleder meg masse! :) så nå er alt klart her med ting og sykehusbagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig å ha alt klart da :)

Her har vi kjøpt inn 90% av alt vi trenger, men ingenting er kommet "på plass" om du skjønner.

Da kan hun jo komme når som helst til deg! :overrasket: Spennende!

Du får gi lyd ifra deg om hvordan deg går og slikt, i.o.m at du ikke har egen dagbok her inne ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 + 3 :hjerter_rundt: Og 34 dager til termin!!!!

I natt har jeg både sovet, vært våken, ligget godt, og ligget vondt :overrasket:

Fikk 3 timer sammenhengende søvn i en periode, så var det en halvtime her og en halvtime der pga vondt i hoftene. Den eneste stillingen som er ok for hoftene er på ryggen, men da får jeg vondt i symfen (midtre del av bekkenet) etter noen minutter.

Æsj....

Stod opp en times tid å surfet litt nett før jeg fikk sove 1 time igjen :)

Frokosten er ferdig og jeg tror faktisk at det blir en tv-dag i dag gitt :closedeyes:

Har fryktelig lyst til å gjøre ferdig inne på barnerommet, men har en følelse av at det kan være for mye når kroppen sier stopp allerede...

Har bakt kake til svigermor i dag tidlig da, den står i ovnen nå. Så fort den er ferdig (20 min igjen) så er det rett i senga for meg :)

Får fylle opp med puter i ryggen og sitte i dag tror jeg. Da er det iallefall ikke noe vondt i sittende stilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste en gang at for noen så hjelper det å bygge opp endel puter etc, slik at man kan sove halvveis sittende. Kanskje det hadde vært verdt å prøve? :popcorn:

Deilig søndag ønskes deg, Trheimspia. Jeg gjør som deg - bare kos og fryd hjemme idag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker jenter :)

Ja det er heldigvis ikke lenge igjen.

Merker at jeg sutrer/klager fortere nå enn tidligre da :)

Har alltid smilt og sagt at alt har gått greit, "bare litt bekkenløsning". Nå når folk spør så kan jeg faktisk finne på å si at "jo det går forsåvidt greit, men jeg er lei av å gå med konstante smerter pga bekkenløsninga. Alt foruten bekkenet har det så fint atte!".

Tror ikke alle er forbredt på at jeg tørr å si at ting ikke er en lykkesrus :fnise:

Dagen i dag gikk med på ikke veldig mye. Sittet noen timer forran tv`n, spist litt mat, sett litt mere tv og satt sammen barnesenga :hjertesmil:

Bedside Crib er jo en genialt seng, men for et PRAKK å sette sammen! :overrasket:

Lenge leve Ikea sier jeg bare! laugh.png Gikk til slutt da, men det var noen stygge gloser ute å gikk ei vending.. haha!

L har vært superflink i dag! Han har satt opp hyller i hele hobbyrommet (5-6 meter på langsiden) og bært på plass våpenskapene sine og ryddet masse i kjelleren. Det trengs for at vi skal komme skikkelig i orden :)

Og det rareste er egentlig at jeg synes han er kjempeflink til å ordne og fixe, men jeg irriterer meg over at han ikke har orket å støvsuge eller tømt kattekassen som han har utsatt i ei uke nå :overrasket:

DET er hormonene som snakker gitt!

Jeg sier selvfølgelig ikke noe om det til han :) Har jo stått på i hele dag og er sliten sikkert.

Vil jo ikke mase...

Men ser at han liker byggeprosjekter (som vanlig) og skjønner ikke at vedlikehold/renhold inne i huset betyr en del også...

Gleder meg til jeg kan ta fatt på støvsugeren selv og få gjort ting når det trengs, ikke når det går 1-2 uker OVER tiden for det :closedeyes:

Rar og flink kaill på en gang happy.png

Vi bærte opp alle tingene til småen fra kjelleren også i dag. Ikke pakket ut noe av det enda, men det er iallefall på rommet i eskene og posene.

Får bruke litt tid på det i løpet av uka her og neste :)

Tror faktisk ikke at det blir noe i morgen, da er det svømming og noen små ærend. Kjenner jeg meg selv rett så er jeg helt ferdig innen L kommer hjem fra jobb.... :closedeyes:

Var på middag til svigermor i dag. Hun ble jo 60 i går, og selskapet var i dag.

Maten var god og det var oss familien + et vennepar av henne.

Naboen på 3 år var der også logisk nok.

Jeg liker han i grunn ganske godt, men IKKE når han er så hyperaktiv at han går som en virvelvind over alt.

Skal smake på alle tingene, og legger fra seg halvparten over alt.

Tar agurkene av brødene til folk :overrasket: Og styrer noe fryktelig mye.

I dag var han nok blandt topp 3 hyperaktive kveldene jeg har sett han. Forrige jul tok kaka! Da var foreldrene mine med på besøk hos dem, og han løp rundt i huset i 3 timer sammenhengende mens han hyyyyyylte!

Ble sliten av kvelden.... :overrasket:

Jeg krysser alt jeg kan for at vår kanskje er hakket roligre enn lille P.

Foreldrene lurer på om han kan ha ADHD, og jeg blir i grunn ikke overrasket om det stemmer.... huh.png

Snill og grei unge altså, men FOR et energinivå!

Og nå er han 3 1/2.....

Kjenner jeg finner senga i grunn nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,håper jeg slipper å gå så mye over tida ihvertfall.. Skal prøve å holde deg oppdatert ;) masse lykke til fremover ihvertfall tilfelle noe skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 + 5 :hjerter_rundt:

Kontroll hos jordmor i morgen :) Gleder meg masse!

Jeg tror jo selv at han festet seg forrige uke, og håper at hun bekrefter det... Ellers er det noe rart med kroppen min :gjeiper:

Har en del sp.mål til henne som jeg håper på å få svar på også.... Som regel får jeg svarene jeg trenger der, hun er så real å ha med å gjøre :)

Vurderte når jeg våknet etter for lite søvn igjen om jeg skulle droppe bassengtrimmen i dag. Men tror jeg skal være med, men gi beskjed om at jeg går på halv maskin for tiden :)

Tror også at jeg skal droppe å behandle hoftene med akupunktur, og heller be henne om å sette generell smertebehandling (mage og fot tror jeg) slik at jeg kan sitte oppreist.

Tror ikke jeg vil klare å ligge på siden i 2 X 20 minutter i dag.... unsure.png

Gubben hadde ryddet masse i gårkveld når jeg lå å så tv også :smilorange:

Og kattekassen var ren i dag tidlig ;)

Gangen vår er for en gangs skyld ryddet fri for verktøy og da er det kjapt gjort å dra over støvsugeren.

L kom i gårkveld med en blokk og penn.

Så vi fikk notert opp alle småtingene som må gjøres før småen kommer ut :)

Virket som om han hadde tenkt en del på det :hjertesmil:

Nå sitter jeg halvvåken forran pcn og føler at jeg ser ut som ei hulder. Hovne øyne, dårlig ånde og litt fett hår laugh.png Dæh, sexy?!?!?

Er ikke noe mye vits i å vaske hår før jeg skal i bassenget, så jeg får ty til tørr-shampooen :fnise:

Håper på å få unna noen ærend før bassenget. Skal bare kjøpe noe akryl til ene veggen, samt hente saueskinns-baggen som jeg har glemt på vaskeriet :overrasket:

Skulle egentlig hentet den for 2 uker siden, men har glemt det....

Håper og regner med at de har den liggende lengre enn 2 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...