tr.heimspia83 Skrevet 11. august 2012 Forfatter #541 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Da går dagen her til ende også Det gikk ok å overlevere hengeren. Kjøperen kjørte opp ifra nannestad for den, så det var en lang tur. Han hadde ikke sett den på forhånd logisk nok. Prisen som vi var enige om på forhånd var 49 000 kr. Det var inkludert hengerkamera og vinterdekk. Eneste skaden på hengeren som jeg så er noen små riper og hakk som hadde kommet på utsiden pga stormen Dagmar i vinter. L og R leverte den jo, eller, viste den fram som det så fint heter Kjøperen var vist en skikkelig nøye kar. Sjekket under den og alle kroker og minste skruer. Fikk en telefon fra kjøperen etter at han hadde sett over den. Han hadde funnet noen sprekker i glassfiberen i noen hjørner og en bøy. Han mente at det måtte utbedres og ikke var normal slitasje. Jeg husker godt at de sprekkene var der når jeg også kjøpte den i fjor, men jeg har ansett det som normal slitasje. Glassfiber lever jo ikke for alltid, og en henger som nå er 5 år vil trolig få noen små sprekker? Tenkte litt på det og avtalte at han fikk litt avslag på prisen pga sprekkene. Han ville levere inn hengeren for å ordne de opp dersom han skulle ha den. Jeg hadde jo 4-5 andre som også var intr. i den, men samvittigheten min døde litt. Jeg følte at jeg hadde "lurt han" siden det ikke var nevnt noe om de sprekkene. Ble enige om at han betalte 44 000 for den isteden, og han betaler omregistreringen. Var ok, men han var ikke helt fornøyd. Han om det Så da regner meg med at pengene er på konto på mandagen, og en ting mindre å tenke på framover Fineste hengeren min.... Var så glad i den, og iallefall alle de gode minnene med den Jaja, ny epoke i livet er på vei nå.... L og R brukte noen timer i byen i dag på å ta bilder og sosialisere. Tror de syntes det var ok å ha "guttetid" alene. Når de kom hjem så gikk de nede i tv-rommet for å se noe film og slikt mens jeg ordnet middagen. Etter middagen så ble det film på oss Og nå kjører L hjem R. Så er kvelden over Synes at L blir litt annerledes når R er her, han blir litt tøffere i trynet og skal spøke om ALT. Så mye at jeg blir litt sliten av at alt skal være så "ufarlig og morro". Haha, er vel bare dems humor seg imellom Jeg blir jo lett med på spøkene selv, men kjenner at jeg synes han iblandt skal stoppe litt opp med alle spøkene. Ikke nok til at jeg tror det er noe å ta opp i grunn... Er bare uvant Er ikke alle menn slik? De liker ikke å være/vise tøffel/ømheten foran kompisene ? Han er jo fortsatt "min L" uansett hvem vi er med, men det kan komme en liten humoristisk kommentar slengende som ikke kommer om vi er alene F.eks når jeg må ha hjelp for å komme meg opp ifra sakkosekken i kjelleren så kan han si "kanskje jeg bare skal komme ned med mat og drikke noen ganger om dagen å la deg være?" mens han ler og løfter meg opp Raringen! Endret 11. august 2012 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 11. august 2012 Forfatter #542 Del Skrevet 11. august 2012 Ayay, tittet nettopp på kalenderen over fullmåne omkring termin. Min bestefar sa alltid at jeg og min bror (kanskje hele slekta) kom på fullmåne, og han hadde rett! Dermed tror jeg litt på det, og tror at jeg vil føde på fullmåne også Fullmånen denne gangen er den 30 september og den 30 oktober. Termin er 21 oktober.... Tror jeg skal ha sykehusbagen klar til den 30 september og håpe at han kommer den 30 oktober isteden jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 11. august 2012 #543 Del Skrevet 11. august 2012 Lurt å holde sykehusbagen klar sånn i tilfellet da ja Utrolig godt å se at alt sto bra til med lillegutt der inne, ikke morsomt å uroe seg, og veldig godt å se at du ble tatt sånn godt i mot både over tlf og når du kom dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #544 Del Skrevet 12. august 2012 30 + 3 9 uker og 6 dager til termin! DET er ikke lenge det! Begynner å gå opp for meg skikkelig nå, snart skal jeg føde. Snart skal jeg oppleve både det vondeste og mest fantastiske man kan gjøre? Tanker omkring hvordan man blir som mor/far og omsorgspersoner begynner å komme her i huset... Går å tenker litt på ting som det for tiden Gode og varme tanker, men også en del usikkerhet. Man er vel alltid usikker på ting man ikke vet noe om, og at framtiden vil for alltid endres. Lurer så utrolig mye på hvordan han ser ut Tror han får en liten nese og små ører. Det har både jeg og L. L har stoooore hender og jeg har små. L har str 47 i sko og jeg har gjennomsnittsben for damer. Vet at familietrekkene på mors-siden til L er sterke, og han ligner vist utrolig mye på sin bestefar. Og sin far. Så jeg antar (og håper?) at lille E arver mye av de gode bonde-egenskapene som hører til her ute på bruket Alle mannfolkene har vært sterke som okser og store hender og føtter Må nesten le litt og tenke at når jeg blir gammel og grå, så har jeg muliggens en sønn som er sterk og flink som slekta si til å hjelpe til Håper han får den samme omsorgen og ømheten ovenfor familien sin som L har. L var den som tok seg av sine besteforeldre når de døde. Han har alltid vært den som har "ryddet opp" når ting har gått galt i familien. Som den klippen han er Og nå, min klippe! Tror at vi skal klare å lære lille E gode verdier og moraler, men samfunnet den dag i dag skremmer meg På mange måter så har tankene vært i hodet. Det ER på noen måter uforsvarlig å sette barn til denne verden når man ser hvor "fucked up!" verden har blitt. Alkohol, rusmidler og kriminelle handlinger har blomstret som aldri før. Når vi var små så var ting så uskyldige.... Jeg viste ikke noe særlig om noe som helst før jeg ble 15-16 år. Nå ser man yngre jenter nede i 13årsalderen som debuterer sexuelt og er på fylla i helgene.... Jeg kjenner godt ei på 14 nå som hjalp meg å passe hesten litt. Fantastisk herlig jente og jeg er blitt utrolig glad i henne de siste årene. Men hun sliter en del med gutter, gruppepress og skolen. Ikke fordi hun ikke liker skole, men fordi miljøet er så surt og bittert. Det er faktisk vondt å se henne gå igjennom dette, og jeg er SÅ glad for at jeg er nå "voksen" og slipper alle de 14iss-intrigene Tror det er vanskelig å være ung den dag i dag. Så hvordan blir det om 15 år når vår blir 14iss? Tror at vi vil klare å lære han såpass forskjell på rett og galt at det vil gå greit, men vi må nok igjennom noen perioder med usikkerhet... Fysj og usj, masse tanker gitt Fikk sove 5 timer sammenhengende i natt! Oppe for å tisse, så gode 4 timer etter det også Våknet av et merkelig mareritt med en løve jeg gjemte meg for i et rom hvor jeg hadde alt hesteutstyret mitt. Prøvde å gjemme meg under et dekken i håp om at den ikke ville avsløre meg Fantastisk logisk drøm! Var så lyyyys våken når jeg våknet til. Lille E har vært flink å sparket masse i dag tidlig når jeg lå i senga Det er SÅ deilig å kjenne at han sparker masse igjen! Får vel lage istand noe frokost snart, så får vi se hva vi finner på i løpet av dagen... Jeg har lyst til å dra på kino, men vet ikke helt om L er i stemninga for det enda Kanskje jeg får smiske litt? Blunke med øya og ha litt utringning? Kjenner jeg han rett så blir han med dersom jeg tar på en fin kjole Og en tanke til! Hva gjør jeg med dagbok når jeg har fått ut minstemann? Kjenner så godt at det er deilig å få ut tankene i skriftlig format Mulig jeg må opprette en annen dagbok om hvordan det er å være 1.gangs-mamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 12. august 2012 #545 Del Skrevet 12. august 2012 Koselig å tenke på hvordan barnet blir da Det blir nok en fin kombinasjon av dere beggen, men vanskelig å forestille seg likevel. Jeg har fire søsken, og tre av de er lik pappa i utseende, jeg er lik mamma av utseende og så har vi ei søster som ikke er lik noen av de. Men personligheten hennes er som kopiert fra pappa. Min også forresten, selv om utseende er nesten-kopi av mamma. Og noen trekk merker jeg har "hoppet over" en generasjon, slik at jeg har noe fra mormor, som jeg ikke finner igjen hos mamma. Blir så morsomt å se hvordan det blir med kiden! hihi, jeg liker å si at jeg valgte mannen som far til mine barn fordi han har så lange bein! Jeg har lang rygg og korte bein, mens han har megalange. En grunn til at jeg valgte han og ikke Kurt Nilsen for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #546 Del Skrevet 12. august 2012 Tina_O: Jeg har også noe fra min bestemor som skippet en generasjon logisk nok Min bestemor her i norge hadde rødt hår og gigantiske pupper. Nå på en alder av 92 år så er hun fortsatt bitteliten med store pupper Jeg har knallrødt hår med stort frontparti.... haha! Får håpe han ikke arver DET da Stakkaren skal få slippe puppene... haha! Gemyttmessig er jeg og samboeren min ganske forskjellig. Jeg blir lett stresset og overfølsom, mens han er rolig og kontrollert Utsendemessig er vi begge litt gode å runde og ikke kjempehøye Regner med at småen ikke blir stort over 180 siden jeg er 170 og L er ca 177 høy Men igjen har jeg jo en bror på nærmere 185.... Det blir fryktelig spennende. Broderen ligner utrolig mye på vår onkel i USA. De er som 2 dråper vann med 30 år imellom... Så man vet vel aldri helt hva som slår ut hvor Så morro at du har kommet 9 uker på vei nå! Alt går greit med deg og minien? Nå har jeg vært flink å malt 5 skapdører med 1 strøket Det er strålende sol ute!!!!! L har en hviledag foran tv`n og slapper av, men jeg har ikke noe særlig lyst til det i dag For EN gangs skyld har jeg masse energi, bekkenet er snilt og jeg ønsker å få gjort unna ting! Juhu! Nå blir det snaaaart barnerom! Har fått sparklet hullene på veggene i dag (første gang jeg har gjort noen sinne) og maskert opp rundt lister og gulv. Gleder meg masse, masse, masse til moderen kommer for å hjelpe meg med malingen i morgen Ikke sikkert vi får malt veggene, men iallefall taket og kanskje noe møbler? Uansett, nå er vi igang!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #547 Del Skrevet 12. august 2012 Har også fått rubbet ned en ikea-seksjon som skal bli knæsj-grønn L var ute og snorklet litt og fikk 3 store og fine torsk. Godeste svigermor hadde en ny runde med å forklare meg og vise hvordan å filitere fisken skikkelig Litt morro, men ser jo selvfølgelig at jeg har mange kg og timer med det før jeg blir like flink som henne Hun kan tillogmed finne på å bruke skje for å få ut de siste restene med kjøtt av bena.... Jeg tar noen små fileèr og kaster resten... Er jo så mye fisk å få tak i Middagen ble dermed torsk, poteter, løk og sitron Halv porsjon fikk jeg ned før det sa stopp gitt. Synes jeg er blitt flink som lærer meg å like fisk. Eller, lærer meg å spise er vel mere korrekt Liker ikke noe veldig, men skjønner jo at det er sunt og godt for meg. Ryggen er sliten og bekkenet litt ømt etter en lang dag på bena. Så nå finner jeg senga en liten tur mens L maler et strøk til på skapdørene Håper på å få grunnet ikea-seksjonen i morgen, så kanskje den blir grønn innen uka også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 12. august 2012 #548 Del Skrevet 12. august 2012 Hihi! Det er rødfargen i håret jeg også har arvet fra mormor! ( og hvit hud og da....) Alt er bra med meg, og tror alt er bra med mini og:-) skal til lege på onsdag, første kontroll, så det blir spennende! Forresten, hvis du er sånn passe glad i fisk, men har mye tilgang, så har jeg en veldig bra tips til fantastisk god mat: Ha finhakket løk og hvitløk med mye olivenolje i stekovnen. La det stå i ca 30 min på ca 150 grader, rør Om, skal ikke bli brent. Ha i litt strimlete gulrøtter og kålrabi hvis du har, hvis ikke dropp det. Etter en stund har du i lettsalta torskefileter, la stå ca 20 min. Server med blomkålstappe og chorizzo pølser! Chorizzopølsene kan du steke på panne, blande med persille og sitronsaft. Deilig garnityr og gir en helt annen middag en kokt torsk og poteter. Nammenam - verdt å prøve!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #549 Del Skrevet 12. august 2012 Takk for en god oppskrift Tina_O. Den skal jeg prøve Trenger gode tips på hvordan å lære meg å like fisk ja Kan vel ikke forvente at småen skal være sunn og like fisk om mora ikke rører det? Heldigvis er L en ihugga fiske-fan. Så dersom jeg feiler, så kan han ta over det Blir veldig spennende med 1 kontrollen. Husker jeg var skikkelig nervøs før min Det går nok supert ja. Litt dumt med å ha første kontrollen så tidlig i svangerskapet er at du ikke får hørt på hjertelyden til minstemann Jeg hadde min kontroll rundt uke 12, og da fant legen min hjertelyd Hvit hud ja?!?!? snakkes! Haha. Å bli brun her i gården, det går nok IKKE. Til min store ergelse Jeg er kritthvit, eller knallrød MEN, nå når jeg er gravid så har jeg faktisk fått litt mere brunfarge Tror hormonene lurer meg litt, men det er fantastisk deilig! Endelig får jeg oppleve en mini-brunfarge som sambo har kun midt på vinteren liksom.... bah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. august 2012 Forfatter #550 Del Skrevet 13. august 2012 30 + 4 Ikke sovet noe særlig eller godt i natt. Natta var vond på bekkenet og jeg fant aldri noen behagelig stilling. I tillegg var småen å herja litt med blæra så det ble flere besøk på toalettet enn den siste tiden Modern kom rundt 10tiden og startet med å gjøre klart for maling. Jeg hadde time til fysio kl 11, så hun startet uten meg Fysiotimen gikk så som så. Jeg hadde sagt ifra forrige gang at jeg ikke klarer å ligge så lenge på en side som hun lot meg ligge (lå 1 1/2 time sist) og tenkte at da tok hun sikkert hensyn til det. Nja... Lå først 25 minutter med varmeomslag. Fikk så litt massasje hvor jeg spurte om vi kunne gå igjennom øvelsene jeg har fått i et hefte, slik at jeg vet at jeg gjør dem riktig. Joda, det skulle vi gjøre ja. Ble så liggende nye 30 minutter med varmeomslag igjen alene. Jeg var halvveis på vei opp ifra senga/bordet når hun kom inn igjen. Da var det vondt og ømt av å ligge en time i strekk. Fikk en liten og kjapp massasje igjen. Så ville hun at jeg skulle ligge litt til (fortsatt samme side) og skyte litt rygg. Sa at det måtte jeg gjøre uansett de siste 10 minuttene jeg lå der fordi det var for vondt å ligge så lenge! Ingen særlig respons på det. Da fikk jeg rusle en tur bort til medisinballen å vippe på bekkenet igjen. Samme som alltid. Føler fortsatt at det bare er tull å gå til henne. Hun hadde jo overhode ikke tid til å vise meg de andre øvelsene, og det å sitte på en ball å rulle på bekkenet og få varmeomslag kan jeg gjøre like lett hjemme her. Skuffet over at hun ikke var villig til å høre på meg, og jeg føler meg fortsatt som en kasteball. Har time til henne igjen på torsdagen, men tror jeg skal prøve å finne en ny fysioterapaut å gå til isteden. Dersom det er noe ventetid så får jeg gå noen få ganger til hu her igjen før jeg bytter Vel hjemme igjen hadde moderen vasket ned vegger og tak og fått på 1 strøket i taket. Hun fikk også på et strøk på veggene og 2strøket i taket før hun dro. Jeg fikk brettet sammen gudene vet hvor mye rene klær og ryddet bort før L kom hjem. Laget middag til oss som jeg tok livet av haha! Wok er jo godt, og jeg elsker masse krydder og smak ! Tømte like gjerne siste rest av soyasausen i woken og jeg synes den smakte supert! Masse smak! Jadda... For L som ikke har gravid-smaksløker (les: smaker normalt) så var det ALTFOR mye soyasaus i den Stakkaren. Laget seg noe annet etterpå mens jeg knasket i meg god wok med masse deilig smak Merkelig at jeg kjenner så lite smak på maten jeg spiser. Når L lager mat som er sånn akkurat passe krydret for han (normal mengde sikkert) så synes ikke jeg at det smaker noe som helst Og jeg liker egentlig ikke noe særlig sterk mat før jeg ble gravid.... haha! Ble så jeg fant senga en liten times tid etterpå. Sliten i bekkenet og varmen tar på. Det har vært FANTASTISK vær her i tr.heim i dag og i går! 15-16 grader i skyggen og skyfritt! Heldigvis litt vind, ellers hadde jeg smeltet L har laget en vask til å ha på fiskebordet til moren sin. Da kan han hive fisken rett i kommen slik at hun kan gjøre den opp når hun ønsker. Blir jo en del fisk i løpet av uken, så det er supert å ha en plass å legge den med en gang. Så slipper man å legge de i stamp/bøtter. Passe arbeidshøyde Jeg blir å finne i kjelleren resten av kvelden å se litt tv..... Kanskje med en eller to også? Fortsatt fryktelig øm i venstre rumpeball (ishias-nerven) og hofta på den siden... Håper det roer seg litt til natta, ellers kan uken her bli lang Fikk forresten en tlf fra teamlederen min i dag om at bedriftshelsetjenesten ønsket å være med på møtet vårt i neste uke. Hun lurte på hva jeg syntes om det og om det var ok? Det er det jo selvfølgelig Det er jo en opplagt situasjon jeg er i, så verken jeg eller teamlederen min vet hvorfor de vil være med, men det skal de alltids få lov til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. august 2012 Forfatter #551 Del Skrevet 13. august 2012 Ikke verst, ikke verst L har lagt platting på framsiden av huset i kveld! Flinking altså! Så nå har vi en plass hvor han kan legge alt av dykkeutstyr og slikt ute! Jeg har sittet inne med symaskina mi og klipt opp buksene hans til shorts Ikke morro med langbukse og jobbe ute i været som er for tiden Nå har han kortbukser til å bruke. Blir ikke helt enig med den symaskina mi altså. Synes den er litt vrang til tider. Splitter ny og veldig fin, men litt tungvindt til tider. Tok meg en halvtime å komme igang med den. Vet at svigermor har en identisk maskin hjemme hos seg, men jeg har ikke lyst til å spørre henne om hjelp uten at jeg må. Merker også at L har begynt å holde seg litt mere "her hjemme" med hjelp (f.eks syingen her) og det er godt Godt at nærmeste nabo ikke er SÅ mye hos oss. Merkelig å ha familien hans gående midt oppe i oss hele tiden..... Og ikke minst at jeg får være lille "kjærringa" alene her i huset haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 14. august 2012 Forfatter #552 Del Skrevet 14. august 2012 Stjeler denne her fra noen av dere andre her inne Status 30 + 5: Kjønn: Gutt Termin: 21 Oktober 12 Utålmodig?: Både og! Utålmodig til å få bli kjent med minstemann og for å få tilbake "kroppen min", men igjen så nyter jeg graviditeten og elsker å ligge å kjenne på sparkene og bevegelsene i magen Hodet ned: Ved siste kontroll var hodet nede, men det er ikke festet enda. Aktivitet i magen: En del. Varierer litt fra dag til dag, men på generelt grunnlag så er han ganske aktiv der inne. Navn: Ja, er forholdsvis sikker på navnevalg. Vektøkning: Huff... + 12.5 kg Vann i kroppen: Begynner å bli litt. Merker bla. at anklene mine hovner opp fortere nå enn tidligre. Tror at det siste kg som er kommet på de siste ukene er i hovedsak vann..... Håper at det ikke blir fryktelig mye mere, men vet at de siste ukene nå kan bære med seg mye veske og vann i kroppen. Gudene vet hvilken vekt jeg ender opp på! Liker IKKE å se nåla gå oppover, likevel om jeg vet det vil skje.... Kynnere: Ikke mye. Var mye mere kynnere når jeg ikke var sykemeldt, så det er bra at det har roet seg ned. Humør: Godt humør, men er mere sliten for tiden. Generelt blid og fornøyd, men merker at jeg blir fortere sliten og irritert. Irritert over at jeg f.eks ikke klarer å barbere leggene særlig ofte Og at jeg sliter med å plukke opp ting som er under knee-høyde. Unngår det så godt jeg kan, men må iblandt nede for å plukke opp ting likevel. Barnerom: Barnerommet har fått første strøket med maling på veggene! Det tar sakte men sikkert form. Regner med å være ferdig med rommet til fødselen, men nå når det er i gang så stresser jeg mye mindre med det Var veldig ivrig på at rommet skulle begynne å ta form, og det gjør det nå. Har mange ideèr om hvordan jeg vil at det skal se ut etter hvert Utstyr: Har det meste på plass. Eller, det meste er kjøpt inn og ligger pakket unna i esker. Mangler noe ullklær for vinteren, men foruten det er mesteparten i boks. Strekkmerker: Ja det har dessverre kommet. Jeg hadde noen fra tidligre også, men merker at det er blitt flere midt på magen. De som kommer nå er mere røde og "irriterte". Regner med at jeg blir seende ut som et lite verdenskart når jeg er ferdig... Liker det ikke, men skjønner at det vil skje. Melk i brystene: Nei. Fødsel: Har gruet meg veldig mye tidligre, men nå er jeg mere rolig omkring dette. Gleder meg masse til å møte småen, og håper og tror at jeg og samboeren min vil klare oss igjennom en fødsel sammen. Plager: Bekkenløsning. Dagene varierer fra å være i knallform å klare å rydde huset, til å være mer eller mindre senge/sofaliggende. Foruten bekkenløsningen og at jeg kjenner at jeg er blitt mye tyngre, så er ting greit. Ingen større plager. Noen kvelder med halsbrann og hyppig urinering er så vanlige at det ikke er veldig verdt å nevne DE plagene har vi alle. Oppegående: Delvis. Er fortsatt 100% sykemeldt pga bekkenløsningen, men håper på å kunne jobbe litt fram til fødselen. Oppegående såfremt bekkenet tillater det. Sulten: Mindre enn før.. Dårligere matlyst, samt at det er plass til mindre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 14. august 2012 Forfatter #553 Del Skrevet 14. august 2012 Dagen i dag har gått med på noe så fornuftig som ingenting Har sett masse tv, slappet av og koset meg med alle kromspringene i magen. Mistet nesten en hel episode med The Mentalist fordi jeg ble så fasinert av alle bevegelsene magen gjorde Grilling når L kom hjem, og jeg spiste meg nermest fordervet på maiskolber :gjeiper: NAM! Nå har vi kommet hjem fra kino. Så den siste Batman-filmen. Ville nok gitt den en terningkast 4-5. (4,5 helst). Den var veldig bra, men jeg hadde altfor høye forventninger til den "Alle" sammen har jo sagt at den skal være så fantastisk og bra, så dermed blir lista lagt fryktelig høyt. SÅ høyt nådde den ikke opp likevel om den var bra Måtte på toalettet etter filmen og der var det 7 jenter som ventet i kø for å bruke toalettet. Alle rundt 15-20 år gamle. De alle sammen flyttet seg og ønsket at jeg tok den første ledige som kom (ikke hver dag man har med krykke-folk på toalettene?). Jeg måtte insistere flere ganger på at nei, vi venter i kø som vanlig og de var først i køa Synes det var fryktelig søtt at de ønsket å tilby meg å snike i køa, enten om det var krykkene eller den gigantiske magen som var årsaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #554 Del Skrevet 15. august 2012 30 + 6 Og i morgen ruller vi inn i uke 31. Nærmere og nærmere terminen gitt.... Sovet litt som både og i natt. Vært på do 2 ganger og for hver runde jeg har sovet så har jeg hatt en eller annen idiotisk drøm om noe med batman-filmen å gjøre. Som regel så endrer drømmene mine seg 100% dersom jeg våkner imellom, men tydeligvis så var alle intrykkene fra filmen så kort tid før sengetid at det ikke skjedde denne gangen Ikke noen spesielle drømmer i den forstand, bare små teite ting med sammensvergelser, våpen og flyvende "biler" :gjeiper: Har bestilt meg en varmepute nå. Slikt varmeomslag på 40 x 50 cm stor pakke. Tror den vil være super for å legge i korsryggen dersom det blir ømt Bekkenet kjentes veldig greit ut i går, og det gjør det i grunn i dag også Blir nok en rolig dag her hjemme i dag også. For det meste iallefall. Må en tur nede på biltilsynet å levere salgsmeldingen/del 2 av vognkortet for hengeren, ellers har jeg ikke mye jeg må gjøre i grunn.... Ringe ny fysioterapaut selvfølgelig, men det gjør jeg jo fra her hjemme Ellers er været mere gravid-vennlig i dag, men trist. Det er tåke og overskyet. Rundt 12 grader ute Altså fryktelig fuktig, men ikke veldig varmt. Jeg som hadde funnet fram kortbuksene og greier nå Jaja, kan ikke klage stort uansett. Det blir som det blir Minstemann i magen har vært helt rolig i natt. Tillogmed når jeg våknet de gangene for å tisse så har han sovet eller iallefall vært rolig. Så rolig at jeg ikke fikk til å vekke han i dag tidlig. Rista og styrte med magen, men det er 0 respons der inne.... Får spise frokost å se om han kan våkne til litt av det Dersom ikke så får jeg prøve å dytte han omkring der inne til han gir respons.... Raringen Liker ikke når han blir så rolig, men jeg har ingen dårlig magefølelse denne gangen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #555 Del Skrevet 15. august 2012 Småen tok opp for en rolig natt i dag og har vært "back 2 normal" igjen i løpet av dagen Jeg har ikke gjort veldig mye i dag, men føler meg fryktelig sliten... Rare greier. Var en tur innom biltilsynet for å levere del 2 av vognkortet på hengeren som er solgt, og en snartur innom gamlingene. De reiser tilbake til Canada igjen i morgen og blir borte til oktober en gang Litt kjedelig at de ikke er hjemme lengre når de først er i Norge, men det er vel slik det vil være framover. Alltid opptatt når man er pensjonister tydeligvis Ellers har dagen gått med på å lage middag og rydde litt hus. Fikk tørket støv på stua og middagen klar til L våknet fra middagsduppen. Han var sliten og trengte noen timer på øyet. Han har fått noe i øyet på jobb i dag, og det er fryktelig rødt og hovent. Blir nok så vi kjører en tur på legevakta for å få dråper og en skikkelig titt på det. Synes selv at det kjennes ut som om det fortsatt er noe i øyet, men ingenting kommer ut når han skyller det... Fysj..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #556 Del Skrevet 15. august 2012 Da ble det noen timer på sykehuset i kveld ja... Først er det de vanlige X antall timene før man får komme inn fra legevakta til en lege. Når vi endelig kom inn så så han rimelig fort hva det var for noe. Et "rusk" som satt fast på øyet til L. Prøvde å skrape det bort med en nål/skalpell, men den ville ikke løstne. Den satt fast som ei flis rett inn i øyeeplet. Ble til at han ringte øyespesialist på sykehuset. De tenkte egentlig at han skulle få komme tilbake i morgen for å sjekkes, men i siste liten så ombestemte øyespesialisten seg og ville ordne opp med en gang Lettelse over å komme dit så kjapt. På nevrokirurgisk så møtte vi en fantastisk ung lege som skulle sjekke og ordne opp. Han hadde såååå mye morro og fansy utstyr. Skikkelig spesialist og greier vettu Med tidenes mest nøyaktige mikroskop fikk han sett nøyaktig hva det var. Det var rust. Tydelig at det har vært noe metall som hadde kommet på øyet og rustet i kontakt med de salte tårene. Han trodde nok at metallbiten kunne ha vært der en dag eller to og at det var rusten i seg selv som utløste det vonde han har opplevd i dag. Så var det bare å fjerne det da... Lettere sagt enn gjort Skikkelig mikroskopisk operasjon med miniskalpell, mikroskop og en imponerende stødig hånd. Alt mens flinke L måtte se til siden og var fullt våken Kjekt med bedøvelse på øyet! Legen fikk bort omkring 90 % av rusten og det ble et lite krater i øyet hans. Jeg fikk se gjennom mikroskopet på hvordan det så ut, og det var spennende Fasinerende å se på altså! Så nå blir det noen dager med sykemelding på gubben (vanskelig å kjøre gravemaskin med 1 øye som fungerer) og antibiotika for å være sikker på at det ikke blir betennelse. Han kommer alltid til å ha et arr på øyet, men det vil bli en hvit flekk innen noen uker Han hadde en del flaks, fordi den splinten kunne lett ha gått igjennom øyet. Den var 2/3 dyp i hornhinna mente legen. Så nå har han funnet senga for natta, øyesalven er hatt på og vi krysser fingrene den neste uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 16. august 2012 Forfatter #557 Del Skrevet 16. august 2012 31 + 0 9 uker og 2 dager til termin! Magehuset: Ble en tidlig start på dagen i dag. De polske snekkerne skulle begynne hos svigermor i dag tidlig, og jeg hadde sagt på forhånd at jeg skulle være på plass med henne og snekkerne kl 07.00 når de begynte Fikk på en eller annen måte kavet meg opp til henne til 7. Trøtt og jævlig :gjeiper: Snekkerne var litt sent ute, så de kom ikke før kl 8. Ble da en time med prat og sosialt før de kom Hun har strikket ferdig en marius kjørepose som jeg ønsket meg, samt en fanadrakt i str 6 mnd. Alt i babyull Fantastisk morro! De mangler bare å bli satt sammen med armene nå, så er de ferdige Hun lurte også på om hun kunne tilby å strikke en marius-vognpose til oss? Ja selvfølgelig det Hun er utrolig flink til å strikke, og det er deilig å vite at vi har og trolig får en del ullklær med årene fra henne Mye mere morro med hjemmestrikket enn kjøpte ullklær Når snekkerne kom så satte de i gang med vinduene. Hun har 7 vinduer som skal skiftes. Hun er jo så lett stresset at jeg må egentlig passe meg for å ikke le Det skal SÅ lite til for å stresse henne opp, og det er ikke bra for blodtrykket nei Skal ikke mere til enn at hun må gjøre mere enn 1 ting pr dag, så raser stresset i henne. Hun kan f.eks ikke (IKKE!!!) ha både en legetime og en fysioterapitime på samme dag. Uansett om det er 3 timer imellom nesten. Da rekker hun ikke å gjøre det hun har tenkt på, og det går ikke Hun er veldig søt da, men lett å fyre opp ang. stress. Har til gjengjeld sikkert verdens lengste lunte og blir aldri sinna eller sur Tror det er der L har den egenskapen fra gitt Prøvde å sove en times tid etterpå, men hver gang jeg var på vei inn i drømmeland så ringte enten telefonen til L eller noe annet skjedde. Ga til slutt opp og sitter nå å surfer nett Har time til fysio kl 12 igjen i dag. Tenkte å gi litt strengere beskjed om at jeg IKKE skal ligge lengre enn 20 minutter med varmeomslag før hun kommer tilbake. Og dersom det blir lengre så får jeg bare kle på meg og dra hjem. Det blir for dumt i grunn Har ikke fått tak i hu nye fysioen som jeg er blitt anbefalt og som har fått mail. Dersom jeg ikke hører fra henne innen lunsj, så får jeg ringe noen andre igjen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 16. august 2012 #558 Del Skrevet 16. august 2012 Ååå, så fin mage!! Koselig med hjemmestrikkede ting!! Det blir noe helt annet enn det man kjøper! Jeg er helt forelsket i marius-mønsteret! Håper på å få strikket et vognteppe eller en vognpose i det mønsteret før bebbisen kommer Fanadressen er også kjempesøt Får se hvor mye man rekker Lykke til på fysiotimen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 16. august 2012 Forfatter #559 Del Skrevet 16. august 2012 Takk Ninnin86 Synes magen forandrer seg fra uke til uke jeg, og begynner å føle meg gigantisk Liker fasongen på magen, men ikke rumpe og lår etter at kg har begynt å snike seg på haha! Regner med at 90% av gravide tenker det samme gitt.... Rett å slett ELSKER marius-mønster her også! De er bare så Über-norske og fiiiiine Gikk veldig bra til fysio i dag. Hun spurte hvordan formen var og jeg sa at jeg var litt øm og ikke ville klare å ligge så lenge i dag. Det var ok og vi skulle prøve litt andre ting. Tenkte nå for meg selv at "jaja, det sa du sist også!". Hun hadde funnet fram ei god bok om fødsel og graviditet. Så jeg fikk lest litt spennende ting i den boken Lå 20 minutter med varmeomslag på venstre side før hun kom og masserte i 5-10 minutter. Så skiftet jeg side og fikk nye 20 minutter på andre siden med varmeomslag. Ny runde med massasje før jeg avsluttet selv på medisinballen Eneste forskjellen i dag var at massasjen var uten oljer og dermed ble det litt "risting" av alt som eksisterte av flesk og hud Dæh, følte meg bra lekker hvor jeg lå Satte opp 2 nye timer til henne neste uke også. Hadde på forhånd bestemt meg for å kutte ut å gå til henne, men synes igjen at hun hørte på meg i dag. Så jeg tok ikke sjansen på å være uten fysio neste uke tilfelle jeg ikke fikk tak i noen av de andre. På vei hjemover ringte hu ene fysio-dama og vi fikk pratet litt. Fikk time til henne i morgen kl 10.00 for en dialog og undersøkelse. Og når jeg kom hjem så fikk jeg sms fra hun andre fysio-dama om at jeg kunne komme kl 13.00 til henne i morgen. Takket ja til begge to jeg Så får jeg pratet litt med dem begge, og bestemme meg videre for hva jeg skal gjøre Formen til L er litt så som så i dag. Han sov lenge og har faktisk vært flink til å ta det med ro Han har for det meste vært i kjelleren (tv-rommet) og slappet av. Prøvde å se litt tv, men det er ubehagelig for øyet. Han er fortsatt en del lyssky, så liker seg ikke i sola eller oppe i 1.etg hvor vi ikke har gardiner. Vi fikk tid til å ligge litt på senga å prate og kose oss før jeg dro til fysio, og når jeg kom tilbake så var han så sliten igjen at han trengte å sove litt. Ble like gjerne med for å holde han litt med selskap Vi sovnet begge to etter noen minutter. Han sov videre mens jeg våknet etter 20 minutter. Jeg reagerer mye mere på lyder nå enn tidligre, og når bikkja stod å bjeffet i 2 minutter sammenhengende så var det bare å glemme å sove igjen Teite lille hund. Prøver å få han til å slutte å bjeffe så mye ute, men han har jo gjort det i 6 år som han selv vil. Den siste tiden har vi hatt hageslangen stående klar på trappa, så når han står på det verste så sier vi NEI og dersom det ikke blir stille så får han seg en liten dusj Slemt? Ja litt, men det er bedre enn å tuske han på en måte..... Han er heldigvis tidenes goeste hund inne og lager ingen lyder i hus. Når han er ute så er det jo så masse spennende biler, fugler og katter. Da glemmer han all folkeskikk og bjeffer løs. Virker nesten som om han fyrer seg selv opp til tider. Kan finne på å løpe fram og tilbake og bjeffe i flere timer uten stopp. Glemmer helt å drikke eller hvile og er helt kake når han kommer inn. Raring Ergo er det greit å ikke la han være ute hele dagen så han får litt pauser. Men så fort han kommer inn så stresser han fordi han vil ut igjen. Tror han heller vil ligge ute i sola og kose seg enn å være inne med oss Umulig å tolke signalene hans. En ting er sikkert, jeg skal IKKE ha en ny terrier den dagen denne bikkja sier takk og farvel Solide og snille hunder, men steike ta for en energi og egenvilje! Jeg vil heller ha en bastard/gatemix på ca 50 cm høyde som er leken og litt mindre hormonell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 16. august 2012 Forfatter #560 Del Skrevet 16. august 2012 Nå er det snart på tide med middag. Jeg har virkelig 0 apetitt nå når det er så varmt i været. Lunsjen i dag bestod av en is, en bolle og iste... Det hadde vært bare en halv lunsj til meg for et halvår siden :gjeiper: Har forsåvidt spist 2 pakker med lovehearts i dag for å prøve å døyve halsbrannen dog... Den halsbrannen har kommet for fullt og nekter å gi seg. Gaviscon (skrevet riktig?) pleier å ta knekken på den, men jeg hadde det ikke med meg når jeg var ute å fartet i dag.... Jeg har vært flink småbruks-kjærring i dag også! Kommanderte L i seng mens jeg hoppet på gressklipperen. Klipte alt vårt og hos svigermor også! Det er vel omkring 3-4 mål med plen! Fliiiiink! Humper og rister når jeg klipper, men det er morro likevel Det er såvidt plass til meg bak rattet med magen, og tror jeg skal klare å klippe fram til noen uker før termin. Mulig magen blir for stor, men det er bare å krysse fingrene De første minuttene på klipperen så våknet E skikkelig i magen. Tror han reagerte på at det er så sinnsykt mye lyd i den! Jeg hadde iallefall reagert om jeg var han! Men etter noen iltre spark og protester så sovnet han mens jeg humpet avgårde. Er det dette som er tidlig tilvenning av gårslydene? haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå