Gå til innhold

Hva er det Yssen driver å sier?


waco

Anbefalte innlegg

hei waco

greit nok at det finnes kvinner OG menn som "tenner på mishandling", men såvidt jeg vet dreier det seg da om "mishandling" i kontrollerte former, altså det som gjerne betegnes for SM. Argumentene dine faller rett inn i den (heldigvis) utdaterte argumentasjonen at jenter som sier nei egentlig mener ja.

ja, det finnes noen (meget få) jenter som feilaktig anmelder menn for seksuelle overgrep. disse ødelegger utrolig mye for alle de som faktisk har vært utsatt for overgrep. de aller fleste kvinner ville aldri gjort noe slikt, og i svært mange tilfeller blir ikke faktiske overgrep anmeldt pga frykt for ikke å bli trodd, måten rettssystemet behandler offre på + latterlig lave straffer.

waco, la meg fortelle deg litt om hvordan det er å være jente:

- jeg må alltid holde oppsikt med drinken min når jeg er ute

- hvis jeg er ute på byen med venner må jeg alltid sørge for å gå hjem sammen med noen + at ingen andre går hjem alene

- jeg kan ikke gå hvor jeg vil (snarveier gjennom parker etc)

- jeg må alltid be noen om å følge meg hvis jeg har vært på ute sent

- jeg føler at jeg tar en sjanse hvis jeg går til butikken etter mørkets frembrudd

- hvis jeg tar trikk eller tog på kveldstid må jeg alltid sørge for å sitte i en betjent vogn, så jeg ikke risikerer å havne alene i en vogn sammen md en gjeng gutter

- jeg kan ikke engang stole helt på gutter jeg kjenner (siden 7 av 10 voldtekter begås av bekjente av offeret)

dette waco,er bare noen små smakebiter. det gjelder sikkert ikke alle jenter, men spør noen av de jentene som du sier du omgås om hva de gjør for å føle seg trygge.

erstatningene offre får i norge er lave, og de utdeles ikke ofte. selv brukte jeg 350 -700 kr i uken i ett år for å jobbe meg gjennom ettervirkningene av en voldtekt. og nei, pengene ble ikke dekket av staten.

tingeling (som virkelig håper waco klarer å se saker fra mer enn en side når han svarer på eksamen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym, jeg gir opp....

JEG HATER VOLDTEKT!!!!!

Holder ikke det? Hva er det som feiler mange kvinner. Jeg vet at jenter er selvmotsigende... ingenting forskrekker unge piker så mye som at en ekkel, gammel og feit slask ser på denne jentungen og utrbryter... ÆSJ! Deg ville jeg aldri hatt sex med.

Om femti jentevenninner traska fottur i Jotunheimen, og førtini hadde blitt voldtatt, alle utenom en..... så ville sistenevnte spurt seg selv.... hva er det som feiler meg.....

Det viktigste er at jeg misliker voldekt, og mine begrunnelser for det bør dere respektere. At kvinner krever begrunnelser ala "jammen hva mener du med det da???"...årsaksforklarer hvorfor det tok tyvetusen år før kvinner fikk stemmerett......

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Virkelig et modent og reflektert svar, Waco.

Beklager, jeg har nok desverre overvurdert deg en hel del, da jeg faktisk trodde du kunne legge vekk køddinga, og gi meg et ordentlig svar. Men nei da, der kommer klovnen Waco med en bemerkning om at det ikke er rart at kvinner fikk stemmerett så sent. Veldig modent.

Hvordan hadde du følt det tror du, om du hadde blitt voldtatt av en mann, og at jeg sa her inne på kvinneguiden at du var bare ei "luremus" (blir LITT feil med "mus" da men..), og at du egentlig likte det?

Og hvorfor begynner du å trekke inn sex? Voldtekt handler som oftest ikke om sex, men om makt.

Jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tingeling....

Jeg misliker alle de tingene du ramset opp, ja jeg vet at mange gutter er IDIOTER og ødelegger for 95% av andelen gutter.

Har vanskeligheter for å se for meg noe så teit som å putte hyppere oppe i drinken til dama, få henne til å slokne, bære henne på skulderen oppover Karl Johans gate, løfte henne opp trappa, svær tung og vanskelig... legge henne på stuegulvet... pule henne (akkurat som man puler en sakkosekk).

Jeg hater slike ting.

Men jeg hater slike ting av andre årsaker, nemlig at damer blir innbilske!

Det er ingenting jeg finner mer avtennende og avskyelig enn at jenter visker til venninna si, pass på at han (waco) ikke putter noe i drinken min.

Disse forholdsreglene du tar er ikke i kraft at du er jente, men en normal oppavgående person.

Og du vet vel selvsagt at sannsynligheten for at det skal "tilkomme noe" er kanskje åtte til ti ganger høyere for en gutt.

Hvor forferdelig må det ikke være... å sitte i en T-bane også er det noen gutter i samme vogn!

... sikkert bare en tusendel den forferdelsen du ville fått dersom samtlige mennesker rundt deg skar grimase hver gang du nærmet deg....

Og like slitsomt blir det jo ikke i evig tid... alderen innhenter alle, og da særlig kvinner.... når du har nådd førtitallet....

... lengter du tilbake til den tid hvor du "ikke kunne stole helt på dine guttevenner".....

Waco

1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-26 14:56 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym, så voldekt handler nå plutselig om makt?

... ikke om kåthet?

Siden dere diskutere voldekt på de premisser så bør jeg prøve å forstå.

Fordi voldekt nå er likestillt med makt, bør vi analysere dette stoffet litt nærmere. Kan det hende at voldekten er en reaksjon på den AVMAKT følelsen noen FÅ gutter får pga noen FÅ kvinners oppførsel?

De fleste jenter vil være uenig i det.

Men jeg er ikke jente, så jeg er HELT ENIG MED MEG SELV.

Du snakker om voldekt som at det kun handler om makt... vel... la meg fortelle deg litt om makt da vesle frøken;

På alle byenes utesteder er det kvinnene som besitter makten, seksualmakten. Gutter går rundt der som noen arbeidere spanderer øl og drikke i hytt og pine mens jenter velger og vraker.

Noen ganger finner kvinner det nesten tilfredstillende å ha denne seksualmakten.

Men når man drar makten for langt, når man psyker ned en gutt for mye, når man frister ler og latterliggjør gutter som ikke kan noe annet enn at dem er KÅT på deg, så er det en så ussel og motbydelig handling.

Vi har alle sett hvordan noen jenter kjører huene til gutter.

Hva er det man ikke får se?

Den maktløsheten mange gutter kjenner.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Herregud for en forskrudd liten gutt du er.

Tror du virkelig at jenter finner det smigrende at en gutt har lyst å voldta henne?! Igjen, klarer du ikke å skille mellom sex og voldtekt.

Er vi innbilske fordi vi ber venninna våres om å passe på drinken vår? Eh, nei! Statistikken viser at det skjer så pass ofte at det er en grunn til å ta forholdsregeler!

Du sier at det er større sjangs for at noe slikt tilstøter en gutt...Vel, vel..forskjellen er at dersom en mann overfaller en annen mann, så er det i de fleste tilfeller likestillt ( høyde, vekt ), mens ei jente har ikke sjangs til å forsvare seg dersom hun ikke har svart belte i karate.

GROW UP WACO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Sannheten er også den Waco, at jeg kan friste deg så mye jeg har lyst til på dansegulvet eller whatever, det betyr IKKE at du har noen som helst rett til å røre meg fordet! ER DET MIN FEIL AT DERE GUTTER ER SÅ JÆVLA ENKLE I HUE, AT DERE GIDDER Å LA DERE BLI FRISTET DA NÅR DERE VET AT DET SANNSYNLIGVIS IKKE BLIR NOE PÅ DERE UANSETT!!

Ja det kan godt være at dere blir forbanna av mange kvinnfolk, men faen ikke døm ALLE jenter fordet, og jeg går da faen ikke å rapper naboens nye porshe, selv om jeg vet at han kjører sakte forbi meg kun for å rub it in....!

Du liker å fraskrive menn alt ansvar og legge det på kvinner, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym, noenganger når debatten et lavmål.

Akkurat som du gjorde i ditt siste innlegg.

At damer skulle falle for sin egen felle så tydelig fant jeg fascinerende.

Jeg provoserer deg på KG akkurat som du og dine likesinnete provoserer meg på byn.

Og jeg har gjentatte ganger sagt jeg hater voldtekt......tralla.....

Du har din fulle rett til å friste gutter fra sans og samling.

Men det betyr ikke at det er riktig.

Dersom jeg f eks skal på date med en dame. Hun gleder seg og ordner seg. Kjøpt nye klær og lagt opp håret, dette skal bli en alle tiders aften. Midt under middagen kommer det noen kompiser på besøk. Istedetfor å nyte middagen med hu drar jeg heller på byn med gutta og lar henne sitte alene igjen.

En lovlig, men ussel handling.

Waco

Det kan også handle litt om moral....

[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-26 15:23 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-26 16:15 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at eg hadde gidda å avtalt en ny date da icon_lol.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: katta den 2002-05-26 16:43 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Waco, du synes mitt siste innlegg var lavmål...Da lurer jeg på om du er dement, eller har liten selvinnsikt. -Har du lest igjennom DINE innlegg og sett hvilket piss DU skriver?!

Det jeg reagerer på er at du sier at du synes det er galt å voldta på lik linje som du synes det er galt av jenter å flørte. Hvordan kan du overhode sammenligne disse to tingene?

Det du faktisk sier er at dersom ei jente blir voldtatt, så er det hennes egen feil. for et eller annet må jo ha fått voldtektsmannen til å voldta henne - altså så ba hun om det.

Er det det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror waco lengter tilbake til de "gode" gamle dager når jenter ikke flørtet åpenlyst, men satt pent og pyntlig og ventet på å bli bedt opp til dans, for så å ta til takke med det som byr seg...

waco, jeg tror ikke at du er for voldtekt, men jeg tror at du glemmer en vesentlig ting: en mann kan flørte så mye han vil, uten å "forplikte" seg til sex, mens du tydligvis mener at en jente som flørter uten å ville noe mer enn akkurat det, hun gjør noe umoralsk, siden hun "lurer" mannen.

dessuten waco: jeg skulle ønske du innimellom kunne komme med noe positivt om kvinner også, det hadde gjort argumentene dine mye mer troverdige.

håper eksamen gikk bra!

tingeling12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Waco har ikke LYST til å komme med noe positivt om kvinner,så fremt de ikke sier de er enig i det han sier.

Waco sin selvbestemte funksjon her på KG er å provosere. Hadde han vært interessert i en diskusjon/debatt for å få innsikt eller kunnskap til å reflektere med, hadde han gjort det som du ba han om å gjøre; nemlig å komme med noe POSITIVT om kvinner, sånn av og til.

Gjør han det? Nei.Nettopp fordi Waco er enten en snever, stakkerslig, forskrudd liten gutt, eller en fyr som er kun ute etter å provosere ved å bruke det samme utgåtte temaet etter det andre - med omtrent samme innhold: kvinner sucks, og menn er best icon_lol.gif

Om han er det ene eller det andre, så er det like synd på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...anonym du må huske på det at når du kommer til kort med argumenter er det bedre å la være å svare. Det er mange som leser trådene og ikke skriver selv, og da får de lese meningene mine uimotsagt....

Waco

..skulle bare minne deg på det.... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...