Gå til innhold

Hva er det Yssen driver å sier?


waco

Anbefalte innlegg

Her hadde jeg tenkt til å skrive nok et flåsete innlegg om den mislykkete likestillingskampen. Men i stedet skal jeg for en gangs skyld være litt seriøs. Likestillingsdiktator Yssen er harnisk over at en tretten år gamle jente ikke kunne få erstatning etter frivillig sex.

Det er tydelig at Yssen gjerne vil sende et signal til småpiker om at man kan tjene penger på sex. Heldigvis har menn fortsatt kontrollen over det meste av justisvesenet, og Waco er sjeleglad for at kvinner ennå ikke har befestet nevnte institusjon.

Man kan bare spekulere i hva som er det langsiktige målet til feministene?

Waco som ikke trenger flere beviser på at menn fremdeles bør holde samfunnstøylene…

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/05/22/331784.html

1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-22 13:39 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når et barn har sex med en voksen er ikke frivillighet et interessant tema. Hendelsen er uansett et overgrep mot barnet, og den som har vært utsatt for overgrepet har det samme krav på erstatning fra overgrepsmannen for eksempel et voldsoffer. Hadde jenta vært over den seksuelle lavalder hadde muligens spørsmålet vært et annet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jenta vært over den seksuelle lavalder, hadde ikke dette blitt noen sak.

Jeg skjønner ikke helt reaksjonene. Mannen er DØMT. Han er ikke frikjent, han skal sitte i fengsel, og dommen vil følge ham lenge.

Han mister (forhåpentligvis) sin samboer, og kommer ut av fengsel, og får sikkert problemer på jobb.

Jenta har fått oppreisning gjennom dommen, men hun får altså ikke penger i lommeboka.

So what? Jeg kjenner ikke til rutinene rundt voldsoffererstatning, men mener foreldrene her bør bruke tid på datteren sitt ve og vel istedet for å bruke den i rettsaken for å få mer ut av en allerede dømt mann.

Jeg understreker at jeg ikke på noen måte forsvarer mannens gjerninger (selv om hun var "frivillig" og "aktiv" er det lett å se forskjell på en 13-årig jente og en kvinne). Det er grotesk, det er ekkelt, og han burde straffes.

Men hvorfor dette fokuset om penger til jenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skal man se seg blind på alder i akkurat denne saken eller er det irrelevant?

Hvem har ansvaret?

Hva skal erstatningen være godt for?

Er erstatningen årsaken til søksmålet?

Hva gjør en jente i denne alderen med internett og sms uten tilsyn?

Dette er ingen "normal" 13 åring ser det ut til.

Er snekkeren klar over at jenta er 13 år?

Er snekkeren normalt utrustet i topplokket?

poenget er at retten vurderer dette ut ifra hva som har kommet fram i retten, slik ser jeg på dette og reagerer ikke negativt på det.

Male Volent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overgrepssaker er det alminnelig praksis at overgriperen dømmes til å betale en erstatning ("tort og svie") til offeret, som opreisning for de lidelser h*n har påført offeret. Om dette er en bra eller dårlig praksis kan vi selvfølgelig diskutere, men det er en annen sak enn denne.

Min mening er at siden dette er praksis bør det ikke gjøres noen forskjell, selv om jenta var med på det frivillig. Siden hun er et barn har mannen likevel utført et overgrep.

PS: Trodde du skulle lese til eksamen nå waco?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så leit at vi foreldre ikke får penger!

Så trist at jentas ville oppdagerferd med det motsatte kjønn ikke betaler seg!

Så fælt at vår totale mangel på kontroll over godungen ikke gir gevinst!

Så grusomt samfunnet har blitt når vår frie oppdragelse gir slike resultater!

Det er jo ikke VÅR feil at jentungen vil starte ett sexliv før hun slutter på barneskolen, betal nå!

Penger, Penger PEEEENNNNNGGGGEERRRR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja selvfølgelig, dersom overgriperen ikke fikk utlevert like mye i topplokket som oss andre fra starten av, så gir det han full rett til å forgripe seg på barn...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ranghild det er nok mer at det blir feil signal å sende ungjenter at dem kan tjene masse penger på svindleri og sex.

Eller synes du det er riktig at alle jenter under seksten år skal tjene hundretusenkroner hver gang dem har lurt en gutt til sengs?

Du må huske på at trettenåringer kan være både modne og fantasifulle.

At det er "skittent" å betrakte trettenåringer seksuelt idag henger sammen med vår kultur. Du må ikke glemme at for mindre enn femti generasjoner siden var det helt normalt for jenter å gifte seg i tolvårs-alderen.

Håper du forsto litt mer nå.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Vil bare bidra litt her, jeg også icon_smile.gif

Norge har en seksuell lavalder på 16 år. Lovparagrafene forbyr med dette sex mellom barn og voksne. Hva lover ellers betrakter som voksent er hele 18 år...

I andre land som f.eks. Russland opererer man med en seksuell lavalder på 14 år. Landet sliter med en stor og voksende barneprostitusjon, landet er yndet feriemål for pedofile. La meg føye til at for nordmenn gjelder norske lover om seksuell lavalder også utenlands!

Andre land, som f.eks. Kypros, har 4 års forskjell mellom seksuell lavalder for heterofile (16 år), mens for homofile er lavalderen hele 20 år.

Noe å tenke på, ikke sant?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bare innstille oss på at menn kan finne på å voldta jenter. Jeg synes personlig at det er synd, men vi må forholde oss til virkeligheten.

Ergo må jenter/kvinner tilpasse seg slik at dem ikke blir (mis)brukt.....

Hva er det som er så vanskelig med å forstå med det?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er enig med Waco i det han sier i siste innlegget. Desverre er dette virkeligheten, og vi må forholde oss til den.

Så urettferdig det enn er..

_________________

Hehe.gifRaniBitchHehe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Rani den 2002-05-22 22:31 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bitch!

Og til dere andre;

La meg omdefinere litt, siden dere har vanskelig med å se ting fra andre synsvinkler.

Det handler om å ansvarliggjøre tretten år gamle jenter, akkurat som vi ansvarliggjør tretten år gamle gutter ved så sende dem til barnevernet dersom de har tagga en tunnelvegg.

Forstår dere hva jeg mener?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Ganske riktig, Waco.

Noen mennesker forgriper seg på andre. Derfor må vi ha lover og regler, samt rettspraksis, som feller overgriper og støtter offer.

ALLE kan bli rundlurt og utsatt for overgrep. Vi tilpasser oss daglig, i mange situasjoner - desverre. Loven og rettspraksis bør imidlertid IKKE tilpasses overgriperen, men straffe denne. Det er blant annet derfor vi har et offenlig rettsvesen og en grunnlov; ellers hadde lynsjemobben vært løs...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Waco:

ALLE jenter er klar over at der finnes menn derute som voldtar... Vi tenker os alle om en ekstra gang før vi går langs en mørk øde vei, så ikke legg skylden over på oss. Det at vi kler oss fint/sexet har intet med saken å gjøre, voldtekter finner og sted i den arabiske tilslørte verden. Desverre finnes der menn derute, som har et sykt forhold til kvinner og tror at de har rett til å gjøre med oss sånn som de vil. Det har mere med makt enn sex å gjøre.

La oss sie at DU treffer en skjønn kvinne, dere drar hjem til henne, dere kliner og koser og er nakne i sengen... og så sier hun pludselig at hun ikke vil mere... Jævlig kjipt... Ja, men hun er i sin fulle rett til å ombestemme seg. Hadde DU tatt henne med makt da?

Erstatning for frivillig sex??? Vet ikke helt eg, hadde veninner som hadde sex når de var 13, så ikke noe galt i det dengang og ser egentlig ikke noe galt i det nå hellere, de var klar for det. Eg vet at vi må ha en grense, men det blir litt vanskelig skjære alle over med en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri funnet på å presse en jente mot sin vilje. Gi henne den sjansen?

Nei.

Så langt går min forakt mot slike lurejenter, jeg hater dem så mye at jeg ikke engang ville nedverdig meg til å ha sex med dem.

Hu dama du beskrev er ikke annet enn ei ond kvinne. Før ville vi brent henne på bål.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du må huske på at trettenåringer kan være både modne og fantasifulle.

At det er "skittent" å betrakte trettenåringer seksuelt idag henger sammen med vår kultur. Du må ikke glemme at for mindre enn femti generasjoner siden var det helt normalt for jenter å gifte seg i tolvårs-alderen.

Så lenge denne aktuelle jenta i denne saken var under den sexuelle lavalder, og mannen var langt over (hadde vært noe annet om det var to 13 åringer, men ikke om det hadde vært en dame på over 20 og en gutt på 13), så er dette en overgrepssak enten du er enig eller ikke. Sånn er norske lover, og det er det bare å godta. Du kan mene at det er feil, men det blir ikke mindre ulovlig av den grunn. Akkurat det samme gjelder for eksempel trafikken.

Når vi har en lov og en rettspraksis, så må vi følge den. Dersom tilstrekkelig mange mener at den loven vi har er feil, så blir loven endra, og da kan vi følge den nye loven.

Dersom mange nok mener at den sexuelle lavalder burde ha vært endra, så velger vi inn politikere som gjør nettopp det. Det virker som om det er dette du egentlig diskuterer waco. Men tydelig vis er det ikke mange nok i dette landet som er enige i at den grensa burde vært flytta, så da må samtlige forholde seg til det. Dette kalles demokrati.

Jeg forstår at vi har en lov her i landet som sier at det er ulovlig for en voksen å ha samleie med et barn, enten barnet er enig eller ikke. Men forstår du det, Waco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så med andre ord synes Waco at mannen kan fraskrive seg alt ansvar???

Må bare si at det viser i grunnen hvilken gutt du er,og hvorfor du er så umoden i alle innlegg du skriver.

Så det så icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Thea, jeg er ikke sikker på at han er så umoden.

For meg virker det som han setter ting veldig på spissen bare for å røre litt opp i oss. Det er ikke noe tvil om at han har enkelte gode poeng, skjønner du. I alle fall synes jeg det.

I stedet for å få en saklig debatt får han hets, særlig så jeg det i de første innleggene hans.

Men da tror jeg han bare var ute på å erte oss litt, noe han klarte, hva?

Nå er det ikke sånn at jeg er enig i alt han sier, men jeg er ikke alltid uenig heller icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok alle godt av at ting blir satt litt på spissen, slik at vi får tenkt oss riktig godt om i forhold til våre egne meninger.

Men når det gjelder overgrep mot barn, synes jeg faktisk at det blir litt drøyt å provosere på denne måten. Overgrep mot barn er ALDRI akseptabelt, enten barnet sier at det er enig eller ikke. Her bør vi være uendelig klare i våre standpunkter! Når grensen mellom barn og voksen går kan vi selvfølgelig diskutere, men det hører ikke hjemme under det tema som denne tråden egentlig startet med, så det får vi ta i en annen tråd dersom noen mener at det bør diskuteres. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...