AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Tro om det finnes noen som ønsker å overta en hund som er snill mot familien, men biter etter fremmede? Han er stor, vill, lettlært, veldressert (såfremst det ikke er for mye forstyrrelse) og 2 år? Jeg søker ikke konkret etter nytt hjem til han, men er mer nysgjerrig på om det er mulig å omplassere en slik hund. Noen som vet?
Heart7086 Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Det beste er kanskje å legge ut en annonse på Finn.no? Kvinneguiden er vel ikke den største plasse for omplassering av dyr-.. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 En hund som biter... Vet ikke om det er mulig. Har han ressursforsvar også? (altså at han biter eller knurrer for å forsvare mat, seng, leker)
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Stor risiko for at hunden må flytte fra hjem til hjem ettersom nye eiere kan komme til å gi opp etter kort tid. Om hunden skal omplasseres ville jeg ha sørget for dressurkurs først, slik at den ikke risikerer å bli gitt opp av de som overtar den.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 En hund som biter... Vet ikke om det er mulig. Har han ressursforsvar også? (altså at han biter eller knurrer for å forsvare mat, seng, leker) Han har ressursforsvar ja, men ikke overfor meg fordi jeg ikke er redd han. De som viser seg som uredd, kall det gjerne dominant, underkaster han seg. Til deg som foreslår Finn; jeg søker ikke ny eier her, men spør om folk tror det er mulig å omplassere en slik hund.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Stor risiko for at hunden må flytte fra hjem til hjem ettersom nye eiere kan komme til å gi opp etter kort tid. Om hunden skal omplasseres ville jeg ha sørget for dressurkurs først, slik at den ikke risikerer å bli gitt opp av de som overtar den. Hunden er veloppdragen og vi har gått flere dressurkurs. Det er ikke der problemet ligger.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Hunden er veloppdragen og vi har gått flere dressurkurs. Det er ikke der problemet ligger. Han er da ikke veloppdragen når han biter etter fremmede? 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Han er da ikke veloppdragen når han biter etter fremmede? Nei det er helt sant! La meg si det slik da, han fungerer utmerket så lenge det er den faste flokken som er sammen med han. Dersom fremmede kommer bort til han, så biter han etter dem. Muligens er han nervøs, jeg vet ikke. Jeg lurer på om noen vet om det finnes folk som overtar problemhunder? Jeg har god tro på at han kan forbedre seg dersom det er noen som er dyktige med hund.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #9 Skrevet 13. februar 2012 Det er nok mulig at noen kan jobbe med hunden, men om jeg skal være kynisk og realistisk så er hunder en bruk-og-kast vare dessverre. For deg, som er hundens faste flokk, så er hunden snill og veloppragen. Men for meg, som er den gjennomsnittlige nye eieren, så er den et ustabilt dyr som når som helt kan komme til å bite meg. Jeg forsøker lenge, men når hunden ikke viser tegn til å endre adferd, så gir jeg opp og sender den videre til nestemann på finn, og skaffer meg en ny, snillere hund på samme sted. Det er vondt å skrive det, men det er dessverre slik det er. Hunden har ikke store sjanser til å få et stabilt hjem dersom den biter fremmede. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #10 Skrevet 13. februar 2012 Men det går rykter om at mange av fod-gårdens hunder også har bitt/biter (vet ikke hvor sant det er), så det er mulig de vil ha ham for rehabilitering og omplassering.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. februar 2012 #11 Skrevet 13. februar 2012 Men det går rykter om at mange av fod-gårdens hunder også har bitt/biter (vet ikke hvor sant det er), så det er mulig de vil ha ham for rehabilitering og omplassering. Joda men de rehabeliterer ikke. Gjorde ihvertfall ikke før. De bare omplasserte de videre eller lot de stå på FOD-gården i all evighet :gjeiper:
Heart7086 Skrevet 13. februar 2012 #12 Skrevet 13. februar 2012 Fortsatt mener jeg finn er den rette plassen! Den eneste måten å finne fram til en mulig eier er jo der, eller annen lign. plass.. jeg måtte omplassere min hannhund for ca 3 år siden, han hadde sine "problemsider", men da pga rase og kjønn. jeg la ut annonse på finn, med bl.a klar beskjed om hunden, og hans positive/negativa sider, og at han ikke ble omplassert med mindre jeg fant den rette eieren. Tror også det er viktig å finne grunnen til at han biter fremmede, i hvilke situasjoner og slikt.(beklager, har ikke lest det som er blitt skrevet tidligere i tråden!)
Gjest Consensio Skrevet 13. februar 2012 #13 Skrevet 13. februar 2012 Kommer hunden fra en oppdretter? Dersom den gjør det så ville jeg kontaktet oppdretteren og søkt råd og hjelp der 1
Vegas Skrevet 13. februar 2012 #14 Skrevet 13. februar 2012 Når man først har skaffet seg et dyr, må man ta hele kaka. Finnes mange gode trenere og klubber som kan hjelpe deg med problemmet... Utrolig hvor mange dyr som lider og sørger fordi at vi mennesker føler at dyrene ikke er perfekt.... 5
Gjest uAnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #15 Skrevet 13. februar 2012 Når man først har skaffet seg et dyr, må man ta hele kaka. Finnes mange gode trenere og klubber som kan hjelpe deg med problemmet... Utrolig hvor mange dyr som lider og sørger fordi at vi mennesker føler at dyrene ikke er perfekt.... 110% enig!
Gjest BettyBoop Skrevet 13. februar 2012 #16 Skrevet 13. februar 2012 Tro om det finnes noen som ønsker å overta en hund som er snill mot familien, men biter etter fremmede? Han er stor, vill, lettlært, veldressert (såfremst det ikke er for mye forstyrrelse) og 2 år? Jeg søker ikke konkret etter nytt hjem til han, men er mer nysgjerrig på om det er mulig å omplassere en slik hund. Noen som vet? Jeg hadde avlivd bikkja. Hunder skal ikke drive å bite folk. ikke bra. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #17 Skrevet 13. februar 2012 Den biter fremmede, men er snill og veloppdragen?? Jo, jeg tror du har et dressurproblem, alternativt behov for en ordbok... 3
Vegas Skrevet 13. februar 2012 #18 Skrevet 13. februar 2012 Jeg hadde avlivd bikkja. Hunder skal ikke drive å bite folk. ikke bra. Hunden er 2 år.. Skal den lide fordi at eier ikke tar ansvar...eier må ta ansvar, ikke skyve bort problemet på andre. Hvis hunden blir avlivet håper jeg eier har vett i skaillen å aldri skaffer seg ny 7
Gjest BettyBoop Skrevet 13. februar 2012 #19 Skrevet 13. februar 2012 Hunden er 2 år.. Skal den lide fordi at eier ikke tar ansvar...eier må ta ansvar, ikke skyve bort problemet på andre. Hvis hunden blir avlivet håper jeg eier har vett i skaillen å aldri skaffer seg ny Jeg vet så lite om hunder. Går det an å lære hunden til å slutte med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå