-Susanne- Skrevet 19. februar 2012 #41 Skrevet 19. februar 2012 Ellers var det også forsinkelser til London, hvor piloten kompenserte med den merkeligste flymetoden jeg har vært borti: Speede opp (så vi steg), for deretter å vende nesa nedover så vi sank igjen. Dette holdt på hele turen, og var ikke behagelig i det hele tatt! London er et av de travleste luftrommene i verden uansatt hvilken flyplass man flyr til/fra. På travle dager til visse tider på døgnet kan man bli tildelt ganske bestemte høyder/kurs for ikke å komme i konflikt med kryssende trafikk. Med B737-800 som har ganske så grei performance/ytelse vil man merke det veldig godt om man må flate ut på en høyde, og det kan føles som om man er på vei ned igjen fordi motorlyden forandrer seg drastisk og nesa vender tilsynelatende nedover. Dette fordi man er under radar vectors, dvs får instrukser fra air traffic control mht kurs og høyde. Kan føles ubehagelig for passasjerer som ikke vet eksakt hva som skjer, men manøvrene blir gjordt for å forhindre konflikter med annen trafikk, og utelukkende med sikkerhet for øyet. 2
frkflaks Skrevet 22. februar 2012 #42 Skrevet 22. februar 2012 Når vi først snakker om ryanair- skal til london om et par uker, vi reiser med sas til London, men med ryanair hjem. Hun flotte venninnen min har glemt å booke bagasjen til meg, så jeg sa bare at jeg kan jo bare betale når vi sjekker inn bagasjen. Er det veldig mye dyrere enn når man bestiller og betaler med en gang? Kan jeg evt bare gå inn å endre billetten og betale ekstra nå? *lille dumme blondine*
Viernes Skrevet 22. februar 2012 #43 Skrevet 22. februar 2012 Fra Ryanair.com "Etter reservasjonreservasjonenkan passasjerer legge til innsjekket bagasje i en reservasjon under "Administrer bestillingen"på http://www.ryanair.com/no/manage-your-booking inntil 4 timer før planlagt avgangstid. Gebyrer for innsjekket bagasje belastes per person per enveis reiseenveisreise, og reservasjon på nett gir et noe lavere gebyr." Koster 25 euro hvis du gjør det på forhånd (for 20 kilo - anbefaler det hvis du skal på shoppingtur!). 75 euro hvis du gjør det på flyplassen!
frkflaks Skrevet 22. februar 2012 #44 Skrevet 22. februar 2012 Fra Ryanair.com "Etter reservasjonreservasjonenkan passasjerer legge til innsjekket bagasje i en reservasjon under "Administrer bestillingen"på http://www.ryanair.com/no/manage-your-booking inntil 4 timer før planlagt avgangstid. Gebyrer for innsjekket bagasje belastes per person per enveis reiseenveisreise, og reservasjon på nett gir et noe lavere gebyr." Koster 25 euro hvis du gjør det på forhånd (for 20 kilo - anbefaler det hvis du skal på shoppingtur!). 75 euro hvis du gjør det på flyplassen! Takk for svar. Men så stor forskjell?? Det er jo sinnsykt. Da skal jeg få bestilt innsjekking av bagasjen på forhånd asap
Viernes Skrevet 22. februar 2012 #45 Skrevet 22. februar 2012 Det er på alle ekstragreiene folk glemmer å gjøre at Ryanair skal tjene pengene sine! Husk for all del å sjekke inn og printe ut boardingpasset før du kommer til flyplassen. Hvis ikke blir det 40 pund ekstra på flyplassen. Hver ekstra kilo i kofferten koster 20 pund, så pass vekta! Håndbagasje kan du også ha - 10 kilo gratis!(pass mål på kofferten her!)
frkflaks Skrevet 22. februar 2012 #46 Skrevet 22. februar 2012 Det er på alle ekstragreiene folk glemmer å gjøre at Ryanair skal tjene pengene sine! Husk for all del å sjekke inn og printe ut boardingpasset før du kommer til flyplassen. Hvis ikke blir det 40 pund ekstra på flyplassen. Hver ekstra kilo i kofferten koster 20 pund, så pass vekta! Håndbagasje kan du også ha - 10 kilo gratis!(pass mål på kofferten her!) Haha, ja ser jo den faktisk. Var ikke meg som bestilte, men ei venninne som glemte meg Men da kan jo det ordnes uansett. Har reist med de flere ganger, men første gang med innsjekka bagasje. Å komme oss hjem med all shoppingvarene skal jeg nok få til. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå